Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5461 Bericht door ron » woensdag 15 april 2020, 22:55

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het Praathuis

#5462 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 16 april 2020, 01:02

Dat is weer eens een leuke oude herinnering in deze zorgelijke tijd. Hier was ik echt aan toe: even weer kunnen lachen! :clap:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5463 Bericht door wanadee » donderdag 16 april 2020, 01:57

Leuk Ron :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5464 Bericht door ron » donderdag 16 april 2020, 09:02

Zo is het mannen,een beetje de realiteit ontsnappen is goed voor je.
Welk onderwerp je tegenwoordig ook maar aankaart/leest/hoort gaat(in-)direct over corona,in het geheel niet vreemd,maar toch.....
Veel sociale contacten van een ieder zijn verstoord en dat bemerk ik zelf het meest aan mijn kinderen die eigenlijk wel weer eens naar school toe willen.
Een paar maanden terug zou ik het niet geloven dat ik die woorden ooit uit hun mond zou horen,maar nu dus toch.

Wanneer zal er een vaccin zijn om de boel tot rust te doen krijgen speelt waarschijnlijk bij een ieder door zijn hoofd,
en dan natuurlijk nog de rampzalige gevolgen van wat er NA corona een ieder te wachten staat.
De meesten op dit forum hebben een respectabele leeftijd en zullen zich niet direct zorgen maken over hen zelf,
maar wel over hun meestal toch wel jonge gezinnen,ik tenminste wel.

Afwachten is het enigste wat we kunnen doen blijkbaar,maar proberen de tijd zo gezellig mogelijk door te brengen.
Een beetje meer samen in de keuken staan met wat Thaise muziek die door het hele huis te horen is,
afgewisseld door werkzaamheden in het nieuwe huis wat we nog steeds niet betrokken hebben door wanprestatie van een aannemer,
maar daar wil ik niet eens aan denken,grrrrrr

Een ieder maakt er het beste van in deze kl*te tijd en berusten maar in wat zal gaan gebeuren.
Ikzelf ben er trouwens wel huiverig voor om onze kinderen binnenkort weer naar school te moeten sturen,en zal zeker niet de enige zijn.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het Praathuis

#5465 Bericht door KhunSugar » donderdag 16 april 2020, 11:38

Een ieder maakt er het beste van in deze kl*te tijd en berusten maar in wat zal gaan gebeuren.
Ikzelf ben er trouwens wel huiverig voor om onze kinderen binnenkort weer naar school te moeten sturen,en zal zeker niet de enige zijn.
Ik weet niet hoe het in NL zit maar in BE staat het licht op groen om scholen geleidelijk aan te heropenen.
Schooldirectie en vakbonden staan al op hun achterste poten.
Ze zijn niet bezorgd om de kinderen dan wel om de leerkrachten.
Maar ik begrijp de bezorgdheid over uw kroost.

In WZC mag er vanaf zaterdag opnieuw 1 persoon op bezoek, is al 5 weken verboden in BE. Wordt ondraaglijk voor de bejaarden en hun familie.
Toch is er stevig verzet uit de sector.

De gemiddelde bewoner van een woon-zorgcentrum in Vlaanderen is 87 jaar en heeft bij aankomst in dat WZC een gemiddelde levensverwachting van anderhalf jaar. Corona heeft die verwachting nu met enkele maanden ingekort.
Onze woon-zorgcentra zijn wachtkamers van de dood geworden, een laatste rustplaats voor wie stokoud, zwaar hulpbehoevend of dementerend is, en soms de drie tegelijk. Corona dwingt ons nu om onze ouderenzorg te herdenken, maar ook daarna zullen onze woon-zorgcentra altijd die laatste rustplaats blijven. En gevoelsmatig hopelijk ook een laatste thuis, meer dan alleen een kamertje met een bed, een zetel en een tv.
Ja, natuurlijk is het een drama om zoveel tachtigers en negentigers te zien sterven. Ja, natuurlijk had je hen nog dat extra jaar gegund en liefst meer dan dat. Ja, natuurlijk moeten we ons bezinnen over hoe we onze ouderen praktisch en financieel nog beter kunnen omringen. En ja, natuurlijk is de oversterfte in onze rusthuizen groot, groter dan bij een strenge wintergriep of een bloedhete zomer. Maar tegelijk is er het feit dat het virus meestal niet levensbedreigend is voor wie gezond is en niet bejaard. Laat de dodentol in onze zorgcentra dus geen remmend argument zijn om op een veilige en verstandige manier weer aan het werk te gaan en om heel geleidelijk ons samenleven te normaliseren.

Helaas, wie daarvoor pleit, zelfs op een respectvolle manier, wordt dezer dagen als harteloos of hardvochtig gebrandmerkt door mensen die zichzelf moreel superieur achten, socialer en beschaafder dan de zogenaamde neoliberalen die alleen maar aan onze toekomstige welvaart zouden denken. Het zijn blinden die niet zien dat economie en gezondheid elkaars bondgenoot zijn, niet elkaars vijand.
(Jan Segers HLN)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5466 Bericht door ron » donderdag 16 april 2020, 12:02

Ben niet zo zeer huiverig voor de kinderen zelf Sugar,
aangezien er steeds geopperd wordt dat kinderen over het algemeen genomen
bijna geen ernstige verschijnselen vertonen mochten zij besmet raken.

Het onderstreepte woordje "bijna" moet men dus zien als een (nood)-lot
uit de loterij......
Toch zullen de kinderen het virus mee naar huis gaan nemen en kunnen
de overige bewoners het dus ook krijgen,of mis ik iets aan deze theorie?

De leerkrachten worden natuurlijk als grootste kanshebbers gezien op het krijgen van het virus m.i.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het Praathuis

#5467 Bericht door KhunSugar » donderdag 16 april 2020, 12:12

ron schreef:Ben niet zo zeer huiverig voor de kinderen zelf Sugar,
aangezien er steeds geopperd wordt dat kinderen over het algemeen genomen
bijna geen ernstige verschijnselen vertonen mochten zij besmet raken.

Het onderstreepte woordje "bijna" moet men dus zien als een (nood)-lot
uit de loterij......
Toch zullen de kinderen het virus mee naar huis gaan nemen en kunnen
de overige bewoners het dus ook krijgen,of mis ik iets aan deze theorie?

De leerkrachten worden natuurlijk als grootste kanshebbers gezien op het krijgen van het virus m.i.
Mee eens Ron.
Maar, en dat is strikt persoonlijk, volgens mij enige manier om aan immuniteit te geraken zolang er geen vaccin voorhanden is.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5468 Bericht door wanadee » donderdag 16 april 2020, 12:15

KhunSugar schreef: donderdag 16 april 2020, 12:12
ron schreef:Ben niet zo zeer huiverig voor de kinderen zelf Sugar,
aangezien er steeds geopperd wordt dat kinderen over het algemeen genomen
bijna geen ernstige verschijnselen vertonen mochten zij besmet raken.

Het onderstreepte woordje "bijna" moet men dus zien als een (nood)-lot
uit de loterij......
Toch zullen de kinderen het virus mee naar huis gaan nemen en kunnen
de overige bewoners het dus ook krijgen,of mis ik iets aan deze theorie?

De leerkrachten worden natuurlijk als grootste kanshebbers gezien op het krijgen van het virus m.i.
Mee eens Ron.
Maar, en dat is strikt persoonlijk, volgens mij enige manier om aan immuniteit te geraken zolang er geen vaccin voorhanden is.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
En nu lees ik toch steeds meer dat het een illusie is te denken dat we blijvende immuniteit kunnen opbouwen. Schijnt inherent te zijn aan luchtweg infecties.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het Praathuis

#5469 Bericht door KhunSugar » donderdag 16 april 2020, 12:23

wanadee schreef:
KhunSugar schreef: donderdag 16 april 2020, 12:12
ron schreef:Ben niet zo zeer huiverig voor de kinderen zelf Sugar,
aangezien er steeds geopperd wordt dat kinderen over het algemeen genomen
bijna geen ernstige verschijnselen vertonen mochten zij besmet raken.

Het onderstreepte woordje "bijna" moet men dus zien als een (nood)-lot
uit de loterij......
Toch zullen de kinderen het virus mee naar huis gaan nemen en kunnen
de overige bewoners het dus ook krijgen,of mis ik iets aan deze theorie?

De leerkrachten worden natuurlijk als grootste kanshebbers gezien op het krijgen van het virus m.i.
Mee eens Ron.
Maar, en dat is strikt persoonlijk, volgens mij enige manier om aan immuniteit te geraken zolang er geen vaccin voorhanden is.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
En nu lees ik toch steeds meer dat het een illusie is te denken dat we blijvende immuniteit kunnen opbouwen. Schijnt inherent te zijn aan luchtweg infecties.
Als we al immuniteit verwerven tot het vaccin er is zou al helpen.
Voor wie gezond en niet bejaard is is covid-19 niet meteen fataal. Dat zou toch al duidelijk moeten zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5470 Bericht door wanadee » donderdag 16 april 2020, 12:35

KhunSugar schreef: donderdag 16 april 2020, 12:23
wanadee schreef:
KhunSugar schreef: donderdag 16 april 2020, 12:12
Mee eens Ron.
Maar, en dat is strikt persoonlijk, volgens mij enige manier om aan immuniteit te geraken zolang er geen vaccin voorhanden is.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
En nu lees ik toch steeds meer dat het een illusie is te denken dat we blijvende immuniteit kunnen opbouwen. Schijnt inherent te zijn aan luchtweg infecties.
Als we al immuniteit verwerven tot het vaccin er is zou al helpen.
Voor wie gezond en niet bejaard is is covid-19 niet meteen fataal. Dat zou toch al duidelijk moeten zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Ouderen en zieken zijn inderdaad het haasje. Maar ik heb veel voorbeelden gezien in nieuwsprogrammas van 30 en 40 jarigen die weken op de ic op het randje hebben gelegen. Met veel revalidatie n vaak blijvende weefselsvhade als gevolg. Dus het blijft een gokje.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#5471 Bericht door wpdl » donderdag 16 april 2020, 12:37

Leuk verzonnen immuniteit het zou zo moeten werken daarom zijn wij als mens al wat langer op deze planeet.
In de praktijk duurt zoiets wel ietsje langer als dat sommige instanties je willen laten geloven.
Stand in Nederland op dit moment. 3 % van de bloeddonoren Bron https://bit.ly/2XFVoVp
Volgens zeggen moet het leeuwendeel van een bevolking immuniteit hebben om het te laten werken jaren lang covid19 oplopen dus.

Beetje helpen lijk mij zinvol.
Passieve immuniteit is een vorm van bescherming tegen ziekteverwekkers, die ontstaat door het direct inspuiten van antistoffen. ... Alleen inenting met een vaccin zorgt voor actieve immuniteit, waarbij het eigen afweersysteem geprikkeld wordt tot het maken van antistoffen, wat veel langer bescherming biedt.
https://bit.ly/2ymW72R

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het Praathuis

#5472 Bericht door KhunSugar » donderdag 16 april 2020, 14:27

wpdelange schreef:Leuk verzonnen immuniteit het zou zo moeten werken daarom zijn wij als mens al wat langer op deze planeet.
In de praktijk duurt zoiets wel ietsje langer als dat sommige instanties je willen laten geloven.
Stand in Nederland op dit moment. 3 % van de bloeddonoren Bron https://bit.ly/2XFVoVp
Volgens zeggen moet het leeuwendeel van een bevolking immuniteit hebben om het te laten werken jaren lang covid19 oplopen dus.

Beetje helpen lijk mij zinvol.
Passieve immuniteit is een vorm van bescherming tegen ziekteverwekkers, die ontstaat door het direct inspuiten van antistoffen. ... Alleen inenting met een vaccin zorgt voor actieve immuniteit, waarbij het eigen afweersysteem geprikkeld wordt tot het maken van antistoffen, wat veel langer bescherming biedt.
https://bit.ly/2ymW72R
Ik zal het erbij houden dat de meningen over immuniteit verdeeld zijn. Virologen in VL hadden de scholen niet gesloten. Bij onze Waalse medemensen dacht men er anders over, men volgde Macron. Dus kwam er het zoveelste compromis.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#5473 Bericht door wpdl » donderdag 16 april 2020, 14:34

Jullie moeten mogen ook wel weer eens naar de 16 provincies van het rijk der Nederlanden terug keren en die waalse gebieden aan die Fransen geven.
Beter het doet maar even pijn en daarna komt alles goed ;)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5474 Bericht door ron » donderdag 16 april 2020, 14:55

Leuk man,kunnen we Antwerpen als hoofdstad maken......

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Het Praathuis

#5475 Bericht door jomel17 » donderdag 16 april 2020, 15:54

ron schreef: donderdag 16 april 2020, 14:55 Leuk man,kunnen we Antwerpen als hoofdstad maken......

Afbeelding
Ben ik het helemaal mee eens... toch een rare situatie in NL de regering zit in Den Haag en A,dam is de hoofdstad...
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”