Koh Yao Noi/Koh Tao/Kho Phangan??

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kim11
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 29 april 2013, 14:24

Koh Yao Noi/Koh Tao/Kho Phangan??

#1 Bericht door Kim11 » dinsdag 30 april 2013, 16:57

Hallo Allemaal!!

Wij gaan half juni naar thailand JEEEJ! :D En nu zijn wij aan het twijfelen over 3 eilanden:
-Koh yao noi
-Koh Tao
-Koh Phangan

Vooral Koh Yao Noi spreekt ons erg aan. Maar ja, de eeuwenoude vraag is: hoe is het weer daar rond die tijd? Ik heb het hele forum doorgespit (miss dat ik er overheen gelezen heb), maar ik kan niet veel informatie over Koh yao noi vinden.

Wie kan mij helpen?
Alvast heel erg bedankt en nog een fijne koning(inne)dag vandaag!!

Groetjes Kim

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Koh Yao Noi/Koh Tao/Kho Phangan??

#2 Bericht door Thaigoods » dinsdag 30 april 2013, 18:07

Volgens mij heeft de west kust van Thailand rond die tijd meer regen dan de oost kust. Maar het is een tropisch klimaat dus altijd kans op een fikse bui.

Koh Phangan en Koh Tao zijn veel drukker bezocht, veel meer activiteiten te ondernemen en liggen redelijk dicht bij elkaar dus je zou beide kunnen bezoeken.

Koh Tao trek veel duikers of mensen die hun padi willen halen, koh phangan trekt veel feestgangers maar er zijn zeker ook rustige stranden te vinden.

Kim11
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 29 april 2013, 14:24

Re: Koh Yao Noi/Koh Tao/Kho Phangan??

#3 Bericht door Kim11 » woensdag 01 mei 2013, 20:34

Oke dankjewel!! We kunnen dus beter richting Koh phangan of Koh Tao gaan?

Het is onze huwelijksreis dus rust vinden we niet erg :) Is Koh Tao daar geschikt voor? Of is er niets anders te doen dan duiken? Ik lees namelijk dat Koh Phangan de full moon partys heeft, waardoor het stik druk kan zijn. Welke stranden zijn daar rustiger dan?

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Koh Yao Noi/Koh Tao/Kho Phangan??

#4 Bericht door baco101 » donderdag 02 mei 2013, 03:00

Kim11 schreef:Oke dankjewel!! We kunnen dus beter richting Koh phangan of Koh Tao gaan?

Het is onze huwelijksreis dus rust vinden we niet erg :) Is Koh Tao daar geschikt voor? Of is er niets anders te doen dan duiken? Ik lees namelijk dat Koh Phangan de full moon partys heeft, waardoor het stik druk kan zijn. Welke stranden zijn daar rustiger dan?
In Juni is het nog niet zo druk op koh phangan en zolang je niet in Haad rin verblijft heb je buiten dat het wat drukker is op het eiland weinig eigenlijk geen last vd parties.

Thong Nai pan is een mooi strand enige nadeel is ligt afgelegen, is een behoorlijke rit met een auto of motorbike over een gedeeltelijke dirt road.

Than sadet ligt langs de weg naar Thong Nai pan ook een goed straand

Haad yao groot strand met veel restayrabtjes op het strand.

Bottle beach kun je alleen per boot komen of een wandeltocht van ruim 2 uur.

Mae haad goed snorkelen klein strand met een eiland ervoor waar je met laag water heen kunt lopen anders klein stukje zemmen

houd er rekening mee dat langs de westkust in juni de waterstand laag is waardoor zwemmen lastiger is.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Koh Yao Noi/Koh Tao/Kho Phangan??

#5 Bericht door Thaigoods » donderdag 02 mei 2013, 18:31

Inderdaad zolang je van haad rin beach weg blijft valt het reuze mee met de feestende mensen. Zelf ook op haad yao verbleven in oktober en goed naar mijn zin gehad. Maar er ligt een rif ongeveer 100 meter uit de kust en met laag water kan het dan lastig zwemmen zijn, maar wel aardig om te snorkelen.

Koh tao heeft aan de zuid en oost kant leuke strandjes en baaien waar het ook rustig is.

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Koh Yao Noi/Koh Tao/Kho Phangan??

#6 Bericht door heisa » woensdag 08 mei 2013, 15:16

Zelf kom ik al jaren in Thailand en ga altijd naar Koh Phangan. Waarom? Toeristisch maar geen samui/phuket/pattaya, hippie/relaxte sfeer, goede en betaalbare accomodaties (aan het strand), leuke restaurantjes (betaalbaar). Koh Tao is ook leuk alleen een stuk kleiner en drukker met duikers. Het is maar net waar je naar op zoek bent.

Succes met je keuze!


Kim11 schreef:Hallo Allemaal!!

Wij gaan half juni naar thailand JEEEJ! :D En nu zijn wij aan het twijfelen over 3 eilanden:
-Koh yao noi
-Koh Tao
-Koh Phangan

Vooral Koh Yao Noi spreekt ons erg aan. Maar ja, de eeuwenoude vraag is: hoe is het weer daar rond die tijd? Ik heb het hele forum doorgespit (miss dat ik er overheen gelezen heb), maar ik kan niet veel informatie over Koh yao noi vinden.

Wie kan mij helpen?
Alvast heel erg bedankt en nog een fijne koning(inne)dag vandaag!!

Groetjes Kim

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Koh Yao Noi/Koh Tao/Kho Phangan??

#7 Bericht door Jeanette » woensdag 08 mei 2013, 15:31

Als ik nog 25 jaar was en aan een relatie toe zou ik Koh Tao kiezen. :giggle3:

:mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”