Trouwen...

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Trouwen...

#1 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 12:21

Een goededag forumfolks,

een simpele vraag; Stel ik ga trouwen in Thailand :clap:

Vervalt mijn Nederlandse paspoort dan waardoor ik een ''Thai'' wordt ,
of krijg ik dan een dubbele paspoort?

Ik wil binnenkort een keer naar Thailand (Koh Samui).
Lijkt me een geweldig land , ook de cultuur.
Ben ook Thais aan het leren omdat dat mij een verstandige zaak lijkt als je ze echt wilt begrijpen.

Ik ben een doener , oftewel , ik ga hier niet vragen of het de moeite waard is om daar te gaan wonen.
Ik wil er volgend jaar heen (maart/april , okt/nov , buiten de piek) en ben iemand die dingen gewoon doet , een soort ''risicodude''
, ik kijk wel , boeien.Ik pas me makkelijk aan en heb NL eigenlijk wel gezien na 25 jaar (mijn leeftijd).
Ik wil elke dag zon , 30 graden en wil heel de dag eten en in de natuur een powernap uitoefenen.
The land of smiles [8) alleen daarvoor wil ik het al doen :thumbsup: .

Als er mensen zijn die hier op willen reageren , dan hoor ik het wel.
Antwoorden van dat het moeilijk is , met betrekking op het wonen en werken en/of trouwen in Thailand mogen komen , schrikt mij verder niet af want niets is onmogelijk.

Maarja het enige wat ik eigenlijk wil is een Thais paspoort zodat ik er permanent kan blijven , zonder dat ik steeds dingen moet gaan regelen om er langer te kunnen blijven.
Inderdaad , ik ben er nooit geweest en ga er volgend jaar voor het eerst naartoe , maar ben wel iemand die zich makkelijk aanpast.

Ik ga zelf de Thaise ambassade in Den Haag nog bellen voor verdere info , maar ben benieuwd naar de reacties!

M.v.G

Joseph.
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Trouwen...

#2 Bericht door Pieter » maandag 26 december 2011, 12:58

met geld trouwen geen probleem

Thais worden wel ies heel moeilijk

Mijn collega is al 4 jaar hiermee bezig en heeft eigenlijk alle papieren en stempeltjes en exames gedaan alleen de minister moet toestemming geven
en de laatste jaren wisselt dat wel eens

in Theorie kunnen elk jaar 100 mensen per land thai worden.

dus een nederlander heeft een voordeel t.o.v. een groot land

waarom niet Cambodja of Philiphijnen veel makkelijker

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#3 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 13:07

Hoi Pieter!

Wow 4 jaar is wel even , maar misschien is geduld een schone zaak?
De Phillipijnen spreekt mij ook wel aan , niet alleen omdat het misschien een stuk makkelijker is.
Het gaat mij meer om een plek waar ik kan wonen en leven met een ultiem ''vakantiegevoel''.
Het idee om de rest van mijn leven hier in NL te moeten werken maakt mij moedeloos , we doen het ergens voor en toch ook weer niet.
Bedankt voor je reactie Pieter.
Dat was het eerste initiatief-momentje , nog iemand?

M.v.G

Joseph.
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Trouwen...

#4 Bericht door hema » maandag 26 december 2011, 13:11

heerlijk zoiets kan je alleen maar bedenken als je 25 bent en nog een beetje onnozel, een levenlang vakantiegevoel, droom verder en succes

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#5 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 13:16

hema schreef:heerlijk zoiets kan je alleen maar bedenken als je 25 bent en nog een beetje onnozel, een levenlang vakantiegevoel, droom verder en succes
Ja dankje , maar volgens mij droom ik nu niet hoor.
Wanneer komen de rookworsten weer?
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

west
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2011, 15:55

Re: Trouwen...

#6 Bericht door west » maandag 26 december 2011, 13:19

Gek, als je toch een doener bent, je basisvragen niet zelf kan opzoeken doorheen het forum. Los daarvan, ga je rentenieren ? Zoniet, ga je er werken dus, en heb je je al afgevraagd of je er kan en mag werken ? Dat is nog erger dan te dromen over een land waar je nooit bent geweest.

Mijn excuus voor dit botte antwoord, maar het is maar om je eens met beide voeten op de grond te zetten.
Probeer gelijk welk land eens te bekijken vanuit een woonst, het werk met alle moeilijkheden vandien. 'Constant' vakantiegevoel,.... dat kan ja, als je multimiljonair bent en je wekelijks een ander speeltje kan aanschafen.

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#7 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 13:28

west schreef:Gek, als je toch een doener bent, je basisvragen niet zelf kan opzoeken doorheen het forum. Los daarvan, ga je rentenieren ? Zoniet, ga je er werken dus, en heb je je al afgevraagd of je er kan en mag werken ? Dat is nog erger dan te dromen over een land waar je nooit bent geweest.

Mijn excuus voor dit botte antwoord, maar het is maar om je eens met beide voeten op de grond te zetten.
Probeer gelijk welk land eens te bekijken vanuit een woonst, het werk met alle moeilijkheden vandien. 'Constant' vakantiegevoel,.... dat kan ja, als je multimiljonair bent en je wekelijks een ander speeltje kan aanschafen.
Je hoeft je excuses niet aan te bieden , zoals ik al zei ik bel zelf de Thaise ambassade voor verdere info , wou alleen reacties, of ze nou leuk zijn of niet , ze blijven leuk om te lezen , nee ik wil daar niet werken anders zou ik wel in NL blijven.
Ik wil daar gewoon genieten , heb hier al een heleboel gespaard.En ik moet er zoiezo nog voor het eerst naartoe.Vastberadenheid is er nog niet , wil alleen mogelijkheden horen van mensen die het DENKEN te weten.Die informatie onthoudt ik en vergelijk ik met antwoorden die ik van de Thaise ambassade krijg. [|)
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Trouwen...

#8 Bericht door Jim » maandag 26 december 2011, 13:28

west schreef: 'Constant' vakantiegevoel,.... dat kan ja, als je multimiljonair bent en je wekelijks een ander speeltje kan aanschafen.
en als je multimiljonair bent dan wordt nederland ook weer een stuk leuker :)
Laatst gewijzigd door Jim op maandag 26 december 2011, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#9 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 13:29

Jim schreef:en als je multimiljonair bent dan wordt nederland ook weer een stuk leuker :)
Eres Correcto! [8)
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Trouwen...

#10 Bericht door Jim » maandag 26 december 2011, 13:33

joseph, ga eerst maar een paar keer op vakantie naar thailand of een paar maanden overwinteren.
ik weet niet hoeveel je gespaard hebt, maar er zijn daar dames die je daar in no-time vanaf helpen.
Laatst gewijzigd door Jim op maandag 26 december 2011, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

west
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2011, 15:55

Re: Trouwen...

#11 Bericht door west » maandag 26 december 2011, 13:33

Ach ok, wel , waar heb je het meest interesse in ? In Thailand of in Soi Cowboy in Bangkok ?

Kwestie van ons een beeld te vormen over u :mrgreen:

west
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2011, 15:55

Re: Trouwen...

#12 Bericht door west » maandag 26 december 2011, 13:34

Jim schreef:joseph, ga eerst maar een paar keer op vakantie naar thailand of een paar maanden overwinteren.
ik weet niet hoeveel je gespaard hebt, maar er zijn daar dames die je daar in no-time vanaf helpen.
:D :clap:

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Trouwen...

#13 Bericht door hema » maandag 26 december 2011, 13:36

Joseph86 schreef:
hema schreef:heerlijk zoiets kan je alleen maar bedenken als je 25 bent en nog een beetje onnozel, een levenlang vakantiegevoel, droom verder en succes
Ja dankje , maar volgens mij droom ik nu niet hoor.
Wanneer komen de rookworsten weer?

als jij een 10 jaar onde palmbomen niets heb liggen doen moet je eens opletten hoe je die rookworst gaat missen

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Trouwen...

#14 Bericht door hema » maandag 26 december 2011, 13:40

Jim schreef:
west schreef: 'Constant' vakantiegevoel,.... dat kan ja, als je multimiljonair bent en je wekelijks een ander speeltje kan aanschafen.
en als je multimiljonair bent dan wordt nederland ook weer een stuk leuker :)
en vakantiegevoel heb je alleen maar als je iets anders doet dan normaal, dus als je daar permanent woont is het geen vakantiegevoel meer maar zal je moeten overleven en moeten dealen met leuke en niet leuke Thaise dinegn net zo goed als in nederland

west
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2011, 15:55

Re: Trouwen...

#15 Bericht door west » maandag 26 december 2011, 13:42

Zal ik je eens mijn plannen zeggen.
Ik wil op mijn 55ste naar TH verhuizen (afhankelijk van hoe TH op dat moment er uit zal zien natuurlijk). Ik heb minstens een 160.000 euro nodig om de brug te maken naar mijn pensioen, maar ik leg de lat een stuk hoger : 200.000 euro. En dan zal ik niet te zot mogen doen. Geen auto, een scooter zit er wel in. Goedkope Condo, niet te ver van een BigC. Goedkope hobby's. En een dikke voet houden in BE.

Gesloten

Terug naar “Emigreren naar Thailand”