Wonderolie?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#91 Bericht door prajak » woensdag 16 april 2014, 17:06

Afra, is Lyrica niet een middel voor pijn door beklemde zenuwen ?

Ik heb het gebruikt, Lyrica 75 mg 1x per dag en dat is een lage doses. Het spul is hier goor duur en het lokale
ziekenhuis biedt het niet aan. Kai kon het via een groothandel 'regelen'.

Ik had het nodig voor een beklemde zenuw rond L4 lendewervel en het werkte 16 uur per dag en afdoende ook. Van bijwerking heb ik niks gemerkt toen. De klachten gingen weg met pelvic traction, 5 ker per week, toen 3x, toen 1 keer en nu heb ik 6 maanden geen traction meer maar ik voel de pijn weer opkomen. Eerst de lage rug en daarna komt de kuit......

Pelvic traction lijkt me veiliger dan pillen dus ik zal terug moeten naar de fysio. De kosten ? 100 Baht per keer, daar ga je geen pijn voor lijden.

Maar werkt Lyrica straks ook voor pijn in de doorgezakte voeten ? Geen idee maar ik ga het vragen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#92 Bericht door Jeanette » woensdag 16 april 2014, 17:33

Even quoten want dit wordt een nieuwe pagina.
prajak schreef:Jeanette,
ik lees dit van jou....

" Dus aan jou willen ze ook al die opiumtroep slijten? Wie heeft er dan een verborgen agenda? (of steekzakken?) .. "

Ik mag aannemen dat je bedoelt tramadol ?
afra schreef:Die vraag over tramadol sloeg op mij. De Nsaid's werken eigenlijk niet goed genoeg. De huisarts stelde als een soort laatste middel Tramadol voor. Als al het andere niet werkt. Ik zie het niet zo zwart/wit als Jeanette en ga er van uit dat de huisarts dit wil voorschrijven voor mij en niet als middel waar zij aan verdient.Het afgelopen half jaar diverse injecties op de pijnpoli gehad en de af gelopen tijd Lyrica. Allen zonder resultaat. Nu dan dus de wietolie, ik slaap wel beter maar meer kan ik er nog niet van zeggen.
Nee, dit ging niet over de huisartsen maar over de fabrikanten en de verkooppraatjes van de artsenbezoekers. Ik heb al meer dan 20 jaar dezelfde arts.
Bij steeds meer mensen hoor ik dat de huisarts langdurig NSAID pillen voorschrijft ook al staat er in de bijsluiter dat dat op de lange duur je maag, lever en nieren gaat beschadigen en dus erg slecht is voor ouderen.
En nu maakt het me kwaad dat dan tramal/tramadol blijkbaar als eerste in ze op komt. Daarvan is de bijsluiter nog enger.

Wat jou betreft Prajak was het meer een korte kuur, oké, daar is het waarschijnlijk ook goed voor. En zeker als je met fysio de oorzaak aan kan pakken.
Ook ik heb in Thailand weer een dag of 10 voltarèn (=diclofenac) geslikt.

Maar wat ze langdurig voorschrijven - of de rest van je leven - is een andere zaak.
Iedereen sterft eens.
En als er geen geneesmiddel is tegen onze klachten - beste Nederlandse artsen en geneesmiddelenfabrikanten - geef dan het beste middel om die klachten zo laag mogelijk te houden.

Dat is mijn insteek.
Ik ben met mediwiet weer op de huppel, kan mijn ding doen en dat zonder dat ik een pil slikt voor het één om daar ergens anders weer kapot van te gaan.
En ook al ben ik er erg blij mee, ik zwak toch steeds de lyrische beschrijvingen van wiet af.

Ik zit vol :idea: :?: over dat spul maar ik slaap goed en wordt frisser wakker als vroeger maar ik ben in bijna 2 jaar tijd er niet door genezen.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Wonderolie?

#93 Bericht door afra » donderdag 17 april 2014, 07:47

Ik begrijp wat je bedoelt Jeanette over de fabrikanten. Die willen begrijpelijker wijs geld verdienen.

Lyrica is idd een middel tegen zenuwpijn maar het schijnt dat het maar bij 1 op de 3 werkt. Ik weet niet of het een middel is om lang te gebruiken maar vermoed van wel. Ik had dus als bijwerking dat ik een soort van dronken werd, kon ook niet autorijden. Ik zat inmiddels wel op 2 x 2 (=300 mg) Bij 1 had ik ook nergens last van maar het hielp ook niet.

Dit lijkt denk ik wel iets op pelvic traction: http://www.munksgaard.nl/behandeling/de ... -therapie/
Het verschil zit hem vooral in de prijs denk ik. 66 euro moet ik 2 x per week betalen :evil:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#94 Bericht door prajak » donderdag 17 april 2014, 09:45

Klopt, Afra, die behandeling kreeg ik ook en ga ik denk weer krijgen. Ik had er baat bij. En voor 100 baht per behandeling !

In Nederland zette de fysiotherapeut die wervel 'recht' en dat ging manueel. Nekwervels ook. Krak krak ging het dan maar ik kon er daarna weer lang tegenaan. In de periferie van dit land is niet eens overal fysio en voor manuele behandeling moet je echt naar de grote steden gaan.

Ik heb daar eens een stukje over geschreven hier. Even opzoeken....

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... ilit=fysio

En ik heb een link naar Laos...

http://www.copelaos.org/

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wonderolie?

#95 Bericht door elst99 » donderdag 17 april 2014, 11:16

Is het niet beter dit uit te proberen?
http://www.retitive.com
Mijn man heeft er baat bij, veel baat en hoeft niets te slikken! Voor slikken van wat ook, je komt er niet altijd onderuit. Maar als het kan is het beter!
Het is niet goedkoop, maar als het je helpt!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Wonderolie?

#96 Bericht door Hua Thale » donderdag 17 april 2014, 11:34

De jouwe doet het niet bij mij Elst.

Bedoel je deze

http://www.revitive.com/

[Voor de dames en andere oudere jongeren onder ons uiteraard]
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#97 Bericht door Jeanette » donderdag 17 april 2014, 12:16

Dat traxi gevoel riep ik soms op door aan de deurpost te gaan hangen, niet helemaal maar ongeveer met de helft van mijn gewicht.
En dan een beetje wiebelen met de heupen ... :mrgreen:
En direct bij de eerste zeurende pijn zodat ik mijn dienst af kon maken. (ik zeg het er maar bij voor het geval iemand mij weer als kortjakje gaat zien. :( )
Maar van rugpijn heb ik al zo'n 15 jaar geen last meer.

Ik kon niet zo gauw zien of dat voetending van revitive ook trilt maar sinds 2003 gaan we eens per week naar de sportschool om te power platen en dat helpt fantastisch voor de doorbloeding.
Ik raak dan ook vocht kwijt in de enkels.
Als we in Thailand zijn mis ik het echt ondanks het vele zwemmen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wonderolie?

#98 Bericht door elst99 » donderdag 17 april 2014, 12:41

Ja die bedoel ik, sorry dat hij niet werkt, maar Google maar en bekijk hem, mijn man heeft er veel baat bij, hij doet 2x daags ik 1x.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#99 Bericht door prajak » donderdag 17 april 2014, 15:32

Paaldansen, Jeanette, dat schijnt ook zo goed te zijn. Je trekt je omhoog met de armen en de rug strekt zich. Ik mag er van Kai niet naar kijken ! Tja, zo krijg ik nimmer die techniek onder controle !

http://www.youtube.com/watch?v=7uhTS4WqUe0

Ik zie het helemaal zitten voor je, Jeanette ! :giggle2:

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Wonderolie?

#100 Bericht door v@go » maandag 07 juli 2014, 21:47

hier weer een artikel waaruit blijkt dat het geen flauwekul is.

http://ohln.nl/index.php/opmerkelijk-1/ ... -probeerde
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Wonderolie?

#101 Bericht door Gardensafari » maandag 07 juli 2014, 22:50

v@go schreef:hier weer een artikel waaruit blijkt dat het geen flauwekul is.

http://ohln.nl/index.php/opmerkelijk-1/ ... -probeerde
Sorry, maar één geval?
Eén verhaaltje?
Dan ben je wel erg goedgelovig.
Ik zeg niet dat het niet werkt, maar dit soort "wonderverhalen" blijkt zelden waar.
Eerst goed onderzoeken en zeker niet meteen voor waar aannemen.
Als het te mooi is om waar te zijn...
Ze liegen dat het gedrukt staat...
Zeker dit verhaal is een typisch "Hallelujah, loof den Here verhaal."
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#102 Bericht door Jeanette » maandag 07 juli 2014, 23:13

Er zijn echt meer dan gevallen hoor.

https://www.youtube.com/watch?v=C2y3_uJ ... 4-overview

Maar het heeft wel iets wiet Jehova-achtigs, daar heb je gelijk in.

8-)

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Wonderolie?

#103 Bericht door v@go » maandag 07 juli 2014, 23:13

Hans dat ben ik met je eens maar alle verhalen op de website van mediwiet kan ik ook niet checken en ook daar ga ik vanuit dat het waar is.
Goed gelovig ben ik zeker niet.
Dat blijkt wel uit mijn onderschrift :giggle:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#104 Bericht door Jeanette » dinsdag 08 juli 2014, 10:19

Dat 'de dood' geen bijwerking is van wiet - en bij alcohol en sigaretten wel - wordt nogal opgeblazen.
Dat je er lui van wordt daar wordt lacherig over gedaan.
Vergeetachtigheid en minder kunnen multitasken, daar wordt geen aandacht aan besteed.

Ik neem van die met veel THC 3 druppels voor het slapen maar alleen bij erge pijn overdag nog een druppel.
Die met CBD geeft meer energie, daarvan neem ik bij ontbijt en avondeten 3 druppels.

Regeringen vinden - denk ik - speed voor hun werkbijen beter (ook al gaat er weleens iemand aan dood) dan een middel waarvan iedereen op z'n gat blijft zitten vrolijk wezen.
Dat zal bij onze Ivo ook wel meespelen. ;)

[|)

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Wonderolie?

#105 Bericht door Jos Flachs » woensdag 09 juli 2014, 01:18

Dat laatste klopt helemaal. Het is niet toevallig dat de wetenschap en industrie grote sprongen vooruit maakte toen koffie en thee volksdranken werden ter vervanging van bier en andere alcoholica. Je werkt een stuk beter als je 4 koppen koffie op hebt dan 4 potten bier.

De dood is een bijwerking van in leven zijn. Als je enkel water en worteltjes consumeert ga je ook dood. Je leeft dan niet langer, maar het lijkt veel langer. :giggle3:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”