kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#16 Bericht door maverick62 » maandag 31 december 2012, 10:22

genesis schreef:Neehoor, blijf gewoon werken in Nederland (2weken werken daarna ben ik er 3 weken vrij,werk off-shore in de Olie & Gas industrie) Ik verdien genoeg, dus ga met regelmaat op en neer pendelen. ;)

En leven in (betrekkelijke) eenvoud qua accomodatie is mij prima.


Genesis

Zie mijn antwoord in je andere post.

Maverick

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#17 Bericht door Jeanette » maandag 31 december 2012, 10:57

Ik denk dat je beter in de volgende Thai-periode ter plekke kunt gaan zoeken.
Van internet weet je nooit hoe oud de foto is.
Dan kun je ook de sfeer proeven van de buurt.

[|)

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#18 Bericht door genesis » maandag 31 december 2012, 20:17

Jeanette bedankt voor de tip, mijn vriendin trapte ook al een beetje op de rem. Zij gaf ook aan dat een appartement van 4 - 5000 Thb p maand, voor haar goed genoeg is, maar ze wil dat ik het eerst zelf zie, om te kijken of ik dat ook vind...... :thumbsup:

Haha, ik ben op dit punt niet (meer) veel eisend, vind zij het oke, dan ben ik tevreden. Dak dat niet lekt, slaapwoonkamer, douche/wc en het is mij oke.

En de buurt en beveiliging..... vanwege vermeende kostbaarheden..... haha die heb ik niet meer tegen die tijd en mijn horloge verzameling mocht ik dan nog niet verkocht hebben... die blijven dan wel in de kluis in Nederland liggen. En de rest kan (op enkele dingen na) de verkoop in.

Het is een verademing om alle luxe shit te kunnen loslaten en geloof me daar heb ik veel van verzameld de afgelopen decennia, maar heb er mijn geluk niet in kunnen vinden..... :happyno:

Ik hou wel vast aan mijn baan in Nederland, want die geeft me na 2 weken werken 3 weken vrij en een heel erg goed salaris en dus vrijheid. (ben natuurlijk niet gek, ga niet alle schepen achter me verbranden :angel: )

Zal altijd common sence houdenn, mocht de prille relatie die we nu hebben toch niet uitpakken zoals gehoopt. :thumbsup:

Genesis

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#19 Bericht door maverick62 » maandag 31 december 2012, 21:24

Genesis,

Zie link: http://www.chiangmaismithres.com/Chiangmai_apartment/

Our location
Our apartment is located near the Chiang Mai Gate area close to the fresh market and Wualai walking street. It is 10 minutes away from the Night Bazaar so you can enjoy convenient access to both business and shopping centre and exciting night life.

Ik heb daar de eerste maanden door gebracht om op het gemak een eigen betaalbare stek te vinden.
Succes,

Maverick

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#20 Bericht door genesis » maandag 31 december 2012, 21:48

maverick bedankt, ik ga jouw link bekijken :thumbsup:

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#21 Bericht door genesis » vrijdag 14 juni 2013, 10:20

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb, maar intussen zijn we al weer zo'n 2 apartementen verder in 3 a 4 maanden (hartje Chiang Mai), de 2de hebben we net afgelopen weekend betrokken, die was ook onze eerste keuze. Maar daar was toen nog geen plaats.

In de tussentijd heeft mijn vriendin 3 maanden in een apartement(je) gezeten met westers (doorspoel :mrgreen: ) toilet, hete douche en airco. Maar de kamer wel heel erg klein en de buren waren van het 'nachtleven' dus nogal eens een hoop lawaai en ruzie..... :giggle:

Maar afgelopen weekend is er een kamer in het apartement vrijgekomen dat we als eerste keuze hadden. Dat hebben we nu, ruime woon/slaapkamer, met ruime badkamer, ruim balkon met fraai uitzicht airco, hete douche, westers toilet, kabel & wifi. Tevens is er een eigen terrein met bewaking en CCTV, een gezamelijke toegang tot het gebouw met chipsleutel. De kamer kost ex wifi & kabel, water & electriciteit Thb 3.300 (Dat is hetzelfde bedrag als het eerder genoemde apartement)

O'ja er mag geen alcohol gebruikt worden in dit complex dit ivm eerder opgedane ervaringen door de eigenaar mbt tot geluidsoverlast en knokpartijen.

Tja...... je voelt hem al aankomen op dit punt.... :giggle: daar ga ik me dus niet aan houden, ik bepaal dat zelf wel, ik heb nog nooit overlast veroorzaakt op dit punt, geen lawaai en geen vechtpartij :angel:

Dit is voorlopig voor 1 of 2 jaar onze vaste stek, voordat we verder gaan zoeken naar wat anders zoals een condo of een huis, buiten Chiang Mai, zal namelijk ook veel meer value for money zijn, want voor 10.000 tot 15.000 is er toch heel wat leuks te huur.

Maar eerst maar eens kijken wat ik beslis na ons samenzijn in juli, want er zijn (helaas) toch wat 'lijken' uit de kast gekomen, waar ze in het begin niet helemaal........uhh laat ik het politiek verwoorden, ze wat economisch is omgegaan met de informatie verstrekking. :evil:

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#22 Bericht door ron » vrijdag 14 juni 2013, 10:27

"Maar eerst maar eens kijken wat ik beslis na ons samenzijn in juli, want er zijn (helaas) toch wat 'lijken' uit de kast gekomen, waar ze in het begin niet helemaal........uhh laat ik het politiek verwoorden, ze wat economisch is omgegaan met de informatie"
Succes Genesis.......dat is OOK Thailand. :cheesy:

Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#23 Bericht door genesis » vrijdag 14 juni 2013, 13:20

Tjaa..... dat kun je me wel wensen ja, want ik ga in onze laatste week van ons samenzijn de onderste steen boven krijgen, ik wist dat de dame wel een trauma had en daar wijs ik iemand ook niet op af, maar informatie bewust achterhouden..... (daar kan ik, tot op zekere hoogte, nog wel begrip voor opbrengen hoor, zo iemand wil ook een eerlijke kans op een prettig leven en als je alles meteen op tafel gooit kan dat nog wel eens afschrikken, dus kiezen ze voor zichzelf).

Ik ben geen onbekende op het 'pad der liefde' maar blind ben ik ook niet, dus ik moet zeker goed van haar horen wat de motivaties hiervoor zijn, wil volledige erlijk & openheid van zaken. Want mijn mening is, als je beiden echt van elkaar houd moet je er helemaal voor gaan en niet met de handrem erop.....

Ik begrijp dat zij zich in de harde dagelijkse werkelijkheid door de opgedane ervaringen in bescherming wil nemen, maar dat gaat in een relatie met mij niet werken en dat zal ik haar duidelijk gaan maken.

Indien ik geen goede of geen antwoorden krijg op mijn vragen (geen antwoord is per slot van rekening ook een antwoord) en ze blijft gesloten, dan trek in wel mijn conclusie en dat is haar verlies.

Ik zet het wat groter neer dan het is, want zo wereldschokkend zijn de 'lijken uit de kast' niet, maar voor mij persoonlijk kan dat wel van grote invloed zijn op de verdere beslissingen die ik daar op kan gaan nemen.

Wat eigenlijk gewoon k#t is, is dat zij (denk velen anderen met haar ook, maar daar heb ik geen persoonllijke ervaring mee), ze een enorm pantser om haar heen heeft gebouwd uit zelfbescherming om maar niet gekwetst te raken, maar er komt daardoor ook niets door dat pantser naarbuiten.

Ik twijfel niet over haar liefde voor mij, maar doordat ze dat ervaart als een kwetsbaar iets, probeerd ze dat in te kapselen om zich veilig te stellen, tjaa..... zo gaat het niet werken op deze manier.

Het is voor mij simpel, 'its all the way' en anders niet, wel in acht nemende dat iemand tijd nodig heeft om te kunnen & willen veranderen.

Het gaat spannend worden in onze laatste week samen, ach een gebroken hart kom ik ook wel overheen, want deze relatie is pas 8 maanden oud, maar wel heel erg echt voor mij.

We zullen zien............ ;)

Genesis

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#24 Bericht door frans49 » vrijdag 14 juni 2013, 13:34

Mooi en heftig verhaal.
Ik kan eigenlijk weinig anders dan heel veel geluk en succes toewensen en hoop van harte voor jou dat het goed uitpakt.
:clap:
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#25 Bericht door brake034 » vrijdag 14 juni 2013, 13:37

Genesis,

Er is geen recept voor liefde, het is een kwestie geven en nemen, elke dag weer.

Wat dat geven en nemen aangaat is er geen verschil tussen een relatie met een partner uit Nederland of uit Azië.
Of je nu hetero bent of lesbo, of je nu 80 bent of 23, elke relatie is een zaak van geven en nemen.

Ik ben dit jaar 23 jaar getrouwd met mijn Thaise partner en elke dag is het een zaak van geven en nemen.
Ze geeft me heel veel; haar trouw, liefde en genegenheid, ik ben elke dag de brombeer, de regelnicht enne ja de rest dat vraag je haar zelf maar, ja?

Leef met de dag, leef uit je hart en niet met je verstand.
Het verleden is geweest, kun je niets meer aan veranderen.
Morgen is nog in de toekomst ook daar kun je niks mee, alleen in het NU kun je leven.

Wens je veel wijsheid en liefde.
Marcel

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#26 Bericht door Pieter » vrijdag 14 juni 2013, 13:38

genesis schreef:Tjaa..... dat kun je me wel wensen ja, want ik ga in onze laatste week van ons samenzijn de onderste steen boven krijgen, ik wist dat de dame wel een trauma had en daar wijs ik iemand ook niet op af, maar informatie bewust achterhouden..... (daar kan ik, tot op zekere hoogte, nog wel begrip voor opbrengen hoor, zo iemand wil ook een eerlijke kans op een prettig leven en als je alles meteen op tafel gooit kan dat nog wel eens afschrikken, dus kiezen ze voor zichzelf).

Ik ben geen onbekende op het 'pad der liefde' maar blind ben ik ook niet, dus ik moet zeker goed van haar horen wat de motivaties hiervoor zijn, wil volledige erlijk & openheid van zaken. Want mijn mening is, als je beiden echt van elkaar houd moet je er helemaal voor gaan en niet met de handrem erop.....

Ik begrijp dat zij zich in de harde dagelijkse werkelijkheid door de opgedane ervaringen in bescherming wil nemen, maar dat gaat in een relatie met mij niet werken en dat zal ik haar duidelijk gaan maken.

Indien ik geen goede of geen antwoorden krijg op mijn vragen (geen antwoord is per slot van rekening ook een antwoord) en ze blijft gesloten, dan trek in wel mijn conclusie en dat is haar verlies.

Ik zet het wat groter neer dan het is, want zo wereldschokkend zijn de 'lijken uit de kast' niet, maar voor mij persoonlijk kan dat wel van grote invloed zijn op de verdere beslissingen die ik daar op kan gaan nemen.

Wat eigenlijk gewoon k#t is, is dat zij (denk velen anderen met haar ook, maar daar heb ik geen persoonllijke ervaring mee), ze een enorm pantser om haar heen heeft gebouwd uit zelfbescherming om maar niet gekwetst te raken, maar er komt daardoor ook niets door dat pantser naarbuiten.

Ik twijfel niet over haar liefde voor mij, maar doordat ze dat ervaart als een kwetsbaar iets, probeerd ze dat in te kapselen om zich veilig te stellen, tjaa..... zo gaat het niet werken op deze manier.

Het is voor mij simpel, 'its all the way' en anders niet, wel in acht nemende dat iemand tijd nodig heeft om te kunnen & willen veranderen.

Het gaat spannend worden in onze laatste week samen, ach een gebroken hart kom ik ook wel overheen, want deze relatie is pas 8 maanden oud, maar wel heel erg echt voor mij.

We zullen zien............ ;)

Genesis
Je snapt thaise manier van liefde niet das duidelijk

Was je nu echt in de veronderstelling dat een thaise op een nl manier kan liefhebben ?

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#27 Bericht door Jeanette » vrijdag 14 juni 2013, 15:10

Had jij ook niet lichtelijk een financieel pantser Genesis?
Als je je ex en kinderen vreselijk verwend hebt (die je liefde blijven houden) kan ik me voorstellen dat je bij een nieuw lief wat voorzichtiger wordt.
Belevenissen uit het verleden zijn een angst voor de toekomst en een rem in het heden. (zo, die kan op een tegeltje) :mrgreen:

En mag het ook geven en krijgen zijn?
Of geven en accepteren?
Voor mijn gevoel hoort nemen er niet bij.
Wel - doei - als de balans zoek is. (niet makkelijk) [|(

Ook heel belangrijk in een relatie is weten wat een ander graag wil hebben en dat belangrijker maken dan dat wat jij graag wilt geven.

:idea: [8)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#28 Bericht door brake034 » vrijdag 14 juni 2013, 15:16

Jeanette,

Ik moest hem wel 3 keer lezen, hou het KISS alsjeblieft?
Marcel

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#29 Bericht door Loe » vrijdag 14 juni 2013, 15:18

mooi gesproken Jeanette :clap: :clap: :clap:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#30 Bericht door Jeanette » vrijdag 14 juni 2013, 15:22

Dank je Loe.
brake034 schreef:Jeanette,

Ik moest hem wel 3 keer lezen, hou het KISS alsjeblieft?
KISS is een Engels acroniem, al is de precieze betekenis niet altijd onomstreden. Drie bekende versies zijn: Keep it simple, stupid; Keep it short and simple ...
Waarom?

:?:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”