toeristenvisum nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: toeristenvisum nederland

#16 Bericht door sunbird » vrijdag 23 augustus 2013, 07:49

Oeps , tja ik wordt een dagje ouder :oops:
2014 dan ;)

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: toeristenvisum nederland

#17 Bericht door sunbird » dinsdag 27 augustus 2013, 02:34

Nog steeds zijn mij een aantal dingen niet duidelijk wat betreft het Schengen visa.


Kun je bv. Schengenvisa aanvragen in Februari en in Mei pas afreizen ? (onze vakantie is 25 dagen)

(Zo kan ik dus de seats bestellen die ik wil hebben) ;)

Wat is er van waar dat mijn vrouw zich binnen 72 uur moet melde bij de vreemdelingen politie met een Schengen Visa?
(wij reizen dus samen)

Gr Jo

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: toeristenvisum nederland

#18 Bericht door Hua Thale » dinsdag 27 augustus 2013, 03:02

Volgens mij is het 180 dagen geldig daarna verloopt het weer even bij IND kijken lijk mij of deze.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -nederland

En ja je moet je ' melden' dacht dat het tegenwoordig elektronisch kan e- mail dus wederom IND of deze.

http://www.politie.nl/melden/kort-verbl ... ingen.html

http://www.ind.nl/Pages/default.aspx
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: toeristenvisum nederland

#19 Bericht door sunbird » dinsdag 27 augustus 2013, 03:39

Hua Thale schreef:Volgens mij is het 180 dagen geldig daarna verloopt het weer even bij IND kijken lijk mij of deze.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -nederland
En ja je moet je ' melden' dacht dat het tegenwoordig elektronisch kan e- mail dus wederom IND of deze.
http://www.politie.nl/melden/kort-verbl ... ingen.html
Ik zie het volgende:

Een Schengenvisum is 90 dagen geldig binnen een periode van 180 dagen. Dit heet de vrije termijn. De vrije termijn begint op het moment dat u voor het eerst Nederland of het Schengengebied binnenkomt.

Dus kan ik de vrije termijn gebruiken.
Melden bij de vreemdelingen politie ? waarom is dat nu weer als je op vakantie bent , is dat pesterij :( ?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: toeristenvisum nederland

#20 Bericht door stevenl » dinsdag 27 augustus 2013, 03:43

sunbird schreef:
Hua Thale schreef:Volgens mij is het 180 dagen geldig daarna verloopt het weer even bij IND kijken lijk mij of deze.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -nederland
En ja je moet je ' melden' dacht dat het tegenwoordig elektronisch kan e- mail dus wederom IND of deze.
http://www.politie.nl/melden/kort-verbl ... ingen.html
Ik zie het volgende:

Een Schengenvisum is 90 dagen geldig binnen een periode van 180 dagen. Dit heet de vrije termijn. De vrije termijn begint op het moment dat u voor het eerst Nederland of het Schengengebied binnenkomt.

Dus kan ik de vrije termijn gebruiken.
Melden bij de vreemdelingen politie ? waarom is dat nu weer als je op vakantie bent , is dat pesterij :( ?
Melden is inderdaad officieel vereist. Heb ik nog nooit gedaan, en heb er nog nooit problemen mee ondervonden.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: toeristenvisum nederland

#21 Bericht door Hua Thale » dinsdag 27 augustus 2013, 04:15

Eerste dag(en) even lekker uitrusten in het Hilton doen hun het voor je melden. :Whistle:
Maar goed denk dat we te vroeg een conclusie trekken.
Het is de periode VOOR dat je in het Schengen gebied ben waar jij op doelt.
Hun hebben het over de periode dat je IN het Schengen gebied bent.?
Enige wazigheid is het bij mij wel.
Zou het nog even verder uitzoeken.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: toeristenvisum nederland

#22 Bericht door Ashley » dinsdag 27 augustus 2013, 05:04

Het is 90 dagen in Nederland zodra die voorbij zijn en je partner reist weer af naar Thailand dan gaan de 90 dagen weer tellen zodra zij weer in Thailand is.
Melden bij immigratie is verplicht, als je dat niet doet zou je in de toekomst wel eens problemen kunnen krijgen bij een aanvraag verblijfsvergunning.
Je krijgt daar namelijk een visum in je paspoort van 90 dagen.
@ steven nogal een domme actie. Betekent dus dat je vrouw hier illegaal was.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: toeristenvisum nederland

#23 Bericht door stevenl » dinsdag 27 augustus 2013, 05:15

Ashley schreef:@ steven nogal een domme actie. Betekent dus dat je vrouw hier illegaal was.
Nee hoor, dat was mogelijk een wetsovertreding, maar betekent zeker niet dat ze hier illegaal was. Sorry, ik ga geen 60 km rijden om aan idiote eisen te voldoen waar vervolgens helemaal niets mee wordt gedaan. Zeker niet omdat als we in Nederland zijn dat maximaal voor een dag of 10 is.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: toeristenvisum nederland

#24 Bericht door Ashley » dinsdag 27 augustus 2013, 05:33

stevenl schreef:
Ashley schreef:@ steven nogal een domme actie. Betekent dus dat je vrouw hier illegaal was.
Nee hoor, dat was mogelijk een wetsovertreding, maar betekent zeker niet dat ze hier illegaal was. Sorry, ik ga geen 60 km rijden om aan idiote eisen te voldoen waar vervolgens helemaal niets mee wordt gedaan. Zeker niet omdat als we in Nederland zijn dat maximaal voor een dag of 10 is.
Een wetsovertreding, oh dan maakt het niet uit :mrgreen:
Jullie zijn dus blijkbaar niet van plan om ooit een verblijfsvergunning aan te vragen?
Want anders zou je hier nog wel eens gedonder van kunnen krijgen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: toeristenvisum nederland

#25 Bericht door ron » dinsdag 27 augustus 2013, 05:39

Uitzondering op de regel?

Kort verblijf vreemdelingen
Wanneer u als vreemdeling naar Nederland komt voor een periode van maximaal 90 dagen, moet u zich binnen 72 uur registreren bij de vreemdelingenpolitie. Op de speciale onderwerppagina leest u er meer over. Afhankelijk van de situatie gelden er diverse regels. Hebt u de nationaliteit van een van de landen van de Europese Unie, IJsland, Noorwegen, Liechtenstein of Zwitserland, of bent u gezinslid van iemand met een van deze nationaliteiten? Dan hoeft u zich niet te melden (*). Ook hoeft u zich niet te melden wanneer u logeert op een officiële camping of in een hotel, tenzij u reist met een visum waarop uitdrukkelijk staat dat u zich moet aanmelden bij de (vreemdelingen)politie


bron: http://www.politie.nl/melden/kort-verbl ... ingen.html
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: toeristenvisum nederland

#26 Bericht door stevenl » dinsdag 27 augustus 2013, 05:57

Ashley schreef:
stevenl schreef:
Ashley schreef:@ steven nogal een domme actie. Betekent dus dat je vrouw hier illegaal was.
Nee hoor, dat was mogelijk een wetsovertreding, maar betekent zeker niet dat ze hier illegaal was. Sorry, ik ga geen 60 km rijden om aan idiote eisen te voldoen waar vervolgens helemaal niets mee wordt gedaan. Zeker niet omdat als we in Nederland zijn dat maximaal voor een dag of 10 is.
Een wetsovertreding, oh dan maakt het niet uit :mrgreen:
Jullie zijn dus blijkbaar niet van plan om ooit een verblijfsvergunning aan te vragen?
Want anders zou je hier nog wel eens gedonder van kunnen krijgen.
Als je echt gelooft dat er een lijst wordt bijgehouden van dit soort dingen, waar vervolgens ook nog eens iets meegedaan wordt, dan denk ik dat je een verkeerd beeld van de overheid hebt. Daarnaast, ach ik woon in Thailand, dus heb geen probleem met het maken van een overtreding zo af en toe.

Ron, je bent deze informatie vergeten te vermelden, in dit geval erg belangrijk: "(*) Nederlanders worden in eigen land niet als EU-onderdanen beschouwd, tenzij ze in een ander EU-land wonen of woonden."

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: toeristenvisum nederland

#27 Bericht door Ashley » dinsdag 27 augustus 2013, 06:03

Mijn vrouw is al 5x in Nederland verbleven met een VKV en iedereen die zijn vrouw naar Nederland heeft laten komen met een VKV weet dat zij zich moet melden bij de vreemdelingen politie.
Er word op de ambassade in Bangkok een visum afgegeven, en bij aankomst in Nederland krijg je ook een soort van visum. Met daarop een toestemming dat je partner 90 dagen(volgens de ambtenaar daar krijg je zelfs 91 dagen)in Nederland mag verblijven. Als je die nou niet hebt hoe geldig is je verblijf dan in Nederland?

@ Steven ik hou me liever aan de regels. Wij zijn bezig met een aanvraag verblijfsvergunning dus ik kan dit soort dingen niet doen. Gewoon de dingen doen die de ind me vraagt te doen kan ik ook geen gezeik krijgen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: toeristenvisum nederland

#28 Bericht door stevenl » dinsdag 27 augustus 2013, 06:15

Ashley schreef:Mijn vrouw is al 5x in Nederland verbleven met een VKV en iedereen die zijn vrouw naar Nederland heeft laten komen met een VKV weet dat zij zich moet melden bij de vreemdelingen politie.
Er word op de ambassade in Bangkok een visum afgegeven, en bij aankomst in Nederland krijg je ook een soort van visum. Met daarop een toestemming dat je partner 90 dagen(volgens de ambtenaar daar krijg je zelfs 91 dagen)in Nederland mag verblijven. Als je die nou niet hebt hoe geldig is je verblijf dan in Nederland?

@ Steven ik hou me liever aan de regels. Wij zijn bezig met een aanvraag verblijfsvergunning dus ik kan dit soort dingen niet doen. Gewoon de dingen doen die de ind me vraagt te doen kan ik ook geen gezeik krijgen.
Tja, ieder zijn ding, jij doet wat je wilt, ik ook.

Maar nee, bij aankomst in Nederland krijg je geen visum, dat krijg je van de ambassade in Bangkok. Op de begeleidende informatie staan bepaalde verplichtingen, o.a. het melden, en adviezen.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: toeristenvisum nederland

#29 Bericht door Ashley » dinsdag 27 augustus 2013, 06:48

stevenl schreef:
Maar nee, bij aankomst in Nederland krijg je geen visum, dat krijg je van de ambassade in Bangkok. Op de begeleidende informatie staan bepaalde verplichtingen, o.a. het melden, en adviezen.
Dat begrijp ik je krijgt bij de vreemdelingenpolitie bij het aanmelden je 2de stempel met visum, niet bij aankomst in Nederland.

Stel jouw vrouw moet zich een keer legitimeren in Nederland en zij heeft niet die stempel(sticker) van de vreemdelingen politie, dan denk ik ze mee mag. Want als je het goed bekijkt klopt haar visum niet.

Maar wat jij net zegt, ieder zijn ding ;)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: toeristenvisum nederland

#30 Bericht door Hua Thale » dinsdag 27 augustus 2013, 06:50

Zoals ik al aangaf een paar berichten terug.
http://www.politie.nl/melden/kort-verbl ... ingen.html
Het is toch zo makkelijk even achter het laptopje van de familie en klaar is ..............
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”