4 maanden naar Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
FCP
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 07 september 2011, 19:39

4 maanden naar Thailand

#1 Bericht door FCP » donderdag 17 november 2011, 23:42

Beste allemaal,

Nadat ik ongeveer dacht te weten hoe het allemaal zat met de verschillende Visums, begon ik weer te twijfelen. Het moet niet zo lastig zijn toch?

Mijn situatie:

Ik ga 4 maanden (Ongeveer 111 dagen) in Bangkok wonen. Dit om mijn eind stage te doen.

Mijn eerste plan was een Immigrant Visum Categorie “ED” aan te vragen. Dit is een internship visa met een
looptijd van 90 dagen, verlengen kan bij het immigratie kantoor.

Het bedrijf waar ik stage ga lopen heeft liever dat ik op een touristen visum die kant op ga. Heeft iemand enig idee waarom?

Wat mij betreft is een touristen visum ook prima, echter zijn deze als het goed is altijd maar voor 60 dagen. Ik kan dus een 2-entry visum aanvragen voor 120 dagen. Hierdoor ben ik wel wat duurder uit, en moet ik een visa-run doen (vindt ik verder geen probleem hoor)

Beide gevallen zijn ok. Maar wat raden jullie mij aan gezien mijn situatie? Ik heb mijn toekomstige baas uitgelegd hoe de vork in de steel zit, ik wacht zijn reactie af. De hoofdreden:

'It is not possible for any company to write a letter to immigration for someone who doesn't have a contract of employment, without incurring problems'

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn, en advies.

Hartelijk bedankt!

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: 4 maanden naar Thailand

#2 Bericht door hema » vrijdag 18 november 2011, 00:06

ik zou de ambassade in Amsterdam bellen, ze spreken gewoon nederlands, en dan kan je alle vragen die je hebt beantwoord krijgen, leg pen en papier klaar anders wordt het weer verwarrend nadat je de hoorn neergelegd heb.
En schrijf van te voren een lijstje met je vragen
Je kan dat lijstje natuurlijk ook mailen maar mijn ervaring is dat ze dan 1 ding beantwoorden en de rest vergeten

Succes

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: 4 maanden naar Thailand

#3 Bericht door Mart » vrijdag 18 november 2011, 02:10

'It is not possible for any company to write a letter to immigration for someone who doesn't have a contract of employment, without incurring problems'
Dit is toch duidelijk :roll:

Dus gewoon een 2-entry visum aanvragen voor 120 dagen, en even een heen en weer rit naar bv Cambodja. De mini bussen vertrekken vanaf het Victoria monument.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: 4 maanden naar Thailand

#4 Bericht door Ka2le » vrijdag 18 november 2011, 03:00

FCP schreef: 'It is not possible for any company to write a letter to immigration for someone who doesn't have a contract of employment, without incurring problems'
Waarom krijg je geen contract? Ik heb ook stage gelopen in Bangkok en kreeg toen een contract. Het lijkt erop dat je werkgever zo goedkoop en makkelijk mogelijk 'onderuit wil komen' (verkeerde woordkeuze, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Aan de andere kant, een visa run is geen probleem. Een dag op en neer of boek een goedkoop vliegticket en maak er een leuk weekend van [$)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 4 maanden naar Thailand

#5 Bericht door prajak » vrijdag 18 november 2011, 06:18

Met 120 dagen red je het niet. Vier maanden is snel 122 dagen. Tenzij je de visarun gebruikt voor 2 dagen Pnom Penh of 2 dagen Vientiane. Ach, in die 4 maanden zitten toch wel een paar vrije dagen ?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 4 maanden naar Thailand

#6 Bericht door Ben » vrijdag 18 november 2011, 06:46

Dus je komt als toerist , En dan ga je stage lopen :roll:

Het kan loslopen , Maar ook vast. :crazy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 4 maanden naar Thailand

#7 Bericht door prajak » vrijdag 18 november 2011, 07:17

Is stage lopen werk in de Thaise wetgeving ?
Ook als je er geen poen voor krijgt ?

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: 4 maanden naar Thailand

#8 Bericht door Ka2le » vrijdag 18 november 2011, 07:24

Goede vraag Prajak en ik moet je het antwoord schuldig blijven.

Ik kreeg een (kleine) stagevergoeding en kon gebruikmaken van de verzekeringen van het bedrijf, dus ik neem aan dat ik ergens officieel geregistreerd stond. Dat zeggende, het was bij een van oorsprong Amerikaans bedrijf. Geen idee hoe andere bedrijven ermee omgaan,

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 4 maanden naar Thailand

#9 Bericht door Ben » vrijdag 18 november 2011, 07:39

prajak schreef:Is stage lopen werk in de Thaise wetgeving ?
Ook als je er geen poen voor krijgt ?

ATTENTION FOR TOURIST:
I hereby declare that the purpose of my visit
to Thailand is for pleasure only and that in no
case shall I engage myself in any profession
or occupation while in that country.


Daar moet je voor tekenen en dan moet je aangeven wat je hier komt doen.

En als je toekomstige werkgever nu al ligt te morren over het VISA zegt me dat genoeg over dat bedrijf .

Voor elk doeleinde heeft men een Soort VISA gecreeerd Voor jou geval een ED visa .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 4 maanden naar Thailand

#10 Bericht door prajak » vrijdag 18 november 2011, 08:00

"...for pleasure only..."

Betekent het Thaise werkwoord "werken", tham ngaan, niet "going to a party" ? Dan is werken dus toch lol en jolijt ! Vooruit dan maar met de geit, zou ik zeggen. Maar ja, een farang stagiair is geen Thai.

Trouwens, over stagiair gesproken..ik herinner me er nog een..en die rookte een zware sigaar ! Of een cigarillo.....

FCP
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 07 september 2011, 19:39

Re: 4 maanden naar Thailand

#11 Bericht door FCP » vrijdag 18 november 2011, 23:09

Bedankt voor jullie reacties.

Ik krijg niets betaald dus je zou het kunnen zien als vrijwilligerswerk. Ik denk dat de persoon die deze brief moet schrijven nog niet helemaal begrijpt dat het hier helemaal niet gaat om het feit dat ik een contract moet hebben, maar simpel om het feit dat hij een brief moet schrijven waarin hij verklaart dat hij weet wie ik ben en weet dat ik die kant op kom.

Hoe ging dat bij jou? @Ka2le

Bedankt allemaal!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: 4 maanden naar Thailand

#12 Bericht door Mart » zaterdag 19 november 2011, 01:53

FCP schreef:Bedankt voor jullie reacties.

Ik krijg niets betaald dus je zou het kunnen zien als vrijwilligerswerk. Ik denk dat de persoon die deze brief moet schrijven nog niet helemaal begrijpt dat het hier helemaal niet gaat om het feit dat ik een contract moet hebben, maar simpel om het feit dat hij een brief moet schrijven waarin hij verklaart dat hij weet wie ik ben en weet dat ik die kant op kom.

Hoe ging dat bij jou? @Ka2le

Bedankt allemaal!
Doe gewoon simpel, toerist visum 2x60 dagen ( je blijft maar - ongeveer 111 dagen ), noem het geen vrijwilligerswerk want dan heb je een werkvergunning nodig.
Dat "persoon" moet helemaal niets, jij moet begrijpen dat Thailand geen Nederland is, en dat je blij mag zijn dat je bij CP een beetje in de keuken mag kijken. :crazy: :crazy: :crazy:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: 4 maanden naar Thailand

#13 Bericht door Ka2le » zaterdag 19 november 2011, 03:00

Bij mij ging het op de officiele weg. Ik kreeg een bak met papieren thuis gestuurd en kreeg toen t juiste visum. Het is lang geleden, ik weet niet meer welk visum.

Eens met Mart. Als deze manier om wat voor reden dan ook lastig is voor het bedrijf, ga dan gewoon op een toeristenvisum, rep met geen woord over werk, al dan niet vrijwillig. Bovenal: maak je niet te druk :-)

FCP
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 07 september 2011, 19:39

Re: 4 maanden naar Thailand

#14 Bericht door FCP » zaterdag 19 november 2011, 13:25

Duidelijke taal!

Prima idee ook. Dankjewel voor jullie hulp.

TMTI
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: donderdag 18 februari 2010, 04:26

Re: 4 maanden naar Thailand

#15 Bericht door TMTI » dinsdag 22 november 2011, 16:00

Hallo,

ik heb tot tweemaal toe ook stage gelopen in Thailand (niet Bangkok maar Chonburi).

Ik heb beide keren een brief van mijn Nederlandse school ontvangen voor deze stages, en tot twee maal toe een non immigrant ED visum ontvangen voor de duur van een jaar (moest wel om de 90 dagen een visum run doen).

Ben er trouwens van bewust dat je op een touristen visum geen stage mag lopen.

Groeten.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”