dillemma

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: dillemma

#16 Bericht door prajak » woensdag 08 augustus 2012, 15:09

"...Hier hangt uiteraard een prijskaartje aan, maar de eigen jaarlijkse bijdragen vervallen en je hebt het belasting voordeel. Alles bij elkaar speel je kiet...."

Edje, welk belastingvoordeel ?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: dillemma

#17 Bericht door prajak » woensdag 08 augustus 2012, 15:13

"...Het verlies van het Nederlanderschap kunt u voorkomen door:

- ten minste één jaar hoofdverblijf te hebben in het Koninkrijk der Nederlanden of de Europese Unie, of;
- tijdig, dus vóór de termijn van 10 jaar afloopt, een Nederlands paspoort of verklaring omtrent bezit van het Nederlanderschap verstrekt te krijgen. Op de dag dat het paspoort of de verklaring omtrent bezit van het Nederlanderschap is afgegeven, begint een nieuwe termijn van 10 jaar te lopen. ..."

Dit geldt dus alleen voor mensen met NL- plus een andere nationaliteit ?

Dus niet voor NL-ers die alleen NL-er zijn ? Zou me ook iets te gortig worden, je kunt niet iemand statenloos maken (Maar er zijn landen die dat wel doen....)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: dillemma

#18 Bericht door prajak » woensdag 08 augustus 2012, 15:18

"...Wat de ziektekosten verzekering betreft; Bij uitschrijving uit NL meteen overstappen naar ONVZ, deze verzekeren je wel aansluitend op een NL polis...."

Nee, VOOR uitschrijven overstappen op ONVZ en overstappen kan m.i. alleen in een bepaalde, korte periode. En daarna uitschrijven en ONVZ berichten. Of die dan de premie verhoogt is me niet bekend. Dat zou ik eerst maar eens navragen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: dillemma

#19 Bericht door RuudThai » woensdag 08 augustus 2012, 15:27

prajak schreef:"...Het verlies van het Nederlanderschap kunt u voorkomen door:

- ten minste één jaar hoofdverblijf te hebben in het Koninkrijk der Nederlanden of de Europese Unie, of;
- tijdig, dus vóór de termijn van 10 jaar afloopt, een Nederlands paspoort of verklaring omtrent bezit van het Nederlanderschap verstrekt te krijgen. Op de dag dat het paspoort of de verklaring omtrent bezit van het Nederlanderschap is afgegeven, begint een nieuwe termijn van 10 jaar te lopen. ..."

Dit geldt dus alleen voor mensen met NL- plus een andere nationaliteit ?

Dus niet voor NL-ers die alleen NL-er zijn ? Zou me ook iets te gortig worden, je kunt niet iemand statenloos maken (Maar er zijn landen die dat wel doen....)
Nederland heeft het Verdrag ter voorkoming van staatloosheid ondertekend dus een Nederlander die alleen de Nederlandse nationaliteit bezit kan nooit zijn Nederlanderschap verliezen door een ambtelijke maatregel.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: dillemma

#20 Bericht door prajak » woensdag 08 augustus 2012, 16:49

Niet door een ambtelijke maatregel.

Maar ik lees in de Rijkswet op het ... jou bekend, art 15, dat als ik me meld bij het Luxemburgse leger en daarmee oorlogje voer tegen Nederland dat ik dan wel mijn nationaliteit verlies. Dan ben ik dus statenloos.

Dat geldt dan weer niet als ik me aansluit bij de PKK en tegen de Turken ga vechten, of met de Basken tegen Spanje. Want PKK en Basken zijn geen staat; de Turken en Spanjaarden wel bondgenoten.

Maar ja, wie biedt mij nog het grote geld als huurling ?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: dillemma

#21 Bericht door Edje » donderdag 09 augustus 2012, 13:27

prajak schreef:"...Hier hangt uiteraard een prijskaartje aan, maar de eigen jaarlijkse bijdragen vervallen en je hebt het belasting voordeel. Alles bij elkaar speel je kiet...."

Edje, welk belastingvoordeel ?
Je betaalt geen premies sociale verzekeringen meer.
Loonbelasting wordt door SVB of UWV nog wel geind, maar dat is zeer weinig.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: dillemma

#22 Bericht door Edje » donderdag 09 augustus 2012, 13:32

prajak schreef:"...Wat de ziektekosten verzekering betreft; Bij uitschrijving uit NL meteen overstappen naar ONVZ, deze verzekeren je wel aansluitend op een NL polis...."

Nee, VOOR uitschrijven overstappen op ONVZ en overstappen kan m.i. alleen in een bepaalde, korte periode. En daarna uitschrijven en ONVZ berichten. Of die dan de premie verhoogt is me niet bekend. Dat zou ik eerst maar eens navragen.
Geen zout op het slakje gooien Prajak, ik heb geschreven aansluitend op de andere NL polis.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: dillemma

#23 Bericht door prajak » donderdag 09 augustus 2012, 16:27

Edje, wij weten dat maar weet een beginnend emigrant dat ook ?

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: dillemma

#24 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 augustus 2012, 17:05

RuudThai schreef: De televaag hoort wel meer de klok luiden maar weet niet waar de klepel hangt.... en het is komkommertijd! :cheesy:
Net als dat afgrijselijke amateuristische programma "Half Acht Live" dat BVN ons om kwart voor zeven voorschotelt. Ook rechtstreeks van de televaag. Gelukkig maar tot het einde van de komkommertijd.
Dan komen tenminste onze "rode jongens" ;) :D en daarmee de kwaliteit terug. :thumbsup:
Zo mag ik het graag horen RuudThai :mrgreen: [|)
En wat dat programma betreft, werkelijk een vreselijk slecht in elkaar zittendde nieuws-show.
Echt HEEL erg, kijk er dan ook niet meer naar, je broek zakt erbij af (vrij naar Dutch).
Pauw en Witteman mis ik, nog een paar weken...

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: dillemma

#25 Bericht door dutch » vrijdag 10 augustus 2012, 01:18

greenthaiway schreef:
RuudThai schreef: De televaag hoort wel meer de klok luiden maar weet niet waar de klepel hangt.... en het is komkommertijd! :cheesy:
Net als dat afgrijselijke amateuristische programma "Half Acht Live" dat BVN ons om kwart voor zeven voorschotelt. Ook rechtstreeks van de televaag. Gelukkig maar tot het einde van de komkommertijd.
Dan komen tenminste onze "rode jongens" ;) :D en daarmee de kwaliteit terug. :thumbsup:
Zo mag ik het graag horen RuudThai :mrgreen: [|)
En wat dat programma betreft, werkelijk een vreselijk slecht in elkaar zittendde nieuws-show.
Echt HEEL erg, kijk er dan ook niet meer naar, je broek zakt erbij af (vrij naar Dutch).
Pauw en Witteman mis ik, nog een paar weken...
Ik heb het tot nu toe het voordeel van de twijfel gegeven maar........het is echt niet te pruimen.
Potverdorie,moet ik Ruudthai gelijk geven :crazy:
Ook ik kijk naar de "rode jongens",maar vind hun politieke voorkeur er af en toe wel te dik boven op liggen.Verder twijfel ik er aan of deze grootverdieners nu echt wel zo rood zijn als dat ze zich (moeten) voordoen.
Overigens zakt mijn broek over dit soort onderwerpen niet zo gauw af ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: dillemma

#26 Bericht door prajak » vrijdag 10 augustus 2012, 01:38

DWDD begint de laatste twee jaar meer op een verzoekplatenprogramma te lijken dan op een nieuwsprogramma. Het WAS erg goed wat Matthijs van N neerzette met een muziekje er tussendoor maar wat er nu volgt.....lijsten met topsporters, topmusici, topnogmeer, een soort ode aan de oude Cash die ze dan drie tellen laten horen en dan komen er mensen meewerken aan een cd.

De scherpe tong van Prem hoor ik graag, maar de andere spinners als Jack De Vries en die voormalige PvdA voorman, kom even niet op zijn naam zo snel is die vergeten, mag je weglaten. Af en toe wetenschap en koken en verder goed nieuws en dat zie ik het liefst. Maar de verzameling getatoeerde rappers mag van mij wegblijven.

P & W is niveau maar ook op de klok hier niveau..... Dan lig ik meestal al te pitten.

En dan WNL - foei foei foei wat een ellende.

Maar ik dwaal af van het onderwerp.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: dillemma

#27 Bericht door prajak » vrijdag 10 augustus 2012, 01:40

Felix Rottenberg, de man van de duo-baan uit 1992 alweer en lang vergeten...

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: dillemma

#28 Bericht door Edje » zaterdag 11 augustus 2012, 18:22

prajak schreef:Edje, wij weten dat maar weet een beginnend emigrant dat ook ?
De topic starter, waar het hier om gaat, zal de rest van de postings ook wel lezen.
IK dacht dat ik duidelijk was in mijn antwoord over ziektekosten, zout strooien is dan niet meer nodig.
Groetjes; Edje

chimpy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: dinsdag 07 augustus 2012, 21:35

Re: dillemma

#29 Bericht door chimpy » zaterdag 11 augustus 2012, 20:43

heb twijfels vooral over die herkeuring ..... :?

ze gaat uiteraard minder verdienen maar modaal naar Thaise normen ze heeft al huisvesting dus dat is geen probleem

het huis hier moet een beetje opgefrisd worden en dan hopelijk verkocht

het is best grote een gok dit hele gebeuren

soms twijfelen we; zullen we nog 5 jaar hier blijven en wat sparen, maar ja de toekomst ziet niemand helaas

maar hier is ook niet alles altijd perfect

en de inboedel mocht alles doorgaan meenemen (en kan iemand daarover speciefiek info over geven)of verkopen alvast

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: dillemma

#30 Bericht door prajak » zondag 12 augustus 2012, 02:42

"...en de inboedel mocht alles doorgaan meenemen (en kan iemand daarover speciefiek info over geven)of verkopen alvast..."

Gebruik de zoekfunktie eens en zoek op...

broker
verhuizer, verhuizing, verhuizen
boedel
container, zeecontainer

... want er is vaak over geschreven hier.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”