Chalet te koop of te huur in Nederland

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Gesloten
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Chalet te koop of te huur in Nederland

#1 Bericht door menan » donderdag 26 juli 2012, 10:26

Wij hebben dus een huis gekocht in Nederland en hebben 2 mogelijkheden.
Wij hebben nl ook nog een chalet gekocht op 1 februari 2011 op een camping in Beekbergen.

Wij moeten nu kiezen tussen verhuren of verkopen van de chalet of ons huis tijdelijk verhuren. Onze voorkeur gaat toch uit naar verhuren of verkopen van de chalet. Het is een prachtige chalet met schuurtje op een zeer ruime kavel aan de rand van de camping midden in een zeer bosrijk gebied. Openbaar vervoer is prima. Je kunt gemakkelijk naar Arnhem of Apeldoorn.

Hij is helemaal van hout en is voorzien van een gaskachel en een gasfornuis. Verder een toilet met douche met douchecabine, keuken en 1 grote slaapkamer. De ruime kamer is voorzien van serre-deuren. Het dak is vernieuwd. De leidingen zijn goed geïsoleerd. Wie van de natuur houdt kan zijn hart ophalen.
Er is aansluitmogelijkheid voor telefoon en internet.
Tevens is er nu een tv met schotelantenne.

De huurprijs bedraagt € 550,- per maand bij langdurig verhuur. Prijs is zonder gas/water/electra, maar met gemeentelijke belastingen.

De koopprijs is 12.995,- exl stageld.

Misschien dat er mensen zijn die voor korte of langere tijd naar Nederland moeten of willen maar geen woonruimte of verblijfplaats hebben. Mocht er belangstelling zijn en men wil meer weten, laat het me dan even weten. Ik hoop dat we niet in een rare discussie belanden van mensen die geen belangstelling hebben, maar graag hun mening geven.

Misschien is een pb'tje het beste. Maar ik kan ook hier algemene informatie geven. Ik weet niet hoe ik foto's hier moet uploaden. Dus die heb ik in een jbg bestand en kan ik per email opsturen.
Laatst gewijzigd door menan op maandag 26 november 2012, 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Chalet te koop of te huur in Nederland

#2 Bericht door RuudThai » donderdag 26 juli 2012, 10:34

Misschien één belangrijke zaak: is dit chalet het gehele jaar permanent te bewonen of wordt in de winter alles afgesloten door de campingeigenaar?

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Chalet te koop of te huur in Nederland

#3 Bericht door menan » donderdag 26 juli 2012, 10:38

RuudThai schreef:Misschien één belangrijke zaak: is dit chalet het gehele jaar permanent te bewonen of wordt in de winter alles afgesloten door de campingeigenaar?

Je kunt er het hele jaar wonen. Wij waren er van 1 februari tot 30 april van dit jaar. Inschrijving in het GBA is niet mogelijk, maar dat is landelijk. Ons plan was om er op 12 september tot 8 december weer heen te gaan, maar alle plannen worden nu anders.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Chalet te koop of te huur in Nederland

#4 Bericht door menan » maandag 26 november 2012, 10:50

Op dit moment is de chalet verhuurd. zo als het er uit ziet duurt dit tot 1 juni 2013. Daarna is hij weer te huur of te koop.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Chalet te koop of te huur in Nederland

#5 Bericht door Wereldvreemd » maandag 26 november 2012, 11:12

Zolang je het kostendekkend verhuurt, kun je het misschien beter blijven verhuren. Veel chalets zijn enorm in waarde gedaald. Toegegeven de waarde-daling was het grootst gelijk aan het begin van de crisis, en zal ten opzichte van 2011 mogelijk meevallen.

Ons chalet (gekocht op de piek...) is nu bijna gehalveerd in waarde..... Dus verhuren wij ook en dekken daarmee de kosten voor de bijbehorende hypotheek, jaarlijkse kosten e.d.
- -

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Chalet te koop of te huur in Nederland

#6 Bericht door menan » maandag 26 november 2012, 11:17

Mijn chalet gekocht op het laagste punt. Ik heb daardoor een lage prijs voor een eventuele koper. :lol:

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Chalet te koop of te huur in Nederland

#7 Bericht door menan » woensdag 26 februari 2014, 16:33

Chalet is verkocht. Verkoop dus gesloten.

Gesloten

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”