Uitschrijven, als zzper in de offshore werken en dan?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
apaat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 11 februari 2012, 09:55

Uitschrijven, als zzper in de offshore werken en dan?

#1 Bericht door apaat » vrijdag 24 februari 2012, 07:46

Goedenmorgen allemaal,

Na mijn tweede trip naar Azie (nov, dec half jan dit jaar) ben ik er toch wel over uit. Ik heb het daar meer naar mijn zin dan in Nederland. Ik ben nog maar 22 maar ik wil het toch graag proberen, mocht mijn plan mislukken kan ik altijd nog terug naar mijn oude baas dus in principe heb ik niets te verliezen.

Ik zou mijn graag laten uitschrijven uit Nederland aangezien dit belastingtechnisch aanterekelijker is (Correct?). Over verlies AOW maak ik mij niet al te veel zorgen aangezien ik er toch van uit ga dat mijn generatie daar niets meer van ziet en ik voor mijn eigen oude dag moet zorgen. Ook ziektekosten verzekering is op mijn leeftijd nog eenvoudig privaat af te sluiten.

Nu is mijn vraag waar verder te gaan als ZZPer iets opstarten in Thailand of is het beter om bij de KvK in Nederland langs te gaan? Is het nog mogelijk in de Nederlandse offshore sector te werken (ivm. betere tarieven dan Azie) als ik wens geen belasting meer te betalen in Nederland?

Plan is om rond juli/augustus te vertrekken...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groet, Joost

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Uitschrijven, als zzper in de offshore werken en dan?

#2 Bericht door nbreeker » vrijdag 24 februari 2012, 08:01

Hallo joost.

Vraag 1.Heb je ervaring in de offshore.
Vraag2.Heb je je offshore safety papieren,helicopter ontsnapping,brandweer cursus,perslucht e.d.
Als je in de Nederlandse offshore wilt werken dan betaal je belasting.
In de offshore werken is niet zoiets als bij een normaal bedrijf beginnen daar worden heel andere eisen gesteld.
Ook werkweken van minimaal 84 uur niet te vergeten maar je bent nog jong dus dat moet geen bezwaar zijn.
Maar misschien heb je al offshore gewerkt dus dan hoef ik je niets te vertellen.
Maar tegenwoordig wordt er ook in de offshore steeds meer gebruik gemaakt van uitzend buro's dus betaal je gewoon belasting.Maar succes laat nog eens wat horen.
En oja als je uit laat schrijven in Holland kan je niet ingeschreven staan bij de K.v.K.

Als je geen ervaring heb in de offshore maak je ook in azie niet veel kans op een offshore job.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

apaat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 11 februari 2012, 09:55

Re: Uitschrijven, als zzper in de offshore werken en dan?

#3 Bericht door apaat » vrijdag 24 februari 2012, 08:13

Bedankt voor je reactie Nbreeker!

Ik loop inmiddels al een aantal jaar mee in de inshore als duiker, ben in bezit van mijn BOSIET en helicopter escape. Voor Nederlandse freelance duikers is vrijwel altijd werk te vinden.

Ik ken meerdere expat duikers die wonen in Thailand en een stuk minder ervaren zijn dan mij, ook die hebben genoeg werk ieder jaar om rond te komen. Het werk vinden lijkt mij geen probleem.

Nu is de vraag, als ik niet naar de KvK kan hoe moet ik de boel gaan opzetten in Thailand?

Groet, Joost

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Uitschrijven, als zzper in de offshore werken en dan?

#4 Bericht door nbreeker » vrijdag 24 februari 2012, 08:19

apaat schreef:Bedankt voor je reactie Nbreeker!

Ik loop inmiddels al een aantal jaar mee in de inshore als duiker, ben in bezit van mijn BOSIET en helicopter escape. Voor Nederlandse freelance duikers is vrijwel altijd werk te vinden.

Ik ken meerdere expat duikers die wonen in Thailand en een stuk minder ervaren zijn dan mij, ook die hebben genoeg werk ieder jaar om rond te komen. Het werk vinden lijkt mij geen probleem.

Nu is de vraag, als ik niet naar de KvK kan hoe moet ik de boel gaan opzetten in Thailand?

Groet, Joost
Ik begrip niet zo goed wat de KvK met Thailand heeft te maken
In Thailand heb je geen Kvk nodig alleen een werkvergunning.
Als je in nederland je in laat schrijven als zzpr dan moet je over je inkomsten belasting betalen,als je dat niet wilt,vraag dan een werkvergunning aan in Thailand en laat je nederland er helemaal buiten.Schrijf je uit maar zorg voor een verzekering kan je hier in Thailand ook afsluiten adres daarvan is op dit forum bekend.Succes.
Laatst gewijzigd door nbreeker op vrijdag 24 februari 2012, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

apaat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 11 februari 2012, 09:55

Re: Uitschrijven, als zzper in de offshore werken en dan?

#5 Bericht door apaat » vrijdag 24 februari 2012, 08:22

Als zzper zal je toch ergends een company moeten opstarten nbreeker? Als dat niet in Nederland gaat omdat je bent uitgeschreven zal dat ergends anders moeten niet?

Work permit heb ik niet nodig, enigste duikbedrijf in Thailand is Mermaid Maritime maar daar kom ik voorlopig toch niet tussen aangezien die met veel vaster freelancers werken.

Groet, Joost

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Uitschrijven, als zzper in de offshore werken en dan?

#6 Bericht door nbreeker » vrijdag 24 februari 2012, 08:31

apaat schreef:Als zzper zal je toch ergends een company moeten opstarten nbreeker? Als dat niet in Nederland gaat omdat je bent uitgeschreven zal dat ergends anders moeten niet?

Work permit heb ik niet nodig, enigste duikbedrijf in Thailand is Mermaid Maritime maar daar kom ik voorlopig toch niet tussen aangezien die met veel vaster freelancers werken.

Groet, Joost
Je kan toch jezelf verhuren als freelance je hoeft toch niet perse een company te hebben,toen ik in Nederland woonde stond ik in geschreven als een company toe ik uit Nederland vertrok verhuurde ik mezelf en stond ik nergens ingeschreven.Maar ook als je in vakantie oorden als duikinstructeur voor toeristen aan de gang wil moet je een werkvergunning hebben.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

apaat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 11 februari 2012, 09:55

Re: Uitschrijven, als zzper in de offshore werken en dan?

#7 Bericht door apaat » vrijdag 24 februari 2012, 08:47

Als je jezelf verhuurd als freelancer zal je ergends een bedrijfje moeten hebben waar dat geld heen gaat niet? Je kan niet zomaar al dat geld op je rekening laten storten lijkt mij.

En duikinstructeur is een compleet andere tak van duiken, heeft niets te doen met mijn werk. Hobby duiken is compleet andere koek.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Uitschrijven, als zzper in de offshore werken en dan?

#8 Bericht door nbreeker » vrijdag 24 februari 2012, 09:48

apaat schreef:Als je jezelf verhuurd als freelancer zal je ergends een bedrijfje moeten hebben waar dat geld heen gaat niet? Je kan niet zomaar al dat geld op je rekening laten storten lijkt mij.

En duikinstructeur is een compleet andere tak van duiken, heeft niets te doen met mijn werk. Hobby duiken is compleet andere koek.
ok Succes.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Uitschrijven, als zzper in de offshore werken en dan?

#9 Bericht door Duncan » vrijdag 24 februari 2012, 10:16

apaat schreef: Work permit heb ik niet nodig
Een Working Permit heb je wel nodig, waar je ook gaat werken of wat je ook gaat ondernemen, al is het op je hotelkamertje via internet.
Je bent namelijk geen Thai.
Trap niet in die val.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”