Reisschema en welk eiland in juli? Advies gevraagd...

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Myque
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2013, 23:43

Reisschema en welk eiland in juli? Advies gevraagd...

#1 Bericht door Myque » woensdag 20 februari 2013, 21:26

Hallo allemaal,

Zal me even voorstellen, ik ben Maayke en ben vorig jaar samen met mijn vriend naar Maleisie geweest, de laatste week hebben we afgesloten op Koh Phi Phi en dat is goed bevallen, dus we gaan dit jaar 3 weken naar Thailand. Eind juni/begin juli. We willen niet zo'n volle reis als vorig jaar en het plan is nu als volgt:

24/6 Vertrek Nederland
25/6 Aankomst Bangkok
26/6 Bangkok
27/6 Bangkok
28/6 Bangkok - Chiang Mai (vlucht)
29/6 Chiang Mai
30/6 Chiang Mai
1/7 Chiang Mai
2/7 Chiang Mai - Phuket (vlucht) - Khao Sok
3/7 Khao Sok
4/7 Khao Sok
5/7 Khao Sok - ???????
6/7 ?
7/7 ?
8/7 ?
9/7 ?
10/7 ?
11/7 ?
12/7 Vertrek van ??? naar Bangkok
13/7 Vertrek naar Amsterdam 9:50 uur


Aan het einde willen we een volle week in hetzelfde hotel zitten, dus niet meer reizen tussendoor. We zijn nu al weken aan het twijfelen tussen Koh Pagnan, Koh Samui of Phuket/Krabi. We willen een eiland waar wel barretjes enzo zijn en drukte, maar willen dit zelf kunnen opzoeken. Het hotel moet rustig gelegen zijn en het liefst op het strand en de omgeving paradijselijk (klinkt een beetje afgezaagd, maar goed het is niet voor niets dat iedereen dat wil). Omdat we er een week zijn moet er wel ook iets te doen zijn. Ik wil het liefst rust, paradise, zon, zee en strand, bob-marley sfeer.. Gordijnen open doen en de zee zien. Mijn vriend wil ook wel actief wat dingen doen. We vinden het zo moeilijk! In de buurt van Phuket heb je van die lagunes en mangroves, lijkt me fantastisch, maar waar (aan welke kant) moet ik dan zijn voor hotels op paradijselijke stukjes aarde? En vorig jaar zelfde tijd hebben we op Koh Phi Phi veel regen gehad, ik weet dat dat niet te voorspellen is en dat we dat los moeten laten, maar scheelt het heel veel qua weer met Koh Samui/Koh Pagnan? Koh Lanta sprak ons ook erg aan, maar las op verschillende websites dat in de tijd dat wij gaan, alle barren enzo dicht zijn? Weet iemand hier meer over?

Graag advies! Alvast bedankt.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Reisschema en welk eiland in juli? Advies gevraagd...

#2 Bericht door stevenl » donderdag 21 februari 2013, 04:39

Maak je over het weer niet druk, dat verschilt veel minder tussne de regio's dan de meeste mensen denken.

Tja, je wilt Bob Marley sfeer en Phi Phi is jullie de vorige keer goed bevallen. Dan valt eigenlijk veel af, inclusief Samui, Krabi en grote delen van Phuket. Beste optie lijkt dan Koh Tao of weer Koh Phi Phi.

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Reisschema en welk eiland in juli? Advies gevraagd...

#3 Bericht door baco101 » vrijdag 22 februari 2013, 08:50

Persoonlijk vind ik koh tao erg op duiken gericht en als je niet duikt dan is het eiland vrij snel bekeken.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Reisschema en welk eiland in juli? Advies gevraagd...

#4 Bericht door stevenl » vrijdag 22 februari 2013, 11:05

baco101 schreef:Persoonlijk vind ik koh tao erg op duiken gericht en als je niet duikt dan is het eiland vrij snel bekeken.
Ben ik met je eens, maar het is het eiland met het meeste Bob Marley. Hoe is dat bij jou eigenlijk?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Reisschema en welk eiland in juli? Advies gevraagd...

#5 Bericht door prajak » vrijdag 22 februari 2013, 15:59

Er is maar EEN echt Bob Marley eiland en dat is het eiland Hoeke Takke. Ben even vergeten waar dat ligt. :giggle2:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Reisschema en welk eiland in juli? Advies gevraagd...

#6 Bericht door Hua Thale » vrijdag 22 februari 2013, 16:46

Hierzo


Afbeelding
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Reisschema en welk eiland in juli? Advies gevraagd...

#7 Bericht door baco101 » zaterdag 23 februari 2013, 03:20

stevenl schreef:
baco101 schreef:Persoonlijk vind ik koh tao erg op duiken gericht en als je niet duikt dan is het eiland vrij snel bekeken.
Ben ik met je eens, maar het is het eiland met het meeste Bob Marley. Hoe is dat bij jou eigenlijk?

Bob is vrij populair samen met zijn vriend ganja op koh phangan.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Reisschema en welk eiland in juli? Advies gevraagd...

#8 Bericht door stevenl » zaterdag 23 februari 2013, 05:32

baco101 schreef:
stevenl schreef:
baco101 schreef:Persoonlijk vind ik koh tao erg op duiken gericht en als je niet duikt dan is het eiland vrij snel bekeken.
Ben ik met je eens, maar het is het eiland met het meeste Bob Marley. Hoe is dat bij jou eigenlijk?

Bob is vrij populair samen met zijn vriend ganja op koh phangan.
Ok, dan zou ik inderdaad Phangan adviseren boven Tao.

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Reisschema en welk eiland in juli? Advies gevraagd...

#9 Bericht door Thaigoods » zaterdag 23 februari 2013, 08:01

Ik zou ook voor phangan kiezen.

Samui is groot en meer resort-achtig, lijkt zeker niet op de phi phi's. Koh tao is juist heel klein, en als je niet voor het duiken komt en er toch een dag of 6 aaneengesloten wil zijn kan het misschien een beetje tegenvallen. Koh phangan zit daar juist een beetje tussen in.

Je hebt haad rin met haar dagelijkse feesten, er zijn genoeg activiteiten te ondernemen op het eiland. En er zijn juist ook stranden die afgelegen zijn en niet druk bezocht. Met een brommertje kun je een groot stuk van het eiland bekijken.

En met de boot ben je redelijk snel op koh samui om vanaf daar terug te vliegen naar bangkok.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”