Remigreren naar nederland

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#91 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 augustus 2012, 10:47

Heb mij eigenlijk nooit verdiept in Zuid-Afrika.
Het land is prachtig om te zien op foto' s maar die misstanden daar...
Je hoorde vaak over schietpartijen in Johannesburg, ook het verleden van het land doet mij niet naar het land verlangen.
Ken van het continent Afrika alleen Ghana, maar toen was ik 17 :mrgreen:
Kwame Nkruma was er nog aan de macht, de mensen hebben er een diep blauw-zwarte huid, zo donker had ik deze nog niet gezien, de Aboriginals hebben ook deze diep blauw/zwarte huid.
http://en.wikipedia.org/wiki/Australian_Aborigines
http://en.wikipedia.org/wiki/Kwame_Nkrumah

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Remigreren naar nederland

#92 Bericht door serpay » donderdag 09 augustus 2012, 14:09

succes in nederland jongen
je zult nog voor rare dingen komen staan bij terugkomst.
verwacht geen medewerking van gemeente of overheid deze zullen tegen u keren.
je bent nederlander..



en mogen we weer graag ontopic jongens de laatste paar pagina,s gaat geloof ik hier niet meer over !!!!!!!!!!!
Alfisti rebeli

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Remigreren naar nederland

#93 Bericht door printen44 » donderdag 09 augustus 2012, 15:34

greenthaiway schreef:
printen44 schreef:Ik heb het ook (nog) naar mijn zin hier. Mijn plan B is, als het nodig zou moeten zijn, Zuid-Afrika en dan Kaapland, de regio rond Kaapstad. En laat nu net de euro daar prima staat t.o.v de Zuid-Afrikaanse Rand. Paar jaar geleden kreeg ik 7 rand voor een euro, nu is dat 10 Rand, met uitschieters naar 11 Rand. Vandaag stond het precies 10 Rand voor een euro. De kosten van levensonderhoud is daar ongeveer de helft als in Nederland.
Zuid-Afrika, nooit over gedacht, was vroeger "not done" maar tijden veranderen...
Hoe zit het met Visa daar?
Huren van huizen?
Kopen van auto?
Zuid-Afrika is bijna zo groot als Europa. Johannesburg ligt 2500 km van Kaapstad. Ik zou nooi in Johannesburg willen wonen, maar wel in Pretoria. Dat is een mooie stad. Dit even ter verduidelijking van een opmerking elders dat er veel misdaad is. En dat klopt. In de grote steden.

Als vakantieland is Zuid-Afrika sterk in opkomst. Maar ook als "pensionada-land". Er wonen veel Nederlanders die met pensioen zijn in de regio Kaapstad en Pretoria. De Nederlandse vereniging in Kaapstad telt duizenden leden en geeft een weekblad uit.

Als onderdaan van een EU-land krijg je makkelijk een permanente verblijfsvergunning. Met Nederland zijn dan ook redelijk wat verdragen afgesloten inzake pensioenen e.d. Er wonen ruim 250.000 Nederlanders of Zuid-Afrikanen met Nederlandse ouders.

Een auto kopen is net zo makkelijk of moeilijk als in Nederland. Je krijgt wel makkelijk krediet, ook als buitenlander. Voor Afrikaners zijn Nederlanders eigenlijk geen buitenlanders, maar een broedervolk.

Het apartheidsregime is geheel van de baan. Slechts enkelingen dromen nog over een "blank" Zuid-Afrika. Zuid-Afrika is dan ook het rijkste land van Afrika. De Grondwet van Zuid-Afrika is de meest vooruitstrevende van de wereld.

Maar geen enkele land is ideaal, dus ook Zuid-Afrika niet. Maar het is voor mij een goed alternatief, omdat ik de cultuur, de taal en de geschiedenis ken. Ik woonde er bijna 13 jaar. Wel in Namibie, maar dat was toen de 5de provincie van Zuid-Afrika, hoewel dat altijd ontkent werd.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#94 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 augustus 2012, 15:38

Interessant om te lezen printen44.
Zal mij eens verdiepen in het land.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Remigreren naar nederland

#95 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 06 september 2012, 07:14

We hebben al enige tijd niks meer gehoord van carpediem nadat hij naar NL was vertrokken om een appartement in Amsterdam te gaan bekijken.
Hoe zou het met hem zijn? Iemand iets gehoord?
Live your dream, don't dream your life.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#96 Bericht door greenthaiway » donderdag 06 september 2012, 08:16

Hij heeft het natuurlijk druk, aklimatiseren, huisvesting regelen, netwerk hertsellen en uitbreiden.
Bijkomen van Thailand...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Remigreren naar nederland

#97 Bericht door prajak » donderdag 06 september 2012, 10:01

"...Er wonen ruim 250.000 Nederlanders of Zuid-Afrikanen met Nederlandse ouders...."

Een grappig getal. Zag gisteren op BVN dat de wereldberoemde Nederlandse stehgeiger Andre Rieu de BVN trofee kreeg overhandigd, de BVN kijkers hadden de registratie van zijn shows als beste gewaardeerd. En wat vertelde men ? In zuidelijk Afrika heeft BVN 1,3 miljoen kijkers.

Ik denk dat het aantal NL-ers groter is, dat er ook veel Vlamingen zitten, en dan zijn er ook de mensen uit ons taalgebied die er tijdelijk wonen (ambassade, booreiland, handelsagenten, bevrachters, ontwikkelingswerkers, ga maar door) zodat men uit peilingen op 1,3 miljoen komt.

Rieu is HET exportproduct van NL op dit moment. Staat in down under op nummers 1 tot en met 5 op de album-hitlijst. Hij is pas 62 en kan hopelijk nog jaren mee. Ik zet af en toe met plezier een van zijn concerten op. En dat doet hij allemaal zonder staatssteun, gewoon als ondernemer. Een prestatie.

En een podiumbouw groter dan de grootste ooit van de Rolling Stones. Je moet het maar aandurven.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Remigreren naar nederland

#98 Bericht door printen44 » donderdag 06 september 2012, 10:37

Je zult versteld staan hoeveel "pensionada's er in de regio Kaapstad wonen. Het klimaat daar is prima. Niet al te koud in de winter en niet al te warm in de zomer. Infrastructuur is prima en men kan met Nederlands heel goed terecht. Iedere Afrikaans sprekende Zuid-Afrikaners en dat kunnen de meeste, verstaan ook Nederlands en Nederlanders kunnen Afrikaans redelijk verstaan. Ik denk dat ook daarom heel wat Zuid-Afrikaners naar BVN kijken.

Vergeet niet dat Zuid-Afrikaners trots zijn op hun Nederlandse afkomst. Als je een Zuid-Afrikaner met een Nederlandse naam vraag waar hij oorspronklijk vandaan komt, dan kan hij antwoorden: "in 1678 kwamen mijn voorouders uit Lutjebroek" en hij kan dan ook Lutjebroek uit die tijd haarfijn beschrijven.

Vele van die Zuid-Afrikaners van Nederlandse afkomst hebben nog een oude Statenbijbel waar nauwkeurig alles is opgeschreven van geboortes, huwelijken en overlijden van de voorouders.

Het verhaal gaat dat President Roosevelt, bij Koningin Wilhelmina aanschoof, met de woorden: "Wij Nederlanders......... Ook Roosevelt was trots op zijn Nederlandse voorouders uit Zeeland.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#99 Bericht door greenthaiway » donderdag 06 september 2012, 10:44

prajak schreef:"...Er wonen ruim 250.000 Nederlanders of Zuid-Afrikanen met Nederlandse ouders...."
In zuidelijk Afrika heeft BVN 1,3 miljoen kijkers.

Ik denk dat het aantal NL-ers groter is, dat er ook veel Vlamingen zitten, en dan zijn er ook de mensen uit ons taalgebied die er tijdelijk wonen (ambassade, booreiland, handelsagenten, bevrachters, ontwikkelingswerkers, ga maar door) zodat men uit peilingen op 1,3 miljoen komt.
Die 1,3 miljoen kijkers zijn eenvoudig te verklaren...
Het zijn de 13% die In Zuid-Afrika die Afrikaans spreken...
Die kunnen Nederlands goed volgen.
Het is deze groep, niet de Vlamingen, Ambassade Personeel, etc.etc., maar Nederlands sprekenden, die de doorslag geven.
Het is m.a.w. de V.O.C. die BVN jaren na dato nog van kijkers voorziet :mrgreen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zuid-Afrika#VOC

Naschrift:
printen44 was mij op enkele punten net ff voor, terwijl deze het bericht postte was ik aan het typen, zag zijn bericht niet en heb er niets van overgenomen, een en ander voor de goede orde.
Laatst gewijzigd door greenthaiway op donderdag 06 september 2012, 10:50, 3 keer totaal gewijzigd.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Remigreren naar nederland

#100 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 06 september 2012, 10:46

greenthaiway schreef:Hij heeft het natuurlijk druk, aklimatiseren, huisvesting regelen, netwerk hertsellen en uitbreiden.
Bijkomen van Thailand...

Ik heb intussen begrepen dat hij al weer is naar Thailand.
Live your dream, don't dream your life.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Remigreren naar nederland

#101 Bericht door carpediem » donderdag 06 september 2012, 10:52

greenthaiway schreef:Hij heeft het natuurlijk druk, aklimatiseren, huisvesting regelen, netwerk hertsellen en uitbreiden.
Bijkomen van Thailand...
reactie van mij komt binnenkort.
pluk de dag (carpediem)

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#102 Bericht door greenthaiway » donderdag 06 september 2012, 10:53

Wouter_Udon schreef:
greenthaiway schreef:Hij heeft het natuurlijk druk, aklimatiseren, huisvesting regelen, netwerk hertsellen en uitbreiden.
Bijkomen van Thailand...

Ik heb intussen begrepen dat hij al weer is naar Thailand.
Van hemzelf?
Verklaar je nader, waarom zo snel weer teruggekeerd?
Moet wel in de liefde gezocht worden :Whistle:

Nawoord:
Je was ook, net als printen44 voorheen, net ff sneller carpediem.
We zijn benieuwd en hangen, spreekwoordelijk hoor, aan je lippen :mrgreen:

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Remigreren naar nederland

#103 Bericht door NieTan » vrijdag 07 september 2012, 20:06

greenthaiway schreef:Denk wel dat het, door de bank genomen, hier in Thailand veiliger is dan in PHIL.
Maar de kans dat je juist op de verkeerde plek zit is statistisch gezien niet groot.
Misschien net iets kleiner dan het winnende Jackpot lot winnen :mrgreen:
Nee, de Filippijnen trekken mij wel aan, 7700 eilanden met schitterende stranden.
Engels is een van de voertalen.
Minpunt vind ik persoonlijk het Rooms-Katolicisme daar maar ja waar is het zoals je het wilt hebben?
Ben er nooit geweest, misschien volgend jaar.
De jonge meisjes van Filippijnse datingsites geven meestal als leeftijdsgrens aan: every age :idea:
The Philippines een prachtig land met leuke mensen, kom er regelmatig gezien ik zaken doe daar!
Veel voordelen ten opzichte van Thailand: Enige grote nadeel is het eten dat is hier in Thailand veel beter!
Mocht ik ooit vertrekken uit Thailand dan zeker niet naar Nederland denk dat het dan ook The Philippines word!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren naar nederland

#104 Bericht door driver » vrijdag 07 september 2012, 21:50

carpediem schreef:
greenthaiway schreef:Hij heeft het natuurlijk druk, aklimatiseren, huisvesting regelen, netwerk hertsellen en uitbreiden.
Bijkomen van Thailand...
reactie van mij komt binnenkort.
Weer terug in Thailand las ik dus...vertel....het ons ....eens een beetje
;)
gr driver

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren naar nederland

#105 Bericht door greenthaiway » vrijdag 07 september 2012, 22:44

NieTan schreef:
greenthaiway schreef:Denk wel dat het, door de bank genomen, hier in Thailand veiliger is dan in PHIL.
Maar de kans dat je juist op de verkeerde plek zit is statistisch gezien niet groot.
Misschien net iets kleiner dan het winnende Jackpot lot winnen :mrgreen:
Nee, de Filippijnen trekken mij wel aan, 7700 eilanden met schitterende stranden.
Engels is een van de voertalen.
Minpunt vind ik persoonlijk het Rooms-Katolicisme daar maar ja waar is het zoals je het wilt hebben?
Ben er nooit geweest, misschien volgend jaar.
De jonge meisjes van Filippijnse datingsites geven meestal als leeftijdsgrens aan: every age :idea:
The Philippines een prachtig land met leuke mensen, kom er regelmatig gezien ik zaken doe daar!
Veel voordelen ten opzichte van Thailand: Enige grote nadeel is het eten dat is hier in Thailand veel beter!
Mocht ik ooit vertrekken uit Thailand dan zeker niet naar Nederland denk dat het dan ook The Philippines word!
Eindelijk iemand met dezelfde kijk op het land NieTan :mrgreen:
Kun je nog enkele voordelen opsommen?

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”