Trouwen...

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
west
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2011, 15:55

Re: Trouwen...

#46 Bericht door west » dinsdag 27 december 2011, 01:41

Inderdaad JVS.

Je zou beter beginnen met open kaart te spelen, Joseph86, want nu begin je al over 'ik weet niet wat ik daar ga doen'. Dus heb je centjes nodig na dat het spaarvarken leeg is ?
Het topic was nochthans 'trouwen', wat bedoel je dan ? Trouwen voor het visum ?
Mogen we weten wat het startkapitaal dan is ? 10.000 euro ? Daar ga je niet ver mee lopen als farang hoor. Tenzij je je meteen gaat setelen, en de uitgaven beperkt.

Nu, als je geen troll bent, begrijp ik je wel hoor. Je bent het hier even zat, wil wat anders en je denkt aan Thailand. Tja, waarom niet. Maar denk maar niet dat alles zo eenvoudig is.
Je zal snel merken dat het paradijs wel eens Europa zou kunnen zijn.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Trouwen...

#47 Bericht door vleespet » dinsdag 27 december 2011, 01:52

Gewoon nog heel even geduld hebben,de ontwikkelingen in Myamar bieden goede starterskansen voor jonge mensen met een beperkte beurs,maar met een dosis lef en goede ideeën.
In thailand wat beginnen met een krap budget kun je vergeten.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Trouwen...

#48 Bericht door Pieter » dinsdag 27 december 2011, 01:58

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6k6zxxvxfwY[/youtube]

sommige ultieme uitvreters lukt het wel hoor

(eerst een belgische sponsor/vrouw)

nu dit ???????

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Trouwen...

#49 Bericht door hema » dinsdag 27 december 2011, 13:45

Mart schreef:Hema is een dame :o

en wat voor een dame, eentje die in ieder geval ontzettend veel plezier in het leven heeft, en ook met plezier gewerkt heeft waardoor ze zich het echte vakantiegevoel kon permitteren in de weken/maanden dat ze op reis was/is.
En die met veel plezier dit onderwerp leest, want ik moet toegeven het lijkt me heerlijk als je zo jong bent en zo vol plannen zit of ze realistisch zijn of niet.
Gaat het fout kom deze jongen daar vanzelf wel achter en dan maar hopen dat zijn evt. ouders hem dan weer niet bij moeten spijkeren met geld, zodat ze zelf niet meer op vakantie kunnen.
Toch heb ik het idee dat dit hele onderwerp opgeroepen door deze mijnheer een flauwe grap is waar wij serieus op in gaan.

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Trouwen...

#50 Bericht door heisa » dinsdag 27 december 2011, 14:02

Wat een mooie plannen maar waarom Thailand/Koh Samui als je er nog nooit bent geweest? Ben je wel eens buiten Center Parcs geweest?

Gewoon lekker gaan en dan kan je het allemaal zelf gaan ondervinden, want dat hebben de meeste hier op het forum ook gedaan. Of je bent terug in Ned na paar maanden of je hebt daar je plek gevonden...

Alleen geld is toch wel een heel belangrijke factor, want de banen liggen in Thailand niet voor het oprapen en van een uitkering of kinderbijslag hebben ze ook nog nooit gehoord. Aan het strand liggen is zalig maar doe dat maar is 7 dagen per week, 30 dagen per maand en 365dagen per jaar en dat 45 jaar lang.... Nog steeds leuk onder die palmboom?

En je bent een doener? Ga vanmiddag nog naar Dreizen of 333travel en boek je vliegticket... Neem meteen je rugtas mee en ga lekker de wereld ontdekken, want je hebt geld zat. Ik kan je Australie, Nieuw Zeeland, Frans Polonesie, Indonesie, Malediven, India, Cambodja, Laos en Vietnam ook aanraden. Misschien een idee om tot je 70e ieder jaar in een ander land op een ander strand te vertoeven. Dan heb je nog wat afwisseling in uitzicht en verschillende soorten zand.

Thais paspoort krijg je niet maar er zijn ook andere wegen die naar Rome/Samui leiden....
Succes met al je dromen.

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#51 Bericht door Joseph86 » dinsdag 27 december 2011, 17:29

De reacties blijven geweldig.Vooral die van heisa!Hoi heisa , ben er nog nooit geweest lijkt me leuk daar en eens moet de eerste keer zijn,anders was ik nu nog maagd geweest.Het is allemaal begonnen met slechts een vraag en kijk eens hoe jullie aan het reageren zijn.Laat mij gewoon lekker een vraag stellen wn geef normaal antwoordt i.p.v er een heisa van te maken.
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Trouwen...

#52 Bericht door mooatje » dinsdag 27 december 2011, 17:50

Joseph86 schreef:De reacties blijven geweldig.Vooral die van heisa!Hoi heisa , ben er nog nooit geweest lijkt me leuk daar en eens moet de eerste keer zijn,anders was ik nu nog maagd geweest.Het is allemaal begonnen met slechts een vraag en kijk eens hoe jullie aan het reageren zijn.Laat mij gewoon lekker een vraag stellen wn geef normaal antwoordt i.p.v er een heisa van te maken.
Eerst leren stappen en dan willen lopen is een goeie volgorde.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 18:55
Locatie: Overijssel-Khorat

Re: Trouwen...

#53 Bericht door bantakokennerkhorat » dinsdag 27 december 2011, 19:51

Quote
Een simpele vraag;
stel ik ga trouwen in Thailand
vervalt mijn Nederlandse paspoort dan waardoor ik een "Thai" wordt
of krijg ik dan een dubbele paspoort?

Op beide vragen is het antwoord Nee.

Quote
Maarja het enige wat ik eigenlijk wil is een Thais paspoort zodat ik er permanent kan blijven.

Jij wilt zelfs zo ver gaan om daar een Thaise vrouw voor te gebruiken door te trouwen.

Niet willen werken dus geen inkomen {wat je elk jaar wel moet kunnen aantonen}of je hebt er zat van maar dat lijkt mij niet gezien je leeftijd denk jij dan echt dat je dan een Thais paspoort kunt verkrijgen?

En Wat goed van je om zelfs de Thaise ambassade in Den Haag nog te bellen voor verdere info.
Ook ik en andere forumleden zijn benieuwd naar hun reactie.
Maar ben bang dat ze naar twee weken nog buikpijn hebben van het lachen {en wij ook}

Je laat het ons toch nog wel weten?

voor de rest neem ik je maar met een korreltje zout.

m.v.g bantakokennerkhorat
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#54 Bericht door Joseph86 » dinsdag 27 december 2011, 20:59

Als je mij als een korreltje zout had genomen had je niet gereageerd , maar je kon het niet laten zo te zien.
Ook ik moet enorm lachen om de mensen die blijven reageren terwijl het nergens meer over gaat.
Reacties blijven leuk , laat maar komen!
Ook ik wil lachen!

Het beste om te doen is om gewoon niet te reageren , mits je echt helemaal niets te doen hebt.
Mij hoef je helemaal niet serieus te nemen hoor.Maar aangezien ik al genoeg reacties heb gehad in anderhalf dag en ook al flink veel bekeken is kun je toch alles zeggen , behalve dat ze me niet serieus nemen.Mensen vinden dit nou eenmaal leuk , anders moeten ze deze topic maar sluiten , dan open ik wel weer een nieuwe!
Ik breng hier tenminste nog wat leven in de brouwerij , maar toch is mijn muziekje op de achtergrond wel nodig , anders hou ik het hier ook niet lang uit.
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

Gesloten

Terug naar “Emigreren naar Thailand”