Thabian baan gelukt !

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
hanshu

Re: Thabian baan gelukt !

#61 Bericht door hanshu » zondag 09 augustus 2015, 08:18

Weet iemand toevallig of dat kleine imm kantoor op Udon vliegveld nog bevolkt is?
Ik moet (lees: vriendin moet) een stempeltje op verblijfsformulier hebben en moet anders 65 km heen en 65 km terug de volgende dag.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Thabian baan gelukt !

#62 Bericht door serpay » zondag 09 augustus 2015, 19:38

nbreeker schreef:
euromonkey schreef:Helaas hebben vele mensen meer problemen met de udon immigratie office.
corruptie viert er hoog tij en daar profiteer jij denk van. :twisted :twisted :twisted :twisted
lees udonmap erop na en je leest heel andere verhalen.
ik woon hier 12 jaar en vorig jaar voor het eerst raakte de stront de fan. Vraag me niet waarom.
uiteraard met wat geld opgelost maar het was gewoon geld kopperij.
Hoe bedoel je corruptie viert daar hoogtij en daar profiteer ik van,je moet wel weten waar je me van beschuldigd want daar ben ik niet zo van gediend ik heb een enorme hekel aan corruptie en laat dit niet zomaar even in m'n schoenen schuiven.en wees eens wat duidelijker met stront raakte de fan en opgelost met geld.En udonmap dat wil ik niet lezen want daar wordt ik onpasselijk van,je moet eens goed daar rondkijken wat voor figuren er komen zonder enige papieren alles moet voor ze gedaan worden als ik daar zou werken stuurde ik ze weg totdat ze hun rotzooi voor elkaar hadden.Ik zeg niet dat het nooit zal gebeuren maar ik heb daar tot nog toe nooit problemen ik heb mijn papieren altijd voor elkaar zodat het prettig werken is voor hun en ik gauw klaar ben.Maar ik had vroeger in Nongkai ook nooit problemen,en dat stond ook te boek als niet makkelijk.En in AEK udon ook niet.
ook ik heb nog nooit problemen ondervonden nong-kai en ik was toen nog geen 50 jaar oud.
als je alles voor elkaar hebt is er geen probleem.
en ja een ander lid heeft overal problemen mee maar ik niet
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thabian baan gelukt !

#63 Bericht door jumbo » woensdag 12 augustus 2015, 02:04

Harm schreef:
jumbo schreef:Amphur bezocht een maandje terug en ze waren een beetje van slag over mijn vraag om een gele tabien baan.
Ze zouden eea navragen en we worden teruggebeld.

Maandag maar weer effe gechecked en ze waren het telefoonnummer kwijt, hehehe, sure...
Woensdag met schoonouders naar de Amphur en die werden net als vrouw separaat geinterviewd over mijn
doen en laten als pensionado in Thailand.
De gebruikelijke kopien ingeleverd plus een routebeschrijving naar het huis
Ze voorzagen geen probleem maar het kon even duren...

Volgende maand ga ik weer effe kijken...
Wat een gedoe
Heb mijn verhaal al eerder over mijn tabian baan verteld
Maar kennelijk ben ik 1 van de gelukkigen
want ik heb nu 2 gele tabian baan :cheesy: :cheesy:
1 op oude adres die ik niet mocht inleveren en die ook niet ongeldig is gemaakt of zo.
1 op nieuwe adres naar aanleiding van verhuizing
En bij de immigratie snappen ze het helemaal niet meer. :happyno:
Bij mij is het mede ingegeven omdat ik een week per 3-4 weken in Thailand ben dus niet eerder kan checken
Vind het nog wel meevallen, 2 bezoeken tot nu toe, alleen de interviews waren niet aangekondigd en niet dat ze
apart zouden worden geinterviewed. Die mensen hebben geen idee wat ik wel of niet doe en waar...
dus veel kunnen ze er niet van opgestoken zijn...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Thabian baan gelukt !

#64 Bericht door nbreeker » vrijdag 14 augustus 2015, 04:54

Nu gisteren naar de Immigratie geweest hier in Udon Thani voor mijn 90 dagen melding en het duurde deze keer iets langer dan 5 minuten want ik was wel gelijk aan de beurt maar de man van de negentig dagen melding was niet op zijn plaats waarschijnlijk naar het toilet.
Dus heb ik ongeveer 5 minuten aan z'n buro gezeten voordat hij terug kwam en zich verontschuldigde dat ik moest wachten,waarop ik antwoorde dat ik dat niet erg vond nog een paar minuten later had ik een nieuwe afspraak om me weer temelden in November en was ik weer vrij om te gaan en staan waar ik wil.

Maar ook nu weer farangs voor een verlenging of stay alleen een paspoort bij zich en eentje had geen 1900 bath bij zich en moest op zoek naar een ATM.Ik kan me indenken dat ook de ambtenaren er op een gegeven moment moe van worden,en zeggen nu ik vul alles voor je in maar dat kost je geld.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thabian baan gelukt !

#65 Bericht door jumbo » zaterdag 05 september 2015, 02:52

Terug uit China en gister gelijk maar even naar de Amphur geweest
Ondanks we hadden aangegeven er niet te zijn voor een maand waren ze verbaasd dat ze ons niet konden bereiken (later hoorden we van dochter dat ze hadden gebeld en dat ze nogmaals had aangegeven dat we rond Sep 4 terug zouden komen)
De bigboss was net geweest en is er weer rond 14 sept en dan worden we uitgenodigd voor het gesprek met hem en de ondertekening, alles is verder in kannen en kruiken..

Note:
Sinds de bom in centraal bangkok en de gevonden individuen/verdachten worden reeds bestaande regels aangaan de buitenlanders en hun (huur- en vakantie) verblijven aangescherpt. Dus weer een goede reden om een gele tabien baan te regelen..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Thabian baan gelukt !

#66 Bericht door Ashakorat » zaterdag 05 september 2015, 10:17

nbreeker schreef:Nu gisteren naar de Immigratie geweest hier in Udon Thani voor mijn 90 dagen melding en het duurde deze keer iets langer dan 5 minuten want ik was wel gelijk aan de beurt maar de man van de negentig dagen melding was niet op zijn plaats waarschijnlijk naar het toilet.
Dus heb ik ongeveer 5 minuten aan z'n buro gezeten voordat hij terug kwam en zich verontschuldigde dat ik moest wachten,waarop ik antwoorde dat ik dat niet erg vond nog een paar minuten later had ik een nieuwe afspraak om me weer temelden in November en was ik weer vrij om te gaan en staan waar ik wil.

Maar ook nu weer farangs voor een verlenging of stay alleen een paspoort bij zich en eentje had geen 1900 bath bij zich en moest op zoek naar een ATM.Ik kan me indenken dat ook de ambtenaren er op een gegeven moment moe van worden,en zeggen nu ik vul alles voor je in maar dat kost je geld.
Hi Nick
Ik zou er wel 1000 bath extra voor over hebben om van al die papiertroep af te zijn en soepeltjes de volgende verlenging krijg. Ondanks mijn goede voorbereidingen moest ik toch nog extra papieren invullen. Was wel de eerste keer voor mij.

Gebruikersavatar
Santy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2014, 13:29
Locatie: Tienen

Re: Thabian baan gelukt !

#67 Bericht door Santy » zaterdag 05 september 2015, 12:09

Bij mij , veranderen van adres was 6 uur werk , 3 kopijen van mijn paspoort (3thb) op de plaatselijke kopijcenter en dat was het , je krijgt dus een nieuwe tabien baan en je oude terug , die eigenlijk alleen nog als een souvenier telt want ze slaan er een stempel in...
Van suiker in de mond krijg je rotte tanden...

hanshu

Re: Thabian baan gelukt !

#68 Bericht door hanshu » woensdag 16 september 2015, 10:33

Vandaag gele boekje gekregen op de amphur van Non Sa-at.
Gister wezen vragen of de te leveren dingen nog hetzelfde waren maar dat was natuurlijk veranderd sinds januari :giggle:
Na een goed gesprek kon ik vandaag terug komen met een belangrijk persoon...hehe laat dat nou ons dorpshoofd zijn en de zwager van duifje...
3 A-4 tjes vol geschreven en 3 uur werk ging ik naar huis met het boek...

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Thabian baan gelukt !

#69 Bericht door Harm » woensdag 16 september 2015, 13:27

Dus vanavond is de gehele goegemeente uitgenodigd om dit heugelijke feit te vieren?
Hoorde in de wandelgangen dat je ook maar gelijk de karabouw band hebt gecontracteerd
Je moet wel erg blij zijn met dat gele boekje :cheesy: :cheesy:
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

hanshu

Re: Thabian baan gelukt !

#70 Bericht door hanshu » woensdag 16 september 2015, 13:32

Harm schreef:Dus vanavond is de gehele goegemeente uitgenodigd om dit heugelijke feit te vieren?
Hoorde in de wandelgangen dat je ook maar gelijk de karabouw band hebt gecontracteerd
Je moet wel erg blij zijn met dat gele boekje :cheesy: :cheesy:
Ja...rondje voor het hele dorp gegeven...alle 10.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Thabian baan gelukt !

#71 Bericht door brake034 » woensdag 16 september 2015, 14:01

:thumbsup:
Marcel

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Thabian baan gelukt !

#72 Bericht door RuudThai » woensdag 16 september 2015, 14:30

Tja, ik had ook zo'n mooi geel boekje.... maar toen verkochten we vorige maand ons huis en verhuisden we naar een huurhuis.... dááág geel boekje! :(

j.b
Expat
Expat
Berichten: 198
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 07:33
Locatie: chiangmai

Re: Thabian baan gelukt !

#73 Bericht door j.b » woensdag 16 september 2015, 16:38

RuudThai schreef:Tja, ik had ook zo'n mooi geel boekje.... maar toen verkochten we vorige maand ons huis en verhuisden we naar een huurhuis.... dááág geel boekje! :(
Als je een huurcontract hebt kan je je gele boek dan niet behouden en word alleen je adres veranderd als je in dezelfde plaats blijft ??

J.B

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Thabian baan gelukt !

#74 Bericht door Harm » donderdag 17 september 2015, 05:04

Nee, nieuw huis is nieuw boekje
zou van efficiencie getuigen als gewoon het nieuwe adres in het al gemaakte boekje wordt getypt o.i.d.
maar das een afslag te ver denk ik.
oude krijg je terug en als ze het niet vergeten wordt het ongeldig gemaakt
Ik heb 2 gele tabian baan boekjes beide geldig daar men het bij mij vergeten is ongeldig te maken
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thabian baan gelukt !

#75 Bericht door jumbo » donderdag 17 september 2015, 05:07

Boekje vandaag opgehaald, zebigboss was er vandaag, handtekeningen gezet en vreemd genoeg zonder fondsenoverdracht werd
de tabien baan overhandigd...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”