Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
WimK
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 12 juli 2011, 06:11

Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#1 Bericht door WimK » woensdag 29 februari 2012, 03:35

Heeft u problemen met ontvangst van BVN?
Ik kan nu wel zeggen dat ik een 'ervaringsdeskundige' ben.
Ik heb een professionele 'satfinder' en andere gereedschappen om een schotel perfect uit te richten.
Woont u in de buurt van Khon Kaen dan kan ik tegen een kleine vergoeding langs komen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#2 Bericht door RuudThai » vrijdag 02 maart 2012, 17:49

Hier in de stad is het zoals zo vaak in Thailand gebeurt met iets dat goed verkoopt: 5 jaar geleden was er nog maar één verkooppunt van PSI-schotelverkopers, nu al zeker 10!
Voor minder dan 2000 baht bieden ze al een ontvanger plus schotel plus installatie aan.
Degene die wij het hier bijna 2 jaar geleden lieten installeren hadden alle benodigde richt- en andere apparatuur om alles perfect in te richten. Ze begrepen ook meteen dat ik BVN wilde zien en daar was wat extra fijnafstemming voor nodig.

Op de hoofd-lnb zit Thaicom 5, een 2e lnb is geplaatst op één van de bevestigingsstangen van de schotel (van 1.85 m. doorsnede) en daar kunnen we de NSS6 mee ontvangen. Laatst was het beeld daarvan wat minder geworden en we vermoedden dat de lnb verschoven was. Misschien was er een dikke vogel op gaan zitten o.i.d..... :giggle: Voor 250 baht heeft iemand van dat bedrijf het geval weer rechtgezet. Dat bedrijf zit bij ons om de hoek dus veel arbeidsuren gingen er niet in zitten. Moet je in Nederland komen, alleen de voorrijkosten al..... [|(

Gebruikersavatar
WimK
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 12 juli 2011, 06:11

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#3 Bericht door WimK » zaterdag 03 maart 2012, 04:40

In de stad zijn er idd genoeg te vinden. In de dorpen zijn er ook verkopers. En die hebben vaak helemaal geen richt apparatuur. En een onderhoudscontract kennen ze niet.
Laatst had ik nog iemand geholpen die helemaal geen signaal meer had. De bladeren van zijn bananenboom waren iets te groot gegroeid. :giggle:
Je zou denken dat mensen toch weten dat de schotel een vrij zicht moet hebben. Blijkbaar niet dus.
Een 2e lnb om NSS6 te ontvangen lijkt mij onnodig. Thaicom 5, NSS6, Chinasat enz zitten allemaal op dezelfde 'machine'.
Laat de ontvanger maar eens zoeken naar 'All Satellites' met de hoofd-lnb en je zal zal BVN tegenkomen op Thaicom 5, NSS6, Chinasat, enz.
De signaal sterkte is ook overal gelijk.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#4 Bericht door RuudThai » zaterdag 03 maart 2012, 16:41

WimK schreef:Een 2e lnb om NSS6 te ontvangen lijkt mij onnodig. Thaicom 5, NSS6, Chinasat enz zitten allemaal op dezelfde 'machine'.
Laat de ontvanger maar eens zoeken naar 'All Satellites' met de hoofd-lnb en je zal zal BVN tegenkomen op Thaicom 5, NSS6, Chinasat, enz.
De signaal sterkte is ook overal gelijk.
Wim, mijn schotel staat gericht op de Thaicom5 en die staat aan de hemel op 78,5 graad East. De lnb is voor de C-band.
De NSS6 staat op 95 graad East dus kan niet met dezelfde lnb worden ontvangen. Bovendien zijn de uitzendingen in de KU-band. Dat heeft weer als voordeel dat je met een kleinere schotel toe kan en daarom wordt die lnb aan de buitenkant van de schotel bevestigd aan één van de stangen en bestrijkt hij slechts een deel van de schotel. Maar dat is voor de KU-band voldoende. Zie ook de kleine schotels van bijv. True, die ontvangen allemaal in de KU-band.
BVN zit alleen op Thaicom5. Wat ook op de website van BVN.tv vermeld staat.
Ik ben absoluut niet technisch maar heb dit van de installateur begrepen.

lakota-oyanke
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: maandag 14 november 2011, 07:20
Locatie: Provincie Rayong

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#5 Bericht door lakota-oyanke » zondag 04 maart 2012, 16:57

Bij mij kregen ze de extra NSS6 kop niet goed geplaatst en ik heb er dus geen. Mijn schotel is gericht op Thaicom5 en de NSS6 kanalen krijg ik niet. Heb ik ook niet nodig, BVN is waar ik naar kijk en mijn vriendin kijkt naar de Thaise zenders. Perfect beeld met een 1,80 m diameter gaatjesdisk. Bij zware regen is de kwaliteit wat minder....

pcbiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 177
Lid geworden op: maandag 02 januari 2012, 01:49

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#6 Bericht door pcbiker » zondag 04 maart 2012, 21:18

Je hebt tegenwoordig ook van die usb tvsticks,ook voor digitale signalen. 8-)

Die kun je tegen redelijke prijzen hier kopen en ze werken overal(zegt de fabrikant dan :Whistle: ),in combinatie met een binnen of buiten antenne of kabel.
Heb er zelf geen ervaring mee maar ben wel geinteresseerd als het goed werkt.

Mijn vraag is;;Is daarmee ook BVN te ontvangen,of moet je perse zo'n joekel van een schotel hebben?

Gebruikersavatar
WimK
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 12 juli 2011, 06:11

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#7 Bericht door WimK » maandag 05 maart 2012, 04:36

Digitale TV is heel iets anders!
Je kan het vergelijken met de oude anologe tv van vroeger toen iedereen nog een mast op het dak had staan.
In nederland is men een paar jaar geleden met de anologe tv gestopt en kan je alleen nog via digitale tv een signaal 'uit de ether' plukken.
Zover ik weet is digitale tv hier nog niet helemaal operationeel. http://en.wikipedia.org/wiki/Television_in_Thailand

BVN zit helaas alleen 'op' de satelliet, en heb je daar idd een joekel van een schotel voor nodig. (Minimaal 1.85)
BVN zegt:
Het huidige BVN-signaal via de Thaicom op 78,5 graden oost, is eigenlijk niet bedoeld voor consumenten, maar is een professioneel signaal voor toelevering van BVN aan een satellietstation in Australië en Nieuw Zeeland.

Om u als kijker in Azië en Afrika BVN tóch aan te bieden, stelt BVN het Thaicom-signaal vrij beschikbaar. U kunt hier echter geen rechten aan ontlenen. U dient er rekening mee te houden dat u een grote schotelantenne nodig heeft en dat de signaalsterkte aan verandering onderhevig kan zijn. Tevens kunnen er frequentiewisselingen optreden, hoewel wij natuurlijk ons best doen om dit tot een minimum te beperken. Ook kan het zijn dat BVN tijdelijk naar een andere satelliet verhuist.


Het installeren van de schotel komt dus erg nauw omdat het een zwak signaal heeft. Vandaar dat ik het zelf maar ben gaan doen.

pcbiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 177
Lid geworden op: maandag 02 januari 2012, 01:49

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#8 Bericht door pcbiker » dinsdag 06 maart 2012, 21:16

Da's dan pech,ik heb hier zelf een schoteltje van hooguit 50 cm,misschien kan ik het(en andere stations) via internet vangen en streamen naar een smart TV.

Gebruikersavatar
WimK
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 12 juli 2011, 06:11

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#9 Bericht door WimK » woensdag 07 maart 2012, 02:13

Dan hoop ik dat je een internet provider kan vinden met een redelijke downloadsnelheid. Maar de snelste die ik tot nu toe kon vinden heeft slechts 20Mbs. En dat alleen ook nog maar op rustige tijden. 20Mbs is wel genoeg voor streaming video dus dat zou moet lukken. Ik heb het echter nog nooit met BVN uitgeprobeerd.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#10 Bericht door joepattaya » woensdag 07 maart 2012, 04:58

Ben sinds kort verkast naar een condo, waar men Chonburi Cable aanbiedt.
Dat houdt ook in dat ik geen BVN meer kan ontvangen en zal dus ook moeten goochelen (nee niet goegelen) met het binnensleuren van Nederlandse TV.
Als klap op de vuurpijl, wordt een groot deel van de 10MB die per wifi aangeboden wordt, opgeslorpt door de studentjes met hun gratis tablet-pctjes..........geintje. Kortom, de internet snelheid laat te wensen over.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#11 Bericht door carpediem » woensdag 07 maart 2012, 11:09

Ik heb op het dak van mijn (gehuurde) codominum een schotel laten plaatsen op de 29e verdieping a 4.500,-THB alles inclusief.
Ik woon op de 7e verdieping.
Betaal voor gebruik van de ruimte 2000THB per jaar.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#12 Bericht door Jim » dinsdag 03 april 2012, 01:50

ik heb eigenlijk alleen 's morgens redelijk ontvangst van bvn.
's middags valt het beeld vaak weg en 's avonds staat allen zwart beeld.

meer mensen last van?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#13 Bericht door dutch » dinsdag 03 april 2012, 03:00

Jim schreef:ik heb eigenlijk alleen 's morgens redelijk ontvangst van bvn.
's middags valt het beeld vaak weg en 's avonds staat allen zwart beeld.

meer mensen last van?
Ik had enige tijd terug een aantal dagen last van verdwijnen van het beeld.Altijd exact om 14.00 uur en het kwam weer terug om 14,15 uur.
Duidelijk dus iets met de sateliet te maken en het is dan ook vanzelf weer verdwenen(het probleem).
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#14 Bericht door Ben » woensdag 04 april 2012, 06:32

dutch schreef:
Jim schreef:ik heb eigenlijk alleen 's morgens redelijk ontvangst van bvn.
's middags valt het beeld vaak weg en 's avonds staat allen zwart beeld.

meer mensen last van?
Ik had enige tijd terug een aantal dagen last van verdwijnen van het beeld.Altijd exact om 14.00 uur en het kwam weer terug om 14,15 uur.
Duidelijk dus iets met de sateliet te maken en het is dan ook vanzelf weer verdwenen(het probleem).
Hier was dat van 13.50 tot 14.20 maar inmiddels is dat opgelost
de zender is nu inmiddels verhuisd van kanaal 173 naar 176, zal wel door de toevoeging van
enkele zenders zijn ?

Gebruikersavatar
WimK
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 12 juli 2011, 06:11

Re: Satelliet ontvangst problemen? (BVN)

#15 Bericht door WimK » woensdag 04 april 2012, 10:40

Bij mij valt het beeld nooit weg. De signaalsterkte valt soms terug naar 70% maar dat is nog voldoende om het kanaal 'locked' te houden.
Ik heb BVN op kanaal 1 gezet. Dan heb je er geen last meer van als er kanalen worden toegvoegd.

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”