Tips Khao Yai

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
simon1997
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 17 april 2013, 18:45

Tips Khao Yai

#1 Bericht door simon1997 » zaterdag 20 april 2013, 13:33

Dag iedereen,

Ik heb jullie raad nodig i.v.m. het nationaal park Khao Yai. Ik zou er graag een tijd doorbrengen. Welke ' tours ' zijn het mooiste in dit park? Ik weet echter niet of het het verstandigst is om het bezoek voor het Noorden of na het Zuiden te doen. Als je in het Noorden een jungletrekking gaat doen, is het dan niet een beetje te veel van het goeie als je daarvoor Khao Yai al eens doet?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Tips Khao Yai

#2 Bericht door Edje » zaterdag 20 april 2013, 13:44

simon1997 schreef:Dag iedereen,

Ik heb jullie raad nodig i.v.m. het nationaal park Khao Yai. Ik zou er graag een tijd doorbrengen. Welke ' tours ' zijn het mooiste in dit park? Ik weet echter niet of het het verstandigst is om het bezoek voor het Noorden of na het Zuiden te doen. Als je in het Noorden een jungletrekking gaat doen, is het dan niet een beetje te veel van het goeie als je daarvoor Khao Yai al eens doet?

Alvast bedankt
Als je geld genoeg hebt is er voldoende accomedatie te vinden tegen prijzen van 3000 THB.
Neem een accomedatie in Khorat en verken de omgeving dagelijks.
Groetjes; Edje

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Tips Khao Yai

#3 Bericht door Henk Korat » zaterdag 20 april 2013, 14:07

Simon, daar ben ik weer. Ik woon ca. 70 km van Khao Yai in Khorat en ben er een aantal keren geweest. Door Khao Yai loopt 1 weg, met een zijtak naar een waterval. De weg begint in Pak Chong en eindigt in Prachin Buri. Maar tussen die andere uitgang en Prachin Buri ligt ongeveer 30 km. Je zult begrijpen dat met 1 weg je weinig tours zult hebben. Aan de Pak Chong kant zijn er voldoende resorts waar je kunt overnachten en ook restaurants te over. Ongeveer 3 km voor de ingang van Khao Yai is een leuk dorp met winkelstraatjes in Italiaanse stijl.

Je kan met een open bus (ongeveer 30 personen) Kao Yai in of met eigen vervoer.
In Khao Yai zul je zeker dieren tegen komen. Apen tref je in het park zeker aan, maar ook kleine bruine hertjes. Er leven ook olifanten, maar het enige dat ik op alle trips ben tegengekomen zijn de drollen. Midden in het park is een informatiecentrum en daar kun je zien wat er zoal in Khao Yai leeft. Buiten dat centrum is een meertje met een behoorlijke vlinder kolonie.

Er zijn twee watervallen vanaf de weg bereikbaar. De eerste ligt midden in het park en de laatste aan de andere kant. Die laatste kun je met een stevige wandeltocht over een goed pad bereiken. Maar dan komt het. Dan moet je ongeveer 30 tot 40 meter naar beneden door gebruik te maken van steile stalen trappen. Omlaag gaat wel, maar omhoog heb ik met een keer rusten gedaan,

Er zijn ook verschillende vergezichten, die echt de moeite waard zijn.

Om echt van Khao Yai te genoeten, zou je een wandelroute moeten doen. Je moet je daarop wel goed kleden. Ik heb doorgezomerde wandelaars gezien met speciale kleding.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”