kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#31 Bericht door brake034 » vrijdag 14 juni 2013, 15:23

Omdat de meeste mensen het dan in 1 keer begrijpen?
Marcel

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#32 Bericht door Jeanette » vrijdag 14 juni 2013, 15:26

Maar dat doen ze al, neem jij gerust je tijd hoor. :giggle3:
Of had je haast?

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#33 Bericht door brake034 » vrijdag 14 juni 2013, 15:27

Nee, alleen kortademig en autistisch maar voor de rest prima :P
Marcel

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#34 Bericht door Jeanette » vrijdag 14 juni 2013, 15:35

Heeft onze zoon en kleinzoon ook in lichte mate en daar komt die acceptatie weer om de hoek kijken.


KISSer kan ik het niet zeggen. (begrijpt iedereen dat in 1 keer?)

[|)

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#35 Bericht door genesis » vrijdag 14 juni 2013, 16:58

Het heeft nix met de financiele kant de te maken, dat is helemaal ok. Maar met het hart, de 'inner' waar zij het altijd over heeft, ze kan niet haar eigen vorm van leven 100% blijven behouden en tegelijkertijd met mij 100% zijn.

Als je echt een relatie wil zal je de weg naar elkaar toe willen nemen om er het beste van te maken. ;)

genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#36 Bericht door genesis » vrijdag 14 juni 2013, 17:18

Jeanette schreef:Had jij ook niet lichtelijk een financieel pantser Genesis?
Als je je ex en kinderen vreselijk verwend hebt (die je liefde blijven houden) kan ik me voorstellen dat je bij een nieuw lief wat voorzichtiger wordt.
Belevenissen uit het verleden zijn een angst voor de toekomst en een rem in het heden. (zo, die kan op een tegeltje) :mrgreen:

En mag het ook geven en krijgen zijn?
Of geven en accepteren?
Voor mijn gevoel hoort nemen er niet bij.
Wel - doei - als de balans zoek is. (niet makkelijk) [|(

Ook heel belangrijk in een relatie is weten wat een ander graag wil hebben en dat belangrijker maken dan dat wat jij graag wilt geven.

:idea: [8)

Ik heb helemaal geen last van een finicieel pantser, wat ik aan mijn ex (kinderen zijn al lang volwassen e de deur uit) geef was mijn beslissing, daarin ben ik uit respect en liefde veel verder gegaan dan wettelijk nodig is ;)

Deze relatie gaat volledig vanuit het hart enzoals hierboven eerder benoemd, de financiele kant is geen punt van discussie tussen ons.

Dus nee geen financiel pantser.

Dit heeft helemaal met het hart te maken en in hoeverre zij die aan mij wil geven en haar oude levensvorm voor onze relatie wil gaan opgeven. je kan niet er 100% voor willen gaan en tegeljktijd op de rem willen trappen om je altijd veilig te willen stellen.

Zoals ik al zei, ik geloof & voel dat ze oprecht van me houd, maar nogal bang is om gekwetst te worden, wegens ervaringe van anderen en zichzelf uit het verleden. Want de wereld die ze kent is helaas van beide kanten, Thaise vrouwen irt westerse mannen, niet altijd even positief.......

genesis

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#37 Bericht door Henk Korat » vrijdag 14 juni 2013, 17:46

Jeanette schreef:Dank je Loe.
brake034 schreef:Jeanette,

Ik moest hem wel 3 keer lezen, hou het KISS alsjeblieft?
KISS is een Engels acroniem, al is de precieze betekenis niet altijd onomstreden. Drie bekende versies zijn: Keep it simple, stupid; Keep it short and simple ...
Waarom?

:?:
En "Keep it simple and stupid". :worshippy: :worshippy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#38 Bericht door Henk Korat » vrijdag 14 juni 2013, 17:56

genesis schreef:
Jeanette schreef:Had jij ook niet lichtelijk een financieel pantser Genesis?
Als je je ex en kinderen vreselijk verwend hebt (die je liefde blijven houden) kan ik me voorstellen dat je bij een nieuw lief wat voorzichtiger wordt.
Belevenissen uit het verleden zijn een angst voor de toekomst en een rem in het heden. (zo, die kan op een tegeltje) :mrgreen:

En mag het ook geven en krijgen zijn?
Of geven en accepteren?
Voor mijn gevoel hoort nemen er niet bij.
Wel - doei - als de balans zoek is. (niet makkelijk) [|(

Ook heel belangrijk in een relatie is weten wat een ander graag wil hebben en dat belangrijker maken dan dat wat jij graag wilt geven.

:idea: [8)

Ik heb helemaal geen last van een finicieel pantser, wat ik aan mijn ex (kinderen zijn al lang volwassen e de deur uit) geef was mijn beslissing, daarin ben ik uit respect en liefde veel verder gegaan dan wettelijk nodig is ;)

Deze relatie gaat volledig vanuit het hart enzoals hierboven eerder benoemd, de financiele kant is geen punt van discussie tussen ons.

Dus nee geen financiel pantser.

Dit heeft helemaal met het hart te maken en in hoeverre zij die aan mij wil geven en haar oude levensvorm voor onze relatie wil gaan opgeven. je kan niet er 100% voor willen gaan en tegeljktijd op de rem willen trappen om je altijd veilig te willen stellen.

Zoals ik al zei, ik geloof & voel dat ze oprecht van me houd, maar nogal bang is om gekwetst te worden, wegens ervaringe van anderen en zichzelf uit het verleden. Want de wereld die ze kent is helaas van beide kanten, Thaise vrouwen irt westerse mannen, niet altijd even positief.......

genesis
Dank je wel Genesis. Gelukkig een andere kijk op Thaise vrouwen, dan de standaard. Blij te lezen dat jullie relatie ook op liefde gebouwd is.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#39 Bericht door Loe » vrijdag 14 juni 2013, 18:58

genesis schreef: Dit heeft helemaal met het hart te maken en in hoeverre zij die aan mij wil geven en haar oude levensvorm voor onze relatie wil gaan opgeven. je kan niet er 100% voor willen gaan en tegeljktijd op de rem willen trappen om je altijd veilig te willen stellen.

Zoals ik al zei, ik geloof & voel dat ze oprecht van me houd, maar nogal bang is om gekwetst te worden, wegens ervaringe van anderen en zichzelf uit het verleden. Want de wereld die ze kent is helaas van beide kanten, Thaise vrouwen irt westerse mannen, niet altijd even positief.......

genesis
Als je haar daar nu eens de tijd voor geeft om haar harnas langzaam af te werpen dan komst het heus wel goed.
Zelf had ik in Nederland een Thaise vriendin die haar man was overleden en ook zij had een pantser om zich heen gebouwd ter bescherming, het heeft ook twee jaar geduurd voor dat ik een man voor haar gevonden had die haar wel die tijd gunde en nu ontdooid het pantser langzaam en gaan ze binnenkort trouwen :clap:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#40 Bericht door ron » vrijdag 14 juni 2013, 19:53

Ho ho ho..........niet zo snel alsjeblieft om hier al die pantsers uit te gaan doen........
Ik heb ook kleine kinderen die hier door het huis lopen,en af en toe een blik op de pc werpen,
Ik wil absoluut niet dat zij een vrouw zonder pantser ineens kunnen aanschouwen.....kom op zeg!!
Hou dat liever even prive...

Groet,Ron. :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#41 Bericht door v@go » vrijdag 14 juni 2013, 22:42

speciaal voor Ron en de kinderen dan
Afbeelding
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#42 Bericht door Gardensafari » vrijdag 14 juni 2013, 23:24

genesis schreef:Deze relatie gaat volledig vanuit het hart
Laat dan het verleden voor wat het is.
Er horen bij een goede relatie geen lijken uit de kast te komen.
Die horen erin te blijven.
Was jij altijd een heilig boontje, dan?
Een goede relatie betekent dat je alleen kijkt naar de toekomst.
En de leuke dingen haalt uit het verleden, maar niet de lijken.
Want geloof me, daar schiet niemand iets mee op.
Carpe diem en kijk niet om, of gij zult veranderen in een zoutpilaar.
Lijken uit de kast zijn dood, dus maken ze niks meer uit.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#43 Bericht door genesis » vrijdag 14 juni 2013, 23:43

Gardensafari schreef:
genesis schreef:Deze relatie gaat volledig vanuit het hart
Laat dan het verleden voor wat het is.
Er horen bij een goede relatie geen lijken uit de kast te komen.
Die horen erin te blijven.
Was jij altijd een heilig boontje, dan?
Een goede relatie betekent dat je alleen kijkt naar de toekomst.
En de leuke dingen haalt uit het verleden, maar niet de lijken.
Want geloof me, daar schiet niemand iets mee op.
Carpe diem en kijk niet om, of gij zult veranderen in een zoutpilaar.
Lijken uit de kast zijn dood, dus maken ze niks meer uit.
Ik een heilig boontje...... tja eigenlijk behoorlijk wel en wat niet zo heilig was, heb ik haar direct bij aanvang van onze relatie verteld, zij pas later nadat ze voor haar gevoel zekerheid over mij had verkregen. Wat ik wel begrijp, want als je voor de eerste keer in je leven verliefd word, gebeurt er nogal wat met je en voel je je ook kwetsbaar en ga je vanuit je gevoel dingen doen die je eigenlijk niet wil, zeker als je beseft dat zij haar leven volledig vanuit controle probeerde te beheersen.

En die lijken..... tja betreft een periode uit haar verleden en de reden daarvoor was mij zeer duidelijk, toen de reden om dat te doen achter de rug lag is die periode per direct afgesloten. Er zijn nog enkele punten die voor mij zorgelijk zijn, omdat die me zeer kunnen beschadigen, dus daar ga ik in onze volgende periode zeker over hebben.

Maar eerst na een periode van 3 maanden niet samen te zijn geweest, van elkaar genieten & elkaar gerust stellen, van daaruit zal ik de opening moeten kunnen maken om vanuit mijn hart deze vragen te kunnen stellen. tevens zal ik haar aangeven dat ik heel goed aanvoel dat ze bang is voor de toekomst en haar leven en bang dat ik haar zeer zou kunnen doen, zal haar daarbij vertellen dat ik dat precies op dezelfde manier beleef, van daaruit zullen we verder na elkaar toe moeten kunnen groeien.

Ik heb ook besloten voor het eerste jaar naar haar wereld te komen na elke 7 weken, want ze gaf me aan dat zij altijd naar de westerse wereld moest komen, niet geografisch maar in de relatievorm. Daar wil ik haar graag in tegemoet komen, zodat zij op haar gemak gesteld word en langzaam kan wennen aan de overstap de westerse wereld in. Maar het word als het zo zou lopen een combi, van leven in beide werelden en dat zou ik fijn vinden 8-)

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#44 Bericht door ron » zaterdag 15 juni 2013, 02:38

Genesis...........een toepasselijke naam trouwens,voor een startende relatie......
Genesis in de bijbel begint met de volgende woorden: "In den beginne"

Geef gedane zaken van iemand in het verleden een kans,en begin een relatie met iemand met wederzijds vertrouwen....
Echter zal zij ook alles moeten vertellen wat jij moet weten,anders kan het later vernietigend werken op de relatie...
Verzwijgen is in mijn ogen hetzelfde als liegen,ongeacht om welke reden dit dan ook gebeurt.........gezichtsverlies.......schaamte .......bang om jou te verliezen...etc......,raakt geen kant noch wal,gewoon eerlijk zijn is de enigste remedie om een relatie te beginnen Genesis.

Succes,Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#45 Bericht door genesis » zaterdag 15 juni 2013, 13:51

Ron bedankt.

Ja de spijker op zijn kop, dat besef ik maar al te goed, je kan het maar 1 keer goed doen en dat is met het leggen van de basis in de beginne. Dus ik hoop dat ze van haar kant die stap ook echt wil zetten, dan hebben we prachtig vooruitzicht voor ons beiden.

Maar dat is wel een beetje van haar vragen om 'over haar eigen schaduw heen te springen', want dan moet je je open opstellen en dat maakt haar kwetsbaar en zo heeft ze dat nog nooit gedaan.

Tjaa het word spannend, vragen stellen en soms bang zijn voor de antwoorden die ik daarop kan krijgen en de consequenties die het kan/zal hebben. daarentegen is het de enige manier om dit te doen en onze relatie een echte kans kan geven.

Ben benieuwd of ze de liefde die ze voor mij voelt die ruimte in haar zelf wil geven. Eind juni ga ik weer naar haar toe.

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op maandag 17 juni 2013, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”