Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#46 Bericht door Harm » vrijdag 21 december 2012, 19:39

han wouters schreef:Dag Henk
Is wel een idee, echter het vervelende is dat ik niet weet waar ik allemaal aan moet denken tot ik er tegen aan loop met evt nare gevolgen. Maar mijn boel langzaam maar zeker verkopen werkt denk ik niet. Ik moet namelijk ook mijn huis verkopen en als daar alleen nog een bed een tafel en een laptop staat wordt het er niet aantrekkelijker op. Maar daar heb ik wel al aan zitten denken hoe ik dat het beste kan aanpakken. Vervolgens ziektekostenverzekering in thailand regelen(ik ben 62) en hier informeren hoe het met de belasting zit met mijn nabestaandenpensioen, dus uitschrijven. Voorlopig onderdak en een adres heb ik bij mijn vriendin in Korat.
Ik ben een een soort mantelzorger, de patient kan morgen ook al overlijden dan zit ik volgend jaar al in thailand maar het kan ook nog wel 1 maximaal 2 jaar duren.
Groet
Han

Han, je schrijft dat je je huis ook moet verkopen, dat lijkt een beetje op alle schepen achter je verbranden.
Wat, als het je nou niet bevalt in Thailand.
Dan heb je dus niets om naar terug te keren.
Dan ben je genoodzaakt om je intrek in bv een pension te gaan nemen totdat je na een aantal jaren in aanmerking komt voor een huurhuisje of je moet opnieuw ergens anders een huis kopen en daar weer aarden.
Als je nu eerst eens ervaring opdoet in Thailand voor zeg zo'n 6 mnd.
Kun je in NL je huis voor die 6 mnd verhuren via een makelaar
Daarna kom je bv voor zo'n 4 a 5 mnd terug naar NL en als je dat wil kun je weer zo'n periode van bv 6 mnd naar Thailand.
En je huis natuurlijk weer via de makelaar verhuren
Jij leert hoe het is om in Thailand te wonen en dat dat anders is als vakantie en ondertussen lever je niets in op je huis die op het ogenblik toch stukken minder oplevert als wat hij waard is.
Bovendien kun je dan gedurende die tijd gewoon je ziektekosten verz in NL aanhouden.

Ik heb bovenstaande voor mijzelf bedacht maar misschien werkt dit ook wel voor jou.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#47 Bericht door Henk Korat » zaterdag 22 december 2012, 04:14

Han, je hoeft in eerste instantie niet je hele inboedel verkopen. Ik zal bijvoorbeeld de bank. kasten, tafel, stoelen, bed, etc. en dan een beetje aangekleed, laten staan tot het huis verkocht is. Die inboedel is zeker een opkoper voor te vinden.

Wat de verkoop van het huis betreft. Dat is geen schip achter je verbranden. Bevalt het je niet in Thailand, dan heb je voldoende eigen middelen om een ander huis(je) in Nederland te kopen. Geen zorgen maken. De stap is pas compleet als je alles in Nederland verkoopt.

Je hebt andere topics over dit onderwerp opgestart. Het lijkt me het beste dat je onderwerpen die met het emigreren te maken hebben hier post.

Overigens als aanvulling op Hans (Gardensafari) zijn antwoord. Thailand en Nederland zijn verdragslanden op vele gebied, waarvan de belangrijkste het belastingverdrag is, maar er is geen verdrag tussen Thailand en Nederland op het gebied van de ziektekostenverzekering.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#48 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 22 december 2012, 07:20

Henk Korat schreef: Je hebt andere topics over dit onderwerp opgestart. Het lijkt me het beste dat je onderwerpen die met het emigreren te maken hebben hier post.
.

Gebruik het ene topic om het stappenplan uit te werken en het andere topic om te discussieren.
Strakke Moderatie is daarbij een eis.
Live your dream, don't dream your life.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#49 Bericht door Henk Korat » zaterdag 22 december 2012, 08:21

Wouter_Udon schreef:
Henk Korat schreef: Je hebt andere topics over dit onderwerp opgestart. Het lijkt me het beste dat je onderwerpen die met het emigreren te maken hebben hier post.
.

Gebruik het ene topic om het stappenplan uit te werken en het andere topic om te discussieren.
Strakke Moderatie is daarbij een eis.
Goed plan. :thumbsup:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#50 Bericht door han wouters » zaterdag 22 december 2012, 09:33

Ik was ook van plan om, zodra het kan, eerst een maand of 6/7 naar thailand te gaan. Als me dat dan bevalt dan ga ik de boel hier verkopen en dan pas definitief naar thailand. Ik ben niet rijk maar heb wel een redelijk inkomen en een paar spaarcenten dus als het misloopt met mijn vriendin zijn er zat huizen te huur of te koop en een thaise huishoudster is ook op te brengen. Mijn vrouw is overleden , ik heb geen familie meer in nederland dus er is geen mens die ik zal missen. Ik ben dus al een jaar ook heel driftig bezig Thais te leren. Schriftelijke cursus NHA, lerares in thailand via Skype 3 keer een uur per week en ik kijk tegenwoordig ook thaise soaps. Snap er nog niks van maar op den duur gaat dat me ook helpen de taal beter te vestaan.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

chris80
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 16 december 2012, 22:58

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#51 Bericht door chris80 » dinsdag 25 december 2012, 13:44

Ik ben op dit moment driftig bezig om mijn huisje verkoopklaar te maken. Alles opschilderen e.d.
Als het huis is verkocht ga ik tijdelijk huren.

Mocht het in 2013 zo zijn dat we er hier in Nederland geen zin meer in hebben kunnen we zo weg.

Ik ben het niet helemaal eens met de mensen die zeggen dat je je schepen verbrand als je alles achter je laat in Nederland en ook je huis verkoopt.

Naar Nederland komen is voor mij en mij gezin 10 x makkelijker dan naar Thailand gaan.

Voor wat betreft in Thailand. Dat zou wel eens moeilijk kunnen gaan worden. Gelukkig heeft mijn schoonmoeder de gave om overal wat op te verzinnen. :)

Het plan is eigenlijk heel simpel. Eerst een tijdje rondkijken/uitrusten en daarna pas wat investeren.

En het verkopen van mijn meubelen en tv of weetikwat. Dat is niet het vermelden waard op het stappenplan. Die rommel ben ik zo kwijt op marktplaats.

Hoe denken jullie hierover?

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#52 Bericht door han wouters » dinsdag 25 december 2012, 13:52

Kun je straks wel sneller weg als je daar zin in hebt. Echter eerst naar een huurhuis brengt ook weer kosten met zich mee. Verhuizen, gordijnen, stukje vloerbedkking enz.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

chris80
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 16 december 2012, 22:58

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#53 Bericht door chris80 » dinsdag 25 december 2012, 14:46

Daar heb je wel gelijk in. Eigenlijk moet je dus de keuze maken om of direct weg te gaan of om wat extra kosten te maken om nog een tijdje in Nederland te blijven.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#54 Bericht door driver » dinsdag 25 december 2012, 16:19

Zo, wat bijgelezen en geconstateerd dat ik ook een voorstander ben van meer tolerantie op dit forum onder elkaar en minder afzeik gedoe ongeacht door wie.
Willens en wetens mensen de grond in schoppen, persoonlijke aanvallen hoort hier gewoon niet thuis heel simpel en van mij mogen mensen die dit herhaaldelijk doen gedeleted worden want ze verzieken de boel gewoon is mijn mening.
Dit is een Thailand forum handel en reageer daar ook naar haal er allerlei randverschijnselen bij allemaal prima maar laat elkaar in waarde ongeacht de mening of levens opvattingen van een ander lijkt me.
Strenger ingrijpen mag van mij want mensen blijven gewoon weg op een bepaald moment vanwege de vaak te directe confrontaties tussen sommige forumleden hier.
Persoonlijke rancune vecht je maar prive uit niet ten overstaan van anderen daarnaast vindt ik het stukje afgunst en jaloezie ook niet nodig ri anderen want waarom zou je op een ander jaloers zijn ?.
Het gras is toch altijd groenerr bij een ander.
Verder maak ik me om niemand hier druk want ik blijf toch gewoon mijn mening geven in alle oprechtheid en zonder iemand bewust te ontzien omdat ik hem bijv ken oid.

Stappenplan.....ook ik loop heel vaak te denken wanneer naar Thailand te gaan, Wil ik wel gaan, Wil ik ergens anders heen ,Ik weet het nog niet allemaal wat nu goed of minder goed is maar sta zeker over voor info omtrent weggaan, Wat te doen en waar te zijn etc.

Dat de huidige expats daarbij van grote toegevoegde waarde zijn lijkt me duidelijk , hun hebben die stap al gezet ooit en belerend of niet ....doe er je voordeel mee wat ze neerpennen en lijkt het je niks zwijg dan en zoek het dan gewoon lekker zelf uit, plaats vervolgens je ervaringen en anderen hebben er misschien weer wat aan .

gr driver

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#55 Bericht door torkom » dinsdag 25 december 2012, 17:23

Wil ik wel gaan ? Ja ik wil wel ...maar wat me een beeje verontrust is dat ik constateer dat de expats, de ouwe rotten zeg maar, die al jaren in Thailand verblijven toch langzaam minder enthousiast raken over Thailand. Dat varieert van uit Thailand weggaan (Fillipijnen) tot het ronduit een apenland noemen. En ik ken natuurlijk de verhalen over de Thailandgangers die helemaal berooid terug (moeten) komen. Maar die fouten zal ik echter niet maken, hopelijk...denk ik :? .

Maar toch...hoe langer ik hier op het forum rondhang hoe minder ik ook het gevoel van enthousiasme ervaar dat ik in het begin had. Ik ben er nu 10 keer geweest, nooit langer dan 4 weken en heb me er elke keer zeer happy gevoeld, baalde als een stekker als ik weer terug was. Ik weet dat vakantie vieren in Thailand natuurlijk heel anders is als er daadwerkelijk wonen maar als de personen die er al jaren wonen soms nogal vervelende teksten schrijven over de Thai en Thailand dan brengt me dat toch ook weer een beetje aan het twijfelen..

Ik ben er nog niet helemaal uit ....
Laatst gewijzigd door torkom op dinsdag 25 december 2012, 18:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#56 Bericht door Gardensafari » dinsdag 25 december 2012, 18:16

Torkom, emigreren is niet niks, zeker als de afstand zo groot is!
Waarheen je ook emigreert, op zeker moment zie je de nadelen van je 'nieuwe' land.
In Australië, de VS, Canada, Brazilië en andere landen zitten bosjes oudere Nederlanders die het liefst terugkeerden.
Onmogelijk, want ze hebben kinderen en kleinkinderen daar.
En hoe ouder je bent op het moment van emigratie, hoe vaster je zit in je eigen cultuurpatroon.
En ouderen zijn nu eenmaal minder flexibel, veranderen is heel moeilijk.
Dus kom je vaak niet verder dan berusten.
En dat is best wel eens frustrerend.

Johnny Kraaykamp sr. is rond zijn pensionering vertrokken naar Zuid-Afrika.
Mooi huis aan een baai.
Na één of twee jaar (daar wil ik afwezen), keerde hij terug.
Hij miste de gezelligheid van de gewone Amsterdamse kroeg.

Veel Thaien in Nederland willen het liefst zo spoedig mogelijk terug naar Thailand.
Ze missen de Thaise laissez-fair, de bijzondere kruiden, de lekkere temperaturen.
Het maakt Nederland niet slecht; net zo min als dat Thailand slecht is.
Beide zijn gewoon heel anders.
En de één heeft er minder moeite mee dan de ander.

Zelf wil ik graag na mijn pensionering naar Thailand.
Helaas, ik heb er net weer twee jaar Nederland bijgekregen.
Maar ik realiseer mij heel goed dat na een half of een heel jaar het wel eens verkeerd kan uitpakken.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#57 Bericht door driver » dinsdag 25 december 2012, 18:20

torkom schreef:Wil ik wel gaan ? Ja ik wil wel ...maar wat me een beeje verontrust is dat ik constateer dat de expats, de ouwe rotten zeg maar, die al jaren in Thailand verblijven toch langzaam minder enthousiast worden over Thailand. Dat varieert van uit Thailand weggaan (Fillipijnen) tot het ronduit tot een apenland benoemen. En ik ken natuurlijk de verhalen over de Thailandgangers die helemaal berooid terug (moeten) komen. Maar die fouten zal ik echter niet maken, hopelijk...denk ik :? .

Maar toch...hoe langer ik hier op het forum rondhang hoe minder ik ook het gevoel van enthousiasme ervaar dat ik in het begin had. Ik ben er nu 10 keer geweest, nooit langer dan 4 weken en heb me er elke keer zeer happy gevoeld, baalde als een stekker als ik weer terug was. Ik weet dat vakantie vieren in Thailand natuurlijk heel anders is als er daadwerkelijk wonen maar als de personen die er al jaren wonen soms nogal vervelende teksten schrijven over de Thai en Thailand dan brengt me dat toch ook weer een beetje aan het twijfelen..

Ik ben er nog niet helemaal uit ....
In deze deel ik je mening wel denk ik Torkom , ik ben nu 5 keer geweest en alleen voor Sukanya en wat rondgetoerd als vakantie uitjes.
Heb genoeg leuke dingen gezien maar ook heel veel wat me tegenstaat en dat kan van alles zijn .
Verhalen dat Thailand zo mooi is, zo geweldig, goed om te wonen etc wuif ik glashard weg...er zijn tig landen waar dat ook geldt vindt ik.
Dat expats vaak hun mooie kant vertellen prik ik ook doorheen net als de negatieve ervaringen die je leest want ik heb zelf oren en ogen en zie zelf wel wat ik wil zien en denk zelf wel wat ik ergens van vindt daar heb ik anderen niet voor nodig.
Luisteren, overwegen erover denken etc dat doe ik natuurlijk wel.

Mijn vriendin is Thaise en dat is de enigste binding die ik nu heb met Thailand.
Kwam ze uit Roemenie, zat ik nu op een Roemenieforum en niet hier.
De keren in Thailand waren leuk zonder meer maar ik zie ook expats kapot gaan daar gekweld door heimwee naar hier al zullen ze dat nooit toegeven.
Mooier voordoen, Je grootser voordoen ...ik heb ze gesproken en spreek ze nog want 2 zijn inmiddels terug in Nederland en blijven hier omdat ze helemaal klaar zijn in Thailand met alle randverschijnselen en het moeilijke gedoe eromheen.
Maar ik ken er ook die nooit meer hierheen willen dus de medaille heeft als altijd 2 kanten denk ik.

Ja, vaak gezeur met de dames maar ook vaak zelf in de hand gewerkt zie andere topics waarin ik dit heb aangegeven in discussies.

Nu Suk hier is vindt ze het 100 % okee en zal ze voorlopig niet terug willen of ik moet gaan dan gaat ze uiteraard gewoon mee maar stel ik bijv voor om naar Hongarije te vertrekken is het ook goed.
Neejj, de reden nu dat ik zou vertrekken is puur financieel, Zoals wel bekend denk ik heb ik wat gezondheidsklachten en heb een Wao regeling maar probeer toch als ZZP-er te werken als ik kan maar dat gaat vaak wat lastig en op latere leeftijd met meer klachten dus minder werk en zeker tzt met alleen AOW zonder aanvullend pensioen redt ik het hier niet denk ik en dan is Thailand voor mij een prima land om mij te gaan vestigen denk ik.
Zou ik de komende jaren gaan dan kan ik nog een stukje WAO meenemen misschien en wat spaarcenten of alleen de spaarcenten en uit verkoop huis moet ik het ook redden kunnen tot aan mijn Aow.
Ook voor mij geldt nu dus heel veel denken, wat is wijsheid, Elders in Europa vestigen , Elders in Azie kan dat met Sukanya ?
Kortom...ook ik ben er nog lang niet uit wat ik kan en wil.

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 25 december 2012, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#58 Bericht door driver » dinsdag 25 december 2012, 18:23

Gardensafari schreef:Torkom, emigreren is niet niks, zeker als de afstand zo groot is!
Waarheen je ook emigreert, op zeker moment zie je de nadelen van je 'nieuwe' land.
In Australië, de VS, Canada, Brazilië en andere landen zitten bosjes oudere Nederlanders die het liefst terugkeerden.
Onmogelijk, want ze hebben kinderen en kleinkinderen daar.
En hoe ouder je bent op het moment van emigratie, hoe vaster je zit in je eigen cultuurpatroon.
En ouderen zijn nu eenmaal minder flexibel, veranderen is heel moeilijk.
Dus kom je vaak niet verder dan berusten.
En dat is best wel eens frustrerend.

Johnny Kraaykamp sr. is rond zijn pensionering vertrokken naar Zuid-Afrika.
Mooi huis aan een baai.
Na één of twee jaar (daar wil ik afwezen), keerde hij terug.
Hij miste de gezelligheid van de gewone Amsterdamse kroeg.

Veel Thaien in Nederland willen het liefst zo spoedig mogelijk terug naar Thailand.
Ze missen de Thaise laissez-fair, de bijzondere kruiden, de lekkere temperaturen.
Het maakt Nederland niet slecht; net zo min als dat Thailand slecht is.
Beide zijn gewoon heel anders.
En de één heeft er minder moeite mee dan de ander.

Zelf wil ik graag na mijn pensionering naar Thailand.
Helaas, ik heb er net weer twee jaar Nederland bijgekregen.
Maar ik realiseer mij heel goed dat na een half of een heel jaar het wel eens verkeerd kan uitpakken.
Jij verwoordt het weer keurig Garden , heel knap :thumbsup:

Mijn vader zat 22 jaar in Canada volledig vrij , Heimwee en het alleen zijn bracht hem terug naar Nederland in een appartementje 5 hoog....tot grote tevredenheid nog steeds.

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 25 december 2012, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#59 Bericht door Ben » dinsdag 25 december 2012, 18:24

torkom schreef:Wil ik wel gaan ? Ja ik wil wel ...maar wat me een beeje verontrust is dat ik constateer dat de expats, de ouwe rotten zeg maar, die al jaren in Thailand verblijven toch langzaam minder enthousiast worden over Thailand. Dat varieert van uit Thailand weggaan (Fillipijnen) tot het ronduit tot een apenland benoemen. En ik ken natuurlijk de verhalen over de Thailandgangers die helemaal berooid terug (moeten) komen. Maar die fouten zal ik echter niet maken, hopelijk...denk ik :? .

Maar toch...hoe langer ik hier op het forum rondhang hoe minder ik ook het gevoel van enthousiasme ervaar dat ik in het begin had. Ik ben er nu 10 keer geweest, nooit langer dan 4 weken en heb me er elke keer zeer happy gevoeld, baalde als een stekker als ik weer terug was. Ik weet dat vakantie vieren in Thailand natuurlijk heel anders is als er daadwerkelijk wonen maar als de personen die er al jaren wonen soms nogal vervelende teksten schrijven over de Thai en Thailand dan brengt me dat toch ook weer een beetje aan het twijfelen..

Ik ben er nog niet helemaal uit ....

Een optimistish en tevreden mens gedijd overal :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#60 Bericht door driver » dinsdag 25 december 2012, 19:07

Ben schreef:
torkom schreef:Wil ik wel gaan ? Ja ik wil wel ...maar wat me een beeje verontrust is dat ik constateer dat de expats, de ouwe rotten zeg maar, die al jaren in Thailand verblijven toch langzaam minder enthousiast worden over Thailand. Dat varieert van uit Thailand weggaan (Fillipijnen) tot het ronduit tot een apenland benoemen. En ik ken natuurlijk de verhalen over de Thailandgangers die helemaal berooid terug (moeten) komen. Maar die fouten zal ik echter niet maken, hopelijk...denk ik :? .

Maar toch...hoe langer ik hier op het forum rondhang hoe minder ik ook het gevoel van enthousiasme ervaar dat ik in het begin had. Ik ben er nu 10 keer geweest, nooit langer dan 4 weken en heb me er elke keer zeer happy gevoeld, baalde als een stekker als ik weer terug was. Ik weet dat vakantie vieren in Thailand natuurlijk heel anders is als er daadwerkelijk wonen maar als de personen die er al jaren wonen soms nogal vervelende teksten schrijven over de Thai en Thailand dan brengt me dat toch ook weer een beetje aan het twijfelen..

Ik ben er nog niet helemaal uit ....

Een optimistish en tevreden mens gedijd overal :thumbsup:
Correct Ben, helaas bezit ik beide eigenschappen niet echt dus ik kwakkel nog wat door in leven en keuzes.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”