Remigreren naar nederland

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Remigreren naar nederland

#1 Bericht door carpediem » maandag 06 augustus 2012, 03:26

Ruim 8 jaar verblijf ik nu hier in Thailand en heb het wel een beetje gezien en overweeg dus om naar ons kouwe kikkerlandje terug te keren.

Mijn motief om naar Thailand te verhuizen was om met mijn pensioenering nog wat anders te beleven dan het al uitgetekend leven wat ik in Nederland zou hebben.
Het avontuur aangaan om ergens anders te kunnen leven en op andere manier te genieten van je pensioen.
Na een reeks vakanties was het gevoelsmatig heel duidelijk dat Thailand de plek was waar ik naar toe wilde.
De atmosfeer, het gedoe hier, de mentaliteit en de vrijheid trokken me zeer aan.
Als ik terugkijk dan zijn het mogelijk toch de thaise (cambodijaanse) vrouwen die de doorslag hebben gegeven voor mijn vertrek.

Ik heb een prachtige tijd achter de rug en ik denk wel zowat alles meegemaakt te hebben wat er te beleven valt. Thailand ontdekt, de regio gezien, de thaise gemeenschap beter leren kennen en vooral ook de thaise vrouwen.

Van alles wat ik gedaan heb, heb ik geen spijt en zou het zo weer doen.
Mijn algemeen gevoel is nog steeds positief over Thailand ondanks alle tekortkomingen.

Toch maar weer terug naar Nederland komt door dat het hier weer gewoon is geworden. Geen verbazing meer. Geen uitdaging meer. Het meeste is bekend. Alles is gewoon net zoals in Nederland.
Ik heb het dus wel gezien.

Heb geen persoonlijk relatie die me hier houdt. M'n scharrel zal ik wel missen.

In Nederland heb ik mijn familie, mijn kinderen (mogelijk al snel mijn kleinkinderen) en goede oude vrienden.
Gebed in deze kontekst van familie en vrienden wil ik verder mijn oude dag gaan slijten.

Morgen ga ik naar Nederland en ga me orienteren op een leuk appartement in het centrum van Amsterdam nabij een koffiehuis waar ik 's-morgens mijn krantje kan lezen en per dag kan bedenken wat ik ga doen, net zoals ik hier ook doe.
OV kaart en een scootertje en kom overal.

Het avontuur is voorbij.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Remigreren naar nederland

#2 Bericht door Pieter » maandag 06 augustus 2012, 04:03

Ik wens je veel geluk in NL (echt)
Ik wil je alleen wijzen op het feit dat ondertussen in NL het ook totaal veranderd is
acht jaar lijkt een korte tijd maar is dat niet

of iemand nu op 30 jarige leeftijd een dorp verlaat en op oudere leeftijd terug wil
of een turk die na 15 jaar terugkeert ... het veranderd als je er niet bent

je familie is dan een zegen

en gelukkig heb je die nog

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Remigreren naar nederland

#3 Bericht door prajak » maandag 06 augustus 2012, 04:08

Van de nestgeur blijft altijd wel wat hangen..... blijkt nu weer.

Ik zou, als de uitdaging hier over is, mijn geluk eerst elders zoeken bijvoorbeeld in down under maar jij hebt een andere stap genomen. Ik wens je veel geluk daarbij.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Remigreren naar nederland

#4 Bericht door Pieter » maandag 06 augustus 2012, 04:41

prajak schreef:Van de nestgeur blijft altijd wel wat hangen..... blijkt nu weer.

Ik zou, als de uitdaging hier over is, mijn geluk eerst elders zoeken bijvoorbeeld in down under maar jij hebt een andere stap genomen. Ik wens je veel geluk daarbij.
Moet je ook van houden hoor
echte Aussies zijn vrij lui aangelegd en hebben een hoog "kamp" gehalte
moet je tegen kunnen
in de winter (5-10 graden) en dan een aantal mensen op blote voeten een hamburger tent binnenkomen ????

of een bord met de tekst don't leave the bus through the window op de bussen in Sidney zegt eigenlijk alles

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Remigreren naar nederland

#5 Bericht door prajak » maandag 06 augustus 2012, 07:29

Pieter kent denk ik een ander down under dan ik.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Remigreren naar nederland

#6 Bericht door Jeanette » maandag 06 augustus 2012, 08:07

Nou, veel plezier in Nederland. Ik hoop dat je een leuk appartement vindt in hartje stad. Lijkt me niet eenvoudig.

En je kunt altijd nog terug om te overwinteren in Thailand. :D


[|)

P.S. Vanaf woensdag redelijk lekker weer. (20-24 graden) :mrgreen:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Remigreren naar nederland

#7 Bericht door torkom » maandag 06 augustus 2012, 08:49

carpediem schreef:Ruim 8 jaar verblijf ik nu hier in Thailand en heb het wel een beetje gezien en overweeg dus om naar ons kouwe kikkerlandje terug te keren.

Mijn motief om naar Thailand te verhuizen was om met mijn pensioenering nog wat anders te beleven dan het al uitgetekend leven wat ik in Nederland zou hebben.
Het avontuur aangaan om ergens anders te kunnen leven en op andere manier te genieten van je pensioen.
Na een reeks vakanties was het gevoelsmatig heel duidelijk dat Thailand de plek was waar ik naar toe wilde.
De atmosfeer, het gedoe hier, de mentaliteit en de vrijheid trokken me zeer aan.
Als ik terugkijk dan zijn het mogelijk toch de thaise (cambodijaanse) vrouwen die de doorslag hebben gegeven voor mijn vertrek.

Ik heb een prachtige tijd achter de rug en ik denk wel zowat alles meegemaakt te hebben wat er te beleven valt. Thailand ontdekt, de regio gezien, de thaise gemeenschap beter leren kennen en vooral ook de thaise vrouwen.

Van alles wat ik gedaan heb, heb ik geen spijt en zou het zo weer doen.
Mijn algemeen gevoel is nog steeds positief over Thailand ondanks alle tekortkomingen.

Toch maar weer terug naar Nederland komt door dat het hier weer gewoon is geworden. Geen verbazing meer. Geen uitdaging meer. Het meeste is bekend. Alles is gewoon net zoals in Nederland.
Ik heb het dus wel gezien.

Heb geen persoonlijk relatie die me hier houdt. M'n scharrel zal ik wel missen.

In Nederland heb ik mijn familie, mijn kinderen (mogelijk al snel mijn kleinkinderen) en goede oude vrienden.
Gebed in deze kontekst van familie en vrienden wil ik verder mijn oude dag gaan slijten.

Morgen ga ik naar Nederland en ga me orienteren op een leuk appartement in het centrum van Amsterdam nabij een koffiehuis waar ik 's-morgens mijn krantje kan lezen en per dag kan bedenken wat ik ga doen, net zoals ik hier ook doe.
OV kaart en een scootertje en kom overal.

Het avontuur is voorbij.

Kun je wat dieper ingaan op het feit dat de Thaise en Cambodijaanse vrouwen toch vooral de doorslag hebben gegeven voor je vertrek uit Thailand ? Kan me daar n.l niets bij voorstellen ...Alvast bedankt.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#8 Bericht door greenthaiway » maandag 06 augustus 2012, 09:14

@ carpediem,

Zoals ik je verhaal lees wordt het mij duidelijk dat wij veel gemeen hebben.
Met name de belangstelling van het zwakke geslacht, ken echter geen Cambodjaanse vrouwen :roll:
Toch zal Amsterdam ook weer een routine worden in je leven.
Je zult er minder succes hebben met flirten naar jongere dames, stellend dat je een generatie genoot van mij bent.

Daar komt opa aan in het Americain Hotel, Cafe Eijlders, cafe Reinders, Lucky Star, Cafe Altona, Cafe De Prins, Cafe De Pels, Bamboe Bar, Dancing Voem Voem...

Wat vrouwelijk schoon betreft lever je, niet zo'n beetje ook, in qua leeftijd...
Onder de veertig is een gepasseerd station.
Je zult ze missen de jonge schonen hier.

Zelf denk ik er nog steeds vaak aan om naar Zweden te verkassen maar dat wordt van hetzelfde laken een pak.
Daar komt opa aan...

Nee, om jong te blijven blijf ik in Thailand wonen, andere optie zou nog zijn Brazilië of de Filippijnen...

Wens je een zeer goede reis en behouden aankomst, leuk weer in eigen land aan te komen maar na een paar jaar is alles weer net zo gewoon zoals het in Thailand werd, alleen met andere winters en een aanmerkelijk oudere vriendin aan je zijde dan destijds in Thailand...

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Remigreren naar nederland

#9 Bericht door Kees » maandag 06 augustus 2012, 09:27

Kun je wat dieper ingaan op het feit dat de Thaise en Cambodijaanse vrouwen toch vooral de doorslag hebben gegeven voor je vertrek uit Thailand ? Kan me daar n.l niets bij voorstellen ...Alvast bedankt.
Waarschijnlijk bedoeld hij het vertrek vanuit Nederland naar Thailand ;)
Niet klagen, maar dragen.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#10 Bericht door greenthaiway » maandag 06 augustus 2012, 09:30

@ prajak,

Heb je wat onderzoek gedaan naar een plan B land om je er te vestigen?
Met name Australië?
Lijkt mij veel duurder om in te wonen dan een land als Thailand.
Costa Rica leek mij vroeger ook wel wat, Mexico ook maar met al die bende-oorlogen niet meer.
Leuke site als je inzicht tracht te verkrijgen van verschillende vestigings landen is
Escape Artist: http://www.escapeartist.com/

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Remigreren naar nederland

#11 Bericht door torkom » maandag 06 augustus 2012, 09:41

Kees schreef:
Kun je wat dieper ingaan op het feit dat de Thaise en Cambodijaanse vrouwen toch vooral de doorslag hebben gegeven voor je vertrek uit Thailand ? Kan me daar n.l niets bij voorstellen ...Alvast bedankt.
Waarschijnlijk bedoeld hij het vertrek vanuit Nederland naar Thailand ;)

Dat is inderdaad meer voor de hand liggend ja.... :)
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Remigreren naar nederland

#12 Bericht door dutch » maandag 06 augustus 2012, 09:59

torkom schreef:
Kees schreef:
Kun je wat dieper ingaan op het feit dat de Thaise en Cambodijaanse vrouwen toch vooral de doorslag hebben gegeven voor je vertrek uit Thailand ? Kan me daar n.l niets bij voorstellen ...Alvast bedankt.
Waarschijnlijk bedoeld hij het vertrek vanuit Nederland naar Thailand ;)

Dat is inderdaad meer voor de hand liggend ja.... :)
Niet voor diegenen die hier een beetje pech hebben gehad. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren naar nederland

#13 Bericht door driver » maandag 06 augustus 2012, 10:19

carpediem schreef:Ruim 8 jaar verblijf ik nu hier in Thailand en heb het wel een beetje gezien en overweeg dus om naar ons kouwe kikkerlandje terug te keren.

Mijn motief om naar Thailand te verhuizen was om met mijn pensioenering nog wat anders te beleven dan het al uitgetekend leven wat ik in Nederland zou hebben.
Het avontuur aangaan om ergens anders te kunnen leven en op andere manier te genieten van je pensioen.
Na een reeks vakanties was het gevoelsmatig heel duidelijk dat Thailand de plek was waar ik naar toe wilde.
De atmosfeer, het gedoe hier, de mentaliteit en de vrijheid trokken me zeer aan.
Als ik terugkijk dan zijn het mogelijk toch de thaise (cambodijaanse) vrouwen die de doorslag hebben gegeven voor mijn vertrek.

Ik heb een prachtige tijd achter de rug en ik denk wel zowat alles meegemaakt te hebben wat er te beleven valt. Thailand ontdekt, de regio gezien, de thaise gemeenschap beter leren kennen en vooral ook de thaise vrouwen.

Van alles wat ik gedaan heb, heb ik geen spijt en zou het zo weer doen.
Mijn algemeen gevoel is nog steeds positief over Thailand ondanks alle tekortkomingen.

Toch maar weer terug naar Nederland komt door dat het hier weer gewoon is geworden. Geen verbazing meer. Geen uitdaging meer. Het meeste is bekend. Alles is gewoon net zoals in Nederland.
Ik heb het dus wel gezien.

Heb geen persoonlijk relatie die me hier houdt. M'n scharrel zal ik wel missen.

In Nederland heb ik mijn familie, mijn kinderen (mogelijk al snel mijn kleinkinderen) en goede oude vrienden.
Gebed in deze kontekst van familie en vrienden wil ik verder mijn oude dag gaan slijten.

Morgen ga ik naar Nederland en ga me orienteren op een leuk appartement in het centrum van Amsterdam nabij een koffiehuis waar ik 's-morgens mijn krantje kan lezen en per dag kan bedenken wat ik ga doen, net zoals ik hier ook doe.
OV kaart en een scootertje en kom overal.

Het avontuur is voorbij.
Wat jij nu neerpent geldt voor velen waar dan ook .
Mijn vader zat vanaf zijn 52 tigste tot zijn 72 tigste in Canada , promote het als het land waar hij nooit meer weg ging, vissen, jagen, vrijheid en in Holland deugde het van geen kant meer .....inmiddels zit hij alweer 2,5 zeer tevreden in een appartementje bij ons in Ede.
Ook in Thailand wordt het groene gras na verloop van tijd wat dor net als hier overigens.
Tis overal wat en nooit is het perfect .
Succes met je terugkeer en wil je een keer bijpraten ben je hier altijd welkom.


gr driver

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Remigreren naar nederland

#14 Bericht door Duncan » maandag 06 augustus 2012, 10:49

Ik wil Carpediem wel meegeven dat Nederland Nederland niet meer is. Geen idee of hij tussendoor nog is teruggekomen maar de enge, zure, bekrompen Magnietmentaliteit is zeker in de afgelopen 10 jaar enorm overheersend geworden. En oud en afhankelijk worden in een bejaardencontainer in Nederland is iets wat je je ergste vijand nog niet gunt.
Ik denk dat u het lossere Thailand nog wel gaat missen.
Wat is er trouwens mis met landjehop? 6 maanden hier, 6 maanden in het buitenland? Hier voor de familie en de wortekls, daar om even rustig te ontspannen?

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Remigreren naar nederland

#15 Bericht door Kees » maandag 06 augustus 2012, 11:56

Kan me voorstellen als je in Nederland je kinderen hebt, daar dan ook bij wil zijn, met name als je al op leeftijd ben.
Wens je veel succes Carpediem.

Als hier (Nederland) het hele jaar door de minimum temperatuur niet onder de 20 graden zou zakken, dan zou ik ook niet naar Thailand gaan.
Maar helaas zal dat nooit gebeuren, dus zal ik nog regelmatig in Thailand te vinden zijn :mrgreen:
Zeker in de wintermaanden.
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”