Huis te koop en verkocht in Sakon Nakhon

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#16 Bericht door Hua Thale » vrijdag 05 april 2013, 03:51

Ik wens je veel succes Ruudthai daar niet van maar als ik eerlijk moet zijn KANSLOOS.
Ben zelf ook al enkele jaren af en aan bezig om te verkopen met nihill resultaat.
De Farang is de laatste jaren met de terug val van de valuta alleen geintereseerd als de prijs een weggevertje is.
Bij aankoop wil men het verlies in valuta over de afgelopen jaren compenseren over
"Jouw" rug.
Je Farang buurman zijn broer dat soort mazzel moet je hebben maar die zijn er niet zo veel.
Of iemand die op slag "Verliefd" is op je huis zal ook niet het geval zijn in een vrijstaand rijtjes huis.
Zie daarnaast de komende jaren niet veel verandering in de valuta (Hoop het natuurlijk wel)

De Thai wil het liefst een nieuw huis tweedehans heeft men niet zo veel mee op tenzij het wederom een weggevertje is.
Of het met de banklening te maken heeft weet ik niet of het giga aanbod van huizen. :?:

Kortom moeilijk zeer moelijk tenzij je natuurlijk genoegen neemt met verlies.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#17 Bericht door ron » vrijdag 05 april 2013, 05:10

Wij wachten ook met de aankoop van een huis.
De luchtballon gaat volgens mij vlug klappen,en de prijzen van huizen zullen gaan kelderen,gelijk de Nedrlandse luchtballon heeft gedaan.
Amerika,Spanje,Nederland,het kon niet op.........2e hypotheek mijnheertje......no problem!!
Het gaat gebeuren mannen,geloof mij maar.
Hier blijven ze bouwen,het kan niet op!!
Als ik dan zie hoeveel er leeg staat met de bordjes "FOR SALE "er op,dan wacht ik rustig af,en sla mijn slag wanneer het gaat gebeuren.

Tot dan maar huren,maar ben wel van plan om in Jomtien een dubbel winkelpand met daarboven drie etage,s te gaan huren om een electra-en gereedschapwinkel te gaan maken.
Samen met de Oom van Jeab (welke al diverse goedlopende zaken heeft in Pattaya) zijn we al ver in onze plannen,en zullen we binnen een half jaar dit huis gaan verlaten.
We wachten het allemaal maar af,en ik ben niet dagelijks meer bezig om een koophuis te zoeken.

Ik wens Ruud zeker ook succes met zijn verkoop,en dat meen ik!!

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#18 Bericht door RuudThai » zaterdag 06 april 2013, 18:08

Ik ben wel optimistisch over de verkoop van mijn huis.
Sakon Nakhon is al een paar jaar een 'booming city' aan het worden. Terwijl de hoofdsteden van de buurprovincies Nakhon Phanom en Mukdahan zich nauwelijks ontwikkelen wordt hier enorm gebouwd. Het lijkt het centrum van deze 3 provincies te worden. Een jaar of 8 geleden kwam de 1e grote super, de Makro, het jaar erop de BigC en de TescoLotus. HomeCenter, HomeMart volgden vlak daarna en de laatste 1,5 jaar kwamen daar nog de bouwmarkten Thai Watsadu, HomePro en Global House bij. Ook het aantal grote meubelzaken breidt uit evenals wat betere restaurants.
En nu gaat in juli vlak bij ons de Robinson open.

Qua verbindingen ligt Sakon Nakhon ook zeer gunstig: een eigen vliegveld, een groot busstation met veel buslijnen en een wegenknooppunt.

De wijk waarin wij wonen heet Areeya 2, telt 70 woningen en is gebouwd in 2008/2010. Wijk Areeya 1 ligt hier vlak tegenover, is iets groter en gebouwd in 2005/2007. Deze projectontwikkelaar bouwt momenteel Areeya 3 af met 150 woningen en Areeya 4 staat op stapel.
Vlakbij de ingang naar het vliegveld aan de weg naar Nakhon Phanom zijn 3 wijken in aanbouw en elders in en rond de stad nog een stuk of wat kleinere, bijv. pal naast onze wijk ook eentje met een stuk of 40 huizen.

Dus verwacht ik door het maken van reclame, ook plaatselijke (desnoods via de radio), dat er echt wel belangstelling te verwachten is.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#19 Bericht door Khon Neua » zaterdag 06 april 2013, 20:43

RuudThai schreef:
Ik kreeg trouwens al één bod, iemand met een Duitstalige naam vond de prijs te hoog want vond dat een Pattaya/Bangkok prijs en bood vervolgens 1,5 miljoen baht 'want het was toch maar in de Isaan'. :x
Op dergelijke onserieuze aanbiedingen ga ik niet in heb ik hem teruggeschreven. [|(

toch niet Herr Hannes Heimknödel uit dit topic ?

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 0&start=45

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#20 Bericht door Wereldvreemd » maandag 21 oktober 2013, 10:42

Hoe staat het nu met de verkoop?
- -

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#21 Bericht door RuudThai » maandag 21 oktober 2013, 14:01

We hebben er de laatste maanden niet actief mee geleurd omdat mijn vrouw een beetje een knipperlicht is: wel verkopen, niet verkopen, wel terug naar Nederland, niet terug naar Nederland en dat gaat dus al maanden zo...
Je weet toch, niets veranderlijker dan een vrouw en zeker een Thaise vrouw :giggle3: .
Verder verwachtte ze wel een prijs van 4 miljoen te kunnen vragen maar ze is er nu achter dat het iets te hoog gegrepen is. We bieden het nu aan voor 3.750.000 baht.
Dus als je interesse hebt..... [|)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#22 Bericht door RuudThai » donderdag 11 december 2014, 11:14

We hebben de advertentiecampagne voor de verkoop van ons huis geactualiseerd want het knipperlicht oftewel mijn vrouw wil nu wél weer naar Nederland ;) :giggle: .
De vraagprijs is opnieuw aangepast hetgeen een verlaging betekent en is nu 3.490.000 baht, zo'n € 86.000. Wat niet teveel is voor een dergelijke goed gebouwde woning.
Voor uitgebreide informatie zie Asiasold (Bahtsold/Propertysold): http://www.asiasold.com/view/house-for- ... ce--194632

hanshu

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#23 Bericht door hanshu » zaterdag 13 december 2014, 09:51

Dus toch maar naar Almere,Ruud?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#24 Bericht door elst99 » zaterdag 13 december 2014, 11:20

Dat kun je hem niet aan doen, een Nederlandse vrouw en nog een VVD burgemeester, dat zal het niet worden denk ik [|( ;) ;) :
Is hij zo weer in Thailand ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#25 Bericht door elst99 » zaterdag 13 december 2014, 11:28

Hoe liggen de prijzen van de nieuwbouw wijken? Kun je daar mee concurreren? Thai kopen liever nieuw!
Wonen er veel buitenlanders in jouw plaats? Denk qua prijs dat je toch van die moet hebben, kan me vergissen, maar in Hua Hin, liggen dit soort prijzen ook die in een Moo Ban staan.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hanshu

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#26 Bericht door hanshu » zaterdag 13 december 2014, 11:28

Maar wel een politiek cafe.......en brede stoepen...

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#27 Bericht door RuudThai » zaterdag 13 december 2014, 11:31

Ach, Annemarie Jorritsma,,,, heeft nog in de film "Pluk van de Petteflet" gespeeld, daar paste ze goed in thuis :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#28 Bericht door Harm » zaterdag 13 december 2014, 12:29

Bovendien "zit" ze nog maar een jaar
Ze blijft wel in Almere wonen maar wil geen nieuwe termijn meer.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

hanshu

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#29 Bericht door hanshu » zaterdag 13 december 2014, 14:39

Ruud..grijp je kans.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#30 Bericht door Henk Korat » zaterdag 13 december 2014, 15:53

elst99 schreef:Hoe liggen de prijzen van de nieuwbouw wijken? Kun je daar mee concurreren? Thai kopen liever nieuw!
Wonen er veel buitenlanders in jouw plaats? Denk qua prijs dat je toch van die moet hebben, kan me vergissen, maar in Hua Hin, liggen dit soort prijzen ook die in een Moo Ban staan.
Elst, je vraag is zeer relevant. De nieuwbouw onroerend goed markt zit, voor zover ik het zie, in de lift. Er wordt wel veel voor de leegstand gebouwd, maar toch. In de moo ban waar ik woon, is verleden maand het laatste huis, vanuit het project verkocht. Ik woon er nu 5 jaar. De tweede hands markt ligt op z'n achterwerk. Waarom zou je tweede hands kopen, als het aanbod van nieuwbouw ruim is? Er is maar 1 reden denk ik, de gestegen grondprijzen in mijn buurt. De prijs die Ruud vraagt, zou voor dit soort huizen in onze moo ban de bodem zijn.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”