Registratie verkiezingen in NL

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#16 Bericht door prajak » zondag 06 mei 2012, 16:42

We hebben allemaal een reden wel of niet permanent uit NL weg te gaan. Ik was vrije jongen en nam de stap, heb me uit laten schrijven, 'weg zorgpolis' terwijl ik medisch een kneus ben, maar ik heb de gok genomen en in die 10 jaar nog niet de helft aan medische kosten gehad van wat ik anders had betaald aan de zorgklub. Daarnaast heb ik de besparing aan premie volksverzekering en inkomstenbelasting op de bank staan. Zie ik dat als mazzel ? Ja, daar ben ik eerlijk in, het had ook anders kunnen lopen.

Maar mensen die een partner hebben en mensen die medisch een ander verleden hebben dan ik, chronisch zieken, hartlijders, staan voor een moeilijker afweging.

Maar toch, als de zorg in NL afkalft of alleen betaalbaar is voor de rijken (en ja, daar gaat men in NL naar toe...) komt dan toch niet een omslagpunt dat je zegt OK, ik ben medisch gezien een risico maar wat ik in NL voor mijn centen krijg is zo mager, onzeker, politiek bepaald, laat ik de stap maar zetten...? Dan word ik maar eigen risicodrager. Thailand is wel stukken goedkoper dan NL als je de regionale centra opzoekt.

Mijn heupprothese heeft me aan medische uitgaven gekost zeg 8,5 k euro. En 1,5 k euro taxikosten maar die vergoedt men in NL ook niet. De schildklierverwijdering van Kai kostte 1.600 euro; er komt 500 euro taxikosten bij voor 3x Khon Kaen in particuliere taxi. Geen idee wat dat in NL kost (Iemand ? Ben benieuwd...) maar ik denk 10 x meer, of nog meer.

Maar als ik aan Elst99 denk, zij heeft een partner. En dan is het samen uit samen thuis. Ik begrijp dat dilemma best wel.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#17 Bericht door elst99 » zondag 06 mei 2012, 17:50

Nee Ruud, we hebben en houden het voorlopig op 6 a 7 maanden op en neer, zolang we het kunnen.
Maar idealiseer Nederland niet, denk als je terugkomt voor langere tijd, geen 3 weken dat is logeren en vakantie gevoel, maar komt wonen, zul je ontdekken, dat het geen Nederland is wat je verlaten hebt, om welke reden dan ook.
De mentaliteit is veel harder, egoistischer, crimineler, en individualistischer geworden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Registratie verkiezingen in NL

#18 Bericht door Jeanette » maandag 07 mei 2012, 15:56

elst99 schreef:Je hoeft je niet te herkennen Jeanette, we zijn het op veel punten niet eens, dat geeft niet!
Het is mijn mening en met mij vele anderen.
Het is ikke ikke ikke ikke en de rest kan st....!
Na vier ouders aan hun eindje te verzorgen, met maar een klein beetje thuishulp (zelf ingehuurd) weet ik heus wat het betekent om voor mensen te zorgen, zonder enige financiële vergoeding, er was nog geen mantelzorg, laat staan tafeltje dekje! Dus kom daar niet mee aan.
Zie toch nu om me heen, mensen die Alzheimer hebben, geen plaats, 3 dagen dagopvang, gas afgesloten, weten niet meer hoe ze de verwarming hoger/aan moeten zetten,zitten te wachten. Het is in en in triest. 2 Kinderen in de buurt, die komen hooguit (van buren gehoord) 1 x p.m. kijken. En dat is maar 1 voorbeeld, maar een ieder ziet ook tv en leest hoop ik wel is een krant, daar staan schrijnende gevallen genoeg in en natuurlijk zal het soms wel is goed gaan, ok maar we wonen niet allemaal bij Jeanette in de buurt.
We zijn qua gezondheidszorg/kinderzorg, thuishulp afgegleden naar het niveau van een ontwikkelingsland en zeg niet dat het niet waar is.
Deze week nog kunnen lezen over de hoge misbruik in kinder-en verpleegtehuizen, jeugdzorg wist niet dat het zo hoog was! Wat weten ze wel?
Hoeveel ziekenhuisdoden er ieder jaar verzwegen worden, ook niet gelezen?
Je zegt van andere posten dat het geleuter is.
Ik zeg van jou voorbeelden dat het allemaal negatief gemopper is. Ik zeg niet dat het niet waar is, het is beslist waar maar alle positieve dingen van Nederland laat je onbelicht.
Kom nou ook eens met een positief verhaal. En Leiderdorp zit ook vol ellende. Op 5 mei viel (sprong?) er iemand van onze flat. Op 5 mei nota bene. En dan zie ik weer iemand in de lift die duidelijk aan de chemo is maar die je blij maakt alleen maar met je telefoon nummer. En ik ben ook echt moeder Theresa niet maar doe wat boodschappen voor of met mensen, ik raap eens per week zwerfafval op, verzorg de plantjes of ik ga ergens een bakkie doen.

Ik kom bij iemand die gedialyseerd wordt, hartpatient is en aan longkanker is geopereerd. Ze laten haar echt niet dood gaan omdat ze 80+ is en een volkse vrouw. In Thailand had ze als Thaise niet meer geleefd. Ik zie hoe ze aan het studeren zijn met dat nefrotisch syndroom van Rob. Dat hij een paar infusen kreeg van 1000 euro waar de verzekering moeilijk over deed in het kader van universitaire studie. Hoe blij iedereen is als het aanslaat. Ik zie hoe mijn broer om de 3 weken een kind opvangt uit zo'n tehuis waar jij het over hebt.

Ook dit is Nederland Elst. En eerlijk gezegt waren die 8 weken zonder dit alles mij eigenlijk al aan de lange kant.
Als iedereen in Nederland nou eens een paar oudjes adopteerd :mrgreen: .... want het kan beslist beter.
Wij een ontwikkelingsland, laat me niet lachen zeg.

[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#19 Bericht door prajak » maandag 07 mei 2012, 16:13

Jeanette, ik kan niet oordelen over de verharding in Nederland. Ik lees/hoor verhalen van mijn eigen familie en andere mensen en dan heeft Elst gelijk, dan weer jij.

Maar ik kan wel kijken naar wat ik in dit land om me heen zie. En dan zie ik familieverbanden en familiehulp en dat zie ik niet wijzigen, althans niet bij de armen waartussen ik leef. Maar ik lees ook dat er een kentering is bij de 'beter' gesitueerde 'standen' (twee rotwoorden) en dat het straks in die kringen niet meer gewoon is pa of ma of oma/opa in huis te nemen. Dat de oeroude opvolging van de eigendom van het huis van de ouders naar de jongste aan het verwateren is.

Het gaat hier ook veranderen, behalve bij mensen die niks hebben om aan de kont te krabben. Want die weten hoe het is om niks te hebben.

Maar ik dwaal af van het topic. Ik heb dit al eens aangekaart in een stukje over gezinsinkomen, kort geleden.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Registratie verkiezingen in NL

#20 Bericht door Jeanette » maandag 07 mei 2012, 16:30

Elst heeft gelijk als je het opgeeft. De laat maar waaien - ik ga hier toch weg - mentaliteit.


Ik heb gelijk als je dat niet doet. En probeert een voorbeeld voor de jongsten te zijn.


Zo zie je maar, er zitten altijd 2 kanten aan en ik zit ook wel eens aan de - pppfff, nou even niet - kant. :giggle3:

[|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#21 Bericht door elst99 » maandag 07 mei 2012, 17:21

Ik wil helemaal geen gelijk, ik neem aan beide kanten alleen waar!
Ik neem waar, dat het verloedert, ik neem waar dat, ouderen steeds meer worden overvallen,
Ik neem waar, dat er steeds meer medische missers worden gemaakt, ik neem waar, dat het steeds drukker wordt bij de voedselbank, ik neem waar,dat er steeds meer "juweliers" en andere zaken worden overvallen, ik neem waar dat de jeugdzorg van geen kant werkt, ik neem waar dat kinderen in jeugdopvang en klinieken worden misbruikt, ik neem waar, dat het in veel crèches niet goed gaat, ik neem waar, dat de NS niet functioneert, ik neem waar, dat het in het onderwijs slecht gesteld is (weet waar over ik praat) ik neem waar dat het bij justitie een puinhoop is.
Het enige positieve wat ik vandaag constateer, de zon scheen een beetje en het was 16 Gr
En Elst gaat niet weg uit Nederland, ik geef niet op! Maar vind het wel jammer, dat we met hard werken, zien dat het zo afglijd.
Toevallig zie ik nu dat kinderen nu al digi-verslaafd is, men kan niet meer 5 minuten buiten hun mobile, dat hun schoolresultaten daaronder lijden, nemen ze voor lief!
maar ik blijf vrolijk hoor! Jongelui lezen geen boek meer, kleine kinderen zitten, schiet en vechtfilms te kijken, als ze de kans krijgen uren en uren, hoezo ADHD?

Nou zeg maar is dat ik niet positief ben!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#22 Bericht door prajak » maandag 07 mei 2012, 17:44

Elst99,

jij krijgt morgen een email van mij. Daarin zal ik mijn mening uiteenzetten over wat je nu aankaart. En ik ga je voorstellen dat we samen in dit forum een nieuw item openen. Daarin bespreken we de situatie zoals nu in NL en in TH zoals jij en ik die zien, met de inbreng van Jeanette als zojuist verwoord als ze dat wil, en de inbreng -hopelijk- van anderen..

Want ik denk nu ineens aan drie dingen.

1. NL gaat naar de knoppen...
2. TH gaat nog niet naar de knoppen maar later wel...
3. Ik (ben ik alleen hier ?) ben hopeloos achter aan het lopen en snap de jeugd en de nieuwe maatschappij niet (meer)...

Dat laatste is pijnlijk maar ik ga die vraag niet uit de weg. Ik ben 65, junior noemt me khun Poe of alleen maar Poe, "die ouwe". Dat durfde ik niet tegen mijn pa te zeggen ! En nu wordt het gewoon gedaan. Die ouwe toch....

Ik denk dat we in veel gevallen niet onder aanvaarden uit komen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#23 Bericht door elst99 » maandag 07 mei 2012, 17:57

Dat ken ik, maar het scheelt op welke manier, bij ons was het een "liefkozende" manier om hun vader ergens om te vragen dat deed geen pijn! Gelukkig nog steeds een geweldige verhouding pa/zonen, dus dat biedt perspectief Prajak.
Kan me wel voorstellen dat andere die de verhouding niet goed kunnen schatten, het minder vinden, maar voor ons is het ok!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Registratie verkiezingen in NL

#24 Bericht door Wouter_Udon » maandag 07 mei 2012, 18:03

prajak schreef: Dat laatste is pijnlijk maar ik ga die vraag niet uit de weg. Ik ben 65, junior noemt me khun Poe of alleen maar Poe, "die ouwe". Dat durfde ik niet tegen mijn pa te zeggen ! En nu wordt het gewoon gedaan. Die ouwe toch....

Ik denk dat we in veel gevallen niet onder aanvaarden uit komen.

Dat junior jou khun Poe of alleen maar Poe noemt is, voor zover ik daarover kan oordelen, een gebrek aan een opvoeding met respect voor (oudere) mensen. Ze zouden jou Ta.... en dan je voornaam moeten noemen zoals ze ook bij mij doen in de familie. Ze doen het allemaal, met uitzondering van diegenen die ouder zijn dan ik maar dat is logisch.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#25 Bericht door prajak » dinsdag 08 mei 2012, 04:04

Wouter, dat menneke is van Bangkok en ik merk aan zijn taalgebruik en dat van de kinderen van zijn leeftijd alhier dat er verschil is. De kinderen van hier noemen me Khun Poe met de voornaam er achter. Nongnaay doet dat niet of zelden, Khun Poe, Poe, soms Poe met voornaam. Ik mag aannemen dat hij op school hier andere spreekmanieren gaat krijgen.

Is dat elders niet net zo ? Toen ik van het westen naar Limburg verhuisde merkte ik heel snel dat mijn directe benadering van problemen en het praten daarover taboe was. In Limburg moest het toen 'ingeleid' worden, je knalde het er niet uit, dat was not done. Ach, dat is ook allemaal anders nu.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Registratie verkiezingen in NL

#26 Bericht door dutch » dinsdag 08 mei 2012, 09:01

prajak schreef:20 Minuutjes, klaar en verzonden. Laat niemand meer zeuren dat het zo ingewikkeld is. Gemak dient de mens.
Mijn handeltje vanmorgen verzonden.
Ik zal op die partij stemmen die mij de vrijheid laat om (met mijn AOW en pensioenen), waar dan ook ter wereld, te gaan wonen of verblijven zolang ik ZELF wens en kan.
Ik spreek dus niet over vermindering van het geld in deze huidige crisis,maar mijn vrijheid om datgene wat overblijft uit te geven waar IK wil.
(geen woonland beginsel dus voor gepensioeneerden)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#27 Bericht door RuudThai » dinsdag 08 mei 2012, 11:33

Dutch, volgens mij was de enige partij die pro-woonlandbeginsel is de PVV en hobbelden VVD en CDA daarin een beetje mee vanwege hun gijzeling door Wilders c.s. Maar de PVV is nu opgeruimd en opgeruimd staat netjes en in de toekomst willen ze hun straatje schoonhouden dus zal die PVV dat woonlandbeginsel kunnen vergeten. En zal er zeker in de AOW geen beperking qua woonland gaan plaatsvinden.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Registratie verkiezingen in NL

#28 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 08 mei 2012, 12:24

RuudThai schreef:Dutch, volgens mij was de enige partij die pro-woonlandbeginsel is de PVV en hobbelden VVD en CDA daarin een beetje mee vanwege hun gijzeling door Wilders c.s. Maar de PVV is nu opgeruimd en opgeruimd staat netjes en in de toekomst willen ze hun straatje schoonhouden dus zal die PVV dat woonlandbeginsel kunnen vergeten. En zal er zeker in de AOW geen beperking qua woonland gaan plaatsvinden.
Daar zou ik maar niet al te zeker over zijn want in het verleden is maar al te vaak gebleken dat partijen standpunten van elkaar overnemen als ze zien dat het de kiezer aanspreekt. En dit zou best wel eens zo'n punt kunnen zijn.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#29 Bericht door RuudThai » dinsdag 08 mei 2012, 14:15

Maar dat zullen zeer zeker niet de linkse partijen zijn en aangezien die partijen vast wel in een nieuwe coalitie komen lijkt mij de AOW onverkort gewaarborgd. :thumbsup:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#30 Bericht door elst99 » dinsdag 08 mei 2012, 14:31

Ben je niet al te optimistisch? Als je de opinie hier moet geloven zijn de de linkse partijen nog lang niet aan zet! En of GL daar aan mee mag doen? Ach Ruud, blijf maar optimistisch, heb je iets om je aan vast te houden :giggle: :giggle:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”