Voorstel tot helderheid

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Voorstel tot helderheid

#31 Bericht door Henk Korat » donderdag 18 april 2013, 17:07

prajak schreef:We zijn de 170.000 berichten voorbij. Bij 200.000 moet Chang tracteren (hij is al aan het sparen, dat wordt een begrotelijke zaak...) en uitgaande van 30 berichten per dag waarvan er 2 worden weggeveegd halen we de 200.000 rond Carnaval 2016. Jippie !
Hoort dit bericht tot toelaatbare humor of niet? Van mij mag het, maar lees wel mijn voorgaande boodschap.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Voorstel tot helderheid

#32 Bericht door mai mi tang » donderdag 18 april 2013, 17:11

Ik hou mijn smoel maar even :giggle2:

Ik ben hier namelijk te gast... ;)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Voorstel tot helderheid

#33 Bericht door RuudThai » donderdag 18 april 2013, 17:36

Henk Korat schreef:
prajak schreef:We zijn de 170.000 berichten voorbij. Bij 200.000 moet Chang tracteren (hij is al aan het sparen, dat wordt een begrotelijke zaak...) en uitgaande van 30 berichten per dag waarvan er 2 worden weggeveegd halen we de 200.000 rond Carnaval 2016. Jippie !
Hoort dit bericht tot toelaatbare humor of niet? Van mij mag het, maar lees wel mijn voorgaande boodschap.
Hmm, hoe later op de avond hoe dubbeler de berichten.... :cheesy:
Het is geen humor maar een off-topic bericht hier! ;)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Voorstel tot helderheid

#34 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 18 april 2013, 17:46

RuudThai schreef:
Henk Korat schreef:
prajak schreef:We zijn de 170.000 berichten voorbij. Bij 200.000 moet Chang tracteren (hij is al aan het sparen, dat wordt een begrotelijke zaak...) en uitgaande van 30 berichten per dag waarvan er 2 worden weggeveegd halen we de 200.000 rond Carnaval 2016. Jippie !
Hoort dit bericht tot toelaatbare humor of niet? Van mij mag het, maar lees wel mijn voorgaande boodschap.
Hmm, hoe later op de avond hoe dubbeler de berichten.... :cheesy:
Het is geen humor maar een off-topic bericht hier! ;)

Die dubbele berichten is met opzet.
Hij denkt aan zijn teller en als per ongeluk een mod het ziet wordt de dubbele verwijderd, dit om die mensen iets te doen te geven. ;) :cheesy: :cheesy:
Live your dream, don't dream your life.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Voorstel tot helderheid

#35 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 18 april 2013, 18:09

Misschien een idee voor de mods een apart deel te creëeren onder bijvoorbeeld Mededelingen dat alleen voor hun toegangkelijk is (wel leesbaar voor de gewone leden) waar ze de verwijderde berichten 1 of twee dagen laten staan met eventueel een toelichting.
Dan hoeft niet iemand afzonderlijk een melding te krijgen, elke schrijver/bezoeker weet gelijk hoe en wat en het is goed voor de eenduidigheid.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Voorstel tot helderheid

#36 Bericht door RuudThai » donderdag 18 april 2013, 18:12

Wouter_Udon schreef:Misschien een idee voor de mods een apart deel te creëeren onder bijvoorbeeld Mededelingen dat alleen voor hun toegangkelijk is (wel leesbaar voor de gewone leden) waar ze de verwijderde berichten 1 of twee dagen laten staan met eventueel een toelichting.
Dan hoeft niet iemand afzonderlijk een melding te krijgen, elke schrijver/bezoeker weet gelijk hoe en wat en het is goed voor de eenduidigheid.
Dat zal voor 1 mod zeker een dagtaak worden! :mrgreen:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Voorstel tot helderheid

#37 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 18 april 2013, 18:24

RuudThai schreef:
Wouter_Udon schreef:Misschien een idee voor de mods een apart deel te creëeren onder bijvoorbeeld Mededelingen dat alleen voor hun toegangkelijk is (wel leesbaar voor de gewone leden) waar ze de verwijderde berichten 1 of twee dagen laten staan met eventueel een toelichting.
Dan hoeft niet iemand afzonderlijk een melding te krijgen, elke schrijver/bezoeker weet gelijk hoe en wat en het is goed voor de eenduidigheid.
Dat zal voor 1 mod zeker een dagtaak worden! :mrgreen:

Ieder forumlid waar een bericht van wordt gedelete erover informeren is meer werk.
Wat ik voorstel is simpel copy-paste en verder niks, met eventueel een opmerking erbij. Dit is absoluut geen dagtaak. Uiteraard kan spam zondermeer worden verwijderd.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Voorstel tot helderheid

#38 Bericht door RuudThai » donderdag 18 april 2013, 18:32

Je krijgt echt niet van elk verwijderd bericht van jou een melding van de mods daarover.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Voorstel tot helderheid

#39 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 18 april 2013, 18:39

RuudThai schreef:Je krijgt echt niet van elk verwijderd bericht van jou een melding van de mods daarover.

Een forum op de juiste manier bijhouden en bewerken is al lang geen liefdewerk/oudpapier meer maar serieus werk. Misschien is dat besef hier nog niet doorgedrongen en zal er op een professionelere manier naar gekeken moeten worden.
Wat extra mod(s) en een tijdschema wanneer een mod dienst heeft enz.
Het is zo makkelijk om anoniem een bericht zonder meer te verwijderen. Als je in persoon tegenover iemand zit plak je toch ook zijn mond niet dicht met duct-tape?
Live your dream, don't dream your life.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Voorstel tot helderheid

#40 Bericht door Bean » donderdag 18 april 2013, 18:42

Als er tussen een van jullie een goede moderator zou schuilen zou Chang dat mogelijk
als eens gevraagd kunnen hebben :giggle:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Voorstel tot helderheid

#41 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 18 april 2013, 18:43

Bean schreef:Als er tussen een van jullie een goede moderator zou schuilen zou Chang dat mogelijk
als eens gevraagd kunnen hebben :giggle:

Waar lees jij dat ik me aanbiedt?
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Voorstel tot helderheid

#42 Bericht door Gardensafari » donderdag 18 april 2013, 19:38

Bean schreef:Als er tussen een van jullie een goede moderator zou schuilen zou Chang dat mogelijk
als eens gevraagd kunnen hebben :giggle:
Het is maar goed dat Chang mij dat nooit gevraagd heeft.
Want het eerste dat er dan uitging was die worst van jou.
Die gaf ik aan Prajak voor in de snert :crazy: :cheesy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Voorstel tot helderheid

#43 Bericht door mai mi tang » donderdag 18 april 2013, 19:50

Ach Hans [|) Dit forum is net als een lopend buffet :crazy:

Je neemt wat je lekker vindt en alles wat je niet lust, laat je liggen :cheesy:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Voorstel tot helderheid

#44 Bericht door prajak » vrijdag 19 april 2013, 01:02

Heren, er is een forumafdeling waarin niet of nauwelijks wordt gemodereerd en dat is het expatforum. Niet dat je daar kunt rommelen wat je maar wil, er blijven altijd grenzen zeker in dit land, maar daar is minder controle. Alleen...dat is maar een kleine groep leden en voorts zit het aardige van dit forum in het kunnen (niet 'mogen', strikt genomen) reageren buiten het topic om.....

Kijk eens bij een bekend blog over Thailand. Daar mag helemaal niks: je plaatst pas als ze hebben gelezen, je mag geen weblink plaatsen, je kunt elkaar niet berichten, er zitten zoveel mods dat ik er geen beleid heb kunnen ontdekken.

Zo slecht hebben we het hier nog niet hoor. En het is gratis; welk voor 'spekkie voor het bekkie' willen we nog meer ?

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Voorstel tot helderheid

#45 Bericht door Henk Korat » vrijdag 19 april 2013, 04:45

RuudThai schreef:
Henk Korat schreef:
prajak schreef:We zijn de 170.000 berichten voorbij. Bij 200.000 moet Chang tracteren (hij is al aan het sparen, dat wordt een begrotelijke zaak...) en uitgaande van 30 berichten per dag waarvan er 2 worden weggeveegd halen we de 200.000 rond Carnaval 2016. Jippie !
Hoort dit bericht tot toelaatbare humor of niet? Van mij mag het, maar lees wel mijn voorgaande boodschap.
Hmm, hoe later op de avond hoe dubbeler de berichten.... :cheesy:
Het is geen humor maar een off-topic bericht hier! ;)
Sommigen hebben een onwillige hond, kat of vrouw, maar ik heb een onwillige muis. Bij 1 maal klikken doet het de handeling twee keer. Gelukkig niet bij internetbankieren, want dan zat ik nu op zwart zaad. Meestal controleer ik of een dubbele plaatsing van een bericht heeft plaatsgevonden, maar deze keer niet.

Hoe het ook is, een nieuwe muis is het me niet waard en ................... het geeft 2 extra punten. :clap: :cheesy: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”