broker invoerder voor thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

broker invoerder voor thailand

#1 Bericht door ilia » maandag 12 december 2011, 11:41

Ik zit in de problemen, mijn container met gebruikte huishoudgoederen staat in de haven in thailand , maar de relatie met de "invoerder van de verhuisfirma LEVACO" wenst de container niet te leveren voor ik de TAX vooruit betaal, Ik heb hem voorgesteld cash te betalen bij levering op mijn erf "maar de chaufeur met zoveel geld laten rond rijden, NEEN voor uit betalen, ook andere voorstellen gedaan bankchaque etc (het betreft hier een levering "door to door" leveringsdatum voorzien voor 27.11.2011 (14 dagen terug ,dus!!!) Mijn vertrouwen in deze "broker" is compleet zoek, graag advies en een adres en gegevens goede invoerder en transporteur van zeecontainers, dank u bij voorbaat

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: broker invoerder voor thailand

#2 Bericht door Mart » maandag 12 december 2011, 15:11

Ga je weer een container verzenden :roll: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

lakota-oyanke
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: maandag 14 november 2011, 07:20
Locatie: Provincie Rayong

Re: broker invoerder voor thailand

#3 Bericht door lakota-oyanke » maandag 12 december 2011, 16:16

http://www.santaferelo.com/global-network/thailand/

Maak een afspraak, ga er naar toe met papieren en paspoort, laat zij overleggen met de douane, dan hoor je het bedrag invoerrecht, accijns, btw; dan weer er naar toe met paspoort, met hen naar de haven, betalen, en de spullen worden vrijgegeven, en laat hen het vervoer regelen naar jouw verblijfplaats in Thailand.

En ga voortaan met een goeie betrouwbare partner in zee en niet met de goedkoopste patatten die er zijn.

Laat ons weten hoe het afloopt; het kan een les zijn voor anderen. Goedkoop = duurkoop, verhuizen is een VAK.

Ik had Santa Fe voor de inklaring van mijn spullen en heb geen problemen gehad. Ik wist precies wat ik moest betalen, heb betaald, en de stempels werden gezet op de juiste fiches en niemand speelde met mijn voeten.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: broker invoerder voor thailand

#4 Bericht door dutch » dinsdag 13 december 2011, 00:37

Ik had Asian Tigers.
Ben niet eens in de haven geweest :mrgreen:
Had offerte besprekingen met Santa Fe - Asian Tigers - Crown en nog eentje wiens naam ik even kwijt ben.
(Ik had wel een 40 ft met een verzekerde waarde van ca.160.000 usd)
Afhankelijk van de waarde die je hecht aan je boedel,zal je met meer serieuze vervoerders in zee moeten gaan.
Bij al mijn offerte aanvragen ging ik uit van door-to-door en geen eigen bemoeienis met officiele instanties.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: broker invoerder voor thailand

#5 Bericht door Manuel » dinsdag 13 december 2011, 06:32

ilia schreef:Ik zit in de problemen, mijn container met gebruikte huishoudgoederen staat in de haven in thailand , maar de relatie met de "invoerder van de verhuisfirma LEVACO" wenst de container niet te leveren...
Helaas heb je geen andere mogelijkheden dan met hun te onderhandelen of gewoon te betalen. De ontvanger van de goederen zal de broker zijn, wat aangegeven is door de verzendende partij. Je kan dat niet zo maar veranderen, eigendom ligt tot vrijgave bij de ontvangende partij, zijnde je broker.
In jou geval zou ik het onderhandelen etc overlaten aan je verhuis firma, daar heb je ze voor in de arm genomen...

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: broker invoerder voor thailand

#6 Bericht door joepattaya » dinsdag 13 december 2011, 09:19

Wij hebben regelmatig import vanuit Europa en bij de eerste zendingen werd steevast gevraagd naar een vooruitbetaling van de import-tax en VAT. Na ons dreigement om een andere transporteur te zoeken, wordt nu alles achteraf afgerekend.

Voor zover ik weet (van tenminste 3 transporteurs) is dit een normale gang van zaken.

ilia, ik heb al eerder aangegeven, dat de kans groot is, dat je opslag gaat betalen voor de zending. Dat is volgens jou nu al 2 weken en dat gaat in de papieren lopen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: broker invoerder voor thailand

#7 Bericht door Ben » dinsdag 13 december 2011, 14:52

ilia schreef:Ik zit in de problemen, mijn container met gebruikte huishoudgoederen staat in de haven in thailand , maar de relatie met de "invoerder van de verhuisfirma LEVACO" wenst de container niet te leveren voor ik de TAX vooruit betaal, Ik heb hem voorgesteld cash te betalen bij levering op mijn erf "maar de chaufeur met zoveel geld laten rond rijden, NEEN voor uit betalen, ook andere voorstellen gedaan bankchaque etc (het betreft hier een levering "door to door" leveringsdatum voorzien voor 27.11.2011 (14 dagen terug ,dus!!!) Mijn vertrouwen in deze "broker" is compleet zoek, graag advies en een adres en gegevens goede invoerder en transporteur van zeecontainers, dank u bij voorbaat
:idea: Max 48.000 thb, maar niet op alles kan waarschijnlijk 40 % berekend worden.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: broker invoerder voor thailand

#8 Bericht door NieTan » donderdag 15 december 2011, 18:45

Mijn container is vandaag vertrokken, 15 jan komt deze aan in bkk.
Zelf verpakt en verzonden, bij aankomst regelt santafee de zaken.
Vooralsnog een zeer goede indruk van dit bedrijf, mijn advies is om met hun contact op te nemen!

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: broker invoerder voor thailand

#9 Bericht door jomel17 » vrijdag 16 december 2011, 19:51

@ nietan
en wie vervoert het vanuit Nederland?
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”