Aow met een MEERDERJARIG kind

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aow met een MEERDERJARIG kind

#16 Bericht door elst99 » dinsdag 10 januari 2012, 04:29

Je hebt gelijk, maar je moet toegeven dat jezelf voor de nodige verwarring hebt gezorgd.
Denk dat je een van de weinige, zoniet de enige in Thailand, die voor deze belastinkeuze gekozen heeft.
Maar dan zou ik informeren, die moeten daar toch direct een antwoordt op hebben, wat de mogelijkheid is bij de inkomstenbelasting.
Denk dat de AOW daar weinig of niets mee te maken heeft, gaat dan alleen om inkomen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Aow met een MEERDERJARIG kind

#17 Bericht door sunbird » dinsdag 10 januari 2012, 07:37

elst99 schreef:Je hebt gelijk, maar je moet toegeven dat jezelf voor de nodige verwarring hebt gezorgd.
Denk dat je een van de weinige, zoniet de enige in Thailand, die voor deze belastinkeuze gekozen heeft.
Maar dan zou ik informeren, die moeten daar toch direct een antwoordt op hebben, wat de mogelijkheid is bij de inkomstenbelasting.
Denk dat de AOW daar weinig of niets mee te maken heeft, gaat dan alleen om inkomen.
mmmm is makkelijk terug te spelen, als je een vraag niet begrijpt geef je geen antwoord
ondertussen zie je al de antwoorden :cry:
AOW is ook inkomen,

dit bericht is trouwens moeilijk goed te begrijpen, onafgemaakt en taalfouten maar dat is te vergeven :cheesy:
Afbeelding

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aow met een MEERDERJARIG kind

#18 Bericht door elst99 » dinsdag 10 januari 2012, 08:08

Tik op mijn iPad en die haalt soms een woord weg, en maakt een woord af, is soms heel vervelend als je danal op knop versturen gedrukt hebt, waardoor het soms een beetje warrig overkomt, het is je waarschijnlijk nog niet bekend dat het not done is om op het forum mensen op taal en spellingsfouten te wijzen :neus: .
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Aow met een MEERDERJARIG kind

#19 Bericht door Gardensafari » dinsdag 10 januari 2012, 17:48

Ja, je hebt gelijk; die keuzemogelijkheid bestaat ook voor Thailand.
Wist ik niet, ik dacht dat het alleen voor de EU gold.

Blijf ik zitten met één vraag: wat is voor jou, wonend in Thailand, het voordeel om binnenlands belastingplichtige te blijven in Nederland?
Heb je misschien één of meer inkomensbronnen die sowieso in Nederland zijn belast?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Aow met een MEERDERJARIG kind

#20 Bericht door sunbird » woensdag 11 januari 2012, 10:46

ik zal proberen een aantal misverstanden uit de weg te ruimen.

Vele jaren maak ik gebruik van deze regeling

Aangezien iedereen met de belastingdienst te maken heeft zou je zeggen, dat men moet weten dat deze mogelijk bestaat.
Tot nu toe lijkt het voor mij een verstandig besluit.

Uitgaande van leven in Thailand zonder enige vergoedingen zoals de zorgverzekering/Kb etc. met kind(eren) is er de mogelijkheid van teruggave.

In mijn geval is een ziekte verzekering in Thailand onbetaalbaar (leeftijd) In ieder geval het heeft geen zin.

Ik gebruik medicijnen levenslang (niet goedkoop).
Het is voordeliger bij eventuele ziekenhuis opname alles zelf te betalen. Natuurlijk geen zware operaties

Uitgave voor levensonderhoud kind 415 euro per kwartaal, ( die geen KB ontvangt)
en specifieke zorgkosten zijn aftrekbaar , je moet wel rekening houden met de drempel.
De leden zouden eens moeten "spelen " met de belastingopgave en zien wat het voordeel kan zijn.

Er zullen altijd vragen blijven de situatie is voor iedereen anders, maar toch is het goed om mogelijkheden na te pluizen.
Veel is terug te vinden op de belastingsite
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”