Ziekte kosten verzekering

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Ziekte kosten verzekering

#1 Bericht door foppo » vrijdag 14 juni 2013, 12:28

Beste allemaal,
Nu de voorbereidingen van de emigratie van mijn Thaise vrouw en mijzelf naar Thailand steeds vastere vormen aannemen ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de (on)mogelijkheden van ziektekosten verzekeringen.
Ik wil t.z.t. de verzekering in Nederland beëindigen (zal ook niet anders kunnen denk ik) en als ik volgend jaar, en dan ben ik 66, ga emigreren hoe liggen dan de verzekering mogelijkheden in Thailand?
Hoe zijn de ervaringen en mogelijkheden?

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ziekte kosten verzekering

#2 Bericht door Kees » vrijdag 14 juni 2013, 13:08

Misschien heb je hier wat aan.

http://www.verzekereninthailand.nl/
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Ziekte kosten verzekering

#3 Bericht door foppo » maandag 17 juni 2013, 09:52

Bedankt,
Ik zie nu pas dat er een speciaal subforum voor is.
Sorry, even niet goed gekeken.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Ziekte kosten verzekering

#4 Bericht door brake034 » maandag 17 juni 2013, 11:23

Reken tussen de 15.000 baht per jaar minimum en de 40.000 baht premie per jaar.
Het goedkoopste pakket keert tot 600.000 baht per jaar maximaal uit, de duurste tot 1.200.000 baht.

Info is van http://www.e-insurethailand.com/health
Marcel

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Ziekte kosten verzekering

#5 Bericht door foppo » maandag 17 juni 2013, 11:27

Bedankt, ik neem aan dat dit per persoon is?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ziekte kosten verzekering

#6 Bericht door printen44 » maandag 17 juni 2013, 15:32

Foppo, de link naar de Nederlandse verzekeraars kan ik je aan bevelen. Ik heb daar al mijn verzekeringen lopen. Ik heb een prima ziektekostenverzekering, "ingoing-patient", van een Franse verzekeraar. Geen eigen risico, een maal aangenomen, mag men je niet meer uitsluiten, ook niet voor bepaalde aandoeningen.

Als het enigszins mogelijk is, vermijdt een Thaise ziektekostenverzekering. Die werken met te weinig maximum bedragen en vaak een eigen risico. De verzekering die ik heb is een half miljoen euro per geval. En de premie is in euro's dus, geen valutaverlies.

Maar Matthieu en Andre zullen je je prima voorlichting geven.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Ziekte kosten verzekering

#7 Bericht door brake034 » maandag 17 juni 2013, 15:48

Klinkt goed Printen, mag ik vragen wat dat kost?
Marcel

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Ziekte kosten verzekering

#8 Bericht door Meritus » maandag 17 juni 2013, 17:39

... ik zit met LMG-Pacifik ... 67000 per jaar, maar all in ... ok Europa, vs, Canada ezv. .... inpatient & outpatient 100% ... Repatriation ...


... maar ik moet ook zeggen, ik werk nog wel en darom ga ik zeker niet besparen aan een ziektekostenverzekering ... waarom LMG, on dat ik de bemiddelaar sinds jaren ken en dit ook een punt van 'betrouwbaarheid' voor mij is

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ziekte kosten verzekering

#9 Bericht door printen44 » maandag 17 juni 2013, 18:16

brake034 schreef:Klinkt goed Printen, mag ik vragen wat dat kost?
Hangt een beetje van de leeftijd af. Ik kan alleen mijn premie neerpennen, maar het beste is een mail te sturen aan Matthieu en/of Andre.

Ik ben 68 jaar en betaal per drie maanden 593 euro. Verleden jaar moest ik vijf dagen in het ziekenhuis verblijven en de rekening was 53.000 baht. Alles was prima geregeld en bij ontslag uit het ziekenhuis moest ik twee keer mijn handtekening zetten. Alles financiele zaken werd door de verzekering geregeld en betaald. Binnen twee uur na de opname kreeg ik al via een sms mijn dossiernummer van de verzekering, lees Matthieu.

Ik ga over een paar weken op vakantie naar Namibie en Zuid-Afrika. Ik kreeg van Andre een perfecte reisverzekering. Er wordt zelfs een uitkering gedaan als ik een vlucht mis, veel vertraging heb etc. En dat alles tegen een redelijke prijs.

En je kan in het Nederlands communiceren. Ook een voordeel.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Ziekte kosten verzekering

#10 Bericht door carpediem » dinsdag 18 juni 2013, 05:56

Wat je niet kunt betalen moet je verzekeren zei een verzekeringsman me een keer.

Ik ga ervan uit dat er misschien maar heel klein risico is dat ik grote medische problemen kan krijgen.

Uit ervaring weet ik van anderen dat de kosten dan behoorlijk kunnen oplopen tot boven de miljoen(en) euro.

Omdat ik het kan betalen heb ik me zonder limieten laten verzekeren bij een nederlandse mij.

Alle kosten worden gedekt en behandeling kan wanneer nodig in Nederland worden voortgezet.

Ik betaal nu (69 jaar) zo rond de 5.000,- euro per jaar. Is niet zoveel meer als ik in Nederland zou betalen voor premie en belasting.
Gezien mijn vrijstelling van belasting kan ik het daar makkelijk van betalen.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Ziekte kosten verzekering

#11 Bericht door Jos Flachs » maandag 01 juli 2013, 00:52

Je kan ook kijken of je NL verzekeraar een pakket heeft dat dekking geeft in het buitenland, bij permanent verblijf. Dat is flink duurder dan een gewoon NL pakket, maar heeft geen maxima of uitsluiting. Je kunt je bestaande NL verzekering altijd omzetten in een polis die dekking geeft in het buitenland.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ziekte kosten verzekering

#12 Bericht door printen44 » maandag 01 juli 2013, 04:52

Ik kon kiezen tussen een Nederlandse verzekering en een Franse. de Franse was beter, omdat de Franse wetgeving strenger is dan de Nederlandse wat verzekeringen betreft. Ook was de Franse goedkoper en gaf meer dekking. De ene keer dat ik de verzekering nodig had, opname ziekenhuis en verblijf daar, was het perfect geregeld. Uiteraard ben ik alleen verzekerd voor "in-going patient". Wil je een volledige dekking, t.w. ook poliklinische behandelingen, dan ben je een vermogen kwijt.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”