Chiang Mai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tim76
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: zaterdag 26 maart 2011, 10:29

Chiang Mai

#1 Bericht door Tim76 » maandag 13 mei 2013, 09:28

Hey allemaal! In juni ga ik met vrouw en kind onder andere naar Chiang Mai. Nu heb ik de gewoonte om in Google Maps alle bezienswaardigheden in kaart te brengen, zodat ik me eenvoudig al kan voorbereiden. Bangkok en Koh Samui heb ik in kaart, maar ik heb wat moeite om de verschillende markten in kaart te brengen, aangezien de straatnamen wat moeilijk terug te vinden zijn in Google maps. Ik ben met name geïnteresseerd in de verschillende dag-, weekend- en avondmarkten en plaatsen om lekker straatvoedsel te eten. Wat zijn de beste foodcourts op dit moment eigenlijk?

Kan iemand mij een beetje op weg helpen? We reizen met een kleine en om die reden zou ik best graag efficiënt de verschillende plekken bezoeken, zonder al te veel te moeten zoeken.

Alvast dank voor jullie hulp!!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Chiang Mai

#2 Bericht door ron » maandag 13 mei 2013, 10:52

Met een 16 maanden oud kindje,weet ik niet of het zo verstandig is om overal maar streetfood te eten,ook voor julie zelf niet.
Als je een tijdje hier zou wonen,went vanzelf je lichaam aan de bacterien die er zeker in de meeste dingen zitten qua streetfood.

Neem in ieder geval maar genoeg pillen mee,om niet de hele vakantie "potvast"te zijn.
Succes met julie trip.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Chiang Mai

#3 Bericht door Kees » maandag 13 mei 2013, 12:13

Foodcourts in de Big-C en de Tesco zijn eigenlijk altijd wel goed. Ook een goede foodcourt zit in Yamaha Square aan de Huay Kaew road. De foodcourt bij de Night Bazaar vonden wij niet echt geweldig, maar daar hebben we ook maar één gegeten.
En verder kan in geheel Chiang Mai overal, zoals in heel Thailand, heerlijke eettentjes vinden.
Niet klagen, maar dragen.

Tim76
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: zaterdag 26 maart 2011, 10:29

Eten in Thailand met kleine van 16 maanden

#4 Bericht door Tim76 » dinsdag 14 mei 2013, 09:10

Hey allemaal,

ik krijg af en toe ook een PB'tje, dat ik moet oppassen met de kleine en straatvoedsel. Nu begrijp ik die bezorgdheid zeker en ik was dat dan ook niet direct van plan. Wel heb ik me een paar maanden geleden uitvoerig geïnformeerd over eten met kleine kinderen in Thailand. Hieruit bleek dat het volkomen veilig zou moeten zijn om met haar in restaurants te eten, alwaar de Thai rekening houden met kruiden en peper in voedsel. Heb ik dat verkeerd begrepen of kunnen jullie dit ook bevestigen. Mijn vrouw in Hindoestaanse en de kleine is du wel gewend kruiden te eten. De pepers laten we voor haar natuurlijk achterwege. Iemand hier ervaing mee?

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Eten in Thailand met kleine van 16 maanden

#5 Bericht door maverick62 » dinsdag 14 mei 2013, 19:06

Tim76 schreef:Hey allemaal,

ik krijg af en toe ook een PB'tje, dat ik moet oppassen met de kleine en straatvoedsel. Nu begrijp ik die bezorgdheid zeker en ik was dat dan ook niet direct van plan. Wel heb ik me een paar maanden geleden uitvoerig geïnformeerd over eten met kleine kinderen in Thailand. Hieruit bleek dat het volkomen veilig zou moeten zijn om met haar in restaurants te eten, alwaar de Thai rekening houden met kruiden en peper in voedsel. Heb ik dat verkeerd begrepen of kunnen jullie dit ook bevestigen. Mijn vrouw in Hindoestaanse en de kleine is du wel gewend kruiden te eten. De pepers laten we voor haar natuurlijk achterwege. Iemand hier ervaing mee?
Tim,

Geen probleem eten in de restaurants is goed. Goed restaurant is Wanlamum, Chang Moi rd. Soi 2, Amphoe Muang, Chiang Mai Thailand 50300 Tel: 053 232328 Rustig en mooie buitenplaats waar je lekker kan eten. De eigenaar houdt rekening met de kinderen. En mijn favorite noodle shop RodYiam Beefnoodle schuin tegen over de nieuwe ducatti dealer Nimmamhemin road soi 11 waar je heerlijk je lunch kunt nuttigen.

Succes,

Maverick (Chiang Mai)

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Chiang Mai

#6 Bericht door Duncan » woensdag 15 mei 2013, 15:21

Ik zou met de kleine gewoon beginnen met de food courts in de diverce shopping centers en zien hoe dat bevalt. Daarna kun je altijd nog verder kijken.
Verder is het natuurlijk een kwesite van smaak. Ik eet in Chiang Mai het liefst op straat ( restaurant eten vind ik vrij "saai", zeker tov de prijs ), maar mijn vrouw is Isaanse en Keukenkeizerin en wij zijn beiden sowieso niet zo heel erg onder de indruk van de kwaliteit van het Lanna-food ( mening, geen feit :angel: ) als je het met ons lokale eten vergelijkt.
En natuurlijk is een noodle soupje bij twijfel altijd een veilige keuze, er zitten een paar prima tenten in CMX ( bij de walking bridge vanuit de stad rechtsonder aan Charoenrat Road, en die toko voor de McDonalds in hartje CHiang Mai is ook meer dan prima, om er maar een paar te noemen ). :thumbsup:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Chiang Mai

#7 Bericht door Kees » vrijdag 17 mei 2013, 20:15

Zie dat jullie je hotel in de oude stad hebben.
Ga dan zeker een keer naar Hot Chilli Thai Restaurant, heeft goed eten en de entourage is heel gezellig. Het ligt aan de Ratchadamnoen Road (zondags walkingstreet).
https://www.facebook.com/pages/Hot-Chil ... 7670818694
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”