Boksen voor een gevulde koek ?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Boksen voor een gevulde koek ?

#1 Bericht door prajak » zondag 22 september 2013, 15:20

Kai komt het me vertellen. Deze avond Thai Fight op kanaal 3 van de Thaise TV.

Nu kijk ik zaterdagavond met plezier boksen op Lao Star TV al moet je vervelende reclames doorkijken voor olifantbier met Chelsea en Man U, filmpies voor een pitaminedrankje en een promotiefilmpje voor een horecagelegenheid in Laos waar een gast zich tooit in een shirt met opschrift ‘Leck mich im ...’ en uit prudentie of uit onwetendheid staat het laatste woord niet duidelijk in beeld.

Thai Fight heeft natuurlijk een promotiefilmpje en daarin is te zien wat je bij Thai boksen NIET mag doen: iemand k.o. schoppen die op de grond ligt. Maar dat doet men daar wel en met groot genoegen, zie ik. Dat snap ik dus niet.

De sponsors van het evenement zijn een grote Thaise verzekeringsclub en daarnaast olifantbier en het pitaminedrankje en zo is de club weer compleet.

Het is in Pattani ! Dat is een provincie waar je liever niet wilt zijn als toerist. De arena is goed gevuld met lokale mensen. Er is een pronte boksring en men toont ons vanavond boksmatchen van 3 rondes slechts.

Ja, en er zijn boksers uitgenodigd. Allemaal in de categorie rond de 70 kilo.

Er zijn 3 Iraniërs bij. Toppers ? Mensen die 30 wedstrijden gewonnen hebben en 20 verloren zijn geen toppers. Die hebben ze uit de kelder van het Iraanse bokswezen gehaald. Nee, niet uit de kast want dan ga je als Iraniër direct ‘im Knast’ en daarna komt de strop......

Het volk, murw gemaakt door een paar jaar aanslagen in de 3 zuidelijke provincies, dagelijks doden en gewonden, ga er maar aanstaan, ziet het boksgala als een uitje, de overheid ziet het als brood en spelen, en de ceremoniemeesters spelen daar handig op in. Als een Iraniër wordt aangekondigd dan zegt men er bij ‘hij is moslim’ en het volk gaat uit zijn dak !

Ik zie in het publiek veel dames in relikatoen alleen niet met nikaab of boerka. Maar die mogen gewoon juichen hoor ! Ze juichen ook als een Thaise bokser uit de provincie Songkhla wordt aangekondigd met de woorden ‘hij is moslim’. Alsof dat iets bijzonders is in die regio.

De wedstrijden dan ? Een slechts haalt het einde van 3 rondes. De andere wedstrijden geven mij in ronde 1 al de indruk dat er met gevulde koeken is gestrooid. En als je teveel gevulde koeken eet dan sta je wat zwakjes op de beentjes..... Men gaat met veel theater k.o....

Maar het volk heeft zijn vertier in de barre tijden. En daar gaat het klaarblijkelijk om. Morgen knallen bij hen weer de bommen.
Laatst gewijzigd door prajak op zondag 22 september 2013, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#2 Bericht door serpay » zondag 22 september 2013, 15:46

zie het verschil niet met nederland, hier ook veel reclame over verzekeringen, ah en andere onzin.
boksen zie je niet op tv, k1 en andere vechtsport is verbannen na een paar incidenten ....
alleen op eurosport heb je een slap aftreksel wat men americanpro wrestling noemt.
is gewoon 100% nep....
maar er zit een knop op je tv en deze doet soms wonderen.
Alfisti rebeli

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#3 Bericht door Jeanette » maandag 23 september 2013, 10:29

http://www.round1network.com/news/15250 ... Emmen.html


Afbeelding



Onderaan staat een naam die sommigen zullen kennen. 8-)

[8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#4 Bericht door prajak » maandag 23 september 2013, 10:32

Zo oud is die toch nog niet, de zoon van ... ? Nee, dat moet een andere den H zijn, denk ik.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#5 Bericht door Jeanette » maandag 23 september 2013, 10:38

prajak schreef:Zo oud is die toch nog niet, de zoon van ... ? Nee, dat moet een andere den H zijn, denk ik.
De tijd vliegt. :mrgreen:

02 J-klasse - Kelvin den Heijer (Garuda Gym - Emmen) vs Noussair El Khatabi (El Otmani Gym - Amsterdam)

[8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#6 Bericht door prajak » maandag 23 september 2013, 10:42

Dat gaat dan snel. Weet je zeker dat het de zoon is van ... ? De woonregio klopt denk ik wel.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#7 Bericht door Jeanette » maandag 23 september 2013, 10:44

Heel zeker. 8-) [8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#8 Bericht door prajak » maandag 23 september 2013, 10:50

http://www.youtube.com/watch?v=1iQhGriuIYo

Met geschreven commentaar van zijn pa......

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#9 Bericht door RuudThai » maandag 23 september 2013, 12:29

Afschuwelijke zinloze gewelddadige sport. Slaan mekaar compleet lens als het even tegenzit, neuzen/lippen/ogen/oren kapot, bloed spuit alle kanten op, lekker sadistisch!
Elk jaar raken er boksers (alle soorten, ook muay thai) in coma en/of gaan dood door dit geweld.
Totaal doelloos, snel verbieden, dan los je ook gelijk weer een doping- en maffiaprobleem op.

Trouwens Prajak, ik dacht dat jij niet van actiefilms en -series hield, waar af en toe ook eens een lel wordt uitgedeeld of een kogel langs je fluit (en als je hem niet hoort fluiten kun je het meestal niet navertellen)? Maar daar zit een verhaal in en daar past het.
Nee, dan dit soort geweld.... :evil: [|(

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#10 Bericht door dutch » maandag 23 september 2013, 12:59

RuudThai schreef:Afschuwelijke zinloze gewelddadige sport. Slaan mekaar compleet lens als het even tegenzit, neuzen/lippen/ogen/oren kapot, bloed spuit alle kanten op, lekker sadistisch!
Elk jaar raken er boksers (alle soorten, ook muay thai) in coma en/of gaan dood door dit geweld.
Totaal doelloos, snel verbieden, dan los je ook gelijk weer een doping- en maffiaprobleem op.

Trouwens Prajak, ik dacht dat jij niet van actiefilms en -series hield, waar af en toe ook eens een lel wordt uitgedeeld of een kogel langs je fluit (en als je hem niet hoort fluiten kun je het meestal niet navertellen)? Maar daar zit een verhaal in en daar past het.
Nee, dan dit soort geweld.... :evil: [|(
Ongevallen/ongelukken komen meestal voor in de lager gekwalificeerde deelnemers aan sporten.
(blessures in de amateursport.....praat er maar eens over met leidinggevenden in het bedrijfsleven)
De goed getrainde (lees "profs") in de vechtsporten kunnen tegen een stootje,zijn zeer goed gesoigneerd en herstellen snel)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#11 Bericht door prajak » maandag 23 september 2013, 15:47

Nee, voetbal, Ruudthai, dat is een lekkere sport. Ik zag dit weekend ook weer een paar mensen rood krijgen voor aanvallen op onderdanen van tegenstanders. Er zijn voetballers die einde carrière kunnen boeken na een aanslag op de ledematen.

Tanden er uit bij hockey, zakschade bij waterpolo, iedere sport heeft risico's. Laatst was de heer Lauda even op TV.....die bokste niet maar ziet er uit....... :mrgreen:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#12 Bericht door RuudThai » maandag 23 september 2013, 16:03

prajak schreef:Nee, voetbal, Ruudthai, dat is een lekkere sport. Ik zag dit weekend ook weer een paar mensen rood krijgen voor aanvallen op onderdanen van tegenstanders. Er zijn voetballers die einde carrière kunnen boeken na een aanslag op de ledematen.

Tanden er uit bij hockey, zakschade bij waterpolo, iedere sport heeft risico's. Laatst was de heer Lauda even op TV.....die bokste niet maar ziet er uit....... :mrgreen:
Nee Prajak, dat is onzin. Wat er bij andere sporten gebeurt aan ongelukken hoort niet bij die sport. En het gebeurt ook wel eens expres, maar het blijft toeval als er iemand gewond raakt.
Maar boksen is er op gericht om een ander schade toe te brengen, het liefst via een knock-out waarbij het risico levensgroot aanwezig is dat de hersenen beschadigd worden. Dus hier moet je niet spreken van een risico, maar van bewuste opzet.
Ik zou het bijna beestachtig willen noemen, ware het niet dat beesten dit elkaar niet voor de lol aandoen. Als die vechten is het om territoriumbescherming of om het leiderschap in de kudde. Dus is deze vechtsport nog minder dan beesten.
De intelligente mens bezit rede maar dit is een redeloze handeling.

En om naar deze "afmaaksport" te kijken vind ik een verregaande vorm van sensatiezucht, een soort van ramptoerisme. :shock: :x

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#13 Bericht door prajak » maandag 23 september 2013, 16:15

Een aantal vechtsporten zijn ook in landen als NL toegelaten en dus legaal. Strikt gereglementeerd.

En als je het niet wilt zien dan kijk je toch niet ?

Ik zie ook bij boksen goed getrainde sportlui en om nou te doen alsof ze er allemaal door hersenletsel er aan gaan...... Hartfalen bij mensen met overgewicht komt vaker voor hoor en dat zou je ook een vorm van eigen schuld kunnen noemen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#14 Bericht door RuudThai » maandag 23 september 2013, 16:26

prajak schreef:
Ik zie ook bij boksen goed getrainde sportlui en om nou te doen alsof ze er allemaal door hersenletsel er aan gaan...... Hartfalen bij mensen met overgewicht komt vaker voor hoor en dat zou je ook een vorm van eigen schuld kunnen noemen.
Goed getrainde sportlui.... jaja, die zie ik ook bij andere sporten zoals wielrennen, hardlopen enz. Mensen als Lance Armstrong, Alberto Contador, Jan Ullrich, Marco Pantani, Tyson Gay, Asafa Powell, om maar eens een paar bekende namen van goed getrainde sportlui :cheesy: te noemen.
Goed getraind in het slikken en spuiten zul je bedoelen! :( . Net als in deze 'sport'.

En niet het onderwerp verleggen naar je eigen zwakheden hè! :giggle3:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Boksen voor een gevulde koek ?

#15 Bericht door prajak » maandag 23 september 2013, 16:29

" Ik ben 10 kilo te zwaar; dat is de Thailand bonus..."

Goh, ik weet echt niet meer wie dat ooit schreef...... Zal de ziekte van Alzheimer zijn. :giggle2:

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”