Nongkhai Museum

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Nongkhai Museum

#1 Bericht door prajak » woensdag 16 november 2011, 04:31

Gelegen aan de thanon Meechai naast het politiebureau en de rechtbank.

Wat is er te zien ? Een indrukwekkende drie keer niks. Wat scherven en vazen, heel veel foto's van wat Nongkhai vroeger was, gouverneurs en monniken, tempels. De mooiste en volste kamer is de kamer met foto's van de Koninklijke Familie tijdens hun bezoeken aan Nongkhai.

Toegang ook drie keer niks; geopend op 'werk'dagen.

Foto's volgen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nongkhai Museum

#2 Bericht door prajak » woensdag 16 november 2011, 04:36

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Nongkhai Museum

#3 Bericht door Pieter » woensdag 16 november 2011, 09:23

Mooi toch zulke musea

Ik vind het Jim Thompson house in Bangkok ook zoiets van tja

maar je moet het zien als toerist

leuk toch

Pieter

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nongkhai Museum

#4 Bericht door jumbo » woensdag 16 november 2011, 10:03

Ik wil het onderwerp niet vervuilen maar ik was op de nieuwste watermarkt in ayutthaya een jaartje terug en daar was een kleine tenstoonstelling van de geschiedenis van Ayutthaya
Wat schilderijen van schepen en waarempel de NL driekleur in de mast en verderop een
paar VOC munten en documenten. Dat was toch wel grappig om te zien.

Daarnaast is er maar een museum wat ik meer dan 1 keer heb gefrequenteerd en dat is het biermuseum in Alkmaar.. :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Nongkhai Museum

#5 Bericht door serpay » woensdag 16 november 2011, 19:20

jumbo schreef:Ik wil het onderwerp niet vervuilen maar ik was op de nieuwste watermarkt in ayutthaya een jaartje terug en daar was een kleine tenstoonstelling van de geschiedenis van Ayutthaya
Wat schilderijen van schepen en waarempel de NL driekleur in de mast en verderop een
paar VOC munten en documenten. Dat was toch wel grappig om te zien.

Daarnaast is er maar een museum wat ik meer dan 1 keer heb gefrequenteerd en dat is het biermuseum in Alkmaar.. :D
jumbo maar dan toch ook wel naar het biermusea in arcen geweest neem ik aan.
ben zelfs ook een keer in belgie in het biermusea geweest, maar ja de terugweg was ik kwijt!!! :cheesy:
Alfisti rebeli

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Nongkhai Museum

#6 Bericht door Mart » donderdag 17 november 2011, 02:13

jumbo schreef:Ik wil het onderwerp niet vervuilen
Ik ook niet dus:Afbeelding
ben zelfs ook een keer in belgie in het biermusea geweest, maar ja de terugweg was ik kwijt!!!
Vele jaren geleden, toen er nog een Heineken fabriek in Rotterdam was, kwamen daar regelmatig groepen.
Ik had het genoegen om ook een keer een rondleiding te mogen bijwonen. Uiteraard kon men onbeperkt genieten van het vocht wat daar werd gefabriceerd.
Echter toen we weer naar de bus wandelende, constateerde een vrouw, dat haar man kennelijk was achter gebleven.
De man die de rondleiding had verzorgd ging op onderzoek. Na enige tijd kwam hij terug met de melding dat de man was verdronken in de bierketel. De vrouw vroeg of hij pijn zou hebben gehad, waarop de gids kon melden, dat de brouwmeester had gezien dat haar man 3x uit de bierketel was gekomen om te gaan plassen. :crazy:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nongkhai Museum

#7 Bericht door jumbo » vrijdag 18 november 2011, 01:49

Mart schreef:
jumbo schreef:Ik wil het onderwerp niet vervuilen
Ik ook niet dus:Afbeelding
ben zelfs ook een keer in belgie in het biermusea geweest, maar ja de terugweg was ik kwijt!!!
Vele jaren geleden, toen er nog een Heineken fabriek in Rotterdam was, kwamen daar regelmatig groepen.
Ik had het genoegen om ook een keer een rondleiding te mogen bijwonen. Uiteraard kon men onbeperkt genieten van het vocht wat daar werd gefabriceerd.
Echter toen we weer naar de bus wandelende, constateerde een vrouw, dat haar man kennelijk was achter gebleven.
De man die de rondleiding had verzorgd ging op onderzoek. Na enige tijd kwam hij terug met de melding dat de man was verdronken in de bierketel. De vrouw vroeg of hij pijn zou hebben gehad, waarop de gids kon melden, dat de brouwmeester had gezien dat haar man 3x uit de bierketel was gekomen om te gaan plassen. :crazy:
En dat is niet off topic??
Je wordt ouder papa
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Steden”