Emigreren naar Thailand, wat is daar voor vereist?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Dave
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2012, 11:00

Emigreren naar Thailand, wat is daar voor vereist?

#1 Bericht door Dave » donderdag 05 april 2012, 22:53

Beste iedereen,

Ik overweeg om voorgoed naar Thailand te gaan, want dat is de droom van mij en m'n Thaise vriendin. We zouden daar dan op een stuk land gaan wonen dat van haar is en er een huis op bouwen. Alleen de vraag is nu, wat heb je nodig om daar permanent te gaan wonen? Weet iemand dat hier toevallig? Ik ben 57 jaar oud en ik was niet van plan om daar te gaan werken, maar om te rentenieren.
Ik heb van een kennis gehoord dat onlangs de "regulations" verscherpt zijn, en dat Thailand het moeilijker heeft gemaakt voor buitenlanders om daar te gaan wonen. Zo wordt er o.a. gesteld dat je behalve een bedrag van rond de 20.000 Euro op je bankrekening ook een bepaald vast inkomen zou moeten hebben uit je thuisland. Weet iemand daar meer van of heeft iemand hetzelfde gelezen of gehoord? Ik ben heel benieuwd, want ik weet namelijk niet of het klopt en ik kan ook nergens echt een bevestiging vinden. Voor zover ik wist had je alleenmaar dat bedrag van ongeveer 20.000 (800.000 THB omgerekend in Euro) nodig om je daar permanent als buitenlander te mogen vestigen. Ja, en natuurlijk geen strafbaar verleden en dat soort dingen.
Wie het weet, ik waardeer het zeer!

[$)

Gr
Dave

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Emigreren naar Thailand, wat is daar voor vereist?

#2 Bericht door yandre » vrijdag 06 april 2012, 01:52

nu dave
er zijn een paar visum regels enz je kan gaan voor het reteriment visa
en dan elk jaar een aantoonbaar bedrag van 800000bath op een thaise
bankrekening geld moet uit het buiten land komen of aantoon baar
een uitkering verzekering of dergelijke van uit nederland.
of als je oficeel gtrouwd bent is dit bedrag 400000.
dit moet jaarlijks geregeld worden de visa is 1 jaar geldig.
maar er is een hoop hier op het forum te lezen over deze zaken
ik geef dit aan maar het is diverse malen uit gebreid te lezen op dit forum.
hou ook je rechten op aow in de gaten als je nederland verlaat je verliest
elk jaar 2% als je niet meer in nederland woont kan eventueel dit bij
verzekeren bij de svb .
en ook je zieken kosten verzekering verlies je als je in thailand permanet
gaat woonen.
kijk eens rond hier op het forum en je vind de info.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Emigreren naar Thailand, wat is daar voor vereist?

#3 Bericht door Pieter » vrijdag 06 april 2012, 03:03

Klopt

Er zijn ziektekosten verzekeringen die je wel kunt aanhouden
(Ik ken een NL die zijn ziektekosten verzekering via een NL verzekering heeft)

Ik zou in ieder geval proberen dat geregeld te hebben

en ja de rest klopt

dus als je getrouwd bent heeft zo zijn voordelen

n.b. Thailand is zeker niet zo goedkoop meer



Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Emigreren naar Thailand, wat is daar voor vereist?

#4 Bericht door dutch » vrijdag 06 april 2012, 03:13

Er is op dit forum een schat aan informatie te vinden,waarvoor je nu eens rustig de tijd moet nemen om e.e.a. door te lezen.
Noteer eventuele onduidelijkheden en vraag daar specifiek naar.De noodzakelijk informatie is te uitgebreid om in 1 post af te doen.

Check de volgende discussie topics:
Ziektekostenverzekering en gezondheidszorg
Visa
AOW
Belasting
Inkomsten en leefstijl
Relatie(s)
Immigratie dienst
Huis huren/kopen
Wonen,waar in Thailand.(voor- en nadelen van kust of binnenland)

etc etc
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Emigreren naar Thailand, wat is daar voor vereist?

#5 Bericht door dutch » vrijdag 06 april 2012, 03:22

Dave schreef:Beste iedereen,

Ik overweeg om voorgoed naar Thailand te gaan, want dat is de droom van mij en m'n Thaise vriendin. We zouden daar dan op een stuk land gaan wonen dat van haar is en er een huis op bouwen. Alleen de vraag is nu, wat heb je nodig om daar permanent te gaan wonen? Weet iemand dat hier toevallig? Ik ben 57 jaar oud en ik was niet van plan om daar te gaan werken, maar om te rentenieren.
Ik heb van een kennis gehoord dat onlangs de "regulations" verscherpt zijn, en dat Thailand het moeilijker heeft gemaakt voor buitenlanders om daar te gaan wonen. Zo wordt er o.a. gesteld dat je behalve een bedrag van rond de 20.000 Euro op je bankrekening ook een bepaald vast inkomen zou moeten hebben uit je thuisland. Weet iemand daar meer van of heeft iemand hetzelfde gelezen of gehoord? Ik ben heel benieuwd, want ik weet namelijk niet of het klopt en ik kan ook nergens echt een bevestiging vinden. Voor zover ik wist had je alleenmaar dat bedrag van ongeveer 20.000 (800.000 THB omgerekend in Euro) nodig om je daar permanent als buitenlander te mogen vestigen. Ja, en natuurlijk geen strafbaar verleden en dat soort dingen.
Wie het weet, ik waardeer het zeer!

[$)

Ik trek,misschien een voorbarige, de conclusie dat de baht 800.000 al een hoog bedrag is en dat eventuele aanvullende inkomsten eisen niet echt welkom zouden zijn.?? Ik heb in mijn voorgaande post al als punt opgegeven:inkomsten en lijfstijl.
Zorg voor voldoende vaste inkomsten.Dit ,tesamen met een goede ziektekostenverzekering, is al het halve werk!
Vele immigratie kantoren eisen behalve de 800.000,bewijs van "regelmatige" inkomsten.

Gr
Dave
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Emigreren naar Thailand, wat is daar voor vereist?

#6 Bericht door Ben » vrijdag 06 april 2012, 04:51


Dave
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2012, 11:00

Re: Emigreren naar Thailand, wat is daar voor vereist?

#7 Bericht door Dave » zondag 08 april 2012, 21:04

Wel, iedereen heel erg bedankt voor de feedback.
Maar als ik het goed begrijp is nog steeds de regel van 800.000 Baht van toepassing. Er is geen nieuwe wet in werking getreden die stelt dat je daarenboven ook nog een inkomen moet hebben uit je thuisland van minstens 65.000 Baht?
Ik bedoel, het is het één of het ander, maar niet allebei. Toch?

Thanks iedereen nogmaals voor de waardevolle antwoorden!

Gr
Dave

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Emigreren naar Thailand, wat is daar voor vereist?

#8 Bericht door joepattaya » maandag 09 april 2012, 01:49

Nee Dave, het is of het één of het ander OF een mix van de 2 (bv. THB 400,000 op de bank + circa THB 40,000 per maand inkomen)
Maar als je de adviezen had opgevolgd van de voorgaande posters en even geklikt had op de links, dan had je dat kunnen ontdekken. Dan had je ook precies kunnen lezen wat de overige eisen zijn, welke documenten je nodig hebt, welke visums er beschikbaar zijn en voor hoelang ze gelden en hoe je je verblijf kunt verlengen.

Jouw zwaartepunt ligt op de financiën (niet onbelangrijk trouwens), maar er komt meer bij kijken.

Op dit forum is men zeer wel geneigd om mensen met raad en daad bij te staan, maar er zijn al zoveel vragen gesteld hieromtrent, dat de leden op een gegeven moment graag verwijzen naar andere topics, websites of info.

Ook dit forum heeft een zoekfunctie en als je zoekt op "retirement visum" of "THB 800.000" dan kom je al een heel eind.
Even een tipje: Een collega-forum thaivisa.com staat er om bekend goede info te verschaffen, MAAR kan soms ook voorbarig zijn en alvast vooruitlopen op nieuwe of aangepaste wetgeving, die achteraf niet blijkt te bestaan. De hoeveelheid daar is ook zo overvloedig, dat je door de bomen inderdaad het bos niet meer ziet.

Succes.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”