Wonderolie?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wonderolie?

#31 Bericht door elst99 » zondag 11 november 2012, 09:50

Mijn man gebruikt het, heeft geen last van bijwerkingen.
Als je bij alle medikamenten de bijsluiters leest, slik je nooit meer wat.
Het is alleen verkrijgbaar bij de apotheek en daar zonder recept verkrijgbaar.
Hij vond het proberen waard en heeft er veel baat bij gehad.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#32 Bericht door Jeanette » zondag 11 november 2012, 10:21

Ik heb in mijn werk veel mensen gekend die het slikten.

Maar die krampen van mij hadden een oorzaak en met mijn medische kennis heb ik veel meer vragen over wat en waarom dan mensen zonder. Ik wil liever geen zenuwpijn verdoven.
Ik weet dat de kalium/natrium spiegel er mee te maken heeft (vocht in de cel en vocht buiten de cel en een membraam ertussen die door deze mineralen wordt aangestuurd)
Maar uiteraard is het veel complexer, alle mineralen en vitamines hebben hun functies en als het goed is heeft de wietolie een regulierende werking via een beter slaap patroon.

De tijd zal het leren.

[|)

maup53
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 09 november 2012, 19:45

Re: Wonderolie?

#33 Bericht door maup53 » vrijdag 16 november 2012, 17:57

khep deze olie al gevonden dus bedankt voor je pb en doe ongeveer 2 maanden met een flesje van 50 ml dus best lang toch en wel met dagelijks gebruik ervan .

grts maup

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#34 Bericht door Jeanette » vrijdag 16 november 2012, 21:09

maup53 schreef:khep deze olie al gevonden dus bedankt voor je pb en doe ongeveer 2 maanden met een flesje van 50 ml dus best lang toch en wel met dagelijks gebruik ervan .

grts maup
:?: :?: :?: :?:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#35 Bericht door Jeanette » vrijdag 07 december 2012, 20:25

Zojuist hoor ik in het nieuws .......
http://nos.nl/video/448784-washington-l ... huana.html
....... dat in de VS in 2 staten wiet gaan legaliseren voor medische doeleinden.

Ha, als er 1 schaap over de dam is staat het hek open. :mrgreen:

We gaan trouwens zondag 16 december naar een lezing over mediwiet en MS in Apeldoorn.
Ben benieuwd.

:thumbsup:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#36 Bericht door Jeanette » zaterdag 29 december 2012, 12:28

Nou we zitten in Ban Phe en aan wiet komen is erg moeilijk.

Maar we hebben onze bedden heerlijk zacht gekregen met wat kunst en vliegwerk en een computerstoel gekocht voor 2750 baht dus voor +/-100 baht per dag zit ik en slapen wij prima.

Ik ben benieuwd hoelang ik het toch vol hou zonder mijn verdunde wietdruppels. :?

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Wonderolie?

#37 Bericht door afra » zaterdag 29 december 2012, 13:34

Hoe lang blijven jullie daar? Je wilde toch ook nog verder?
Heb je wel weer gewoon diclo mee?
Fijne tijd!!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#38 Bericht door Jeanette » zaterdag 29 december 2012, 15:25

Dank je Afra, en ja, ik heb diclofanac bij me maar ik ga proberen om zonder te kunnen. Ik heb in de wachtkamer van Schiphol voor het laatst druppels genomen en daar redelijk op geslapen tijdens de vlucht. :mrgreen:
Echt, ik had het zo mee kunnen nemen maar met de staatsgastvrijheid van Thailand gok ik niet. Misschien wel als ik alleen geweest was :o .... maar beloofd is beloofd.

We blijven w.s. alle 8 weken hier.
Ik ben al de aangeweze vrijwilliger om de appelflappen te bakken maandag. 8-)
En volgende maand komen er weer allemaal mensen die we al kennen.
Uit Italie, (hij is er al, zij komt de 6de) en uit Rusland, Belgie en natuurlijk uit Nederland, lekker mondiaal allemaal.
De Pools/Engels/Duitse komen jammer genoeg niet door ziekte.

Dus ik zie nog geen noodzaak om het verkassen naar verweggistan - wat Krabbi van hieruit toch beslist is - te gaan promoten. [|(

[|)

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Wonderolie?

#39 Bericht door Casper » zaterdag 29 december 2012, 20:52

Jeanette schreef:Nou we zitten in Ban Phe en aan wiet komen is erg moeilijk.

Maar we hebben onze bedden heerlijk zacht gekregen met wat kunst en vliegwerk en een computerstoel gekocht voor 2750 baht dus voor +/-100 baht per dag zit ik en slapen wij prima.

Ik ben benieuwd hoelang ik het toch vol hou zonder mijn verdunde wietdruppels. :?
Leuk Ban Phe, ik kom elke keer wel minstens een paar dagen in Klaeng en dan maken we ook vaak uitstapjes naar de stranden daar of de pier of het aquarium. Lekker rustig daar.

Wiet vind je er moeilijk, je zal dan mensen moeten kennen die het gebruiken. In backpackersoorden is het nu eenmaal makkelijker te vinden. Tenminste, dat was mijn ervaring zo' n 10 jaar geleden.

Maar dat moet je ook niet willen. Ik heb meegemaakt hoe mensen uit hun hotelkamer werden gehaald door de politie omdat ze zaten te blowen, verraadwerk dus. Daarnaast is de kwaliteit van de Thaise wiet niet wat je van de Nederlandse wiet gewend bent.

Ik heb er nu helemaal niets meer mee maar zat best diep in het wereldje. De Wernard die jij noemt, die kan als ik me niet vergis ook best een aardig potje tafelvoetballen 8-) En het is een echte pionier en idealist.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#40 Bericht door Jeanette » zondag 30 december 2012, 06:17

Ik wil echt niet blowen Casper. Ik wil er eventueel thee van zetten en ik wil nog steeds met wiet en strohrum experimenteren. :o
En zeggen dat de kwaliteit beter is bij een hoger THC gehalte vind ik onzin.

Er schijnen veel meer unieke stoffen in wiet te zitten dan die THC ..... zie ....
http://www.mediwiet.nl/info/wietolie-en-kanker .... en het werkt ook zonder dat je stoned bent.

Ja, Wernard was de eerste koffieshop uitbater van Amsterdam. 8-)

In ieder geval was ik gebroken toen ik wakker werd maar nu gaat het wel weer.

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Wonderolie?

#41 Bericht door Casper » maandag 31 december 2012, 17:28

Jeanette schreef:Ik wil echt niet blowen Casper. Ik wil er eventueel thee van zetten en ik wil nog steeds met wiet en strohrum experimenteren. :o
En zeggen dat de kwaliteit beter is bij een hoger THC gehalte vind ik onzin.

Er schijnen veel meer unieke stoffen in wiet te zitten dan die THC ..... zie ....
http://www.mediwiet.nl/info/wietolie-en-kanker .... en het werkt ook zonder dat je stoned bent.

Ja, Wernard was de eerste koffieshop uitbater van Amsterdam. 8-)

In ieder geval was ik gebroken toen ik wakker werd maar nu gaat het wel weer.
Ik had al begrepen dat je niet wilde blowen en dat is je goed recht. :thumbsup:

Je hebt gelijk de kwaliteit hangt niet alleen af van het THC gehalte maar vanwege de strenge illegaliteit van dit product in Thailand krijg je meestal iets wat het midden houdt tussen gedroogde brandnetels en hooi. Al is er ook wel beter te krijgen vooral in het noorden.

Maar THC is toch wel in zijn verschillende vormen het belangrijkste bestandsdeel, immers de werkzame stof die wiet populair/verboden maakt. De stof die pijn verzacht en spanningen wegneemt.

Dat artikel vind ik trouwens wel op het randje. Kanker vind ik geen ziekte om licht over te denken en tot zelfmedicatie over te gaan....

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#42 Bericht door Jeanette » dinsdag 01 januari 2013, 05:29

Casper schreef: Dat artikel vind ik trouwens wel op het randje. Kanker vind ik geen ziekte om licht over te denken en tot zelfmedicatie over te gaan....
De meeste mensen denken er zo over en pas als de dokter zegt; "Ik kan niets meer voor u doen", gaan ze zelf zoeken. Dus wat is er mis met en-en?
En als je dat artikel goed leest lees je dat Wernard er ook zo over denkt. Mensen komen bij hem terecht als ze op internet het filmpje van die Canadees hebben gezien.
Maar als ze dan al uitzaaiingen hebben is zijn reaktie ....
“We gaan allemaal een keer dood en vaak is dat aan kanker, het ziet er naar uit dat dit nu met jou gaat gebeuren” is dan mijn boodschap. Meestal zijn patiënten dan verbaasd, “ jij bent de eerste die dit zo duidelijk tegen mij zegt”, krijg ik dan te horen. Artsen draaien vaak om de hete brij heen en praten over mogelijke behandelingen alsof mensen het eeuwige leven hebben. Ik vind dat maar nonsens, als je dood gaat kun je dat maar beter van tevoren weten. “Als je ooit nog een cruise wilde maken naar de Noorse fjorden, een familielid of vriend wilde bezoeken die je in tientallen jaren niet hebt gezien, doe dat dan nu! Probeer het maximale te halen uit de tijd die je nog hebt,” is dan mijn advies.
Het interesseert mij of wietgebruikers in percentages gesproken nou minder vaak kanker krijgen of niet. Als het waar is dat.......
..... het voorkomen van metastases oftewel uitzaaiingen, het activeren van autofagie de geprogrammeerde celdood bij kankercellen .......
....zou je dus nog voor je weet dat je kanker aan het krijgen bent er door wiet al van verlost worden. :?:
Nou van mij mag het. 8-) Maar met kanker ben ik niet bezig hoor, ik wil er een betere helende slaap van krijgen en minder pijn. (en wereldvrede zonder honger) :mrgreen:

[|)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#43 Bericht door Jeanette » zondag 03 februari 2013, 05:51

En dan nu over nu.
Ik heb de eerste 3 weken hier dus zonder diclo- en wiet gedaan. Het eerste wat ik bemerkte was dat mijn kniepijn terug was. Die was ik totaal vergeten.
Dan het slapen met weer veel dromen en minder uitgerust wakker worden.
Mijn koude voeten waren weer terug. Boven de knie zweten en er onder verkleumd zijn.
Daarna dat mijn concentratie verbeterde en dat ik weer meer gefocusd raakte. Mijn ups en downs zijn veel groter, niet altijd een positief gevoel.
Dat mijn benen minder krachtig waren, ik moest me de trap bijna optrekken.
Ik begon meer op mijn man te steunen bij een wandeling. :(

Dus 2 weken geleden weer diclo 50mgr. genomen. Heel stom, ik had geen lagere dosis gevraagd maar die kon ik hier gewoon in de apotheek kopen. Dus 25 mgr. per dag.
En toen begonnen de krampen weer. Daardoor slaap je nog lichter want je uitrekken is kramp krijgen. Ook een keer zo erg in zee dat die kuit nog een week verstuikt aanvoelde. Gelukkig hang ik altijd aan een luchtbed.
En zo zal ik het tot de 21ste hier beslist wel naar mijn zin hebben.
Hier wiet kopen is uitgesloten en eenmaal thuis wil ik het een paar maanden alleen voor het slapen gaan gebruiken en dan weer samen met cannabiszaadolie.
Dan zal ik ook met mijn huisarts gaan praten en eventueel naar een andere op zoek gaan.
Wel jammer want ik kon het altijd goed met hem vinden.

[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#44 Bericht door prajak » zondag 03 februari 2013, 06:42

Als die hier verboden substantie je wel goed helpt: heb je wel eens een arts hier gevraagd of het hier op recept te krijgen is ? Nee heb je, ja kun je krijgen. Hier staat de wereld ook niet stil. Maar het is wel erg vervelend voor je.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#45 Bericht door Jeanette » zondag 03 februari 2013, 07:11

Prajak, het is lief van je maar man en gastheer zijn een beetje panisch van dat spul en ik ben afhankelijk van het openbare vervoer.
En alles (vooral eigenwijsheid, wijs en onwijs) slaat meteen op mijn darmen.

Ja, had ik maar een paar gram gedroogde toppen.....

:(

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”