kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#61 Bericht door genesis » donderdag 20 juni 2013, 05:11

Pfffff.......... 'ik haat de laatste loodjes'....................... :twisted

Ik wil naar 'HUIS!' 8-)

Genesis

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#62 Bericht door brake034 » donderdag 20 juni 2013, 05:12

Snap het helemaal Genesis, nog 2 dagen en ik vlieg naar Nederland en ik wil helemaal niet.
Ik wil thuis blijven!
Marcel

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#63 Bericht door ron » donderdag 20 juni 2013, 05:27

Haha.........die Genesis. :cheesy: :clap:
Gevoelens zijn moeilijk te bedwingen mijn vriend.
Laat echter wel straks in Thailand het verstand in het juiste koppie zitten. :thumbsup:

Nog even "ouwe"....... :P

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#64 Bericht door genesis » donderdag 20 juni 2013, 05:32

'Ouwe!...... :mrgreen:

Ach de juiste kop is het probleem niet hoor, de sexualiteit is wel belangrijk, maar echt van iemand houden is wat telt! ;)

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op donderdag 20 juni 2013, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#65 Bericht door ron » donderdag 20 juni 2013, 05:42

Mocht je tijdens jou verblijf in Thailand in de buurt van Pattaya zijn,kom je maar een biertje halen Genesis.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#66 Bericht door genesis » donderdag 20 juni 2013, 07:10

Als ik in de buurt van Pattaya mocht komen zal ik dat zeker laten weten en je opzoeken 8-)

Bedankt voor je uitnodiging Ron! :thumbsup:

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#67 Bericht door genesis » zaterdag 22 juni 2013, 04:48

Mijn meisje zit op Engelse les op school in Chiang Mai, in een klas met 6 tot 8 andere dames. (mijn meisje haar Engels is gewoon heel erg goed, voor het spreken heeft ze de Engelse les niet nodig, maar ze wil haar 'grammar'' op een hoger peil brengen, in afwachting voor genoeg aanmeldingen voor Nederlandse les om die op te starten, daar hebben ze minimaal 6 aanmeldingen voor nodig)

Ik heb haar bewust gestimuleerd om te gaan studeren, want na Engelse les, word het een curses Nederlands en daarop volgend een studie waarbij zij met werken zelfstandig in haar eigen levensbehoefte kan gaan voorzien, dus het word een opleiding die zowel in thailand alswel in Nederland erkend word. Tevens heeft ze de ruimte en tijd om te werken aan een plek geven van mij in haar leven, onze relatie. En ik kan niet anders zeggen dat ze daarin enorm haar best doet en 'meters' maakt! Waarin ik haar commitment kan zien en haar liefde voor mij, want deze dame is niet zo van woorden, maar meer van daden. Zij zegt altijd: 'woorden heb ik al genoeg gehoord, die zijn eigenlijk altijd leeg, maar de daden die zijn tastbaar en hebben voor mij echte waarde'. ;)


Alle dames in de curses Engels hebben een relatie met een westerling danwel een man van niet Thaise herkomst. Want de reden om Engelse les te volgen is om beter te kunnen communiceren met hun partner, danwel om in de toekomst te leven in het land van afkomst van hun partner.

En zoals dames doen, ze wisselen allerlei informatie uit mbt hoe de relatie van de ander in elkaar steekt. Eigenlijk leggen ze elkaar op de 'meetlat', om te kunnen vergelijken hoe hun relatie is in verhouding tot die van de anderen. Aan de ene kant kant je dat als positief bezien, maar aan de andere kant kant dat leiden tot veel ontevredenheid en jalouzie.

Gisteren was dus zo'n dag dat mijn meisje blijkbaar een behoorlijk verhitte discussie had met de andere dames, met als gevolg dat ze behoorlijk 'grumpy' was terug gekomen in ons apartement en duidelijk weinig behoefte had om via Skype met me te praten. (Het is niet mijn 'wrong', maar ik ben in dit soort situaties van haar 'grumpy-ness'het 'lijdend' voorwerp :? , maar ik hou van haar en bezie het als haar learning-curve, dus ik geef haar die ruimte en tijd wel om te veranderen)

Maar goed, later in de avond contact met haar gekregen en haar gevraagt wat haar in deze discussie nou zo 'grumpy' had gemaakt! :shock: Ze legde me uit, dat ze vaak allerlei vragen krijgt en om advies word gevraagt omtrend wat zij zou doen in de situatie van de andere dames. Een van de dames vroeg haar: 'wat krijg jij nou aan salaris van jouw BF (BoyFriend), waarop zij zei: 'salaris?!' :evil: Ik krijg geen 'salaris' mijn BF support me op een manier zoals hij vind dat het goed is. Het is geen 'werk' wat ik heb met mijn BF, dus het is ook geen salaris! :mrgreen:

Ze heeft uitgelegd dat ze in deze relatie met mij zit 'from feeling' (liefde dus) en dat ik support met de inzichten die ik heb om haar te helpen en ondersteunen, ik bezie het hebben van deze relatie hetzelfde als zijnde getrouwd of duurzaam samenwonend, mijn geld is haar geld en vice versa. We overleggen ook voor de grotere zaken wat we verstandig vinden. Wat ik normaal vind in een serieuze relatie.

Maar kreeg ze als antwoord van de andere dames: Je werkt toch niet voor die centjes, jij kan toch doen wat je wil, zonder dat je centen hoeft te verdienen?! Daar raakten ze toch blijkbaar een gevoelige snaar bij mijn meisje! :roll: Tevens is mijn meisje nogal op zichzelf, erg gehecht aan haar prive, zit niet te wachten op allerlei vragen en verzoeken om van alles samen te doen. Want vaak als de Engelse les is afgelopen, vragen ze aan haar: 'wat ga je doen, kunnen we met je mee, ga je met ons mee?'. Daar krijgt ze op z'n Hollands gezegd nogal eens het 'hik' van! Ze counterd dat dan door aan te geven dat ze van alles moet doen zoals boodschappen, appartement opruimen ect :mrgreen:

Ze gaf als voorbeeld dat 1 van haar klasgenoten (die is 34 en leeft samen met een Engelse Indier van 61) niet happy was met haar relatie, want hij wilde eigenlijk nooit uit, alleen maar thuis blijven, dus shoppen en stappen was niet zijn ding (best wel logisch gezien zijn leeftijd, maar ik vind ook dat zo'n man in ogenschouw moet nemen, als je een partner hebt die zoveel jonger is, dat je je een beetje moet aanpassen om tegemoet te komen aan je partner maar goed.....). Het is zelfs zo dat als ze niet samen slapen, dan slaapt ze in een andere kamer! :o

Deze dame wil eigenlijk een ander leven, want ze is niet happy, ze wil eigenlijk ook een andere (jongere) man, maar ze gaat niet weg omdat het leven zo makkelijk is, ze leeft in een groot vrijstaand huis met een mooie auto en die wil ze niet kwijt.... :roll: Mijn meisje heeft tegen haar gezegd: 'ben je gelukkig zo?! Denk je dat het verkrijgen van een huis en mooie auto deze keuze waard is in je leven?! Stupid! Kies voor jezelf, maak je niet afhankelijk van een ander!. Want mijn meisje gaf aan dat ze haar partner heeft ontmoet en dat die man echt wel ok is. Een lieve zorgzame man, die van 'eenvoud' houd, zijn 34 jarige vriendin doet niets aan haar uiterlijk, zoals vrouwelijke kleding, wat make-up en haarverzorging. Maar hij houd/respecteerd blijkbaar zoals ze is.

Mijn meisje gaf haar ook aan: 'kijk nou eens naar jezelf, denk je nou echt dat je zo bijzonder ben?! Van je uiterlijk moet je het niet hebben en van respect getuigt het ook niet om zo met je partner om te gaan..... Welke andere man zou zo zorgzaam met je omgaan zoals hij nu?! tevens zei mijn meisje: 'Je wist waar je aan begon, hij is zoals je hem heb leren kennen, dus dat moet je dan accepteren en anders je conclusie trekken en maken dat je wegkomt en dan niet zeuren dat je geen mooi groot huis en auto meer hebt.....'

Tja uitgaan van eigen kracht....... dat doen veel Thaise dames niet... En mijn meisje is op dit punt wel een beetje een zeldzame.... :giggle:

Tevens mopperen de meeste dames dat hun partner ze nogal probeert te controleren en te beheersen. Tja... daar doe ik dus totaal niet aan, werkt overigens ook geheel niet en werkt vernietigend om de 'gelijkheid' binnen de relatie. Is dit makkelijk voor mij in deze prille relatie......... nee zeker niet, maar het is de enige manier volgens mij, om de relatie zoveel mogelijk gelijkwaardig te houden. 8-)

Nu gaan de 'meiden' volgende week op een olifanten & rafting safari, met lunch die ze met forse korting konden gaan doen (Thb 500). Ghe ghe ghe dit stoorde mijn meisje eigenlijk al weer enorm, want ze houd er helemaal niet van om 'geclaimed' te worden, ze zegd altijd tegen mij: 'ik doe een study Engels en het is leuk als het gezellig is tijdens de les, maar daarna wil ik mijn eigen ding gaan doen!' Ik zei het al, mijn meisje is nogal op haar privacy gesteld :giggle:

Maar goed, voor de 'lieve' vrede en om gezichtsverlies voor de anderen te voorkomen heeft ze toch ingestemd. :mrgreen: Daarop volgende al snel het plan, zullen we daarna dan s'avonds gaan stappen met z'n allen in een disco ofzo. Waarop mijn meisje zei: 'Ja dat doen jullie dan maar samen, maar zonder mij, want dat traject ken ik al uit het verleden en heb ik achter me gelaten. Ik heb geen zin in 'liegen & bedriegen', ik ben happy zoals mijn leven nu is met mijn BF'.

Ze had natuurlijk maar al te goed door, dat de plannen van die andere dames (waarschijnlijk niet alle hoor) was om het aan te leggen met een ander.

Ze heeft ze daarna nog eens heel goed duidelijk gemaakt dat haar relatie met mij 1 was 'from feeling' niet vanuit de eerste positie support/salaris. Tsssh het is eigenlijk van de zotte dat sommige andere dames een 'relatie' zien als werk en het geld wat ze krijgen als salaris word bezien. Maar goed ik snap dat wel een beetje een man wil een mooi/jong poppetje en heeft het geld, het 'poppetje' heeft de 'looks' maar geen centjes, dus zo word het in veel gevallen een 'zaken-deal'.

Moet een ieder voor zich weten, maar dit is niet de weg van mijn meisje & mij. nadat ze nog enige verdere uitleg had gegeven hoe onze relatie in elkaar steekt. Primair liefde en uiteraard de zorg & ondersteuning voor elkaar, waarbij economisch gezien het zwaartepunt bij mij ligt, wat logisch is gezien mijn westerse inkomen. En dat wij elkaar accepteren en vrij laten in de goede zin van het woord.

Wat dan weer leidde tot 'ontevredenheid' bij sommige andere dames, want die wilden ook een relatie vanuit liefde, respect en vrijheid, in de goede zin van het woord. Pffff zei mijn meisje zoek je eigen kerel en doe je best, de mijne is 'bezet'. :angel:

Pfff een hele lap tekst, maar verschaft best wel wat inzicht denk ik. later schrijf ik nog wel meer, maar het gaat de goede kant uit met mijn meisje en onze relatie :thumbsup:

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op zaterdag 22 juni 2013, 15:59, 4 keer totaal gewijzigd.

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: donderdag 22 maart 2012, 05:44

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#68 Bericht door Pieter1947 » zaterdag 22 juni 2013, 07:55

Genoten van je schrijven, Genesis...

Wees maar zuinig op je meisje. :D

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#69 Bericht door driver » zaterdag 22 juni 2013, 07:57

Genesis..mooi en ook bekend verhaal wat je neerpent vindt ik.
Veel Thaise willen alleen maar een farang voor het uiterlijk vertoon en alle gemakken eromheen dat is bekend.
Er zijn er echter ook veel die net als blijkbaar jouw vriendin gewoon iets zoeken waar ze op hun manier tevreden mee kunnen zijn of zelfs wel verliefd.
Maar ja, wat is verlieft nu eigenlijk ?
Het verhaal driver/Suk is inmiddels wel bekend denk ik, Geen poeha, geen hoog inkomen en tot nu toe gaat dat goed hier in Nederland.
Uiteraard ook de ups and downs maar dat hoort erbij.

En ja, ook hier in Nederland kent Suk inmiddels wat Thaise die een farang hebben en ook uiterlijk vertoon zogenaamd in Thailand uitstralen terwijl ze ook weinig hebben.
Gaan ze naar Thailand gaat er van alles mee, wordt er geld betaald aan de familie of die auto per maand afgelost zodat ze daar in Thailand status en aanzien hebben terwijl ze hier in Ede net als ons gewoon in een rijtjeshuis wonen en via schoonmaakwerk oid aan hun extra Thailand centjes komen.
Dat zeggen ze uiteraard niet want farang verdient natuurlijk zo goed.
Suk baalt er ook wel eens van en met sommige zijn we gestopt omdat ik er ook niets van moet hebben dat domme gezwets over van alles en nog wat terwijl ze maar 1 ding willen nl geld, roem en eer en waar dat vandaan komt boeit ze echt niet.
Net zo makkelijk vertrekken ze weer om een andere farang te nemen waar ze denken het beter te kunnen krijgen.
Maar dat uiteraard niet alleen voor Thaise .

Gelukkig kennen we inmiddels ook wat Thaise die wel normaal doen ongeacht hoog of laag inkomen van partner en daar houden we dan gewoon contact mee.

Wat Thailand betreft ben ik altijd heel duidelijk geweest wat ze daar over mij denken intereseert me helemaal niks en inmiddels weten ze daar dat ik een simpele arbeider ben die weinig te makken heeft en degenen die we daar kennen weten dat nu en vinden het prima verder en zeggen daar met name tegen Suk nu niks meer over.
Ik laat me door niemand ongeacht waar vertellen hoe ik moet leven om er bij te horen dan hoor ik maar nergens bij :mrgreen:

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 22 juni 2013, 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#70 Bericht door driver » zaterdag 22 juni 2013, 08:07

Pieter1947 schreef:Genoten van je schrijven, Genesis...

Wees maar zuinig op je meisje. :D
Mijn idee ook :thumbsup:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#71 Bericht door genesis » zaterdag 22 juni 2013, 08:12

Pieter1947 schreef:Genoten van je schrijven, Genesis...

Wees maar zuinig op je meisje. :D
Yep, zeker te weten, het is helemaal mijn 'meisje', maar wel 1 met hele grote 'Cojones', ik maak lachend nogwel eens de vergelijking met een Yorkshire Terrier (klein dames schoothondje) met zo'n blauwe strik in haar haar (moet zij ook om lachen :giggle: ), zo oogt ze dan wel, maar geloof me ze is en kan een echte Pittbul zijn en dan laat ze niet meer los! :cheesy:

Is ook wel eens lastig voor mij hoor, omdat ze zo'n scherpe tong heeft, kan ze daar aardig mee raken (wat ik herken toen ik ook haar leeftijd had, heftig brandend vuur van emotie op zijn tijd), maar ik weet als geen ander wat woorden kunnen aanrichten (lees: ten gronde richten), dus ik doe dat niet (meer), ik weet dat dit ook bij haar op zijn 'pootjes' terecht komt en dan alleen in 'stelling' word gebracht als dat nodig mocht zijn. ;)

Soms heeft de leeftijd en dan met name levenservaring wel zijn voordelen. :D

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#72 Bericht door driver » zaterdag 22 juni 2013, 08:13

Het wijkt weer aardig af van het oorspronkelijke draadje :clap:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#73 Bericht door genesis » zaterdag 22 juni 2013, 08:32

driver schreef:Genesis..mooi en ook bekend verhaal wat je neerpent vindt ik.
Ik zit op dezelfde golflengte als jij inderdaad en het 'economisch' aspect heb ik direct duidelijk gemaakt aan mijn vriendin, 'ben er helemaal klaar mee' dat brengt geen meerwaarde, hooguit wat gemak. En dat vind ze oke. ;)

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#74 Bericht door genesis » zaterdag 22 juni 2013, 08:35

driver schreef:Het wijkt weer aardig af van het oorspronkelijke draadje :clap:
Neehoor, want als we samenzijn, gaan we rondkijken voor ons volgende apartement of woning, wat ik dan weer ga plaatsen. ;) (over een paar weken)

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#75 Bericht door driver » zaterdag 22 juni 2013, 08:46

genesis schreef:
driver schreef:Het wijkt weer aardig af van het oorspronkelijke draadje :clap:
Neehoor, want als we samenzijn, gaan we rondkijken voor ons volgende apartement of woning, wat ik dan weer ga plaatsen. ;) (over een paar weken)

Genesis
Afwijken of niet maakt mij niet uit hoor ik lees wel mee .

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”