Wat mag ik zonder invoerrechten mee nemen.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wat mag ik zonder invoerrechten mee nemen.

#31 Bericht door Jeanette » zaterdag 12 november 2011, 09:55

prajak schreef:En rijden die treinen daar allemaal rond ? Dan zul je een groot huis hebben. En begin maar te sparen voor als je echt naar hier komt. De douane wacht lachend :D op je...... :mrgreen:

Hij is verzamelaar joh, zie het als een Sjeik met 300 vrouwen. Die ligt toch ook niet met al z'n vrouwen in 1 bed? (Hmm, foute vergelijking. Hij rijdt met 5 treinen per keer :o )

En we emigreren niet, net zo min als we de rest van ons leven 3 x per dag gebak gaan eten. :giggle3:

Ed, mag ik je een raad geven? Zet die doos voor minstens een jaar bij familie en neem dan pas een beslissing. Is je scenery nog te hergebruiken?

Gebruikersavatar
vonked
Expat
Expat
Berichten: 55
Lid geworden op: woensdag 09 november 2011, 10:53
Locatie: Chonburi

Re: Wat mag ik zonder invoerrechten mee nemen.

#32 Bericht door vonked » zaterdag 12 november 2011, 15:51

Jeanette schreef:
prajak schreef: Of praten we over 50 wagons ?
Ha ha. Mijn man heeft spoor N. Hij heeft 42 treinen, 41 rijtuigen en 174 wagons. (waaronder 24 met een biermerk) Een beetje verzamelaar ..... eh .... ja, hè Ed?

Dus als er in Thailand ooit 1 is uitgekomen van Singha, Leo of Chang ga ik het beslist voor hem kopen. 8-)
We praten over schaal H0 , 30 locs en 50 wagons. Denk idd dat ik het met mijn kennis kring ga mee geven.
Mondjesmaat gewoon in de koffer. Wordt men aangehouden dan is de schade beperkt. Ben laatst aan gehouden en mijn koffer werd gescand. Server hardeschijf en mediaplayer werd niet gezien in mijn koffer.
We shall see.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Wat mag ik zonder invoerrechten mee nemen.

#33 Bericht door NieTan » donderdag 17 november 2011, 10:22

Ergens halverwege januarie zal mijn container aankomen in Thailand, wat er gaat gebeuren bij de douane heb ik nog geen idee van, ik heb een goede agent genomen namelijk de heren van santafee! Ze hebben onze packinglist al gescreened bij de customs en volgens hun geen problemen. Mocht ik nog andere dingen mee willen nemen hebben ze me wat inpak tips gegeven! :clap:
Als alles zonder grote problemen binnnenkomt ben ik een blij man!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wat mag ik zonder invoerrechten mee nemen.

#34 Bericht door prajak » donderdag 17 november 2011, 16:23

Hebben ze al gezegd of je er bij moet zijn als de container wordt ingeklaard ? Ik denk dat het Laem Chabang is. Ik moest er bij zijn, mijn paspoort ook, maar mocht niets zeggen... Ik heb met Santa Fe uitstekende ervaring maar dat is wel bijna 10 jaar terug.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Wat mag ik zonder invoerrechten mee nemen.

#35 Bericht door NieTan » donderdag 17 november 2011, 17:08

prajak schreef:Hebben ze al gezegd of je er bij moet zijn als de container wordt ingeklaard ? Ik denk dat het Laem Chabang is. Ik moest er bij zijn, mijn paspoort ook, maar mocht niets zeggen... Ik heb met Santa Fe uitstekende ervaring maar dat is wel bijna 10 jaar terug.
We hoeven er zelf niet bij te zijn, moeten alleen het paspoort van mijn liefste achter laten de rest regelen hun!

Voor alsnog erg tevreden over hun manier van zaken doen en communiceren.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Wat mag ik zonder invoerrechten mee nemen.

#36 Bericht door Edje » vrijdag 18 november 2011, 12:37

NieTan schreef:
prajak schreef:Hebben ze al gezegd of je er bij moet zijn als de container wordt ingeklaard ? Ik denk dat het Laem Chabang is. Ik moest er bij zijn, mijn paspoort ook, maar mocht niets zeggen... Ik heb met Santa Fe uitstekende ervaring maar dat is wel bijna 10 jaar terug.
We hoeven er zelf niet bij te zijn, moeten alleen het paspoort van mijn liefste achter laten de rest regelen hun!

Voor alsnog erg tevreden over hun manier van zaken doen en communiceren.
Ik mag hopen dat je een kopie PP van je lief hebt achter gelaten. [|(
Groetjes; Edje

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Wat mag ik zonder invoerrechten mee nemen.

#37 Bericht door NieTan » vrijdag 18 november 2011, 14:47

Kopie volstaat niet, ze moeten het document zelf hebben om de stempels goed te controleren.
Ze hebben het paspoort nog niet. We gaan rond 10 jan naar bkk een paar dagen later zal de conainer aan komen.
Tijdens het inklaren zullen we denk ik gewoon in de buurt blijven, maar ze hebben vermeld mochten we andere dingen te doen hebben dat we er niet bij hoeven te blijven!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wat mag ik zonder invoerrechten mee nemen.

#38 Bericht door prajak » vrijdag 18 november 2011, 15:15

Dan maak je dus zelf een kopie van dat boekje.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”