regenloos eiland begin juni?!?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: regenloos eiland begin juni?!?

#16 Bericht door nbreeker » donderdag 11 april 2013, 08:14

nbreeker schreef:
prajak schreef:Claar, dan moet je komen 13, 14, 15 en 16 april. Krijg je geen bui over jouw hoofd maar een EMMER..... :giggle:
Songkran is 13,14 en 15 juni.
Nee ik denk ik zal toch eens kijken of we nog wakker zijn met dit warme weer,maar het valt me niet tegen.Bij de les blijven.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: regenloos eiland begin juni?!?

#17 Bericht door stevenl » donderdag 11 april 2013, 11:11

nbreeker schreef:
stevenl schreef:
nbreeker schreef:
Het regenseizoen begint in July,maar eind juni gaat langzaam over,van de warme periode naar het regenseizoen.Dus begin juni weinig kans op regen en als het al regent frist het heerlijk op.
Waar is dat?

Het regent overal in Juni, maar meestal niet extreem maar vooral in de avond.
Msschien zit jij in een ander Thailand of je weet niet of het regent of dat je onder de douche staat,maar het regenseizoen begint in JULY,ieder seizoen heeft hier 4 maanden of ik moet die 8 jaar hebben lopen slapen.
Zal verschil noord/zuid zijn, ik ga hier verder niet op in gezien de agressieve toon van je.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: regenloos eiland begin juni?!?

#18 Bericht door Hua Thale » donderdag 11 april 2013, 11:22

Hier een neutraal stukje klimaat info dan maar. ;)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: regenloos eiland begin juni?!?

#19 Bericht door RuudThai » donderdag 11 april 2013, 12:59

Hua Thalae schreef:Hier een neutraal stukje klimaat info dan maar. ;)
Ja hoor, er zijn 3 seizoenen van precies 4 maanden ieder! :crazy: Dus van 1 maart tot 1 juli valt er geen spetter regen en van 1 juli tot 1 november heb je een dagelijkse wolkbreuk want dan begint het regenseizoen :cheesy: .
Wat een onzin zeg! Ik woon hier nu 7 jaar in het Noordoosten van Thailand oftewel de Isaan en ongeveer kun je zeggen dat de koele droge periode valt tussen november en maart, de hete droge periode in maart/april, daarna in mei en juni zakt de temperatuur maar begint het ook al te regenen wat het tot in oktober blijft doen. Soms begint de echte regentijd al in mei en soms pas in augustus.
Het ene jaar is veel natter dan het andere, in 2011 was het veel en lang nat, vandaar die overstromingen in Thailand en vooral Bangkok en vorig jaar was het behoorlijk droog.

Uit die klimaatinfo: " De maand april is de warmste maand in Thailand, daarna begint in vrijwel het hele land het regenseizoen waardoor de temperatuur iets getemperd wordt "
En een foutje:"
"Moesson
Vrijwel het hele land kent een duidelijk regenseizoen, de moesson, waarin er grote hoeveelheden regen kunnen vallen. In het zuidwesten duurt deze periode van april/mei tot en met september/oktober. Het noordoosten kent een moessonperiode van oktober tot en met januari. " :happyno:
Nou, de 3 buitjes die in die periode bij ons vallen kan ik toch onmogelijk een moesson noemen... :giggle:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: regenloos eiland begin juni?!?

#20 Bericht door elst99 » donderdag 11 april 2013, 13:20

Nou Nick, ik weet niet hoeveel borrels je op hebt, maar heb alle seizoenen al mee gemaakt, maar ik weet niet wanneer het hier nat of droog is,is het droog da heb Je geluk, maar voor hetzelfde geld krijg je een flinke bui op je ...!
Het is moeilijk te voorspellen, normaal hadden we in Hua Hin al regen gehad, nu voorspellen ze hier volgende week waterschaarste, de bekkens staat droog en misschien kunnen we niet douchen.
Jij 8 jaar, wij 15 jaar en ik sliep niet, heb veel gereisd, maar er is weinig over te vertellen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: regenloos eiland begin juni?!?

#21 Bericht door prajak » donderdag 11 april 2013, 15:17

Je kunt er geen peil op trekken. Een van afgelopen jaren hadden we in NK NEGEN maanden geen regen van belang. Dat was tot eind mei. Ik heb jaren gekend (ik ken dit land 21 jaar) dat met Songkran geen water gegooid hoefde te worden, het kwam met 'bakken' van boven.

De regio is ook van belang; Udon is maar 50 km ver, Dede zit op 100+ km, Ruudthai zit 200 km van me vandaan, en we hebben allemaal hetzelfde weer. Maart snoeiheet, april/september grote kans op en vaak veel regen, oktober een tussenmaand, november tot en met januari de 'winter' en februari weer een tussenmaand.

En voor het zuiden en voor Bangkok gelden weer andere gegevens.

Een droog-garantie heb je hier nooit. Net als in Nederland.

Na Songkran ga ik weer mijn eigen bijdragen pennen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: regenloos eiland begin juni?!?

#22 Bericht door Hua Thale » donderdag 11 april 2013, 15:25

Disclaimer
De informatie op deze pagina is zo zorgvuldig mogelijk samengesteld uit klimaatgegevens van meteorologische instituten, weerkundigen en andere bronnen. De rubriek "méér klimaatinformatie" is door ervaringsdeskundigen gemaakt op basis van statistieken en ervaringen.
Aan alle gegevens op deze pagina kunnen geen rechten ontleend worden. Het weer heeft geen geheugen en biedt geen garanties. Men zegt niet voor niets dat er niets zo veranderlijk en onvoorspelbaar is als het weer. De samenstellers van deze site voelen zich dan ook op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade in wat voor vorm dan ook die mogelijkerwijs ontstaan zou zijn door beslissingen van derden op basis van door ons beschikbaar gestelde informatie.
Het is klimaatinfo heren ( Oeps en Dame) geen weersverwachting voor de komende dagen. :happyno:
Laatst gewijzigd door Hua Thale op donderdag 11 april 2013, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: regenloos eiland begin juni?!?

#23 Bericht door prajak » donderdag 11 april 2013, 15:29

http://www.tmd.go.th/en/province.php?id=16

Lekker, het gaat naar de 40 toe !

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: regenloos eiland begin juni?!?

#24 Bericht door prajak » donderdag 11 april 2013, 15:47

Nog wat gevonden....

http://www.travelfish.org/weather_fish.php

Niet alle provincies geven informatie maar wel Udon Thani en Nakhon P. Daarin zie je de regenstatistiek in geel. Overigens staat er geen jaartal bij.

De Udon kaart klopt niet. Je zou denken dat Udon Thani aan Laos grenst maar dat klopt niet, daar zit nog een stuk Nongkhai tussen.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: regenloos eiland begin juni?!?

#25 Bericht door Pieter » donderdag 11 april 2013, 23:28

Terug naar de vraagstelling
Regenloos eiland
Dat is een overdekt eiland
En die heb je niet in thailand

En het is net wat Prayak (welkom terug) al meldde er is eigenlijk net als het weer in NL zeker de laatste tijd geen pijl op te trekken.

Het is nu de droog droger droogste periode en gisteren was ik nat tot op mn onderbroek

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: regenloos eiland begin juni?!?

#26 Bericht door stevenl » vrijdag 12 april 2013, 07:12

@ Claar

In die tijd hebben de eilanden in de Golf van Thailand (Koh Tao, Koh Phangan, Koh Samui) de beste reputatie wat betreft het weer. In de praktijk maakt het echter heel weinig uit met de Andaman Kust (Krabi, Koh Lanta, Koh Phi Phi, Phuket) in die tijd.
Daarnaast: normaal gesproken zijn Juni en Juli geen slechte maanden. De regen hoort met name aan het einde van de middag en in de avond nacht te vallen dan.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”