container met inboedel naar thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: container met inboedel naar thailand

#16 Bericht door menan » vrijdag 14 juni 2013, 07:48

jay schreef:
brake034 schreef:Hallo,

Ikzelf heb mijn spullen, 20' container vol, laten verhuizen met http://www.windmillforwarding.nl/nl-nl/ ... ingen.aspx
Ben zeer tevreden over de afwikkeling en de harde garantie dat er geen lokale belasting geheven zou worden, helemaal goed gegaan en niets kapot of vermist.

Ze nemen de hele zorg van je over, het kost wat maar dan heb je ook wat. Ik heb geen bindingen met het bedrijf!

Zou je 1 ding willen aanraden, elke m2 verhuisgoed kost geld! Neem alleen de allerbelangrijkste zaken mee en laat de te missen zaken lekker achter. Koel/vries combi zou ik niet meenemen, die zijn te kwetsbaar en nemen teveel volume in. Een nieuwe in Thailand kost minder als de oude meenemen, zelfs al stop je hem vol spullen of kleding.

Windmill zal een offerte op maat maken voor je en dat kost je niks, zou ik doen want dan weet je waar je over praat.

Sterkte, ikzelf ben nog tot 2015 bezig met uitpakken, net langdurig kerstmis :clap:
volkomen mee eens prima service en niet te duur
groet jay

Helaas zijn er ook andere geluiden geweest over Windmill Forwarding, maar deze hele reeks is verwijderd.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: container met inboedel naar thailand

#17 Bericht door brake034 » vrijdag 14 juni 2013, 07:53

Heb ook wel eens wat gelezen maaaaaaar; als er eens een keer iets misgaat, hoeveel keer is het goed gegaan?
En wat was de oorzaak van het misgaan?

Dus ik heb dit bedrijf de opdracht gegeven en ben tevreden, zo tevreden dat ik overweeg de laatste spulletjes in een 2 m3 houten kist over te laten komen eind 2013.
Marcel

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: container met inboedel naar thailand

#18 Bericht door menan » vrijdag 14 juni 2013, 08:02

Ik vind dat je naast zo'n 'goed nieuws show' bij de mensen de indruk wekt dat het allemaal koek en ei is. Maar juist op een forum als deze moet je de mensen wel volledig informeren, dus ook minder goede zaken van een bedrijf laten zien, zodat ze een goede en kritische afweging kunnen maken. Maar misschien is een (deze) forum daar niet voor.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: container met inboedel naar thailand

#19 Bericht door brake034 » vrijdag 14 juni 2013, 08:13

Menan, ik kan alleen praten uit mijn eigen ervaring en die is uitstekend.

Dat er andere berichten op internet zweven is waar en die kan een ieder zelf opzoeken, google is je vriend.
Hoe kan ik dingen over een bedrijf gaan vertellen die ik niet zelf heb meegemaakt?

Als jij andere ervaringen hebt kun je misschien in neutrale bewoordingen het issue nog eens uitleggen zonder dat de moderatie het wist?!
Marcel

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: container met inboedel naar thailand

#20 Bericht door stevenl » vrijdag 14 juni 2013, 08:16

brake034 schreef:Heb ook wel eens wat gelezen maaaaaaar; als er eens een keer iets misgaat, hoeveel keer is het goed gegaan?
En wat was de oorzaak van het misgaan?

Dus ik heb dit bedrijf de opdracht gegeven en ben tevreden, zo tevreden dat ik overweeg de laatste spulletjes in een 2 m3 houten kist over te laten komen eind 2013.
Hou er rekening mee dat je binnen een jaar met een non-immigrant visum huishoudelijke spullen belastingvrij kunt importeren. Na dat jaar wordt er een (forse) belasting geheven.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: container met inboedel naar thailand

#21 Bericht door Pieter » vrijdag 14 juni 2013, 08:18

menan schreef:Ik vind dat je naast zo'n 'goed nieuws show' bij de mensen de indruk wekt dat het allemaal koek en ei is. Maar juist op een forum als deze moet je de mensen wel volledig informeren, dus ook minder goede zaken van een bedrijf laten zien, zodat ze een goede en kritische afweging kunnen maken. Maar misschien is een (deze) forum daar niet voor.
Als je Menan persoonlijk een berichtje stuurt kan die je haarfijn uitleggen dat
mocht er wat misgaan je het echt jammer zult vinden op ooit met zo'n bedrijf in zee te zijn gegaan

Ikzelf ben destijds met Interdean (NL kant) en aan thaise kant Santa Fe (3 keer zelfs) in zee gegaan
.... heel goed
en ik weet dus niet wat er gebeurd als er fouten worden gemaakt maar meestal is het wel zo
goed heeft wel een prijs

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: container met inboedel naar thailand

#22 Bericht door chelobechek » vrijdag 14 juni 2013, 08:59

Onderzoek ook de route anders om... bij relaties met Thaise vrouwen gelden vaak andere regels na terugkeer op hun thuisbasis dan die aan welke je gewend bent geraakt

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: container met inboedel naar thailand

#23 Bericht door menan » vrijdag 14 juni 2013, 09:01

chelobechek schreef:Onderzoek ook de route anders om... bij relaties met Thaise vrouwen gelden vaak andere regels na terugkeer op hun thuisbasis dan die aan welke je gewend bent geraakt
Als je iets wil weten over een vervoerder van Thailand naar Nederland stuur me dan maar een pb.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: container met inboedel naar thailand

#24 Bericht door Ben » vrijdag 14 juni 2013, 10:02

menan schreef:
chelobechek schreef:Onderzoek ook de route anders om... bij relaties met Thaise vrouwen gelden vaak andere regels na terugkeer op hun thuisbasis dan die aan welke je gewend bent geraakt
Als je iets wil weten over een vervoerder van Thailand naar Nederland stuur me dan maar een pb.

Het verhaal wat Menan je zal sturen is helaas ECHT waar gebeurt.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: container met inboedel naar thailand

#25 Bericht door ron » vrijdag 14 juni 2013, 11:10

Op deze site even bij de zoekfunctie "Windmill Forwarding" in typen.........

Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: container met inboedel naar thailand

#26 Bericht door brake034 » vrijdag 14 juni 2013, 12:05

Ron, na een snelle check zit het gewraakte draadje er niet bij?!
Marcel

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: container met inboedel naar thailand

#27 Bericht door ron » vrijdag 14 juni 2013, 12:39

brake034 schreef:Ron, na een snelle check zit het gewraakte draadje er niet bij?!

Nope.......
Maar wel andere antwoorden van mensen,dus......

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: container met inboedel naar thailand

#28 Bericht door jay » vrijdag 14 juni 2013, 15:30

menan schreef:
jay schreef:
brake034 schreef:Hallo,

Ikzelf heb mijn spullen, 20' container vol, laten verhuizen met http://www.windmillforwarding.nl/nl-nl/ ... ingen.aspx
Ben zeer tevreden over de afwikkeling en de harde garantie dat er geen lokale belasting geheven zou worden, helemaal goed gegaan en niets kapot of vermist.

Ze nemen de hele zorg van je over, het kost wat maar dan heb je ook wat. Ik heb geen bindingen met het bedrijf!

Zou je 1 ding willen aanraden, elke m2 verhuisgoed kost geld! Neem alleen de allerbelangrijkste zaken mee en laat de te missen zaken lekker achter. Koel/vries combi zou ik niet meenemen, die zijn te kwetsbaar en nemen teveel volume in. Een nieuwe in Thailand kost minder als de oude meenemen, zelfs al stop je hem vol spullen of kleding.

Windmill zal een offerte op maat maken voor je en dat kost je niks, zou ik doen want dan weet je waar je over praat.

Sterkte, ikzelf ben nog tot 2015 bezig met uitpakken, net langdurig kerstmis :clap:
volkomen mee eens prima service en niet te duur
groet jay

Helaas zijn er ook andere geluiden geweest over Windmill Forwarding, maar deze hele reeks is verwijderd.
jammer dat de slachtoffers van Windmill Forwarding hun geluiden nu hier niet opnieuw laten horen
ik kan alleen voor mij zelf antwoorden service was prima.
groet jay

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: container met inboedel naar thailand

#29 Bericht door brake034 » vrijdag 14 juni 2013, 15:35

Jay, heb net de andere kant gehoord en ik kan me de frustratie voorstellen.
Er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan.......

Doet me denken aan iets, kan er ff niet opkomen.....
:P
Marcel

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: container met inboedel naar thailand

#30 Bericht door jay » vrijdag 14 juni 2013, 15:43

brake034 schreef:Jay, heb net de andere kant gehoord en ik kan me de frustratie voorstellen.
Er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan.......

Doet me denken aan iets, kan er ff niet opkomen.....
:P
ja ja laat me denken ff denken :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”