Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#16 Bericht door Hua Thale » donderdag 24 januari 2013, 06:51

Krijg een keer per jaar een brief met behaalde resultaten en overzicht printen44 maar zal mij eens aanmelden bij de "Nieuwsbrief"
Was het 15 jaar terug, of 20 jaar, dat ik op TV, in Lagerhuis meen ik, een discussie zag tussen Flip de Kam en Marcel van Dam ?
Het had geen slecht plan geweest prajak, was natuurlijk in eerste instantie ook een "Buffer" van een kleine tien jaar die al minimaal was 15 jaar had normaal geweest maar helaas.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#17 Bericht door RuudThai » donderdag 24 januari 2013, 12:51

RuudThai schreef:Kreeg vandaag mijn AOW-uitkering binnen. Een achteruitgang van ruim 53 euro, een kleine 5 %.
Gaat potdorie net de koers van de euro omhoog, kun je die koerswinst gelijk inleveren bij Rutte&co. :evil:
Je zult maar alleen afhankelijk zijn van een AOW-uitkering dan is dit toch een behoorlijke aderlating.
Ik ben benieuwd wat mijn aanvullend pensioen aan bezuiniging in petto heeft, die betaalt over 10 dagen uit.
Dat aanvullend pensioen viel mee, het werd weliswaar niet verhoogd maar de over het bedrag geheven loonbelasting ging maar iets omhoog, van ongeveer 6 naar 20 euro. Dat komt omdat over dit bedrag de heffingskorting wordt berekend dus dan heb je al een behoorlijk deel vrijstelling.
Totaal ben ik dus netto een 3 % achteruit gekacheld, met dank aan de firma Rutte & Co. :( Als ze er nou maar geen onnuttige dingen van kopen zoals ondeugdelijke oorlogsvliegtuigen en treinen van maffiafirma's.... :worshippy: [|(

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#18 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 24 januari 2013, 13:41

RuudThai schreef:
RuudThai schreef:Kreeg vandaag mijn AOW-uitkering binnen. Een achteruitgang van ruim 53 euro, een kleine 5 %.
Gaat potdorie net de koers van de euro omhoog, kun je die koerswinst gelijk inleveren bij Rutte&co. :evil:
Je zult maar alleen afhankelijk zijn van een AOW-uitkering dan is dit toch een behoorlijke aderlating.
Ik ben benieuwd wat mijn aanvullend pensioen aan bezuiniging in petto heeft, die betaalt over 10 dagen uit.
Dat aanvullend pensioen viel mee, het werd weliswaar niet verhoogd maar de over het bedrag geheven loonbelasting ging maar iets omhoog, van ongeveer 6 naar 20 euro. Dat komt omdat over dit bedrag de heffingskorting wordt berekend dus dan heb je al een behoorlijk deel vrijstelling.
Totaal ben ik dus netto een 3 % achteruit gekacheld, met dank aan de firma Rutte & Co. :( Als ze er nou maar geen onnuttige dingen van kopen zoals ondeugdelijke oorlogsvliegtuigen en treinen van maffiafirma's.... :worshippy: [|(

Zoals dat geldt voor elke gekozen regering: na de verkeizingen hebben we er (helaas) geen enkele invloed meer op en doen ze gewoon wat ze leuk vinden. ;) :giggle:
Live your dream, don't dream your life.

jose44
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 55
Lid geworden op: maandag 07 mei 2012, 05:18

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#19 Bericht door jose44 » vrijdag 25 januari 2013, 06:27

Over de loonheffingskorting.
Het is een recht maar je moet het zelf aanvragen,
Als je naast AOW nog een andere uitkering hebt past ook SVB Loonheffingskorting toe.
denk of kijk eens naar het volgende

Wanneer u loonheffingskorting toe laat passen krijg u korting op de te betalen
loonbelasting, waardoor u netto meer overhoudt. Het is dus raadzaam om de
loonheffingskorting toe te passen. Bedenk echter wel dat deze
loonheffingskorting slechts door één partij mag worden ingehouden. Als je
meerdere werkgevers/uitkeringen hebt kun je de loonheffingskorting het beste toe laten
passen door de werkgever/instantie waarbij je het meeste verdient.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#20 Bericht door elst99 » vrijdag 25 januari 2013, 06:57

AOW binnen 5€ p.p. Netto meer. Kan uiteraard niet zien op rekening, wat de inhoudingen zijn.
Aanvullend pensioen nog niet binnen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#21 Bericht door prajak » vrijdag 25 januari 2013, 07:23

Iedere werkgever dient je een forumulier te geven waarop je moet invullen of de heffingskorting al bij een ander te gelde wordt gemaakt. Dus het kan niet fout gaan.

Gaat het toch fout (want iedereen maakt fouten, ook werkgevers) dan moet je dat melden. Meld je het niet dan moet je later terugbetalen met heffingsrente. En betaal je niet dan komt er een uitnodiging om toch maar te betalen. En het aardige van de belastingdienst is (immers: leuker kunnen we het niet maken...) dat je zo'n uitnodiging niet kunt weigeren....

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#22 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 25 januari 2013, 16:34

Hua Thalae schreef:Krijg een keer per jaar een brief met behaalde resultaten en overzicht printen44 maar zal mij eens aanmelden bij de "Nieuwsbrief"
Was het 15 jaar terug, of 20 jaar, dat ik op TV, in Lagerhuis meen ik, een discussie zag tussen Flip de Kam en Marcel van Dam ?
Het had geen slecht plan geweest prajak, was natuurlijk in eerste instantie ook een "Buffer" van een kleine tien jaar die al minimaal was 15 jaar had normaal geweest maar helaas.
Het was zelfs een uitstekend plan geweest. Tenslotte snij je enerzijds al vroegtijdig aan de uitgavenzijde en daarnaast is iedereen tijdig geinformeerd.

Duidelijk is dat er mensen genoeg waren, die het zich realiseerden (ook in de politiek dus), maar niemand durfde de impopulaire boodschap te brengen. Politiek is niet over wat het beste is voor het land, maar wat beste is voor jouw en je vrienden (= politieke partij). Hoe meer vrienden op het pluche, hoe beter.
- -

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#23 Bericht door Jeanette » zaterdag 26 januari 2013, 05:16

Zo, we hebben beide zo'n 60 euro minder en in juli geen OBU voor mij.
Dan komt in april nog een waarschijnlijke verlaging. :?

Maar de meeste zorg geeft ons de spaarhypotheek, die heeft de ABN-AMRO bij Reaal ondergebracht.
Dat kan toch niet opeens weg zijn als van Reaal uit met domino-effect alle banken gaan omvallen? :happyno:

Zucht.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#24 Bericht door RuudThai » zaterdag 26 januari 2013, 06:25

Reaal is een onderdeel van de SNS bank, de regering beschouwt die als een systeembank en systeembanken mogen nooit omvallen.
Ook al kost dat de staat - en dus de belastingbetaler - miljarden. Zie ING, ABN-AMRO en Fortis.
Dus lijkt me je hypotheek veilig alleen betaal je vermoedelijk volgend jaar nog meer belasting... :( :evil:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#25 Bericht door Jeanette » zaterdag 26 januari 2013, 06:43

Bedankt Ruud. Dat vind ik niet zo erg.
Maar het afgelost zijn van ons huis in 2017 is zo'n beetje het fundament onder ons besteding patroon.

[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#26 Bericht door prajak » zaterdag 26 januari 2013, 07:08

Ik denk dat de grote zorg is dat de spaarpolis veilig staat.

Als een bank omvalt is de hypotheek het eerste dat ze veilig stellen; stel je voor dat men Bert Burger een douceurtje geeft.... :giggle2:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Effect bezuinigingsmaatregelen op uitkeringen/pensioenen

#27 Bericht door Henk Korat » zaterdag 26 januari 2013, 09:02

RuudThai schreef:Reaal is een onderdeel van de SNS bank, de regering beschouwt die als een systeembank en systeembanken mogen nooit omvallen.
Ook al kost dat de staat - en dus de belastingbetaler - miljarden. Zie ING, ABN-AMRO en Fortis.
Dus lijkt me je hypotheek veilig alleen betaal je vermoedelijk volgend jaar nog meer belasting... :( :evil:
Reaal is de verzekeringspoot van SNS Reaal, die eveneens de moeder is van de SNS Bank. De SNS Bank verkeert in moeilijkheden door verliezen op onroerendgoed financieringen. Die onroerendgoed financieringen zijn ondergebracht bij dochter SNS Property Finance van SNS Bank. De overheid zal denk ik, net zoals bij Fortis, SNS Reaal kopen en de verzekeringspoot Reaal te koop zetten. Dat is ook gebeurd met de Fortis dochter ASR (Verzekeringen). De verzekeringspoot mag, volgens richtlijnen van DNB, niet overmatig doorlenen aan de bankpoot. De verzekeringspoot zal niet in gevaar komen, als de overheid ingrijpt. Helaas is een balans van de verzekeringspoort Reaal niet op het internet beschikbaar, dus ken ik de vordering van Reaal op de SNS Bank niet en kan ik geen oordeel vellen over de risico's als de overheid niet ingrijpt.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”