Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#61 Bericht door Khon Neua » dinsdag 25 december 2012, 19:23

Je Aanpassen dat is de sleutel. [|)

Er zijn genoeg expats die gelukkig zijn in thailand omdat ze zich kunnen aanpassen. Een land past zich echt niet aan aan een expat. [|(

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#62 Bericht door torkom » dinsdag 25 december 2012, 20:07

Khon Neua schreef:Je Aanpassen dat is de sleutel. [|)

Er zijn genoeg expats die gelukkig zijn in thailand omdat ze zich kunnen aanpassen. Een land past zich echt niet aan aan een expat. [|(

Ja, zeker! maar toch...er zijn hier expats op het forum (en er buiten) die zo'n 5 a 10 jaar in Thailand wonen en hier hoogstwaarschijnlijk het grootse deel gelukkig zijn geweest maar nu toch tekenen vertonen dat ze het wel zo'n beetje gehad hebben. Terwijl je mag verwachten dat ze nu toch wel aangepast zouden zijn...Dus er speelt imho nog iets anders.

Wat mij betreft...als ik ga kom ik never nooit niet met de staart tussen de benen terug om hier achter de geraniums weg te teren...maar dan moet ik wel zeker weten dat ik de goeie keuze maak.
Laatst gewijzigd door torkom op woensdag 26 december 2012, 00:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#63 Bericht door Khon Neua » dinsdag 25 december 2012, 20:26

Kan ook zo zijn dat ze zich na 5 a 10 jaar nog steeds niet hebben kunnen aanpassen.

Als je je niet aanpast voel je je niet thuis. Geld ook voor de Thai in NL

Voorbeeld: mijn vrouw is nu een goed jaar hier in Nederland spreek nu al goed nederlands heeft haar rijbewijs en gaat alleen op pad als ik werk. Ze past zich aan en is gelukkig.

Als ik in thailand ben heb ik daar ook mijn eigen rijbewijs en vervoer spreek de taal een beetje en voel me thuis. Pas me aan en voel me thuis.

Als je als expat in Thailand alleen het westers eten eet altijd op een stoel wilt zitten en de taal niet leer zal je je in Thailand niet thuis voelen. [|(

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#64 Bericht door driver » dinsdag 25 december 2012, 20:47

Khon Neua schreef:Kan ook zo zijn dat ze zich na 5 a 10 jaar nog steeds niet hebben kunnen aanpassen.

Als je je niet aanpast voel je je niet thuis. Geld ook voor de Thai in NL

Voorbeeld: mijn vrouw is nu een goed jaar hier in Nederland spreek nu al goed nederlands heeft haar rijbewijs en gaat alleen op pad als ik werk. Ze past zich aan en is gelukkig.

Als ik in thailand ben heb ik daar ook mijn eigen rijbewijs en vervoer spreek de taal een beetje en voel me thuis. Pas me aan en voel me thuis.

Als je als expat in Thailand alleen het westers eten eet altijd op een stoel wilt zitten en de taal niet leer zal je je in Thailand niet thuis voelen. [|(
Klopt wel ja.Suk is tot nu toe ook blij in Nederland , past zich moeiteloos aan zelfs met het eten en maakt net zo lief spruitjes klaar als rijst.
Kou boeit haar ook niet dus het aanpassen aan het land waar je zit gaat wel op lijkt me.
Veel expats in Thailand willen leven en wandelen conform Nederlandse normen en waarden en vergelijken daar alles of veel mee en dat zijn dan ook de expats die het niet naar hun zin hebben of altijd ergenissen hebben her en der.
Een vriend van me woont bij Udon in Bandung in het boerengebied tussen de meest eenvoudige Thai en wil nooit meer terug naar Nederland en heeft wel wat luxe maar woont op het erf bij meerdere familie leden die komen en gaan ook bij hem maar hij vindt het best allemaal dus mooi toch :thumbsup:

gr driver

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#65 Bericht door Ka2le » woensdag 26 december 2012, 09:38

Het is maar net hoe je je leven inricht.

Ik zal me in Thailand nooit 100% thuisvoelen. Waarom niet: omdat er 100en jaren cultuurverschil is tussen Nederland en Thailand. Hoe langer ik in Thailand woon (nu drie jaar), hoe meer ik realiseer dat die verschillen er echt zijn. Zeker als er familie uit NL overkomt, zie ik de verschillen. Dat is niet erg en er is wat mij betreft geen goed of fout. Sommige dingen doen 'wij' gewoon anders. Dat levert wel eens spanningen of irritaties op.

Tegelijkertijd zou ik - op dit moment - nergens anders willen wonen. Hoewel ik me iedere dag wel aan iets zou kunnen irriteren, kan ik ook iedere dag genieten van hoe dingen hier gaan. Dat kunnen kleine dingen zijn, maar bovenal vind ik de levensstijl hier optimistischer (bij gebrek aan een beter woord). Uitzonderingen daargelaten, vind ik mensen opener en wars van arrogantie.

Voor mij is de combinatie ideaal. Ik werk met veel Thai maar in een internationaal en van oorsprong Westers bedrijf. Idem voor mijn sociale leven, wat een goede combinatie is van Thai en niet-Thai. Best of both worlds.

Persoonlijk zou ik niet op het Thaise 'platteland' willen wonen, maar in een dorpje in Nederland zou ik ook ongelukkig worden.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#66 Bericht door Pieter » donderdag 27 december 2012, 02:20

Ka2le schreef:Het is maar net hoe je je leven inricht.

Ik zal me in Thailand nooit 100% thuisvoelen. Waarom niet: omdat er 100en jaren cultuurverschil is tussen Nederland en Thailand. Hoe langer ik in Thailand woon (nu drie jaar), hoe meer ik realiseer dat die verschillen er echt zijn. Zeker als er familie uit NL overkomt, zie ik de verschillen. Dat is niet erg en er is wat mij betreft geen goed of fout. Sommige dingen doen 'wij' gewoon anders. Dat levert wel eens spanningen of irritaties op.

Tegelijkertijd zou ik - op dit moment - nergens anders willen wonen. Hoewel ik me iedere dag wel aan iets zou kunnen irriteren, kan ik ook iedere dag genieten van hoe dingen hier gaan. Dat kunnen kleine dingen zijn, maar bovenal vind ik de levensstijl hier optimistischer (bij gebrek aan een beter woord). Uitzonderingen daargelaten, vind ik mensen opener en wars van arrogantie.

Voor mij is de combinatie ideaal. Ik werk met veel Thai maar in een internationaal en van oorsprong Westers bedrijf. Idem voor mijn sociale leven, wat een goede combinatie is van Thai en niet-Thai. Best of both worlds.

Persoonlijk zou ik niet op het Thaise 'platteland' willen wonen, maar in een dorpje in Nederland zou ik ook ongelukkig worden.
Ja ik ook(Pieter 5 jaar permanent in Thailand)

en wat is typisch thai: volgens een Thai ditte:

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... eally-thai

sommige geven me kromme tenen en dat blijven ze geven

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#67 Bericht door ron » donderdag 27 december 2012, 11:52

Ik heb het artikel gelezen Pieter.......geen woord overdreven.

Ron :cheesy: .
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#68 Bericht door Jeanette » zaterdag 29 december 2012, 12:18

Laat ik dan eens komen met de wensen van de vakantieganger als overwinteraar.
Eh .... tenminste onze wensen dan hè.

Wij willen zon, zee (28gr.C of meer), massage's en een betaalbaar dagritme.
Wij willen geen dwang vanuit godsdienst of politiek.
Geen doodzieke armoede.(en dan bedoel ik echt stervenden langs de kant van de weg)
Geen verkoop van kinderen en vrouwen. (vrouwen die zichzelf verkopen lijkt ons best, ze doen maar)

Hiermee vallen veel buurlanden van Thailand af en ook de Afrikaanse stranden.

Dus ben ik erg benieuwd naar landen met zon en zee in onze winter voor als Rob niet meer naar Thailand wil.

Dan nog voor diegene die eerst hun huis willen verkopen. Misschien is het een idee om tijdens de zomer in een (sta)caravan te gaan zitten.
Op de vakantiemaanden na kun je best van een partikulier er één goedkoop huren. Dat is meteen zonder kosten van inrichten en zo.

[|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#69 Bericht door elst99 » zaterdag 29 december 2012, 19:10

Oost Maleisië, Sabah!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Stappenplan emigreren naar Thailand vervallen

#70 Bericht door Borat » zaterdag 29 december 2012, 19:41

Afgelopen jaar zag ik een zwerver op sukhumvit liggen die eruit zag alsof hij zijn laatste dagen aan het tellen was. Zo erg was ik er nog geen tegengekomen in Thailand.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”