Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Praathuis

#5626 Bericht door driver » donderdag 05 januari 2023, 18:43

TF op Facebook verwijst wat ik zie naar de TF website. Dus geen TF Facebook meer denk ik.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#5627 Bericht door wpdl » vrijdag 06 januari 2023, 03:01

Wie wel moderator is of zijn hier weet ik van twee personen wel verder niet.
Wie dat zijn is niet aan mij vindt ik omdat hier te posten.

Correct Arie, maar dat is de vraag niet denk ik of er mensen uit de school klappen over het WIE.
IK heb dit onderwerpje trouwens tien jaar terug al eens aangehaald, Wie O wie
Zie het als een eng gedrag, de hoge heren van het dorp gebruikte ik toen als kreet.
Erger nog men wenst geen openbaring te geven, nooit niet.
Iets wat ik ook wel weer begrijp, je gaat natuurlijk vreselijk onderuit als je zegt ja dat ben ik ook en die ook en tussendoor modereer ik.

Een van de redenen van de teleurgang van dit forum.
Het wekt een zeer groot wantrouwen op bij leden en dus schrijf je maar niet.[vele].

Dat er daarnaast technische drempels zijn is ook duidelijk het lid worden en het inloggen werkt ook niet in je voordeel.
Vele jaren terug normaal nu is het bijna zeer vervelend, vooral voor mensen die een vakantie vraag hebben en meer niet, paar keer per jaar.
Het laatste lid is aangemeld op maandag 01 november 2021, 23:20 trouwens.
Zoals zo vele aanmeldingen in die dagen nooit geen vraag gesteld, vreemd zonder aanmelding kan je alles lezen.

Dat de aandacht van moderatie niet verder gaat als modereren is ook krom.
Een forum dient van content te worden voorzien waar leden op kunnen reageren.
Wachten totdat leden eens last hebben van een scheet die dwars zit werkt niet.
Het opwaarderen van leden die van hun interesse een hobby gemaakt hebben had jaren terug al meer aandacht moeten hebben.

Stations zijn naar mijn idee gepasseerd af en toe een opleving tijdens de grote dip, Thats it.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het Praathuis

#5628 Bericht door jumbo » vrijdag 06 januari 2023, 04:40

Moderatie is ooit gecreerd omdat men zich niet aan regels hield zoals majesteit schennis waarbij het forum kan worden opgedoekt,
of zoals hier het geval een tijdje was, dat leden elkaar het licht niet in de ogen gunden, of gunnen...
Er zijn altijd figuren met een natuurlijk aangeboren minderwaarheidscomplex die ergens tegen moeten rebelleren en kan dat niet
'goedschiks' dan maar op een andere manier en desnoods moet het schip ten onder en vervolgens vragen de muiters zichzelf af; Now what??

TF is al een tijdje regerduceerd tot 5-6 berichten per dag, wel met veel (on)inhoudelijke reacties en een nazi achtige moderatie...
Maar met veel Belgen in de gelederen blijft het een goedmoedig gebeuren anders als het hier is (geweest)

Alle leden waar ik in pakweg 2010 gemoedelijke tot informatieve dicussies mee had zijn verdwenen op Erik na dacht ik, sommigen op natuurlijke wijze,
anderen zonder opgaaf van reden....we hebben ooit zelfs een paar borrels genuttigd met een groepje in de kroeg.

Goede tijden, slechte tijden??? Nooit gezien overigens maar in het 'nieuws' altijd veel gedoe over...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het Praathuis

#5629 Bericht door serpay » vrijdag 06 januari 2023, 10:53

jumbo dit was in 2006,helaar kon ik er toen niet bij zijn.
later hebben we dit nog een keer gedaan bij mart in cha-am waar we samen de ondergang van Nederland tegen Portugal hebben gezien.
ik dacht in 2008 hebben we met een aantal leden nog een keer in bkk afgesproken en een gezellige avond van gemaakt.
zo zijn er meerdere leden die ik persoonlijk heb ontmoet en heb bezocht in Thailand.
tegenwoordig heb ik nog steeds contact met enkele leden en exleden,
verder zal ik hier niet op ingaan om negative reacties te vermeiden.
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Praathuis

#5630 Bericht door driver » vrijdag 06 januari 2023, 21:51

En zo blijven we momenteel met een handje vol mensen hier op TF wat posten en aangezien er idd amper of geen nieuwe leden bijkomen zal dat wel zo blijven lijkt me.
Forums dus aanmelden met inloggegevens zijn ook wat achterhaald tegenwoordig want tsja...Instagram en Facebook ook nog wel is veel makkelijker en directer maar ik blijf een Forum nog steeds prima vinden.
Hier kun je makkelijk terugkijken naar oude berichten ect.
Op Facebook en Instagram kan dat minder of helemaal niet.
Het praathuis is weer even in beweging nu en voor hoelang? 🤔. Of hoe kort 😂

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het Praathuis

#5631 Bericht door genesis » zaterdag 07 januari 2023, 01:50

10 jaar geleden was de algemene stemming & insteek hier veel positiever, de laatste jaren ervaar ik vooral dat elkaar de maat word genomen en is 'afzeiken' van anderen veelvoorkomend geworden.

Zoals b.v. iemand afzeiken op de vorm (zijn schrijftaalgebruik, of feitenkennis) ipv de inhoud en de betekenis

Ik mis het zoals het hier was toen ik hier eind 2012 kwam, ik kom hier, vanwege de algemene stemming hier nog maar weinig, en posten doe ik haast al helemaal niet meer, jammer....

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#5632 Bericht door wpdl » zaterdag 07 januari 2023, 02:51

Het 'grensoverschrijdende gedrag of verbaal geweld' ligt gevoelig tegenwoordig Genesis.
Men wil nog wel eens te snel de streep trekken is mijn opinie.
En dan lekker als excuus een presentatie op tafel leggen die ook niet reëel is.
Beledigd tot op het bot om kleinigheden.

Maar toch ben ik het beperkt met je eens genesis.
Kan mij nog de dagen herinneren dat Tante Els en Juffrouw Jannie, hoewel hun naam anders was, elkaar regelmatig in de haren vlogen.
RuudThai kon helemaal zijn portie krijgen van Tante Els.
Ik werd als nieuwkomer gelijk beschuldigd van 'spioneren' met e mail vermelding en al.
Of de rest maar een even via dat kanaal wilden reageren.
De egoproblematiek tussen Erik en Ron is op dit forum legendarisch
Han en diverse andere konden er ook wat van met hun welles nietes.
Er schreven wel meer leden die niet bepaalt veel begrip hadden voor andere leden.
En ja schoolmeesters zijn er en waren er, mensen die altijd hun gelijk opeisen en op iedere slak zout mikten om dat te halen.
De mix in discussie is zeker veranderd, maar denk dat het afzeiken hetzelfde is gebleven.
De modderratie stond er bij en keek erna veelal of reageerde als een pitbull net als nu [Jumbo zijn uitspraak gaat mij ietsje te ver en nee het is geen schrijffout] gebruik veiligheidshalve ook Language Tool.
Die zijn er altijd geweest trouwens, moderatie tijdens mijn vele jaren hier.

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Het Praathuis

#5633 Bericht door paknampo » zaterdag 07 januari 2023, 02:54

driver schreef: woensdag 04 januari 2023, 18:41 Ach ja.. Stil is het sowieso al met soms een opleving.
Het is wat het is denk ik dan maar en we zien wel weer wat 2023 gaat worden hier.

Wat ik wel wat jammer vindt is dat bijvoorbeeld mensen die onlangs naar Thailand gegaan zijn bijna of niks posten over hun nieuwe land zeg maar. Hoe het bevalt bijvoorbeeld of wat er tegenvalt ect..

Voordat ze gaan weten ze vaak dit forum wel te vinden om info ect te vragen. Zijn ze eenmaal in Thailand verdwijnen ze vaak uit het TF beeld zeg maar.

Stille zit ook in Thailand nog toch? 🤔 Of alweer terug in Nederland? 🤔.
Die poste voorheen ook nog wel wat maar de laatste maanden ook niks meer voor zover ik het meekrijg althans.
Voel me hier wel thuis, kijk hier bijna dagelijks
Schrijven doe ik helaas minder

Inderdaad driver, het is jammer dat men de belevenissen niet deelt na verhuizing.
Het zijn wel de ervaringsdeskundigen
Wellicht schaamte?

Gr.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het Praathuis

#5634 Bericht door jumbo » zaterdag 07 januari 2023, 23:54

wpdl schreef: zaterdag 07 januari 2023, 02:51 De modderratie stond er bij en keek erna veelal of reageerde als een pitbull net als nu [Jumbo zijn uitspraak gaat mij ietsje te ver en nee het is geen schrijffout] gebruik veiligheidshalve ook Language Tool.
IK moet even corrigeren, ik bedoelde TB en niet TF in mijn referentie
Je hebt gelijk in je stelling, maar persoonlijk is mijn moderatie ervaring op het forum prime te noemen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Praathuis

#5635 Bericht door driver » zondag 08 januari 2023, 08:30

paknampo schreef: zaterdag 07 januari 2023, 02:54
driver schreef: woensdag 04 januari 2023, 18:41 Ach ja.. Stil is het sowieso al met soms een opleving.
Het is wat het is denk ik dan maar en we zien wel weer wat 2023 gaat worden hier.

Wat ik wel wat jammer vindt is dat bijvoorbeeld mensen die onlangs naar Thailand gegaan zijn bijna of niks posten over hun nieuwe land zeg maar. Hoe het bevalt bijvoorbeeld of wat er tegenvalt ect..

Voordat ze gaan weten ze vaak dit forum wel te vinden om info ect te vragen. Zijn ze eenmaal in Thailand verdwijnen ze vaak uit het TF beeld zeg maar.

Stille zit ook in Thailand nog toch? 🤔 Of alweer terug in Nederland? 🤔.
Die poste voorheen ook nog wel wat maar de laatste maanden ook niks meer voor zover ik het meekrijg althans.
Voel me hier wel thuis, kijk hier bijna dagelijks
Schrijven doe ik helaas minder

Inderdaad driver, het is jammer dat men de belevenissen niet deelt na verhuizing.
Het zijn wel de ervaringsdeskundigen
Wellicht schaamte?

Gr.
Hallo.. Schaamte zou kunnen of het is iets van nu ben ik er en klaar. Als ik naar Thailand of elders zou emigreren zou ik mij wat kennende dit of een ander forum overspoelen met mijn ervaring en uitstapjes ect denk ik.

Gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Praathuis

#5636 Bericht door driver » zondag 08 januari 2023, 08:57

genesis schreef: zaterdag 07 januari 2023, 01:50 10 jaar geleden was de algemene stemming & insteek hier veel positiever, de laatste jaren ervaar ik vooral dat elkaar de maat word genomen en is 'afzeiken' van anderen veelvoorkomend geworden.

Zoals b.v. iemand afzeiken op de vorm (zijn schrijftaalgebruik, of feitenkennis) ipv de inhoud en de betekenis

Ik mis het zoals het hier was toen ik hier eind 2012 kwam, ik kom hier, vanwege de algemene stemming hier nog maar weinig, en posten doe ik haast al helemaal niet meer, jammer....
De algemene stemming is zeker afgelopen jaar wel oké geweest vlgs mij maar heb je ook amper iets gepost toch. Wat wpdl ook al aangaf over de periodes van elkaar in de haren vliegen ect is mijns inziens al een poosje geleden en ja.. Er zijn leuke en hele actieve periodes geweest icm mindere periodes ongeacht wie dat waren of waarom. Die tijd is geweest, Mensen zijn weg en degenen die hier nu nog posten ook vorig jaar doen dat vlgs mij redelijk normaal.
Stil is het wel ja het zijn geen tig berichten meer zoals vaak voorheen met ook heel veel onzin erbij zeg maar wat sommigen mooi vonden maar anderen weer irritant.
Goed is het tenslotte nooit voor iedereen.
De ja /nee discussies mis ik niet echt al vondt ik het soms wel vermakelijk om te lezen.
Het op de man of vrouw spelen deedt ik een periode zelf ook aan mee omdat er toen groepjes ontstonden met mensen die elkaar vonden zeg maar en hun eigen ideeën en gedachten hadden over eea hier.

Minder fijne periodes waren voor mij het overlijden van Mart die ik aardig vondt en later het ex forum lid Henkhorat waar wij goed contact mee hadden.

En nu..Eigenlijk wat persoonlijk contact betreft niemand meer Thailand gerelateerd. Ook niet binnen TF.

En dus na ik denk iets van 13 jaar hier nu aanwezig te zijn blijf ik toch mijn ding doen hier samen met degenen die ook hier blijven posten.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het Praathuis

#5637 Bericht door jumbo » maandag 09 januari 2023, 06:17

:thumbsup:
Kende Mart en Henk ook persoonlijk, vooral Mart, aardige kerel....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”