Wonderolie?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#46 Bericht door Jeanette » zaterdag 16 februari 2013, 05:21

http://www.kpnvandaag.nl/#Z24/durfkapit ... lcannabis/

In Amerika gaan ze er (financieel) langzaam aan in geloven dat er medicinaal en zakelijk profijt in zit.

En in Nederland wordt het nog met tonnen vernietigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wonderolie?

#47 Bericht door ron » zaterdag 16 februari 2013, 05:26

Jeanette schreef:http://www.kpnvandaag.nl/#Z24/durfkapit ... lcannabis/

In Amerika gaan ze er (financieel) langzaam aan in geloven dat er medicinaal en zakelijk profijt in zit.

En in Nederland wordt het nog met tonnen vernietigd.
Jazeker......als het is afgeroomd door.................,en de overige paar kilo wordt vernietigd voor de show!
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#48 Bericht door Jeanette » zaterdag 16 februari 2013, 05:35

Ik wil hier wel wat in investeren, hoe pak ik dat aan?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wonderolie?

#49 Bericht door ron » zaterdag 16 februari 2013, 05:43

Jeanette schreef:Ik wil hier wel wat in investeren, hoe pak ik dat aan?
Moet je eerst bij de politie gaan.

http://www.youtube.com/watch?v=HvSsfFNXnhM

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#50 Bericht door Jeanette » maandag 07 april 2014, 10:11

Dit item even hierheen verplaatst ook al speelt dit 'ondertussen in Nederland. :giggle3:
prajak schreef:Helende hennep, Jeanette, ik hoop dat je er wat van opsteekt (nee, niet aansteekt.....) maar wat belangrijker is is of het spul straks internationaal wordt aanvaard.

Een land in Z-Amerika (Uruguay meen ik) heeft productie en handel vrijgegeven, Nederland doet 'wat' maar verbiedt de aanvoer, doch veel landen straffen nog steeds zwaar en miskennen het medicinale gebruik.

En dat terwijl ik na mijn operaties in Thailand morfine kreeg ingespoten en tramadol kreeg als pil (opium) en dat zijn toch ook zware drugs.

Hennep als medicijn is hier nog steeds taboe maar een vraagje daarover, zijn daar al pillen van of zit dit in het alternatieve circuit ? Ik hoor graag van je als je nieuws hebt.
Mijn relaas over gisterenmiddag Prajak ....

De middag werd georganiseerd door 'Access Bars TM' een hoog harpgehalte, daar heb ik niets mee.
Ook het geleuter dat kinderen niet hoeven te luisteren of geen structuur moeten mee krijgen op school vind ik onzin, ze hoeven niet afgericht te worden maar mogen best wel wat verantwoordelijkheidsgevoel aanleren.

Maar alle nieuwe inzichten over de eigenschappen van de wietplant - en pas 2 zijn er wat meer in kaart gebracht van de 120 - was interessant.
De THC is de enige die algemeen bekend is van stoned worden. Maar die bestrijdt ook pijn, is spierontspannend en geeft een diepere slaap.
De CBD versterkt de medicinale werking van THC maar reduceert ook het “high” effect. Daarnaast heeft CBD ook zijn eigen belangrijke medicinale capaciteiten, bestrijd het o.a. suikerziekte, auto imuunziekten en nog veel meer.
Dat ik hier ook 's avonds een paar druppels van nam was dus fout - het geeft ook energie.

In coffeeshopwiet komt CBD slechts in zeer lage doseringen voor van 0,1 tot 0,3%.
Daarom gaf Mediwiet aan alle bezoekers een zakje industrieel zaad mee om zelf de planten te kweken met weinig - 0.18 % - THC.
Dit zou niet verboden zijn.

En dan de individuele verhalen ....
Een kind met kernautisme (?) die geen ritalin meer slikt en zich voorstelt en een hand geeft. (you tube)
Mijn buurvrouw in de zaal die geen epileptische aanvallen meer heeft.
Een Parkinson patiënt - nu zonder tremors - vertelt dat er geen nieuwe schade bij gekomen is.
Mensen die morfine hebben omgeruild voor wietolie die zich beter voelen en weer goed naar de WC kunnen.

Ik heb echt kritisch geluisterd maar zou de hennep/wiet/hash/cannabis/marihuana nou echt door de krantenmagnaten in 1937 in de ban gedaan zijn omdat papier van hennep planten zoveel goedkoper te telen is en niet te claimen valt? Is katoen echt zo vervuilend qua insecticide en grond uitputting?
Geen idee maar ik zal blij zijn met ieder (wetenschappelijk) onderzoek naar teelt, groei en medische eigenschappen.

Dus Prajak - over jou vraag - er is een hennepzaadolie+ waar een spoortje (0,052%) THC en (0.038%) CBD in zit.
Daar ga ik mee stoppen als de fles leeg is, omega 3 krijg ik met m'n biologische eieren wel binnen.
Mijn groene wietolie, 5x verdund: 7,15 % THC + 2,34 % CBD
En de gele druppels, 15 keer verdund: 0,173% THC + 2,6% CBD (Golyoli) Dit is niet illegaal en daarom goedkoper. :?: (ja ja)

Afbeelding

Ik geloof ook beslist dat de van wiet gemaakte medicijnen niet meer te stoppen zijn maar ik sta niet achter de kreet "kweek en maak je eigen medicijnen".


[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#51 Bericht door prajak » maandag 07 april 2014, 10:48

Dank je Jeanette.

En dat is dan alleen nog maar wiet. Moet je nagaan wat er nog meer in de natuur zit verstopt en dat we nog niet hebben ontdekt. Regenwouden worden massaal afgebrand en we vernielen mogelijk belangrijke medicijnen voor kwalen die we met de 'chemie' niet aankunnen.

Wietpillen zijn niet te stoppen, ook niet voor landen die angstvallig daarmee omgaan. Maar halen de mensen van nu dat ? Las deze week dat het door artsen te laat ontdekken van Lyme zoveel pijn geeft dat men er zelf maar een einde aan maakt....

Ik gebruik, zoals je weet, flaxoil. Olie geperst van lijnzaad en ik voel me daar goed bij, mijn chol schoot omlaag want het spul houdt de vetten 'drijvend' zodat ze het lichaam kunnen verlaten. Vers geperst in Thailand, kost wat moeite om hier te krijgen maar het is het waard. Een flesje met 450 gram olie kost 600 baht en ik doe er 16 dagen mee dus dat is nog geen euro per dag voor extra gezondheid. Schijnt Omega 3 en 6 ineen te zijn.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#52 Bericht door Jeanette » maandag 07 april 2014, 12:25

Gebruik een mix van diverse soorten plantaardige oliën maar vooral koud. Verhit alleen in dierlijke verzadigde vetten zoals roomboter of reuzel. Kokosolie is de enige uitzondering.

Dit is een plantaardig verzadigd vet dat heel stabiel is en makkelijk verhit kan worden. Vooral omega 3 vetzuren verlagen het cholesterol en hebben, met name op de lange termijn, een gunstig effect op hart- en vaatziekten.

Omega 6 (linolzuur) verlaagt weliswaar het slechte cholesterol maar heeft geen bewezen gunstig effect op hart- en vaatziekten. Het is alleen gezond in de juiste verhouding tot omega 3. Eet niets waar omega 6 of linolzuur aan toe is gevoegd!

Oervoeding

Volgens onderzoekers bevatte de voeding van de oermens, dus zoals wij van nature gewend waren te eten, met veel zeevoedsel, noten, zaden, groenten en bessen, een ideale verhouding omega 3 en omega 6.

In deze producten zit van nature veel meer omega 3 dan omega 6 vetzuren. Wil je ook zo eten laat dan vooral alle bewerkte en verpakte producten staan en maak zoveel mogelijk alles zelf. Als je wilt suppleren, slik dan alleen omega 3, het liefst in de vorm van krillolie.

Deze is het gezondst, ook voor het milieu. De krill populatie is zeer groot en herstelt snel. Dit houdt het eco systeem in stand.
Bron http://www.telegraaf.nl/vrouw/gezond/ge ... n_9__.html

Zit wat in dacht ik zo. :idea:

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Wonderolie?

#53 Bericht door foppo » maandag 07 april 2014, 16:11

Weet je wat gezond is?

Al die flauwe kul niet lezen en gewoon eten wat je denkt dat goed voor je is daarbij vooral je gezonde verstand gebruiken.
En vooral geen supplementen uit potjes en flesjes.
En al helemaal geen jacult (of hoe heet die rotzooi ook al weer) om zogenaamd je bacteriële huishouding op pijl te houden.
Allemaal flauwe kul en geldklopperij en misbruik makerij van de onwetendheid van de "gewone" man of vrouw.

Hoe ik dat weet? 4 Jaar voedseltechnologie gestudeerd, niet afgemaakt en lang geleden maar het meeste is nog steeds actueel!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#54 Bericht door prajak » maandag 07 april 2014, 17:04

Foppo, met alle respect, maar de stofwisseling van Henk is niet de stofwisseling van Piet. De stofwisseling van Marie is niet de stofwisseling van Anne. Peter heeft een actief sportleven, Herman is een poot kwijt en beweegt dus anders. Suzanne heeft een leven als topsporter, Jolanda heeft van jongs af aan suikerziekte.

Er zijn mensen die overgewicht krijgen van simpel ademhalen ! Je hebt TV -neem ik aan- en hebt dan gezien welke ontwikkelingen er zijn in de gen-wetenschap. Je kunt iemand's genetisch materiaal onderzoeken en ZIEN welke risico's er bestaan en dan weet men ook hoe je die risico's kunt matigen. Daarvoor dient een ander dieet, soms, een andere beweegpatroon, misschien wel pillen, etc.

Vergeet verder niet dat jouw organen NU anders met voedingsmiddelen omgaan dan wanneer jij straks 70 75 80 bent. Ik ben bijna 68 en mijn lijf reageert anders op voedingsmiddelen dan toen ik 20 was.

De oude leer dat 'de schijf van 5' altijd OK is is achterhaald. Het wordt maatwerk. Je kunt overal de hand in zien van de industrie (en die hebben heel veel handen in deze dingen.. :mrgreen: ..) maar daar heb je het verhaal niet mee rond. Er is ook iets als wetenschap en daarnaar handelen.

En wat jij schrijft "eten wat je denkt dat goed voor je is" klopt niet. Jij hebt voedseltechnologie gestudeerd en schrijft toch "eten wat je denkt dat goed voor je is". Dat zou anders moeten zijn na jouw studie ? "Denken" is het niet, maar "Weten".

En "Weten" zal dadelijk wel reageren..... :giggle2:

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Wonderolie?

#55 Bericht door foppo » maandag 07 april 2014, 18:04

Prajak, ik ben het volkomen met je eens.
Maar even 2 dingen:

1) waar ik jeuk van krijg is dat mensen bepaalde voedingsmiddelen uit de context van een gemiddeld voedsel patroon trekt en daar veel te veel de nadruk oplegt en vervolgens de balans van een goed voedsel evenwicht verstoord.
Dat kan tot behoorlijke problemen leiden.
Het meest sprekende voorbeeld wat ik me kan herinneren is de reportage van een tijdje geleden met de titel "RAUW" waarin een volkomen geflipte moeder (in mijn ogen) haar kind alleen maar rauwe groenten liet eten totdat de kinderbescherming in greep.

2) de natuur heeft het prima geregeld.
Intuïtief kun je (hoewel dat dezer dagen niet meer voor iedereen is weggelegd omdat we ons o.a. door de commercie op het verkeerde spoor hebben laten zetten) heel goed aanvoelen wat goed en niet goed voor je is.
Voorbeeld: als je beroerd bent door griep of een flinke kater zul je geen slagroom taartje gaan eten.
Als een oester stinkt eet je die ook niet.

Dat finetuning gevoel zijn heel veel mensen helaas kwijtgeraakt omdat ze de zintuigen hebben verpest door het plastic voedsel van MacDonalds en Burgerking en KentuckyFriedchicken.
Helaas weten veel mensen niet eens hoe een kip echt smaakt.

En juist dat maakt ze gevoelig voor de ene hype na de andere.
Vandaag is het wiet olie, morgen weer wat anders.

Nog een voorbeeld: in tegenstelling tot Thailand eten heel weinig mensen in Nederland Vis.
Enige tijd geleden werd Sushi populair. (terwijl het even duurde voordat het doordrong dat het hoofdbestandsdeel vis was)
Inmiddels is de hype wat geluwd omdat het verhaal gaat dat sushi helemaal niet gezond is.
Nee vind je het gek, ligt in de supermarkt in een diepgevroren doosje als een assortimentje van verschillende soorten vis, echt waar, niet te vreten en het ziet er ook nog eens niet uit!

nog eentje, ik raak op dreef:
Heb je het paardenvlees verhaal nog meegekregen?
Over dat immens populaire restaurant in Amsterdam dat sinds jaar en dag beroemd is om de beste, sappigste en smakelijkste biefstukken die je maar kunt bedenken?
Jawel Paarden vlees!!!!

In mijn jeugd in Amsterdam had je Paardenslagers die het beste vlees verkochten.

Gewoon goed gevarieerd eten, niks aan de hand en de rest is echt flauwekul!

En de ene stofwisseling van de ene mens is de andere niet.
Jawel dat is zo.
Maar geen paniek, gewoon negeren, dat regelt het lichaam zelf wel, wat niet nodig is wordt niet opgenomen en waar wel behoefte aan is wordt verwerkt.
Moet je natuurlijk niet 10 frikandellen met mayo per dag gaan eten met 5 liter bier!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wonderolie?

#56 Bericht door RuudThai » maandag 07 april 2014, 18:32

Foppo, helemaal mee eens, dat gedoe met zgn. Superfood en al die preparaten zijn er louter en alleen voor fabrikanten om jouw geld uit je zak te kloppen. Kwakzalverij, misleiding e.d. op voedingsgebied moeten veel harder worden aangepakt.
En dat zielige kind dat alleen maar konijnenvoer te vreten kreeg van z'n gestoorde moeder... daar heb ik geen woorden voor. Ja: ontzetten uit de ouderlijke macht en bij gezonde mensen onderbrengen! :shock:

In Thailand zijn ze ook zo gek op die nep-preparaten, kijk maar eens op al die tv-kanalen. Bijv. Double Max, een preparaat waarbij een man lovend de boel aanprijst terwijl de camera gericht staat op het bos hout voor de deur - en het is een flink bos! - van een schone dame. En soms twee schone dames met dus 4 zogenaamd door Double Max opgefokte tieten. Aangezien de meeste Thaise dames nogal klein geschapen zijn op dit gebied en dat de nodige frustraties opwekt, zal het product ongetwijfeld een grote aftrek vinden! Maar de nepperigheid straalt er van af [|( .

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#57 Bericht door Jeanette » maandag 07 april 2014, 20:40

Oeps Foppo wat heb ik je gedaan man.

Wat heeft mijn bijdrage met superfoods of rauw-eters te maken?
Ik wil geen diclofenac slikken de rest van mijn leven.
Ook omdat die rest dan korter is.
Ik wil wel blijven lopen en fietsen voorlopig als het effe kan.
Van de huisarts krijg ik geen hennep/wiet wel kan ik tramal/tramadol krijgen.
Waarom?
Waarom werkt de reguliere geneeskunst wel met opium achtige medicijnen en niet met de revenuen van de wietplant?
Tot 1937 was de mens al 10.000 jaar bekent met hennep. Zonder bijwerkingen, zonder doden.
En dan opeens is het het grootste gif, wordt er geen touw, stoffen, afbreekbaar plastic, diesel of wat dan ook meer van gemaakt.

In de zomer van 2012 belde ik met mediwiet en dan vertelt Wernard mij dat fibromyalgie een ziekte is met een oorzakelijk verband met slecht slapen/slaapritme en een levenshouding van 'niet zeuren maar poetsen'.
Tja, ik denk dat ik vroeger regelmatig door mijn grenzen ging en dan ook nog veel nachtdiensten draaide wat iedere keer een jetlag gaf. Was slecht voor me, nu ben ik veel relaxter, meer van - oké, dan niet.
Nu slaap ik goed en dat gun ik iedereen.

Die man met Parkinson - die nu geen tremors meer heeft - wilde dat hij er jaren geleden tegenaan was gelopen.
Want eenmaal schade aan die zenuwcellen in je hoofd draai je nooit meer terug, stilstand van de afbraak is het maximum dat te bereiken is, ook met reguliere medicijnen.
Vandaar dat ik mijn nek uitsteek voor de nieuwe Parkinson patiënten.

Waar ik tegen ben van mediwiet is dat zij vinden dat iedereen z'n eigen medicijn zou moeten gaan maken.

Ik vind dat een plantaardige stof met een goede medische werking regulier verstrekt moet worden door de gezondheidsdienst.
En dan het liefst voor een prijs waar niet de kosten van het halve politieapparaat boven op gegooid worden.

[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#58 Bericht door prajak » dinsdag 08 april 2014, 00:59

Een supplement moet een supplement blijven en niet heilig worden. Zo kijk ik er tegenaan. Ik eet nog steeds iedere dag konijnenvoer, fruit en kip en voel me er prima bij. En de weegschaal is nog steeds kapot; trieste zaak, niet ? :giggle2:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Wonderolie?

#59 Bericht door Hua Thale » dinsdag 08 april 2014, 01:28

Goedemorgen Hypogondertjes gaat alles goed. :giggle:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#60 Bericht door Jeanette » dinsdag 08 april 2014, 11:58

Hua Thale schreef:Goedemorgen Hypogondertjes gaat alles goed. :giggle:
Zo te lezen sta jij hier boven. Opgestegen van het lachgas? Wat is er mis met hypochonder zijn? 't Is hier een vrij land hoor.

Dus medicijnen uit hennep is niet zo interessant voor hier?
Prima toch.
Maar ook niet nu je het uit industriële hennep kunt halen en je dus net zoveel mag telen als je wilt? Eh .. in Nederland dan hè?
Soms daar jaloers op?

:Whistle:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”