Spanje-route en een waarschuwing

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Spanje-route en een waarschuwing

#1 Bericht door prajak » zaterdag 25 augustus 2012, 15:25

Omdat we het er laatst over hadden ben ik het archief eens ingedoken en vond ik dit...

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... nje+spanje

De schrijver van het artikel, jan111, heeft daarna nooit meer iets van zich laten horen nadat hij eerst op onjuistheden was betrapt, en daarna de 'Spanje-route' had aangekaart.

Wat is de Spanje-route ? Emigreer uit NL naar Spanje; geniet van de faciliteiten die NL je dan biedt in de vorm van het vervallen van de volksverzekering doch behoud van de zorgpolis. Geniet van wat Spanje biedt; een aangenaam fiscaal klimaat voor ouwetjes en invaliden. Maar woon feitelijk niet in Spanje maar in Thailand.

Je valt door de mand als de zorgrekeningen uit Thailand komen gedurende een lange tijd. Men gaat je in Spanje opzoeken en treft je niet aan; de buren vertellen "die woont er nooit". Je valt door de mand en kunt de zorgkosten gaan terugbetalen en de Nederlandse fiscus claimt een groot bedrag omdat je geen vrijstelling had voor Thailand.

Dus niet doehoen.....

Ik heb nog openstaan: EU hof en de NL zorgpolis/zorgbijdrage/volksverzekering. Je hoort van me.

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Spanje-route en een waarschuwing

#2 Bericht door ramsy1980 » zaterdag 25 augustus 2012, 16:42

Met andere woorden, je hebt nog schuld aan de fiscus in NL?
Hoe gaat dat met het verlengen van je NL paspoort bij de ambassade?

Ik vertrek in principe zonder schuld, maar kan geen belastingaangifte doen de aankomende jaren ...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Spanje-route en een waarschuwing

#3 Bericht door prajak » zaterdag 25 augustus 2012, 16:48

Nee, met 'openstaan' bedoel ik artikelen in dit kader te schrijven voor dit forum. Straks gaat iemand vragen of ik er aan heb gedacht....

Ik ben 10+ jaar weg uit NL en heb helemaal niks open staan of af te werken.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”