Remigreren naar nederland

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#76 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 augustus 2012, 06:53

Ga noch naar de mis noch eet ik viskroketten :mrgreen:
Als je van Chiang Rai naar Jomtien rijdt kom je plm 10 roadblocks tegen met Militairen of Politie, machinegeweer paraat, dat is leuk! [|(

In 2006 was ik hier tijdens die coup, werd eens aangehouden bij zo'n roadblock door een Thaise macho variant van Rambo, met soort zilveren revolver en zonnebril op de neus met een zeer dominante manier van optreden, dat is leuk! [|(


Idem dito op het vliegveld in 1981, bewaking met machinegeweer losjes over de schouder, vragend om een sigaret terwijl de loop van het geweer op mijn borst gericht stond, dat is leuk! [|(
(rookte toen nog)

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Remigreren naar nederland

#77 Bericht door Pieter » donderdag 09 augustus 2012, 07:01

greenthaiway schreef: Idem dito op het vliegveld in 1981, bewaking met machinegeweer losjes over de schouder, vragend om een sigaret terwijl de loop van het geweer op mijn borst gericht stond, dat is leuk! [|(
(rookte toen nog)
gelukkig rookte je nog kon je ze een sigaret geven
in 2006 vroegen ze m'n vrouw of die geen leuke ned. vrouwen kon want iets beginnen met een farang leek hun ook wel wat :lol:

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#78 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 augustus 2012, 07:36

Denk wel dat het, door de bank genomen, hier in Thailand veiliger is dan in PHIL.
Maar de kans dat je juist op de verkeerde plek zit is statistisch gezien niet groot.
Misschien net iets kleiner dan het winnende Jackpot lot winnen :mrgreen:
Nee, de Filippijnen trekken mij wel aan, 7700 eilanden met schitterende stranden.
Engels is een van de voertalen.
Minpunt vind ik persoonlijk het Rooms-Katolicisme daar maar ja waar is het zoals je het wilt hebben?
Ben er nooit geweest, misschien volgend jaar.
De jonge meisjes van Filippijnse datingsites geven meestal als leeftijdsgrens aan: every age :idea:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Remigreren naar nederland

#79 Bericht door prajak » donderdag 09 augustus 2012, 07:42

"...Speak for yourself please..."

Met het verkeerde been uit bed gestapt :mrgreen: ? Of kun je niet goed lezen ? Ik kan wel goed lezen en heb jou ingeschat als permanente emigrant. Maar goed, je hebt dus wel open staan dat je naar NL teruggaat ? Nou, ik niet.

En roadblocks met machinegeweren ? Dan woon je in de verkeerde regio. Hier nooit van gehoord.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren naar nederland

#80 Bericht door driver » donderdag 09 augustus 2012, 07:52

prajak schreef:"...Speak for yourself please..."

Met het verkeerde been uit bed gestapt :mrgreen: ? Of kun je niet goed lezen ? Ik kan wel goed lezen en heb jou ingeschat als permanente emigrant. Maar goed, je hebt dus wel open staan dat je naar NL teruggaat ? Nou, ik niet.

En roadblocks met machinegeweren ? Dan woon je in de verkeerde regio. Hier nooit van gehoord.
De laatste keer dat Suk en ik een rondrit maakten reden we op een weg die vol stond met roadblocks ivm drugssmokkel uit Birma en teelt uit de eigen omgeving wat ik begreep .
We zijn daar ook een zijpad ingegaan en wat kms gereden en overal stonden borden over drugsovertredingen en wat het koste vlgs mij.
Nu is mijn Thai zeer beperkt maar bij de roadblocks werdt me dit min of meer bevestigd.

gr driver

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Remigreren naar nederland

#81 Bericht door Pieter » donderdag 09 augustus 2012, 08:05

greenthaiway schreef:Denk wel dat het, door de bank genomen, hier in Thailand veiliger is dan in PHIL.
Maar de kans dat je juist op de verkeerde plek zit is statistisch gezien niet groot.
Misschien net iets kleiner dan het winnende Jackpot lot winnen :mrgreen:
Nee, de Filippijnen trekken mij wel aan, 7700 eilanden met schitterende stranden.
Engels is een van de voertalen.
Minpunt vind ik persoonlijk het Rooms-Katolicisme daar maar ja waar is het zoals je het wilt hebben?
Ben er nooit geweest, misschien volgend jaar.
De jonge meisjes van Filippijnse datingsites geven meestal als leeftijdsgrens aan: every age :idea:
dan moet je zeker in manila naar het hobbit house gaan daar stikt het van de kleine meisjes

maar zonder dollen dat is leuk dat is een soort hard-rock cafe dus je kunt er eten en er is live muziek
alleen al de bediening wordt gedaan door liliputters

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#82 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 augustus 2012, 08:08

@ prajak
Goed lezen heer prajak uit de Issan, ik schreef:
"Plan B behelst niet terugkeer naar Nederland."
Nee hoor, ik heb geen slecht humeur :mrgreen:
In de Issan heb je wel degenlijk roadblocks, wellicht je nooit opgevallen als je met de bus reist.
Als je van udon Thani naar Khon Kaen reist heb je er twee of drie.
Als het regent of tijdens het middaguur zitten de heren binnen.
Soms kun je meteen door als de dienstdoende agent de krant zit te lezen of zit te O-H-en met collega.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#83 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 augustus 2012, 08:12

Pieter schreef:
greenthaiway schreef:Denk wel dat het, door de bank genomen, hier in Thailand veiliger is dan in PHIL.
Maar de kans dat je juist op de verkeerde plek zit is statistisch gezien niet groot.
Misschien net iets kleiner dan het winnende Jackpot lot winnen :mrgreen:
Nee, de Filippijnen trekken mij wel aan, 7700 eilanden met schitterende stranden.
Engels is een van de voertalen.
Minpunt vind ik persoonlijk het Rooms-Katolicisme daar maar ja waar is het zoals je het wilt hebben?
Ben er nooit geweest, misschien volgend jaar.
De jonge meisjes van Filippijnse datingsites geven meestal als leeftijdsgrens aan: every age :idea:
dan moet je zeker in manila naar het hobbit house gaan daar stikt het van de kleine meisjes

maar zonder dollen dat is leuk dat is een soort hard-rock cafe dus je kunt er eten en er is live muziek
alleen al de bediening wordt gedaan door liliputters

Pieter

Ook door liliputsters?
Nooit gezien, grappig zulke kleine bunnygirls?

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Remigreren naar nederland

#84 Bericht door Pieter » donderdag 09 augustus 2012, 08:47

http://www.hobbithousemanila.com/photo-gallery

freddie Aguilar heeft daar jarenlang bijna elke week opgetreden

(had ooit ook in NL een nr 1 hit met Anak)

nu trouwens niet meer want hij heeft sinds 2 jaar een eigen bar


Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#85 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 augustus 2012, 09:09

Leuk om er ff te kijken daar in Manila.
Zat laatst in Pattaya in de Pattaya Beer garden, rechterkant voor de Walkingstreet.
Leuk uitzicht op zee EN dames van allerlei pluimage.
Het leuke is dat er studenten komen maar ook dames van het vrije beroep.
Geen mamasan, geen lady drinks of barfines, een Soda Water kostte mij onlangs 40,00 THB

http://en.wikipedia.org/wiki/Mama-san
http://www.pattayabeergarden.com/
http://www.youtube.com/watch?v=oKezeUfrL-g

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Remigreren naar nederland

#86 Bericht door prajak » donderdag 09 augustus 2012, 09:32

Roadblocks soms, maar geen grote schietijzers hoor. Dat valt hier wel mee. En plan B, mijn plan: heb ik net verteld: Portugal of Spanje of Hoppa. Maar voorlopig naar mijn zin hier.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Remigreren naar nederland

#87 Bericht door printen44 » donderdag 09 augustus 2012, 09:41

Ik heb het ook (nog) naar mijn zin hier. Mijn plan B is, als het nodig zou moeten zijn, Zuid-Afrika en dan Kaapland, de regio rond Kaapstad. En laat nu net de euro daar prima staat t.o.v de Zuid-Afrikaanse Rand. Paar jaar geleden kreeg ik 7 rand voor een euro, nu is dat 10 Rand, met uitschieters naar 11 Rand. Vandaag stond het precies 10 Rand voor een euro. De kosten van levensonderhoud is daar ongeveer de helft als in Nederland.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#88 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 augustus 2012, 09:48

printen44 schreef:Ik heb het ook (nog) naar mijn zin hier. Mijn plan B is, als het nodig zou moeten zijn, Zuid-Afrika en dan Kaapland, de regio rond Kaapstad. En laat nu net de euro daar prima staat t.o.v de Zuid-Afrikaanse Rand. Paar jaar geleden kreeg ik 7 rand voor een euro, nu is dat 10 Rand, met uitschieters naar 11 Rand. Vandaag stond het precies 10 Rand voor een euro. De kosten van levensonderhoud is daar ongeveer de helft als in Nederland.
Zuid-Afrika, nooit over gedacht, was vroeger "not done" maar tijden veranderen...
Hoe zit het met Visa daar?
Huren van huizen?
Kopen van auto?
Laatst gewijzigd door greenthaiway op donderdag 09 augustus 2012, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#89 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 augustus 2012, 09:52

prajak schreef:Roadblocks soms, maar geen grote schietijzers hoor. Dat valt hier wel mee. En plan B, mijn plan: heb ik net verteld: Portugal of Spanje of Hoppa. Maar voorlopig naar mijn zin hier.
Hoppa zie ik ook wel zitten, heb vroeger op Hydra, een eilandje dat je moet zien als tegenhanger van
het Spaanse Ibiza, gewoond.
Zou nou niet direct mijn keus zijn dat Hydra, er liggen ook teveel jeugd-herinneringen...
Als ik 22 nog als jeugd mag betittelen.
Er zijn nog zoveel mooie eilanden in Griekenland.
Geen idee hoe de prijzen zijn tegenwoordig, vroeger, 1966, kwam ik met een tientje (NLG) per dag rond
in Griekenland...
Portugal, Algarve(?) lijkt mij ook wel wat, evenals Spanje, maar dan wel deep South.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Remigreren naar nederland

#90 Bericht door Jeanette » donderdag 09 augustus 2012, 10:09

Plan B? Heb ik helemaal niet. Ik heb plan morgen en plan overmorgen enz.. (dat heet een agenda) ;)

Hoe verder weg hoe vager het plan. :mrgreen:


Hhmm ... Zuid-Africa, ook geschikt om te overwinteren. Het nadeel zijn al die ziektes en alle inentingen die daar nodig zijn.
[|)

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”