Registratie verkiezingen in NL

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registratie verkiezingen in NL

#61 Bericht door printen44 » donderdag 10 mei 2012, 10:45

Het onderstreept de onderzoeken die de afgelopen jaren zijn gehouden over "gelukkig zijn in eigen land". Ook daar scoorde Nederland altijd erg hoog.

Elst99 denkt dat de meeste Nederlanders denkt zoals Elst99 denkt. Maar Elst is een doemdenker, Die ziet een glas half leeg, terwijl de meeste Nederlanders het glas halfvol zien.

In vrijwel alle onderzoeken zijn Nederlanders dan ook positief t.o.v. de toekomst van het land. Ondanks het doemdenken van de PVV. [8)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#62 Bericht door elst99 » donderdag 10 mei 2012, 12:32

Een realist is iets anders als een doemdenker! Maar jij weet het, gaat af op statistieken waar een een paar mensen op ondervraagd worden en dan is dat zo voor jou! Mag, hoor!
Ook gehoord dat er onder de werkenden al 17% tegen of in een een burnout zitten?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Registratie verkiezingen in NL

#63 Bericht door Jim » donderdag 10 mei 2012, 13:03

het is anders niet echt realstisch als je onderbuikgevoel iets anders denkt dan de keiharde feiten ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#64 Bericht door elst99 » donderdag 10 mei 2012, 13:48

Welke feiten?
Ik heb geen onderbuikgevoelens, kan ons niet meer zoveel gebeuren!
Financieel niet, zoek geen baan, heb een hypotheekvrij huis en geen schuld, goed pensioen!
Kortom geen problemen, proberen gezond te blijven, dat is het enige!
Zou willen dat anderen dat ook kunnen zeggen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Registratie verkiezingen in NL

#65 Bericht door Jim » donderdag 10 mei 2012, 14:29

ik denk niet dat je een onderzoek van unicef zomaar af kan doen als onzin.
dat zijn dus de feiten die niet stroken met jouw gevoel.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registratie verkiezingen in NL

#66 Bericht door printen44 » donderdag 10 mei 2012, 15:24

Elst, jij weet niet hoe een onderzoek tot stand komt. Het is echt niet "een paar mensen ondervragen". Gallup en Nielsen zijn er decennia geleden mee begonnen en hebben de enquete-onderzoeken een wetenschappelijke en vertrouwde basis gegeven. Maurice de Hond heeft ook een eigen methode ontwikkeld die betrouwbaar is.

Ik maakte een jaar deel uit van zo'n opinieonderzoek. Ik was abonnee van het AD en werd uitgenodigd om maandelijks een voorgeschreven onderzoek in te vullen. Ik moest 50 vragen in vullen, maar eigenlijk maar tien. De vragen waren zo gesteld dat je maar op tien vragen een antwoord gaf. Men keek of je dezelfde patroon had in het antwoorden.

Bij een test voor een nieuwe baan, wordt dezelfde methode gebruikt. Je krijgt een heleboel vragen, maar in principe zijn het maar een beperkt aantal vragen. Men kijkt of je niet afwijkt van je opvattingen en keuzes.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#67 Bericht door elst99 » donderdag 10 mei 2012, 16:05

Elst is dom, negatief, weet niet wat er in de wereld te koop is, leest geen kranten, leest geen weekbladen ( inderdaad geen privé of weekend) heeft niet gereisd, heeft geen sociaalleven.
Maar om een onderzoek onder 11 tot 13 jarige representatief te laten zijn over het gelukkig zijn van kinderen in Nederland, daar zet ik toch echt mijn twijfels bij.
Je kunt nog zo sociaal zijn, maar het is net als bij meneer pastoor, je kunt pas oordelen als je zelf kinderen hebt. En dan zeg ik niet het materiële is belangrijk, wat vaak voor kinderen op die leeftijd geldt, maar wel het veilig voelen en geaccepteerd voelen, dat kan je een geluksgevoel geven.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#68 Bericht door RuudThai » donderdag 10 mei 2012, 16:25

elst99 schreef:Elst is dom, negatief, weet niet wat er in de wereld te koop is, leest geen kranten, leest geen weekbladen ( inderdaad geen privé of weekend) heeft niet gereisd, heeft geen sociaalleven.

"Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!"
Goeie zelfkennis! :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Registratie verkiezingen in NL

#69 Bericht door Gardensafari » donderdag 10 mei 2012, 16:56

Onderzoeken zijn niet geheel onbetrouwbaar, maar het blijft statistiek...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#70 Bericht door elst99 » donderdag 10 mei 2012, 17:32

Al had je maar een heel klein beetje Ruud, zou je sieren!
Lang genoeg met kinderen gewerkt en opgevoed, dat ik weet waar ik het over heb, zal jou op je paspoorten kennis niet bekritiseren.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registratie verkiezingen in NL

#71 Bericht door printen44 » donderdag 10 mei 2012, 17:59

Elst99, je zult versteld staan van de vele onderzoeken waarin 8-13-jarigen gehoord worden. Elke zichzelf respecterende onderneming die broodbeleg, zoetigheid, spelletjes, kinderboeken etc. etc. op de markt wil brengen, doen eerst behoorlijk onderzoek onder de doelgroep, namelijk 8-13 jarige of het nieuwe product wel of niet zal aanslaan.

Calve heeft zelfs een vaste kindergroep, die de producten van Calve test. En er zal zeker ook andere fabrikanten zijn die dit hebben. Calve gaat heel serieus om met deze groep en hun oordeel geeft vaak de doorslag of het wel of niet in productie nemen van een bepaald product.

Gebleken is dat kinderen een goed oordeel kunnen geven. In het algemeen heel eerlijk.

In de VS was er een aantal jaren geleden een populair TV-programma: "You think you can beat a 7th-grader"?.

Daarin namen volwassen het op tegen een 13-14 jarige scholier en vaak won de scholier ook nog.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#72 Bericht door RuudThai » zaterdag 12 mei 2012, 17:11

In De Volkskrant van vandaag:

'Wij, Nederlanders in het buitenland, zijn óók het landsbelang'

Zie: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... lang.dhtml :thumbsup:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#73 Bericht door prajak » zaterdag 12 mei 2012, 17:39

De Volkskrant van vandaag ! Beetje goedkoop hoor. De kieswet krijgt de schuld, de PVV krijgt de schuld, maar men vergeet dat de NL-er buiten NL zich al tig jaren niet inspant om te stemmen voor de 2e Kamer.

En als je wat moeite deed kon je al tig jaren gewoon stemmen, zoals ik heb gedaan. Per brief, registreren per brief zelfs nog toen ik in NL werd uitgeschreven, alles per brief, internet kwam pas daarna. Maar men deed het niet, het werd 'lastig' gevonden, of men had de juiste kopietjes niet, enfin, ik meen dat Printen een getal heeft gegeven van het percentage NL-ers buiten NL dat feitelijk stemt. En dat is bedroevend laag.

Nu is dat anders, de procedure althans. Ik heb dat toegelicht. Het is poepsimpel. Ik hoef niet eens meer een kopie mee te sturen van mijn uitschrijving uit NL. Tja, als je die datum niet meer weet.....

Ik ben eens per 5 jaar op de ambas in Bangkok; hopelijk wordt dat 10 jaar. Morgenmiddag vlieg ik naar BKK en maandag zit ik om 08 uur op het bankje ter ambas. Want ik moet een nieuw paspoort hebben; het huidige is geldig tot jan 2013 en in aug 2012 krijg ik daar geen retirement-verlenging op.

Ik heb daar vaker gezeten en dan zie ik NL-ers die ook een nieuw paspoort moeten hebben. En, vraag me niet waarom, ik word altijd aangesproken door andere Nl-ers. Ja, eerst het weer, en waar ik woon, en dan over de ambtenaren ter ambas (Die zitten hier niet voor ons, alleen voor zichzelf, de kloojoos..... Ja, je hoort van alles....) en dan ZIE ik hun paspoorten.

Groteknurfteikels ! Dat ziet er uit...of ze met hun paspoort een drukbevolkt Thais toilet hebben schoongemaakt. Hoe krijg je dat document, ja, het is een document, zo naar de kakalonten ? De vellen hangen er aan. de ezelsoren lachen je tegemoet en van wat er in zit gestempeld is vast niks meer te lezen. En dat wat betreft het enige echte Nederlandse document dat je maar kunt hebben hier ?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registratie verkiezingen in NL

#74 Bericht door printen44 » zaterdag 12 mei 2012, 18:31

En als je weet hoe het paspoort in onze laboratorium is mishandeld, dat wil je niet weten. Het paspoort werd en wordt nog steeds aan alle mishandelingen blootgesteld, om de houdbaarheid van het paspoort te testen.

Je kan 20x een bad nemen met een paspoort op zak. Tot tien keer toe kan je de zee in met je paspoort in je achterzak. Olie, vet, urine en nog meer van dat spul kan het paspoort aan. Mocht je onder een stoomwals terecht komen, ben jij er geweest, maar het paspoort overleeft het. Stort je vliegtuig neer, jammer voor je, maar je paspoort is neerstort-vriendelijk. Misschien een beetje geblakerd, maar je paspoort kan een tijdje wat hitte verdragen. Heb je last van "durchfall" in de tropen en ben je niet vlug genoeg op een toilet, je paspoort overleeft die "durchfall". [8)

Wij kregen wel een paspoorten die nog geen jaar oud waren. De paspoorten die Prajak beschreef waren nog maagdelijke paspoorten in vergelijking wat wij op ons tafeltje kregen. Ik heb paspoorten gezien die niet eens meer op een paspoort leken.

En het is een document, die je goed moet bewaren. Nou, bewaren deden ze het wel, maar waarin, dat wil je niet weten. [8) [8) [8)

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Registratie verkiezingen in NL

#75 Bericht door serpay » zondag 13 mei 2012, 06:47

RuudThai schreef:In De Volkskrant van vandaag:

'Wij, Nederlanders in het buitenland, zijn óók het landsbelang'

Zie: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... lang.dhtml :thumbsup:
ruud geloof jij deze westlandse k>> krant nog?
nee de tijd van geloofwaardig overkomen is voor mij al jaren terug.
Alfisti rebeli

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”