kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#106 Bericht door genesis » zaterdag 20 juli 2013, 17:09

' Mysterious Thailand' het land van 1001 mirakels, heb Gevonden wat ik zocht, heb gevraagt om 1 jaar geduld, als dat op zijn plek valt, Dan kan het 'Nirvana' Worden! Ik Ben happy voor dit moment. [|)

Genesis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#107 Bericht door prajak » zondag 21 juli 2013, 01:38

Het is goed te zien dat er nog mensen zijn die BLIJ kunnen worden om iets als het huren van een hut ! We zijn tegenwoordig teveel van 'take it for granted' . Gefeliciteerd :clap: :clap: ! Nou, dit lijkt me een goed begin van een reeds verregende :mrgreen: zondag en het is pas half 8 in de morgen.......

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#108 Bericht door genesis » zondag 21 juli 2013, 09:19

Wait & see! Ik heb geen vragen & zorgen meer, alleged twijfel & onzekerheid zijn wrg. Als onze gevoelens over een jasr hetzelfde zijn Dan gaan we definitief voor elkaar en dat hpudt Dan in trouwen in volle overtuiging!

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#109 Bericht door genesis » zondag 21 juli 2013, 09:23

Ik heb nog een beslissing genomen ik denk dat alleen de mensen die echte liefde begrijpen waarom, dat vertel ik later, want met mijn telefoon gaat het maar k#t ;)

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#110 Bericht door ron » dinsdag 23 juli 2013, 16:33

genesis schreef:Ik heb nog een beslissing genomen ik denk dat alleen de mensen die echte liefde begrijpen waarom, dat vertel ik later, want met mijn telefoon gaat het maar k#t ;)

Genesis

Uhhhhhhhhhhhhhh..........heb nog een boek voor je liggen :giggle:

Afbeelding

Nou...................we horen het wel,toch Genesis?

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#111 Bericht door genesis » woensdag 24 juli 2013, 20:44

Whuahahaha, nee Ron een baby zit er (hoogstwaarschijnlijk) niet in. (zij heeft er geen behoefte aan en ik heb al een gezin afgerond)

Nee dit ligt op een heel ander vlak, zit nu in mijn laatste avond thuis, morgenochtend vroeg rij ik naar Den Helder om op de helicopter te stappen en 2 weken off-shore te gaan. Ik hoop in de nachtdienst tijd te hebben een een uitgebreid verslag te doen van mijn ervaringen van de afgelopen 3 & halve week en die waren zeer turbulent en dank...........................god..... uhhhhhh Boedha op mijn blote knieen voor ................

Vertel ik als ik komende vrijdag de nachtdienst inga ;)

Genesis

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#112 Bericht door Gardensafari » woensdag 24 juli 2013, 22:50

Jongens, hou op met dit gezemel.
Een Thaise stelt zich niet kwetsbaar op.
Nooit.
Gezichtsverlies.
Achter veel zaken kom je pas als die noodzakelijkerwijs naar boven komen.
Zelfs een ervaren rot als Prajak kwam daar achter.
Elkaar alles vertellen uit het verleden?
Romantische lulkoek.
Zelf doe je dat toch ook niet, tenzij je de behoefte gevoelt.
En die behoefte voelt een Thaise niet, tenzij het een leuk feestje betreft.

Ons idee van romantiek, elkaar zaken opbiechten en zwijmelend denken "wat zijn we goed" is de Thai vreemd.
Het verleden hoort begraven te blijven.
Regeren over het graf heen is alleen maar slecht.
En dat geldt voor jezelf en voor je partner.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#113 Bericht door prajak » donderdag 25 juli 2013, 01:07

"...Elkaar alles vertellen uit het verleden? Romantische lulkoek...."

Ga je zo maar uit van wederkerigheid ? Wat zij kunnen kan ik ook hoor.....

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#114 Bericht door Gardensafari » donderdag 25 juli 2013, 17:42

prajak schreef: Ga je zo maar uit van wederkerigheid ?
Niet bij jou [8)
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#115 Bericht door genesis » donderdag 25 juli 2013, 19:18

Gardensafari schreef:Jongens, hou op met dit gezemel.
Een Thaise stelt zich niet kwetsbaar op.
Nooit.
Gezichtsverlies.
.
Het kan dat dit de ervaring is van het merendeel. Mijn ervaring in deze is dat als ik het bezie vanaf de 'Thaise manier' tja........ dan was dit voor haar een enorm gezichtsverlies..... :roll:

En gespeeld was dit ook niet, want dat kan je, als je wat mensenkennis & empathy hebt, toch echt wel zien en voelen. (heb het niet over de gesproken woorden). Of ik moet voor het eerst van mijn leven zo'n misser maken, maar mijn intuitie heeft mij tot nog toe nooit bedrogen.

En tja als ze een 'top performer' artiest is, dan heeft ze mijn stem voor de beste actrice die ik ooit ben tegen gekomen in mijn leven. :thumbsup:

Enne...... ze heeft dit niet nodig om om zich te verzekeren van een inkomen, dus wat dan de beweegredenen zouden kunnen zijn geredeneerd vanuit jouw visie zou ik niet weten.

Kom er later uitgebreider op terug, nu nog geen tijd voor. ;)

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op donderdag 25 juli 2013, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#116 Bericht door genesis » donderdag 25 juli 2013, 19:37

Btw ons apartement zullen we de komende jaren zoals het er nu naaruit ziet, blijven bewonen. Thb 3500 aan huur & water, daar zit dag & nacht bewaking, omheining, gezamelijke ingang dmv van een chipkey, airco, kabel tv, warme douche, westers toilet, balkon met wasbak en fraai uitzicht op de bomen en privacy (geen inkijk).

Ben alleen benieuwd wat we aan electriciteitskosten zullen krijgen na 4 weken samen zijn na regelmatig gebruik van de airco & electrische douche heater.

Voor de rest het apartement geschikt gemaakt met wat spulletje voor gezelligheud & comfort. 3 deurskast gekocht (2.00 x 2.20 mtr), vasen met mooie kunstrozen, beddengoed, goede deken, mooie sprei. nog wat handige en gezellige spulletjes zoals mooie waxine/olie lampjes voor de romantiek.

TV & DVD speler en een TV tafeltje voor als we eens een serie of filmpje willen kijken, overigens hebben we in de tijd samen eigenlijk daar geen gebruik van gemaakt, te gezellig samen daarvoor.

Btw curses Engels is afgerond, de vervolgcurses zal er 1 zijn die beroeps gericht is, met als uitgangspunt na enkele jaren ervaring te hebben opgedaan een eigen toko'tje, niet zozeer om geld te verdienen (kiet spelen is prima), maar dit is voor haar gevoel voor eigenwaarde. En een eigen toko kun je zelf beslisen hoeveel dagen je wil open zijn en kunnen we sluiten als we op vakantie willen en dat is iets wat we graag willen.

De motorfiets is nu helemaal 'legaal' belastingen betaald, kentekenplaat komt met enkele dagen het 'boekje' voor de motor waar alle belangrijke zaken in staan zoals bewijs van eigendom hebben we ook. Wegenbelasting is betaald. we hebben een verzekering afgesloten voor ongevallen, die is btw niet alleen voor de motor, maar in bredere zin, die dekt tot Thb 50.000 medische kosten (nu had ze er 1 die dekte tot Thb 5000 :roll: ), zowel voor derden als aan haarzelf. Een WA verzekering voor de motorfiets kenden ze niet bij de bank, wel voor een auto. O'ja niet onbelangrijk om te vermelden, ze heeft toch naar me willen luisteren om eerst te proberen haar rijbewijs te bahlen via de legale weg en niet door omkoping. Wat vandaag heeft geresulteerd in het behalen van haar motorrijbewijs! [|)

Haa toen ik kwam stond er +/- 2500 km op de teller toen ik 3 dagen geleden vertrok stonden er 4.500 km op :mrgreen: De motor heeft een beurt gehad bij de dealer. O'ja je kon voor dit type vele 'stijl accenten' aanschaffen dus dat heb ik gedaan. Net zoals ik met mijn motorfiets in Nederland heb gedan, maar er zit wel een heeeeeel ander prijsplaatje aan vast, alle onderdelen zijn origineel Yamaha en geplaats en wel ben ik rond de Thb 4000 a 5000 kwijt, moet je in Nederland eens proberen....... :shock:

En nog wel meer, we zijn lekker bezig geweest om aan onze toekomst te timmeren. 8-)

Genesis

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#117 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 26 juli 2013, 02:15

Een balkon met wasbak. Da's toch echt nieuw voor me. :crazy:

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#118 Bericht door chelobechek » vrijdag 26 juli 2013, 06:53

Jos Flachs schreef:Een balkon met wasbak. Da's toch echt nieuw voor me. :crazy:
Komt vaker voor hoor, vaak is er zelfs een elektra aansluiting beschikbaar (en even vaak niet geaard).

Ook zonder vaste balkon inrichting zie je mensen vaak van die aluminium aanrechtjes plaatsen, is niet nagelvast maar is ook weer makkelijk te vervangen/verwijderen zonder al teveel schade

zelf heb ik een verlengsnoertje met haspel via de kantelraampjes lopen, ik ga voor de quick and dirty oplossingen ;)

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#119 Bericht door genesis » vrijdag 26 juli 2013, 07:43

Bedoel aanrecht met 'spoelbak'. :mrgreen:

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#120 Bericht door genesis » zaterdag 27 juli 2013, 02:09

Oke dan. Het samenzijn was de laatste 3 weken een aaneenschakeling van zeer prettige momenten en ook wel kleine irritaties. Als voorbeeld kan ik geven, als we op de motor rondreden en ik nam de verkeerde afslag, of reed juist door ipv af te slaan was er nogal wat irritatie van haar kant. Of ik reed te hard waardoor ze niet op tijd kon aangeven waar we moesten afslaan. Of dat ik haar niet verstond als we motor reden, door de rijwind in mijn oren.Kleine zaken maar wel aanleiding voor irritatie bij haar.

Een ander voorbeeld: In het apartement liet ze altijd haar waterkoker aanstaan. Ik gaf aan, omdat ze zo energie & kostenbewust is, dat het voordeliger was om die uit te zetten als ze hem niet gebruikte, om de waterkoker aan te zetten als je warm water wil hebben. Wat ze niet wilde aannemen van me, ik gaf aan dat is als proces operator al vele jaren werk met dit soort systemen en dat ik best wel een beetje weet waar ik het over heb.

Dit kwam een beetje bij me over alsof ze zich wilde bewijzen tegenover mij, alsof ze soms het gevoel had dat ze competitie met me moest voeren, misschien een beetje een minderwaardigheids complex........ Voor mij totaal niet nodig dat ze zich moet bewijzen tegenover mij, want ze is goed genoeg voor mij. ;)

Op de dagen dat ze school had, kocht ik altijd een kleine attentie voor haar als ik haar ophaalde van study Engelse les, zoals een mooie roos, of een mooi doosje, met daarin 3 chocolaatjes, met de letters van haar & mij en een hartje, of een kaart met persoonlijke tekst.

In onze laatste week waren we op de avondmarkt en zij wilde nog wat eten uitzoeken, omdat ze daar erg secuur in is, neemt dat nogwel eens wat tijd in beslag. Dus ik gaf aan dat ik wat te drinken wilde gaan kopen bij de 7-11. Op mijn weg daar naartoe veranderde ik van gedachten en ben op de bloemenmarkt een mooie roos voor haar gaan kopen.

Toen ik terugkwam bij de 7-11 zag ik haar daar niet, dus liep ik door naar onze motorfiets, waarbij ik de roos in mijn hand hield, daar zat ze op de motor te wachten. Ze was 'not amused' en reageerde met de woorden, 'you cheat, you lie and if I had the key of the bike I was gone'!........... :shock:

Ik denk WTF! :( Dus samen op de motor gestapt en naar ons apartment gereden, waar ik me voornam om dit eens grondig door te spreken en de laatste vragen die ik op mijn hart te gaan stellen........

Ik kneep hem als dief voor dit komende gesprek, maar het MOEST gebeuren. Dus aangekomen in ons apartment haar gevraagt wat haar reactie te betekenen had..... want dat raakte me zeer :cry: Ze vertelde dat ik gewoon had moeten zeggen dat ik NIET naar 7-11 ging, maar wat anders ging doen! Ik gaf haar aan dat mijn oorspronkelijke plan om te drinken gaan kopen bij de 7-11 onderweg was veranderd in het verrassen van haar! Met deze verklaring kon ze wel uit de voeten zei ze, want dan viel het niet in de categorie 'liegen & bedriegen'..... :roll: Ik zei tegen haar: 'als je me ziet terugkomen met een roos in mijn hand verteld dat toch de hele story!?'

Maar ze had een 'grumpy' gevoel toen ze me op dat moment zag en dat was sterker dan begrip hebben voor me en de situatie, terwijl de roos in mijn hand het hele verhaal had moeten vertellen........... Ik vroeg haar of ze bezorgt was voor me, of voor zichzelf op dat moment, maar daar kon ze voor mij geen duidelijk antwoord op ge geven....

Nu wilde ik eindelijk ook maar de onderste steen boven krijgen, want ik wilde eindelijk eens heel graag weten of ze in deze relatie stond zoals ik........ Dus gevraagt naar haar gevoel van romantiek beleving, die had ze niet zei ze, had ze btw wel eens eerder gemeld. Ik zei dat als we niet samen waren dat ik haar miste.... Had ze ook niet zei ze...... Ik zei dat mijn behoefte er 1 was van zoveel mogelijk samenzijn (lijkt me normaal als je van iemand houdt ;) ) Ach 1 keer per jaar is voor haar ook voldoende gaf ze mij aan........... Ik vroeg haar hoe ze de toekomst van onze relatie samen zag...... Ze dacht nooit aan onze toekomst samen, want ze leefde bij de dag en ze kon morgen wel dood zijn....... :o

Ook gaf ze aan dat ze al een paar keer had overwogen onze relatie te beeindigen...... :cry: Ik vroeg haar ook waarom ze me soms pijn deed, waarop ik geen duidelijk antwoord kreeg....... :(

Ik hoef niet uit te leggen dat de temperatuur in ons apartement gedaald was tot beneden het nul punt....... zij kroop met kleren aan in bed en ging slapen......

Ik was behoorlijk aangeslagen en ben naar buiten gegaan en heb de motor gepakt, het was onderhand half twee s'nachts en ben naar een 7-11 gereden om een pakje cigaretten te halen, rookte niet maar, maar nu was de behoeft op zijn zachts gezegd nogal sterk........

Terug gereden naar het apartment en heb buiten na zitten denken en roken en was tot de conclusie gekomen dat dit niet was wat ik zocht in een relatie........ Ben toen ook naar bed gegaan, was ondertussen half 4 en heb met mijn rug naar haar toe gelegen en ben in slaap gevallen......

Rond 7 uur, half 8 werd zij wakker en ik van haar, ze stapte meteen uit bed en liep naar de kledingkast, terwijl ze tussen de open deuren, zodat ik haar niet kon zien, zich uitkleedde en een handdoek omsloeg en naar de douche liep, waar ze de deur van sloot. (doet ze normaal nooit, we douchen altijd met open deuren), wat maar weer eens aangaf dat ze 'niet lekker' in haar vel stak (understatement)

Wat er verder gebeurde zal ik de volgende keer vertellen......

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op donderdag 01 augustus 2013, 00:39, 4 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”