Multiple Entry Schengen Visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
paulsimon
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2012, 21:25

Multiple Entry Schengen Visa

#1 Bericht door paulsimon » maandag 11 juni 2012, 13:48

Mijn vriend uit Thailand heeft Nederland al een paar maal bezocht en nu heeft hij begin van dit jaar een multiple entry visa voor 1 jaar gekregen met een maximaal verbljf van 90 dagen per 180 dagen.
Hij is in februari 20 dagen geweest (1e entry) en zal in juni 17 dagen komen en in aug/sep 32 dagen. Nu weet ik dat hij 90 dagen per half jaar in het schengen gebied mag verblijven maar de 2e periode van 180 dagen start als hij in Augustus nog in Nederland is. Start dan automatisch de nieuwe 90 dagen per 180 dagen regel? het is mij niet helemaal duidelijk hoe het maximaal aantal dagen voor een Multiple entry Visa in elkaar steekt. Als je namelijk de 180 dagen overschrijd als je nog in NL bent zouden de 90 dagen weer van kracht worden en dan zou hij langer in NL kunnen blijven en dat is volgens mij niet het geval. Weet iemand hier iets meer van?
Alvast bedankt!
Groet,
Paul

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Multiple Entry Schengen Visa

#2 Bericht door Manuel » maandag 11 juni 2012, 13:55

Vraag het de ambassade in Bangkok.....!?

Dat zou toch uitsluitsel moeten geven?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Multiple Entry Schengen Visa

#3 Bericht door Jim » maandag 11 juni 2012, 14:50

geen zin om het allemaal na te rekenen, maar hij mag gewoon niet langer dan 90 dagen per 180 dagen in schengen zijn.

dus reken je gewoon 180 dagen terug vanaf de datum dat hij weer naar thailand vertrekt en kijk je hoelang hij in die tijd in nederland is geweest.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

paulsimon
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2012, 21:25

Re: Multiple Entry Schengen Visa

#4 Bericht door paulsimon » dinsdag 12 juni 2012, 11:53

Heb gisteren de vraag aan de ambassade gestuurd en vandaag al antwoord. Goede service!
Dit is het antwoord wat ik terugkreeg.

Per half jaar mag hij 90 dagen in NL verblijven. Stel dat hij op 5 februari binnenkwam dan start de nieuwe periode per 5 augustus en mogen er na 5 augustus 90 dagen gebruikt worden. Let wel, aaneengesloten mag iemand niet langer dan 90 dagen verblijven. U kunt dus niet 70 dagen uit de eerste periode bij 90 dagen uit de tweede periode tellen en hem onafgebroken in NL laten zijn.

Ik hoop dat de toelichting duidelijk is.

Met vriendelijke groeten,

Jitze Bosma
Hoofd algemene en consulaire zaken
Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden
Bangkok

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”