Permanent wonen in Hua Hin

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Permanent wonen in Hua Hin

#46 Bericht door brake034 » vrijdag 30 augustus 2013, 15:03

Grappig, ik mis iets in veel antwoorden aan Nicolaas, een belangrijk woord: de missende P in marketing: PASSIE!

Je kunt een werknemer zijn of ondernemer, als er geen passie is dan wordt het nooit echt succesvol.
Dat is iets wat zowel in Thailand als in Nederland opgaat, als je als ondernemer iets doet zonder passie straal je niks op je klanten af en komen ze na 1 bezoek vaak niet meer.
ALs je werknemer bent en geen passie hebt voor wat je doet, dat weet je werkgever ook!

Het gat in de markt wordt je niet aangeraakt van buitenaf, dat gat....komt uit je hart.

Ik noem een voorbeeld: in veel Thaise shopping malls zitten van die camera ketens.
Je kent het wel, bomvol nieuwe fototoestellen en andere apparatuur en minimaal 2 jongens en meisjes die achter de kassa of elders nutteloos ronddrentelen. Als je ze een technische of inhoudelijke vraag stelt gaan ze op tilt en weten geen antwoord......Vandaar ook twee of drie klanten per dag.
Beneden in dezelfde mall zit vaak ook een fotowinkeltje met 1 of 2 jongens/meisjes die je helemaal suf praten als je ze een technische vraag stelt over een camera, ze hebben passie voor fotografie.
Vaak verkopen ze meer dan de winkels boven, hebben naast nieuwe camera's een hoop gebruikt spul liggen en ze verkopen dus naast de apparatuur ook hun kennis. Ze organiseren speciale "events" voor hun klanten en binden de klanten aan zich.
Dat is dus de passie, dat zorgt voor klantenbinding en langdurige business.

Het volgen van de passie in je hart maakt dat je op de lange termijn leuk blijft vinden wat je doet.

Het antwoord op de vraag "welke winkel moet ik beginnen" is dus besloten in de vraag "wat is nou eigenlijk mijn passie?"
Het antwoord moet uit je hart komen, als het uit je verstand moet komen (ego antwoord) dan is het hoog waarschijnlijk gedoemd te mislukken, geen passie.
Marcel

Gebruikersavatar
mango
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 18 november 2007, 13:20
Locatie: amstelveen

Re: Permanent wonen in Hua Hin

#47 Bericht door mango » zondag 01 september 2013, 08:07

Ik zou zeggen ,houdt de REGIE in eigen hand als je wat wilt beginnen in Th. Laat dit niet over aan familie,vrienden e/o kennissen,kijk maar om heen hoe een shop in Th draait.(zitten,verveelt kijken, o een klant misschien kan ik eens opstaan om te vragen wat er gewenst is) Misschien niet bij jou van toepassing maar hodt het in gedachte.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Permanent wonen in Hua Hin

#48 Bericht door brake034 » dinsdag 10 september 2013, 16:22

Zit op mijn gemak eens te kijken naar de piramide van Maslow, http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Maslow daar staat ie!

Stel je voor dat de NL overheid gaat sleutelen aan uitkeringen en pensioenen, dat bedreigt al gauw het tweede niveau van de piramide, toch?

De hogere niveaus (3, 4 en 5) zijn vanuit het eerste niveau in de piramide niet bereikbaar en dus vervalt de aandacht naar het eerste niveau van de piramide.
Het eerste niveau van Maslow is en ik citeer uit wiki: "behoefte aan slaap, voedsel, drinken en het uitscheiden van ontlasting. Maslow classificeert hieronder ook seks en andere lichamelijke zaken zoals sport en comfort"

Als het economisch slecht gaat en je wilt een nieuwe business beginnen: kijk naar het Maslow niveau wat gevaar loopt, je kansen liggen in het niveau eronder!
Marcel

markbel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: vrijdag 18 oktober 2013, 16:59

Re: Permanent wonen in Hua Hin

#49 Bericht door markbel » donderdag 31 oktober 2013, 11:24

ik woon zelf ook in Hua Hin, super stadje, je hebt er alles

in het algemeen is Thailand een super land om geld te spenderen maar moeilijk om er te verdienen, veel dingen zijn er reeds goedkoop beschikbaar zelfs voor buitenlanders: cafees, restos, bakkerijen, slagerijen,..

ik heb veel inspiratie en advies opgedaan uit de winvasia website, moet je maar eens googlen: hoe zet je een firma op, welke branche is nog interessant, wat met het internet, en een groot directory met veel mogelijke leveranciers en adviseurs(webdesign, lawyer, accountant, real estate agents.. noem maar op)

succes in Hua Hin!

http://www.winvasia.com/setting-up-a-co ... -thailand/

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”