Emigreren naar Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Siriphan Kunnen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 31 juli 2013, 10:35

Emigreren naar Thailand

#1 Bericht door Siriphan Kunnen » zondag 04 augustus 2013, 10:13

Hallo allemaal,

Ik ben pas nieuw op deze forum.
Ik heb een aantal vragen over het emigreren naar Thailand en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.
Ik ben zelf een Thaise en woon hier al vanaf mijn 6e in Nederland. Ik ben meer een Nederlander dan een Thai, kan geen Thais lezen of schrijven. Dus ik heb geen verstand van de Thaise wetten en regels......

Mijn man en ik willen samen met onze kinderen 3 en 5 jaar naar Thailand emigreren binnen nu en een jaar.
Wij willen ons eerst gaan vestigen in Bangkok, want daar wonen mijn familie.
Wij willen daar samen iets beginnen, wat dat weten we nog niet precies, maar we hebben genoeg ideeën.
De locatie waar we iets willen opstarten is in Cha-am of Hua Hin, dat is dan niet zover van Bangkok vandaan.

Mijn vragen zijn:
1. Hoe zit het met je Nederlandse paspoort?
Wij hebben allemaal een Nederlandse paspoort, maar ik heb ook een Thaise paspoort.

2. Hoe zit het met je AOW, pensioenen, etc.
Kan je dat afkopen of bijverzekeren?

3. Welke visum moet je allemaal hebben?
Heb ik een visum nodig voor mijn Nederlandse paspoort of kan ik mijn Thaise gebruiken? Ben bang als ik mijn Thaise ga gebruiken, dat mijn Nederlandse afgenomen wordt.

4.Welke scholen zijn goed en betaalbaar voor de kinderen? En waar ze ook Nederlands kunnen leren?
Want de Internationale scholen zijn mega duur! Dat ze Engels en Thais gaan leren is super goed, hoor maar Nederlands mogen ze ook niet vergeten.

5. Moeten de geboorte aktes, trouwaktes, etc. vertaald worden in Thais?

Mochten jullie nog tips of andere dingen hebben wat ons op kan helpen zou fijn zijn!
Alles is welkom!