Het TF Voetbaltopic.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2251 Bericht door serpay » maandag 08 november 2021, 18:54

erik-kuijpers schreef: zondag 07 november 2021, 22:48 Taai Go Ahead hield Ajax op 0-0 en nu staat PSV gelijk in punten. Maar de 020 heeft een vet beter doelsaldo en 010 heeft een punt minder maar een weds tegoed. De competitie blijft zo gelukkig spannend.
wat een super super super negatief GA dit soort verenigingen moest men eigenlijk uitsluiten.
zielig hoe men probeert de 0 te houden.....
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2252 Bericht door erik-kuijpers » maandag 08 november 2021, 22:57

Nou, Serpay, vanavond bij VI op Veronica, men waarschuwde Ajax al dat dit gedrag wel navolging zal gaan krijgen. Immers, iedere club kan naar de laatste plaats en degraderen en dat wil niemand. Dus reken er maar op dat meer clubs de goal gaan dichtspijkeren.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2253 Bericht door Lammert de Haan » maandag 08 november 2021, 23:15

erik-kuijpers schreef: maandag 08 november 2021, 22:57 Nou, Serpay, vanavond bij VI op Veronica, men waarschuwde Ajax al dat dit gedrag wel navolging zal gaan krijgen. Immers, iedere club kan naar de laatste plaats en degraderen en dat wil niemand. Dus reken er maar op dat meer clubs de goal gaan dichtspijkeren.
Ik denk niet dat Ajax de komende tijd op nieuwe problemen zal stuiten. Go Ahead dekte zondag wel heel kort. De verdediging zat er bovenop.
Ik heb echter gehoord dat de scheidsrechters instructie hebben gekregen om de 1,5 meter afstand strikt te handhaven. :D
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2254 Bericht door driver » dinsdag 09 november 2021, 06:12

serpay schreef: maandag 08 november 2021, 18:54
erik-kuijpers schreef: zondag 07 november 2021, 22:48 Taai Go Ahead hield Ajax op 0-0 en nu staat PSV gelijk in punten. Maar de 020 heeft een vet beter doelsaldo en 010 heeft een punt minder maar een weds tegoed. De competitie blijft zo gelukkig spannend.
wat een super super super negatief GA dit soort verenigingen moest men eigenlijk uitsluiten.
zielig hoe men probeert de 0 te houden.....
.. G A deedt alles om resultaat te halen. Ze spelen uit dus hoeven het publiek niet te vermaken. En ze nemen gewoon een winst punt mee wat voelt als een overwinning. Ajax moet daar maar aan wennen en een antwoord zien te vinden op dit soort tegenstanders vindt ik 😊

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2255 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 09 november 2021, 08:05

Driver straks gaan PSV en Feijenoord en AZ dat ook merken. Het punt is belangrijker dan het spel. 'Mooi' hoeft niet als je een pak slaag krijgt zoals Cambuur dat er 9 om de oren kreeg. Geef ze eens ongelijk?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2256 Bericht door wpdl » dinsdag 09 november 2021, 08:24

Leuk stukje in het NOS voor de voetballiefhebbers.

130 jaar geleden werd in Nederland de eerste penalty genomen - en die ging naast

Afbeelding
De Haarlemsche Voetbal Vereniging in 1887, enkele jaren voor deze ploeg
de eerste penalty van Nederland mocht nemen Spaarnestad Photo


Precies 130 jaar geleden werd de eerste penalty van Nederland genomen, en die werd gemist: na een overtreding van de thuisploeg, de nog altijd bestaande Haagsche Voetbal Vereniging (HVV), mocht een speler van de eveneens nog bestaande Haarlemsche Football Club (HFC) zich op 8 november 1891 opmaken voor deze historische trap.

"Dat was Pim Mulier", memoreert sporthistoricus Jurryt van de Vooren. Mulier was de befaamde sportpionier die de eerste voetbalclub van Nederland oprichtte en ook onder meer het initiatief nam voor de Elfstedentocht.

"Hij vond zichzelf zó belangrijk dat hij 'm per se wilde nemen. Zijn teamgenoten zagen dat niet zo zitten, want hij had niet de beste traptechniek. Maar hij was er wel ijdel genoeg voor, want dan was hij in ieder geval de eerste."

Het resultaat: de eerste strafschop van Nederland "snorde een paar meter langs den linkerpaal", zoals een paar dagen later te lezen was in het verslag van tijdschrift Nederlandsche Sport.

volledige verhaal

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2257 Bericht door driver » vrijdag 12 november 2021, 19:38

erik-kuijpers schreef: dinsdag 09 november 2021, 08:05 Driver straks gaan PSV en Feijenoord en AZ dat ook merken. Het punt is belangrijker dan het spel. 'Mooi' hoeft niet als je een pak slaag krijgt zoals Cambuur dat er 9 om de oren kreeg. Geef ze eens ongelijk?
Thuis je eigen publiek vermaken en uit alles doen ongeacht hoe voor een punt of meer...
Mooi en dik verliezen schiet uiteindelijk ook niet echt op denk ik. Doelsaldo ver in het negatieve dus clubs die alles op alles zetten met zeg maar anti voetbal tijdens uitwedstrijden begrijp ik wel

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2258 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 13 november 2021, 23:02

Foei! Falende miljonairs tegen DKT, De Keutel Trappers, uit Montenegro. Een blunder van Bijlow begon de ellende waarin binnen 5 minuten de winst weg was.

Nu moeten ze dinsdag nog stevig aan de bak tegen de Noren die ook een uitglijder maakten.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2259 Bericht door RuudThai » zondag 14 november 2021, 14:38

Tja, het doemscenario blijft in volle omvang mogelijk: Noorwegen én Turkije winnen. Dan is het einde oefening voor de Oranje multimiljonairs en hun baas Louis van Gaal.
Maar ze spelen thuis en dat is natuurlijk een groot voordeel, het publiek als 12e man! Alleen jammer dat het maar een stuk of 20 zullen zijn... 🤔

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2260 Bericht door erik-kuijpers » zondag 14 november 2021, 14:49

Enkele spelers noemden hun spel zelfs 'schandalig' en ook baas Louis erkende dat het probleem, verlies van concentratie, hem bekend is. Of is het verlies van interesse? Deze driedubbel vet betaalde pionnen krijgen als 'loon' vast een bedrag dat ze een fooi zullen vinden maar wees dan eerlijk en neem de job niet aan! Bedank dan voor oranje en geef een ander de kans.

Enfin, we zien dinsdag wel. Maar dat oranje er nog lang niet is werd me pijnlijk duidelijk gisteren.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2261 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 16 november 2021, 15:36

Heb de mogelijkheden eens nagelezen.

Oranje wint van de Noren: wij gaan naar het WK.

Gelijk tegen de Noren: wij gaan naar het WK tenzij de Turken met 15 doelpunten verschil winnen van de Montenegrijnen. Nou, dat zie ik ze nog niet doen.....

Oranje verliest van de Noren. Dan blijft Oranje op 20 pt en hangt het van de Turken af. Spelen die gelijk dan is Oranje reserve, winnen die dan is Oranje er helemaal uit..... Trouwens, 'reserve' betekent een wedstrijd tegen de Ronaldo's.... Da's ook geen prettige gedachte.

Dus blijf hopen. Ik zet een flesje klaar en hoe de wedstrijd ook uitpakt, LEEG gaat ie!

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2262 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 16 november 2021, 23:09

EN NU WORDEN WE WERELDKAMPIOEN!

Hi Hi ! Zeker weten?

La me niet lachen. Pas in de laatste tien minuten krijgen wij die Noorse trollen er onder en vroeger in de weds maakte we geen kl@ten klaar! Flubber en klufhout!

Nee, zo naar de WK gaan is als een zeker verlies voor oranje maar vooruit, dan heeft Louis van Gaal zijn heup gerepareerd gekregen. Dat gun ik de oude man die een dag jonger is dan ik.

Daarna hoef ik me niet meer te ergeren. Enne ... het flesje wijn was best lekker.....

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2263 Bericht door printen44 » woensdag 17 november 2021, 11:11

Het was een wedstrijd van "moeten". Een gelijkspel was voldoende en dat zag men ook duidelijk. Hinkend op twee gedachten. De zaak achter op slot houden, maar ook wat aanvallen om zekerheid te krijgen. Pas aan het einde kreeg men in de gaten dat als er een doelpunt van Oranje zou vallen, er zekerheid was van de WK. Zo'n wedstrijd is nooit mooi. Maar ze gaan naar de woestijn. [$) [$)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2264 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 23 november 2021, 23:04

Heb di-avond genoten van Barcelona tegen Benfica. Allemaal dure mannen maar machteloze voorhoedes en een assistent-scheids met een bionisch oog. Maar OK, dan installeren ze maar doellijntechnologie.

0-0 Is het resultaat en dat betekent dat Bayern thuis kan afrekenen met Barca en dat Barca niet overwintert. Maar wat hoorde ik?

De NL TV meneer zei dat Memphis in Oranje niet de Memphis is in Barca. Nee, natuurlijk niet. Oranje speelde tegen Substantia, tegen Slootkantia en tegen De Keuteltrappers en dan kan Memphis wat laten zien maar tegen toptegenstanders is ie nergens. Wat viel hij me tegen.

Enfin, morgen Ajax. Ik verheug me er al op!

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2265 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 25 november 2021, 16:09

Als nu iets duidelijk werd gisteren dan is het dat Ajax de grote Ivoriaanse tovenaar niet kan missen! Een wereld van verschil in deel II. Maar Ajax is ongeslagen door!

Straks nog 4 wedstrijden. Ben benieuwd.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”