Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvisum?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Fabiman
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 23 juli 2012, 16:18

Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvisum?

#1 Bericht door Fabiman » dinsdag 24 juli 2012, 12:03

Hallo,

Beetje rare titel maar ingekort om de lading te dekken. 8-)

Ik ben van plan om in oktober naar Thailand te gaan en wil daar tot ongeveer april blijven. Ik weet nog niet zeker of ik een open ticket neem (omdat dit duurder is), maar ik had gelezen dat je in dat geval een (toeristen)visum moet aanvragen om Thailand binnen te komen. Nu lijkt me dat geen probleem. Maar ik hoop in Thailand aan de slag te gaan als duikgids, en in dat geval zul je dus een werkvisum moeten krijgen op basis van een verklaring van een werkgever (die ik dus nu nog niet heb 8-) ). Mijn vraag is nu: kan ik naar Thailand op een toeristenvisum en dan vervolgens in Thailand een werkvisum aanvragen of moet dat hier in Nederland? En nu ik er over nadenk: zo'n toeristenvisum is twee maanden geldig... Ze zullen wellicht moeilijk doen als ze een terugticket zien waarvan de datum buiten de visumtermijn valt?

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#2 Bericht door Pieter » dinsdag 24 juli 2012, 12:16

kan niet je moet het land uit maar dat hoeft geen NL te zijn

Fabiman
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 23 juli 2012, 16:18

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#3 Bericht door Fabiman » dinsdag 24 juli 2012, 12:19

Je bedoelt dat ik bijv. naar Birma kan/moet gaan om een NL werkvergunning aan te vragen?

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#4 Bericht door Pieter » dinsdag 24 juli 2012, 13:12

Bij een thaise ambassade en er schijnen nogal verschillen te zijn
in strengheid van de regeltjes toe te passen

dus Birma, Kualla lumpur, Singa pore etc etc

Pieter

Fabiman
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 23 juli 2012, 16:18

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#5 Bericht door Fabiman » dinsdag 24 juli 2012, 13:37

Ok, dan zullen ze mij bij de uiteindelijke duikschool hopelijk wel verder kunnen helpen. Bedankt voor je antwoord.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#6 Bericht door chelobechek » dinsdag 24 juli 2012, 14:40

Check ook ajarn.com. Veel leraren Engels volgen dezelfde route als jij. Er staat een schat aan informatie op die site over dit onderwerp!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#7 Bericht door prajak » dinsdag 24 juli 2012, 15:18

Birma binnenkomen zonder visum is ook al moeilijk, denk ik. S-pore, Malaysia, en dichterbij Cambodja en Laos. De laatste twee landen kunnen binnen 10 uur via bus of spoor vanuit Bangkok.

Fabiman
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 23 juli 2012, 16:18

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#8 Bericht door Fabiman » dinsdag 24 juli 2012, 18:02

chelobechek: bedankt voor je tip, ik zal er eens kijken

prajak: ook dank voor je info.. misschien dat de situatie de laatste tijd veranderd is is Birma, maar ik vernam van duikinstructeur op Phi Phi dat ze altijd visum runs deden via Birma.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#9 Bericht door prajak » woensdag 25 juli 2012, 01:41

Ja, een visumrun via Birma. Visumrun is met een dagpasje 'er in en er uit' en dat kan in een half uur of korter. Deed ik ook toen ik nog geen retirement verlenging had, Laos in, wijn kopen, Laos uit en weer 90 dagen blijven.

Maar jij moet in het andere land in de Thaise ambassade zijn en voor Birma heb je een visum nodig om naar de hoofdstad te gaan en mogelijk kost het je twee of drie dagen. Of het moet nu allemaal anders zijn...vraag dat maar na.

Dan is Vientiane of Pnom Penh (hoe schrijf je dat....) veel gemakkelijk binnen te komen.

Informeer je eerst goed over wat je allemaal nodig hebt voor dat work permit. Ter plaatse wat regelen kan dan niet meer.

En als je in Vientiane bemiddeling nodig hebt dan kan dat via een in Nongkhai gevestigde agent, een farang. Hij regelt, ja het kost wel een paar lappen baht, vervoer naar Laos, een tussenpersoon aldaar, en voor mensen die een non im O voor drie maanden nodig hebben betekent het dat ze de ambassade niet eens zien..... De bemiddelaar gaat achterom, net zoals vroeger de kruidenier op de hoek een achterdeur had na sluitingstijd...

Voor jouw situatie weet ik het niet maar geef me een seintje en ik vraag het voor je na.

Succes.
Laatst gewijzigd door prajak op donderdag 26 juli 2012, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vonked
Expat
Expat
Berichten: 55
Lid geworden op: woensdag 09 november 2011, 10:53
Locatie: Chonburi

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#10 Bericht door vonked » woensdag 25 juli 2012, 05:49

En nu ik er over nadenk: zo'n toeristenvisum is twee maanden geldig... Ze zullen wellicht moeilijk doen als ze een terugticket zien waarvan de datum buiten de visumtermijn valt?[/quote]

Ik dacht dat een toeristenvisum maar 30 dagen geldig was en je dat 1 keer met 15 dagen mag verlengen. Of heb ik het mis?

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#11 Bericht door greenthaiway » woensdag 25 juli 2012, 08:08

prajak schreef: En als je in Vientiane bemiddeling nodig hebt dan kan dat via een in Nongkhai gevestigde agent, een farang. Hij regelt, ja het kost wel een paar lappen baht, vervoer naar Laos, een tussenpersoon aldaar, en voor mensen die een retirement verlenging nodig hebben betekent het dat ze de ambassade niet eens zien.....
Succes.
Een Retirement Visa verlenging via Vientiane via deze tussenpersoon?
Via de ambassade in Vientiane?
Nog nooit gehoord van deze mogelijkheid prajak...

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#12 Bericht door greenthaiway » woensdag 25 juli 2012, 08:10

Een Tourist Visum met 1 of 2 entrees is 30 en 60 dagen geldig, het Immigration office verleent
op verzoek een verlenging van 30 dagen, kosten 1,900 THB, daarna weer het land uit.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#13 Bericht door carpediem » woensdag 25 juli 2012, 08:16

Ticket kopen waarvan je de terugvlucht gratis of tegen kleine vergoeding kunt veranderen. En dan terugvlucht datum in eerste instantie binnen visum termijn. Wel letten hoe lang je ticket geldig is:
1 maand, 3 maanden, half jaar of een jaar. Hoe langer geldig hoe duurder meestal.
Voorwaarden ticket meestal gunstiger als je direct boekt bij vlieg maatschappij.

Voor toeristenvisum zie website thaise ambassade of consulaat.
pluk de dag (carpediem)

Fabiman
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 23 juli 2012, 16:18

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#14 Bericht door Fabiman » donderdag 26 juli 2012, 09:53

Dank wederom voor de reacties.

Dat klinkt mij wel als een goed idee Carpediem, om een een terugticket te boeken in de visumtermijn.

Ik heb overigens mijn oude duikinstructeur weten te achterhalen op internet, dus hem ook nog maar eens even gevraagd hoe de duiklieden op Phi Phi dat doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#15 Bericht door prajak » donderdag 26 juli 2012, 16:27

Excuseer heer Greenthaiway, dat is een fout woord, ik pas het nu aan. Ik bedoel een non im O voor drie maanden. Foutje....

Foutje ontstaan omdat mensen hun ret verlenging wel eens laten verlopen en dan opnieuw moeten beginnen en dan is Laos een optie.

Nodig is wel 8 ton op de bank in TH en een recente bankverklaring, max een dag oud. En daarna gaat men een ret verlenging halen in Thailand.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”