Welk strand in Koh Phangan?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mirannie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 08:48

Welk strand in Koh Phangan?

#1 Bericht door mirannie » maandag 20 augustus 2012, 10:33

Hallo!

Ben nieuw hier op het forum. Heb al aardig wat info hier vandaan gehaald en al een redelijke reis in elkaar gezet. Maar waar ik niet uit kom is welk strand ik moet bezoeken op Koh Phangan. Heb er onwijs veel info over gelezen, maar kom er echt niet uit.

Wat ik wil is echt een super mooi strand en een mooie zee. Daarbij wil ik wel iets van leven met wat winkeltjes (hoeft niet veel of groot te zijn, maar gewoon een beetje) en restaurantjes. Redelijk simpele verbinding met andere plaatsen vind ik ook fijn (wil bijvoorbeeld een quad tour doen vanuit Ban Khai of Ban Tai, moet ik nog even opzoeken)

Welk strand raden jullie me aan?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Welk strand in Koh Phangan?

#2 Bericht door ramsy1980 » maandag 20 augustus 2012, 11:59

Wat is je groepssamenstelling? Reis je alleen? Of met vriend(in)? Wil je liever rust, of feesten?
Eigenlijk is ieder strandje wel mooi op KP. Het drukste is in omgeving Haad Rin (ZO).
Wat rustiger is de kant van Haad Salad op (NW). Heerlijk rustig is Tong Nai Pan Yai (NO).

Meerdere mensen hebben de vraag hier gesteld. Je kunt ook even het forum doorzoeken.

mirannie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 08:48

Re: Welk strand in Koh Phangan?

#3 Bericht door mirannie » maandag 20 augustus 2012, 14:45

Ja, heb ik gedaan, heb al vele forums uitgeplozen, maar kom er nog steeds niet uit. Daarom stel ik mijn vraag hier.

Feesten wil ik niet, dus daarom zal het geen Had Rin worden. Ook al leek mij dat wel een mooi breed strand met de nodige restaurantjes en winkeltjes.

Ik reis met mijn dochter van dan bijna 12. Maar ik hou wel van een klein beetje bedrijvigheid. De oostkust lijkt me niks. Wel mooi, maar onhandig om er weg te komen als je wat wilt gaan ondernemen. De westkust zijn de stranden volgens mij vrij smalle strookjes. Had Yao had ik inderdaad ook al bekeken en beviel me op zich wel. Ziet er mooi uit! Maar toen las ik dat je daar in bepaalde periodes nauwelijks het water in kon, maar waarom en wanneer dat was dan weer niet te vinden.

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Welk strand in Koh Phangan?

#4 Bericht door ramsy1980 » maandag 20 augustus 2012, 16:03

Ik ben zelf met de scooter alle strandjes afgeweest. Volgens mij heeft de westkust inderdaad koraal, of iets van scherpe steentjes, wat het lastig maakt.
Tong Nai Pan Yai / Noi heeft een geweldig strand. Ongeveer half uurtje rijden naar Baan Tai met de song thiew, echter is de bereikbaarheid vanwege de tussenliggende jungleroad inderdaad wat lastiger.

Kijk een op http://www.crazysexyfuntraveler.com/koh ... t-beaches/

mirannie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 08:48

Re: Welk strand in Koh Phangan?

#5 Bericht door mirannie » maandag 20 augustus 2012, 16:31

ramsy1980 schreef:Ik ben zelf met de scooter alle strandjes afgeweest. Volgens mij heeft de westkust inderdaad koraal, of iets van scherpe steentjes, wat het lastig maakt.
Tong Nai Pan Yai / Noi heeft een geweldig strand. Ongeveer half uurtje rijden naar Baan Tai met de song thiew, echter is de bereikbaarheid vanwege de tussenliggende jungleroad inderdaad wat lastiger.

Kijk een op http://www.crazysexyfuntraveler.com/koh ... t-beaches/
Die site had ik dus ook al uitgeplozen. Hetgene waar eigenlijk alle sites geen antwoord op geven is of er ook wel wat te doen is zoals winkeltjes, restaurantjes, whatever. En als jij alle strandjes af bent geweest, dan weet jij vast wel de perfecte plek voor mij naar aanleiding van mijn omschrijving ;)

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Welk strand in Koh Phangan?

#6 Bericht door ramsy1980 » maandag 20 augustus 2012, 22:11

Dan zou ik, persoonlijk, toch voor Thong Nai Pan Yai kiezen, ook vanwege het feit dat je met je 12 jarige dochter reist.
Mooi relax family strand, met zand, geen koraal, komt iedere morgen de zon op.
Tot ongeveer een uurtje of 10 's avonds zijn de restaurantjes en barretjes aan het strand nog open.
Iedere ochtend kun je, indien gewenst, een gedeelde song tiew pakken richting Haad Rin.

De beste manier om het eiland echt te verkennen is echter met de scooter.
Een gedeelte van het binnenland en bestaat echter uit jungle roads, welke bij regen met de scooter niet begaanbaar zijn en ze kunnen behoorlijk stijl zijn.
Je kunt ook altijd natuurlijk een gedeelde song tiew pakken.

Ik heb zelf in Juni in het Dreamland resort gezeten.

http://www.tripadvisor.nl/ShowUserRevie ... RATES_CONT

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Welk strand in Koh Phangan?

#7 Bericht door soulwy » woensdag 28 augustus 2013, 13:22

West KP is vrij rustig, het levendigste is Thongsala, maar geen strand. Chaloklum is een favoriet strand voor gezinnen met kinderen. Mae Haad en Koh Ma is ook leuk (qua strand) . Haad Salat- Haad Yao schijnen ook goed te zijn voor vertier, maar ik was daar alleen overdag. Haad Yao vond ik als strand [|(
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Welk strand in Koh Phangan?

#8 Bericht door Casper » woensdag 28 augustus 2013, 14:30

Bottle Beach, ik weet niet de Thaise naam, ben ik 10 jaar geleden geweest. Dat vond ik veruit het mooiste strand van Koh Pha Gnan, na Thong Nai Pan. Je kon het alleen bereiken per boot of via een voetpad door de jungle vanaf Thong Nai Pan. Paar uurtjes electriciteit per dag, echt basic. Ik weet niet of het nog zo is.

Zou een leuke dagtrip zijn om met je dochter te ondernemen!

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”