Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#16 Bericht door elst99 » woensdag 18 september 2013, 18:46

Je bent van na 1950! Goed lezen!

En als je andere bekritiseert op graaien moet jezelf het goede voorbeeld geven, ook als overtuigt GL-er, daar gaat het om en anders geen kritiek. Gaat om het principe!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#17 Bericht door brake034 » woensdag 18 september 2013, 19:25

De vrouwen in Thailand hebben het moeilijk.

De witte dames (ik ga dat niet fonetisch vertalen om een flater te voorkomen!) in de tempel moeten aan veel meer regels voldoen als de monniken. Om als een vrouwelijke monnik in Thailand geweid (of is dat met lange ij??) te worden, daar gaat nog heel veel water door de Mekong vloeien voordat dat gemeengoed gaat worden in Thailand.

Vrouwen staan sterker in de leer, daar kunnen mannen nog wat van leren of het nu over boeddhisme gaat of je rechten en plichten in NL.

Mijn respect Elst, in het Angelsaksisch zegt men: "if you're going to talk the talk, you've got to walk the walk", vrouwen zijn daarin beter als mannen.
Marcel

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#18 Bericht door carpediem » woensdag 18 september 2013, 19:31

Geboren na 1950 (babyboomer meer) vervalt de toeslag.
Met een jongere partner krijg je nog maar de helft of zo van je AOW.
Je partner moet de rest maar bijverdienen.
Mooier kunnen we het niet maken.
pluk de dag (carpediem)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#19 Bericht door driver » woensdag 18 september 2013, 20:40

elst99 schreef:Je bent van na 1950! Goed lezen!

En als je andere bekritiseert op graaien moet jezelf het goede voorbeeld geven, ook als overtuigt GL-er, daar gaat het om en anders geen kritiek. Gaat om het principe!
Dat had ik al gelezen maar er stonden 3 dingen onder elkaar en ik dacht dat dit misschien ook apart bedoeld was per regel vandaar de vraag omdat ik voorheen al doorgekregen had dat we niks zouden krijgen behalve misschien nog Aow.

K,vindt het allemaal wel best en zie het over 11 / 12 jaar wel wat het wordt en wat we / ik dan heb of niet heb.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#20 Bericht door driver » woensdag 18 september 2013, 20:43

carpediem schreef:Geboren na 1950 (babyboomer meer) vervalt de toeslag.
Met een jongere partner krijg je nog maar de helft of zo van je AOW.
Je partner moet de rest maar bijverdienen.
Mooier kunnen we het niet maken.
We zien het tzt wel Carpediem hoe weinig ik krijg .

gr driver

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#21 Bericht door RuudThai » donderdag 19 september 2013, 03:22

elst99 schreef: En als je andere bekritiseert op graaien moet jezelf het goede voorbeeld geven, ook als overtuigt GL-er, daar gaat het om en anders geen kritiek. Gaat om het principe!
Kijk Elst99, je blijft doorgaan met kwaadsprekerij via je ondermaatse insinuaties. Het is pure smaad wat je tegen mij uitspreekt.
Wat denk je nou wel, dat ik de wet niet hanteer in deze? Ik heb hier al eerder geschreven dat mijn vrouw al enkele jaren winkeltjes heeft die mij ondertussen al ettelijke honderdduizenden bahts hebben gekost.
Het is in Thailand niks, nada, niente om een kleine winkel te hebben. Goed voor pa&ma-winkeltjes, die kunnen zich bedruipen, maar die zijn al tevreden met een nettowinst van 300 baht per dag. En die zitten meestal in een eigen pandje waar ze achter de winkel wonen, dus geen huur.

De huur in de winkelcentra is behoorlijk hoog en dat nekt al die kleine shopjes, vandaar dat het een komen en gaan is van winkeltjes.
Maar mijn vrouw wil wat te doen hebben, ze wil leren en het is een hobby en ja.... hobby's kosten geld alleen hoop ik dat het eens tenminste quitte gaat spelen.

Elst99, je ratelt ook in het wilde weg want je kent de regels van de SVB niet, want er is een vrijstellingsbedrag:
(SVB) 2. De inkomsten van uw partner
Uw partner heeft een salaris, of winst uit een eigen bedrijf. Deze inkomsten trekken we gedeeltelijk af van de toeslag. We berekenen dit als volgt:
De eerste € 221,67 van het brutomaandsalaris tellen we niet mee.
Het salaris daarboven trekken we voor twee derde van uw toeslag af.
Verdient uw partner bruto meer dan € 1.310,33 per maand, dan krijgt u geen toeslag meer.

M.a.w., de eerste ongeveer 9000 baht inkomsten per maand telt niet mee.
Wel, dat haalt ze nooit en heeft ze ook nooit gehaald, dus waarom zou ik moeilijk doen en zeggen dat ze inkomsten heeft die toch niet meetellen? Spaart de SVB ook weer een controlebezoek uit dus ik spaar de Nederlandse belastingbetaler (ben ik zelf ook) weer onnodige kosten uit.

Dus zeg nou maar dat je fout zit met je graaiersbeschuldigingen dan zal ik je deze keer nog vergeven :angel: :giggle:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#22 Bericht door elst99 » donderdag 19 september 2013, 06:59

Ik draaf niet door, jij bent degene die iedereen die nog niet veroordeelt is bekritiseert, kleineert op een dusdanige wijze, waar ik me aan stoor! Al zijn het maar mensen die iets meer hebben als jij ;)
Als het zo is dat je er al zoveel in geïnvesteerd hebt en er geen cent uitkomt, wie is hier dan dom?
Dat geloof je toch zeker zelf niet, huur betalen en geen opbrengst, zelfs een kind van de lagere school begrijpt dat dat niet kan. Nou Ruud ik had je hoger ingeschat! Dat je het enkele maanden aankijkt is begrijpelijk, maar toch geen jaren! En dan had je het toch makkelijk op kunnen geven, loop je geen risico en vooral ook dat je het forum's schrijft, breng je het SVB wel op een idee, ook niet slim.
Dan stop je er mee toch, je laat je vrouw toch geen 7 dagen in de week in een gehuurde winkel niets doen, ze had zelfs al iemand die haar helpt.
Maar je mag van mij bijverdienen, maar dan geen commentaar op anderen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#23 Bericht door prajak » zaterdag 24 mei 2014, 01:48

De senaat ligt vooralsnog dwars bij de plannen de partnertoeslag ingaand 1-1-2015 af te schaffen voor nieuwe gevallen, en voor bestaande gevallen indien er wat wijzigt....en bij een zeker inkomen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11698/Ka ... _campaign=

Ben benieuwd welke christelijke hobby nu voorrang krijgt om het er wel doorheen te drukken.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#24 Bericht door elst99 » zaterdag 24 mei 2014, 06:52

Misschien Prajak, loopt de teller iets minder hard op, als je niet op alles reageert, waar al een antwoordt op is gegeven en het niets toevoegt ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#25 Bericht door Bean » zaterdag 24 mei 2014, 07:23

elst99 schreef:Je bent van na 1950! Goed lezen!

En als je andere bekritiseert op graaien moet jezelf het goede voorbeeld geven, ook als overtuigt GL-er, daar gaat het om en anders geen kritiek. Gaat om het principe!
Graaiers worden bestraft met boetes :lol:
Matennaaiers met een speciaal plekje in de H*ll :mrgreen:

Oops Ban ! :oops:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#26 Bericht door elst99 » zaterdag 24 mei 2014, 13:37

Sorry, snap dit even niet! Er is geen matennaaier in de buurt :cry:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#27 Bericht door vleespet » zaterdag 24 mei 2014, 14:44

elst99 schreef:Sorry, snap dit even niet! Er is geen matennaaier in de buurt :cry:
Ach Elst jij snapt wel meer niet,en toch reageer je erop!
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Op 1 april 2015 vervalt de AOW-partnertoeslag.

#28 Bericht door prajak » zaterdag 06 december 2014, 06:23

Ik begrijp dat er misverstanden leven.

Wie p-toeslag heeft houdt dat behalve als de relatie stopt door overlijden of door einde relatie. Je gaat dan als alleenwonende eerst naar de alleenstaande AOW, de 70% uitkering.

Ga je daarna weer samenwonen ga je naar de 50% uitkering en krijgt geen p-toeslag meer.

Als de p-toeslag in 2015 (en later zolang dat duurt met deze toestand van de staatskas) lager wordt door eenmalig hoog inkomen van de partner kan dat worden hersteld. Daarin voorziet de brief van staatssecretaris Klijnsma.

Kortom, het wordt er niet beter op voor de ouwetjes.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”