Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

#16 Bericht door Pieter » maandag 24 juni 2013, 07:44

genesis schreef:Ik ga voor een goedkope flatscreen bv LG of Toshiba (24" > 60 cm), die zal rond de 4000 - 5000 Thb gaan bedragen en een DVD player hecht ik niet veel waarde aan, dus de goedkoopste is goed genoeg en regio vrij gaat meestal via de knoppen van de afstand bediening en is op te vragen via internet. ;)

Genesis
Meestal wel dat regio vrij maken maar maar mijn thaise Pioneer heb ik regio vrij gemaakt en dat was een heel gedoe

Dus ik zou dat zeker even aan de technieken thai vragen die weten dat wel

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

#17 Bericht door genesis » maandag 24 juni 2013, 08:03

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

#18 Bericht door Jos Flachs » woensdag 26 juni 2013, 01:34

Dat had ik compleet vergeten: de dvd makers willen graag erg veel verdienen, en met de moderne techniek kan dat prima. Ze hebben de wereld verdeeld in zones. Je kunt zone Europa dvd's niet spelen in een zone Azië dvd. Als je zo'n dvd speler koopt, uiteraard. Verreweg de meeste dvd's die je kunt kopen zijn zone vrij in Thailand, maar vraag het even voor je een speler koopt! Die zone dvd spelers zijn over het algemeen de meest goedkope, want vrijwel niemand zit echt te wachten op zo'n klommel waar je alleen Azië dvd's op kunt spelen. Thailand ligt in zone 3, met zo'n speler kan je alleen Thaise, Maleisische en Indonesische DVD's spelen.

Vraag altijd of een dvd speler zone free is, want mijn eerste DVD speler was van Pioneer en niet alleen knap duur maar ook alleen voor zone 3. Een bekend merk kopen geeft dus geen garantie dat je een zone free speler koopt.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

#19 Bericht door RuudThai » woensdag 26 juni 2013, 03:35

Jos Flachs schreef:Dat had ik compleet vergeten: de dvd makers willen graag erg veel verdienen, en met de moderne techniek kan dat prima. Ze hebben de wereld verdeeld in zones. Je kunt zone Europa dvd's niet spelen in een zone Azië dvd. Als je zo'n dvd speler koopt, uiteraard. Verreweg de meeste dvd's die je kunt kopen zijn zone vrij in Thailand, maar vraag het even voor je een speler koopt! Die zone dvd spelers zijn over het algemeen de meest goedkope, want vrijwel niemand zit echt te wachten op zo'n klommel waar je alleen Azië dvd's op kunt spelen. Thailand ligt in zone 3, met zo'n speler kan je alleen Thaise, Maleisische en Indonesische DVD's spelen.

Vraag altijd of een dvd speler zone free is, want mijn eerste DVD speler was van Pioneer en niet alleen knap duur maar ook alleen voor zone 3. Een bekend merk kopen geeft dus geen garantie dat je een zone free speler koopt.
Zoals ik al schreef: de oplossing is 'regionhack' intikken bij google zoeken en dan krijg je een serie websites waar je jouw dvd/blueray-speler kunt intoetsen en vervolgens de trucjes kunt zien om hem van z'n regiogebondenheid te verlossen en dus regiovrij te maken. Heb ik al enkele malen met succes gedaan.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

#20 Bericht door stevenl » woensdag 26 juni 2013, 04:47

10,000 Baht voor een flatscreen 32'' TV, en 500-1,000 Baht voor een DVD speler.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

#21 Bericht door genesis » woensdag 26 juni 2013, 04:57

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

#22 Bericht door stevenl » woensdag 26 juni 2013, 05:07

genesis schreef:Bij Tesco in Chiang Mai een 32" voor Thb 4.990 8-) En ook DVD players vanaf zo'n Thb 500 ;)

Genesis
Ja, kan hier ook goedkoper dan 10,000, maar voor een Samsung/Philips betaal je hier dat wel ongeveer.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

#23 Bericht door RuudThai » woensdag 26 juni 2013, 05:11

genesis schreef:Bij Tesco in Chiang Mai een 32" voor Thb 4.990 8-) En ook DVD players vanaf zo'n Thb 500 ;)

Genesis
Ja, maar dan praat je over het verschil tussen A- en B-merken. De Samsungs, LG's, Sony's en zo zijn de A-merken en bijv. TCL is een B-merk. Bovendien zijn er allerlei uitvoeringen in LCD, Plasma en LED en met Full HD, 3D, Smart TV en andere toeters en bellen. Dus het is alles goed uitzoeken.
Oude modellen (en tv's verouderen erg snel de laatste jaren) worden vaak tegen dumpprijzen verkocht maar zijn kwalitatief natuurlijk prima.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

#24 Bericht door genesis » woensdag 26 juni 2013, 07:03

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

#25 Bericht door ron » woensdag 26 juni 2013, 11:12

En zo heeft elke prijs zijn waarde..........zowel in Nederland.als in Thailand.
Inplaats van een DVD een platenspeler........ :?:

Afbeelding

En qua televisie,s ook prijsverschillen naar waarde.......

Afbeelding

Geen 2e hands kopen in ieder geval Genesis.koop je meestal een ander zijn ellende.

Groet,Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wil een TV en dvd speler gaan kopen wat gaat dat kosten?

#26 Bericht door Jeanette » woensdag 26 juni 2013, 11:28

Een oude TV, dus 1 met zo'n toeter er achter wil niemand hebben.
Dus als je een foto'tje bij de supermarkt ophangt met 'gratis af te halen krijg je geen respons.

:?:

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”